Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, ordinarygirl skrev:

Alle dere som skriver her inne er jo inne på bloggen hennes og leser og sørger for at hun får flere klikk😂😂😂 er det mulig... dere elsker jo tydeligvis å bli underholdt av denne dama😂👍🏻

Jeg er ikke med mindre hun legger ut en oppskrift...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, ordinarygirl skrev:

Så dere vet alt om henne ut i fra denne tråden? Er det noen av dere som virkelig kjenner denne dama på ordentlig? 

Får mye med seg via snapchat.. Der dokumenteres alt

• Liker 17
Skrevet (endret)

Dette gjelder ikke bare ABD, men de andre som lever av å brette ut alt om ungene sine på nettet for å ha det som inntekt. Jeg er så GLAD for jeg har en annen jobb som gjør at vi lever et normalt, anonymt liv. Kanskje tjener noen av dem mer enn meg, hva betyr det? Ingen ting, vi lever godt og ungene våre er ikke en inntektskilde. Hurra for det!

Endret av Oppland
  • Liker 21
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, latterliggjøring, samt svar til dette.
/lillesky (mod)

Skrevet
23 timer siden, Asti skrev:

Nå er det ca. 3 1/2 døgn siden Anne Brith la ut innlegget "Disse sjekket skatten min", jr. https://imgur.com/a/YqlM6 . Hun skrev samme dag "Noen ganger er det vanskelig å finne de riktige ordene for å uttrykke seg her på bloggen. Det stokker seg liksom litt. Jeg har en del ting på hjertet og ser at dere spør i kommentarfeltet om ting, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg for at ting skal bli riktig. Så gi meg noen dager så skal jeg dele mine tanker rundt det å legge igjen spor på internett med dere", jfr. https://imgur.com/a/BvzVU

Har hun skrevet noe om det?

23 timer siden, steinbukk00 skrev:

NEI......kommer nok heller ikke

23 timer siden, kvinneguide skrev:

Tålmodig, det tar tid å skrive gjennomtenkt og velskrevet. 

23 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hun håper nok på at det fungerer med «Ute av øye, ute av sinