EllaSays Skrevet 9. mai 2018 #10401 Del Skrevet 9. mai 2018 Det er en forskjell på kollaps og besvimelse. Kollaps regner jeg som en mye alvorligere ting enn besvimelse, og særlig om man har lavt blodtrykk og tendens til å besvime. I tillegg hadde de jo gjort all planlegging til konfirmasjonen 1.september, så hvor dypt denne kollapsen stikker er jeg usikker på. Jeg forstår heller ikke hvor hun vil hen med det hun skriver, det har liksom ingen mening. Det tar hverken leserne eller henne noen steder. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest margrit Skrevet 9. mai 2018 #10402 Del Skrevet 9. mai 2018 Blodtrykksfall har da ingenting med hektisk liv å gjøre. Har selv alltid hatt lavt blodtrykk og må passe meg for f.eks bråe oppstigninger, særlig ved f.eks trening og graviditet. Har et barn som "sliter" med det samme og kan svime av over å reise seg opp brått fra sengen. Hverken farlig eller skyldes at man leker med helsa si, bare litt ubehagelig. At man blogger om det dagen etter man har satt i gang spekulasjoner om en graviditet er forøvrig typisk kynikeren AB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. mai 2018 #10403 Del Skrevet 9. mai 2018 41 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Jeg snakket med ei som jobber med rekruttering om akkurat dette og faktisk om en googler henne så tror jeg en vil tro hun kan digital markedsføring og dermed ganske lett kunne fått seg en jobb innen dette. Hun forstår mekanismene selvom hun bruker seg selv som utgangspunkt. En ting er å forstå det tekniske rundt digital markedsføring, noe annet er det å treffe nerven i markedsføringen som trigger folk. Der mener jeg bestemt at mange bloggere/influencere sitter med bra kompetanse. Alt må ikke svartmales. AB er et rivjern, uansett hva en måtte mene om fremgangsmåten. Hun får det til og noen ganger bør en faktisk gi kred for det. Synes jeg. Den kunnskapen Anne Brith innehar om hvordan man høster klikk har etter mitt syn svært begrenset overføringsverdi. Det hun kan, er fullstendig sensasjonsbasert og innholdstom clickbaiting - og det med sine egne barn som gisler. For det første er det ingen hensiktsmessig forretningsstrategi over tid - det kan ikke vare. For det andre vil det kun ha relevans for virksomheter like prinsippløs og sensasjonspreget som hennes egen (jeg avstår fra å liste opp mulige kandidater). Man kan ikke skille ABs fremgangsmåte fra kompetansen hennes. Fremgangsmåten er kompetansen. Den er en ren form eller et virkemiddel, altså sensasjonsbasert clickbaiting, og den har dermed i kraft av dette ikke noe innhold overhodet. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 9. mai 2018 #10404 Del Skrevet 9. mai 2018 1 time siden, TøffeSnåkus skrev: Jeg snakket med ei som jobber med rekruttering om akkurat dette og faktisk om en googler henne så tror jeg en vil tro hun kan digital markedsføring og dermed ganske lett kunne fått seg en jobb innen dette. Hun forstår mekanismene selvom hun bruker seg selv som utgangspunkt. En ting er å forstå det tekniske rundt digital markedsføring, noe annet er det å treffe nerven i markedsføringen som trigger folk. Der mener jeg bestemt at mange bloggere/influencere sitter med bra kompetanse. Alt må ikke svartmales. AB er et rivjern, uansett hva en måtte mene om fremgangsmåten. Hun får det til og noen ganger bør en faktisk gi kred for det. Synes jeg. Det er naivt å tro at en arbeidsgiver vil ansette noen på bakgrunn av en "karriere" som blogger. Omsetningen er moderat og det skapes ikke verdier. Grunnen til at bedrifter bruker rekrutteringsbyrå er at de ønsker å avsløre flere sider ved en mulig ansatt. Herunder personlig egnethet og hvordan vedkommende vil passe inn med de øvrige ansatte. Derav alle personlighetstestene. Jeg tviler på om Anne Brith klarer å manipulere alle personlighetstestene og hvis hun klarer å lure en trent hodejeger bør denne få sparken. Arbeidsgivere vet at et godt arbeidsmiljø er positivt for tallene og da er det mest lønnsomt å ansette noen som er "dramafri". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 9. mai 2018 #10405 Del Skrevet 9. mai 2018 1 time siden, Aricia skrev: Den kunnskapen Anne Brith innehar om hvordan man høster klikk har etter mitt syn svært begrenset overføringsverdi. Det hun kan, er fullstendig sensasjonsbasert og innholdstom clickbaiting - og det med sine egne barn som gisler. For det første er det ingen hensiktsmessig forretningsstrategi over tid - det kan ikke vare. For det andre vil det kun ha relevans for virksomheter like prinsippløs og sensasjonspreget som hennes egen (jeg avstår fra å liste opp mulige kandidater). Man kan ikke skille ABs fremgangsmåte fra kompetansen hennes. Fremgangsmåten er kompetansen. Den er en ren form eller et virkemiddel, altså sensasjonsbasert clickbaiting, og den har dermed i kraft av dette ikke noe innhold overhodet. Klikk er for hennes egen del og bloggen hennes. Det var ikke det jeg skrev. Jeg er ganske sikker på at en markedsavdeling ville hatt god bruk for hennes kunnskap om markedsføring digitalt. Uten tvil. Om hun evner å dra det vekk fra sin egen bruk ville jo gjenstått å se men deler av digital markedsføring kan hun. Kommer sikkert aldri til å skje men jeg er ganske sikker på at hun ville klart det fint på vegne av andre også. Gidder ikke å svartmale alt bare for å gjøre det. Ser ikke hensikten. Viktig å heie litt også på folk, tenker jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 9. mai 2018 #10406 Del Skrevet 9. mai 2018 Med mindre hun lærer å markedsføre bloggen uten click bait og løgn, vil jeg ikke si den kunnskapen er særlig nyttig i arbeidslivet. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. mai 2018 #10407 Del Skrevet 9. mai 2018 9 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Klikk er for hennes egen del og bloggen hennes. Det var ikke det jeg skrev. Jeg er ganske sikker på at en markedsavdeling ville hatt god bruk for hennes kunnskap om markedsføring digitalt. Uten tvil. Om hun evner å dra det vekk fra sin egen bruk ville jo gjenstått å se men deler av digital markedsføring kan hun. Kommer sikkert aldri til å skje men jeg er ganske sikker på at hun ville klart det fint på vegne av andre også. Gidder ikke å svartmale alt bare for å gjøre det. Ser ikke hensikten. Viktig å heie litt også på folk, tenker jeg Som jeg skrev: Etter mitt syn begrenser hennes kunnskap om markedsføring digitalt seg til clickbaiting. Det hun gjør er temmelig primitivt, og utgjør ikke noen spisskompetanse andre bransjer kan tenkes å dra nytte av. Sånn ellers heier jeg gjerne på alle som har noe substansielt å komme med, og som oppnår resultater uten å bruke andre mennesker som midler. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 9. mai 2018 #10408 Del Skrevet 9. mai 2018 er det ingen her inne som vet hvorfor hun er inne på blogglisten igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 9. mai 2018 #10409 Del Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, terteskjell skrev: er det ingen her inne som vet hvorfor hun er inne på blogglisten igjen? Om det er med nytt domene betyr det at hun har registrert det hos dem. Hvem som helst kan gjøre det, uansett plattform. Innlegg fra blogg.no oppdateres automatisk, mens alle andre må legge inn url til nye innlegg manuelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoMa Skrevet 9. mai 2018 #10410 Del Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, terteskjell skrev: er det ingen her inne som vet hvorfor hun er inne på blogglisten igjen? Hun har registrert den nye bloggen på blogglisten og lagt inn blogglistens teller i designet. Den teller besøkende og bloggen vises dermed på blogglisten. Å registrere en blogg på blogglisten og legge inn telleren er et valg bloggeier selv tar. Håper dette besvarte spørsmålet, jeg er litt usikker på hva du egentlig spør om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 9. mai 2018 #10411 Del Skrevet 9. mai 2018 3 minutter siden, CoMa skrev: Hun har registrert den nye bloggen på blogglisten og lagt inn blogglistens teller i designet. Den teller besøkende og bloggen vises dermed på blogglisten. Å registrere en blogg på blogglisten og legge inn telleren er et valg bloggeier selv tar. Håper dette besvarte spørsmålet, jeg er litt usikker på hva du egentlig spør om. ok.. da ser det ut til at jeg har fått ett svar fra 2 stk. Det jeg trodde var at hun kanskje tjente på antall klikk siden hun sto på blogglisten. Men da gjør hun ikke det. Takk for svar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 9. mai 2018 #10412 Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) 55 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Klikk er for hennes egen del og bloggen hennes. Det var ikke det jeg skrev. Jeg er ganske sikker på at en markedsavdeling ville hatt god bruk for hennes kunnskap om markedsføring digitalt. Uten tvil. Om hun evner å dra det vekk fra sin egen bruk ville jo gjenstått å se men deler av digital markedsføring kan hun. Kommer sikkert aldri til å skje men jeg er ganske sikker på at hun ville klart det fint på vegne av andre også. Gidder ikke å svartmale alt bare for å gjøre det. Ser ikke hensikten. Viktig å heie litt også på folk, tenker jeg Det er jo ikke svartmaling at noen argumenterer for hvorfor de er uenige. Personlig er jeg enig med @Aricia. Jeg har fulgt bloggverden over lang tid og ser tendensene. Folk responderer ikke like mye på klikkbaiting som de gjorde før. Bloggere som har dette som hovedmetode går det gradvis dårligere med. Det er litt som å tisse i buksa for å holde seg varm. Du får kortvarig opptur, men som langvarig strategi er det ikke hensiktsmessig fordi ulempene er så store. Du mistet troverdighet og du irriterer leserne dine. Hvilken bedrift vil du anbefale at forholder seg slik til kundene? De leserne du vinner på slike stunts er illojale, de skuer på kræsjet og så går de videre til neste kræsj. Hvis du vil ha dokumentasjon på dette så kan du ta en titt på Anna Rasmussens utvikling. Hun kunne nok fått jobb innen bloggbransjen, men ting tyder jo på at hun stadig kommer i konflikt med folk. Hun har også noen brente broer bak seg så det teller jo ikke positivt, bransjen er ikke så stor. Den typen blogging som hun kan og har hatt suksess med er i ferd med å bli gammeldags og utdatert. Det er ikke akkurat rakettforskning å klikkbbaite. Endret 9. mai 2018 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 9. mai 2018 #10413 Del Skrevet 9. mai 2018 2 timer siden, CecilieX skrev: Det er jo ikke svartmaling at noen argumenterer for hvorfor de er uenige. Personlig er jeg enig med @Aricia. Jeg har fulgt bloggverden over lang tid og ser tendensene. Folk responderer ikke like mye på klikkbaiting som de gjorde før. Bloggere som har dette som hovedmetode går det gradvis dårligere med. Det er litt som å tisse i buksa for å holde seg varm. Du får kortvarig opptur, men som langvarig strategi er det ikke hensiktsmessig fordi ulempene er så store. Du mistet troverdighet og du irriterer leserne dine. Hvilken bedrift vil du anbefale at forholder seg slik til kundene? De leserne du vinner på slike stunts er illojale, de skuer på kræsjet og så går de videre til neste kræsj. Hvis du vil ha dokumentasjon på dette så kan du ta en titt på Anna Rasmussens utvikling. Hun kunne nok fått jobb innen bloggbransjen, men ting tyder jo på at hun stadig kommer i konflikt med folk. Hun har også noen brente broer bak seg så det teller jo ikke positivt, bransjen er ikke så stor. Den typen blogging som hun kan og har hatt suksess med er i ferd med å bli gammeldags og utdatert. Det er ikke akkurat rakettforskning å klikkbbaite. Jeg har også fulgt bloggere i over 10 år og har bred forståelse. Helt enig jamfør klikkbating, det er verste sort, men samtidig har hun bygget f eks Facebooksiden sin med mange tusen følgere det siste året. Det krever forståelse av mekanismene som ligger til grunn for faktisk å få en siden til å fungere. Det vil ikke funke for en markedsavdeling nei men mekanismene for vekst og forståelse av digital markedsføring har hun. Jeg snakker ikke her om bloggen hennes som jeg skrev. Mer på generellt grunnlag. Og ja, denne form for rosablogging er på hell, 100% enig, men enn så lenge funker det en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 9. mai 2018 #10414 Del Skrevet 9. mai 2018 39 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Jeg har også fulgt bloggere i over 10 år og har bred forståelse. Helt enig jamfør klikkbating, det er verste sort, men samtidig har hun bygget f eks Facebooksiden sin med mange tusen følgere det siste året. Det krever forståelse av mekanismene som ligger til grunn for faktisk å få en siden til å fungere. Det vil ikke funke for en markedsavdeling nei men mekanismene for vekst og forståelse av digital markedsføring har hun. Jeg snakker ikke her om bloggen hennes som jeg skrev. Mer på generellt grunnlag. Og ja, denne form for rosablogging er på hell, 100% enig, men enn så lenge funker det en stund til. Jeg innrømmer glatt at jeg har dårlig oversikt over Face/Insta/Snap. Jeg følger ikke SoMe-profilene der, men har forstått at det særlig er Snap som er i ferd med å ta over som viktig kanal, muligens sammen med Youtube. Synes det er interessant det du sier om Facebook. Har du gjort deg noen tanker om hva det er som gjør at hun får Face til å fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet 9. mai 2018 #10415 Del Skrevet 9. mai 2018 1 time siden, TøffeSnåkus skrev: Jeg har også fulgt bloggere i over 10 år og har bred forståelse. Helt enig jamfør klikkbating, det er verste sort, men samtidig har hun bygget f eks Facebooksiden sin med mange tusen følgere det siste året. Det krever forståelse av mekanismene som ligger til grunn for faktisk å få en siden til å fungere. Det vil ikke funke for en markedsavdeling nei men mekanismene for vekst og forståelse av digital markedsføring har hun. Jeg snakker ikke her om bloggen hennes som jeg skrev. Mer på generellt grunnlag. Og ja, denne form for rosablogging er på hell, 100% enig, men enn så lenge funker det en stund til. Mener du det? Såvidt jeg kan se har hun bare ca 1000 følgere på Facebook, og det er da langt i fra imponerende. (En liten kafe i nærheten her har 6000 følgere, og en klesbutikk borti veien har 50,000). Digital markedsføring er forresten et komplekst område, og det fleste stillinger krever grad fra høyskole samt kunnskaper om analyse, konvertering, prosjektledelse, SEO, SEM osv. Så jeg tipper nei, hun får nok bare melke bloggen for det den er verdt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 9. mai 2018 #10416 Del Skrevet 9. mai 2018 56 minutter siden, Morgan Le Fay skrev: Mener du det? Såvidt jeg kan se har hun bare ca 1000 følgere på Facebook, og det er da langt i fra imponerende. (En liten kafe i nærheten her har 6000 følgere, og en klesbutikk borti veien har 50,000). Digital markedsføring er forresten et komplekst område, og det fleste stillinger krever grad fra høyskole samt kunnskaper om analyse, konvertering, prosjektledelse, SEO, SEM osv. Så jeg tipper nei, hun får nok bare melke bloggen for det den er verdt. Facebooksiden til bloggen har 72.000 følgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet 9. mai 2018 #10417 Del Skrevet 9. mai 2018 13 minutter siden, Gaea skrev: Facebooksiden til bloggen har 72.000 følgere. OK, sorry. gikk litt fort. Uansett vil hun nok ikke komme i betraktning ti stillinger i større selskap. Der jeg jobber ansatte vi nettopp en digital markedsfører, og en blogger fra livets harde skole ville aldri blitt innkalt på intervju en gang. Kanskje i et mindre selskap hvis jobben kun går ut på å publisere ting på face og insta. Men for å være ærlig så er nok dette et felt der mange vil ha unge folk, både på grunn av teknologiforståelsen men også fordi de som oftest utgjør målgruppen. Så ikke minst derfor håper jeg at hun skaffer seg en normal kjedelig 9-16 jobb snarest, før toget går...Som enslig 4-barnsmor i 40-årene ville jeg nok prioritert forutsigbarhet og sikker inntekt (+fremtidig pensjon) framfor det glamorøse "influencer"-livet. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 9. mai 2018 #10418 Del Skrevet 9. mai 2018 4 timer siden, CecilieX skrev: Jeg innrømmer glatt at jeg har dårlig oversikt over Face/Insta/Snap. Jeg følger ikke SoMe-profilene der, men har forstått at det særlig er Snap som er i ferd med å ta over som viktig kanal, muligens sammen med Youtube. Synes det er interessant det du sier om Facebook. Har du gjort deg noen tanker om hva det er som gjør at hun får Face til å fungere? Hun bruker ikke penger på annonsering for synlig såvidt jeg kan se så det er viral vekst. Ergo bruken hennes som skaper synlig. Jeg mener bestemt at hun for et år siden hadde under 40 000 følgere og nå har hun over 70 000. Det er ikke vanskelig å skape viral vekst om en bruker mediet og engasjerer....og det gjør hun. Både positivt og negativt men folk er folk: alltid nysgjerrige pluss hun er flink til å "se" de som engasjerer seg på siden. Bare der har hun nok nesten fulltidsjobb så de som sier rosabloggere IKKE jobber aner IKKE hva de snakker om. Det krever ekstremt mye for det er ikke bare en blogg som skal tas med noen bilder. Det er uvitenhet å si det.....da følger en IKKE med i timen. Sier ikke du sier det altså, var mer ment på generellt grunnlag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 9. mai 2018 #10419 Del Skrevet 9. mai 2018 2 timer siden, Morgan Le Fay skrev: OK, sorry. gikk litt fort. Uansett vil hun nok ikke komme i betraktning ti stillinger i større selskap. Der jeg jobber ansatte vi nettopp en digital markedsfører, og en blogger fra livets harde skole ville aldri blitt innkalt på intervju en gang. Kanskje i et mindre selskap hvis jobben kun går ut på å publisere ting på face og insta. Men for å være ærlig så er nok dette et felt der mange vil ha unge folk, både på grunn av teknologiforståelsen men også fordi de som oftest utgjør målgruppen. Så ikke minst derfor håper jeg at hun skaffer seg en normal kjedelig 9-16 jobb snarest, før toget går...Som enslig 4-barnsmor i 40-årene ville jeg nok prioritert forutsigbarhet og sikker inntekt (+fremtidig pensjon) framfor det glamorøse "influencer"-livet. Det er akkurat der mange bedrifter feiler dessverre, for en ung digital markedsfører har IKKE forretningsforståelse pluss målgruppen til AB er 100 ganger mer verdt enn de unge. PLUSS de ungen når en ikke på f eks Facebook i særlig grad så om bedriften trenger å nå voksne er Facebook og tildels instagram stedet. OG Facebooksider som AB og andre på hennes alder med mange følgere. Jeg vet om MANGE med bred teknologi forståelse som er voksne og om en i tillegg er voksen med kommersiell forståelse er det mye bedre for bedriften. MEN ledere ser ikke det fordi de forstår ikke at voksne har peiling og kan være både brukere og forsåsegpåere. Eller hvordan skrives det egentlig hehe. Men samme det. Hun forstår mekanismene og å si noe annet blir helt feil. Men gjerne om bloggen og synliggjøring av barn men digital markedsføring kan hun. Ingen leser tall som AB og forstår seg på de. Det har jeg sett flere steder 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SjokoLine Skrevet 9. mai 2018 #10420 Del Skrevet 9. mai 2018 17 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Det er akkurat der mange bedrifter feiler dessverre, for en ung digital markedsfører har IKKE forretningsforståelse pluss målgruppen til AB er 100 ganger mer verdt enn de unge. PLUSS de ungen når en ikke på f eks Facebook i særlig grad så om bedriften trenger å nå voksne er Facebook og tildels instagram stedet. OG Facebooksider som AB og andre på hennes alder med mange følgere. Jeg vet om MANGE med bred teknologi forståelse som er voksne og om en i tillegg er voksen med kommersiell forståelse er det mye bedre for bedriften. MEN ledere ser ikke det fordi de forstår ikke at voksne har peiling og kan være både brukere og forsåsegpåere. Eller hvordan skrives det egentlig hehe. Men samme det. Hun forstår mekanismene og å si noe annet blir helt feil. Men gjerne om bloggen og synliggjøring av barn men digital markedsføring kan hun. Ingen leser tall som AB og forstår seg på de. Det har jeg sett flere steder Eh...ingen leser tall som AB og forstår seg på de...? Vel...tror nok det er et par andre som kan lese tall og forstå seg på de også...og til og med bedre enn AB.... Men OK. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg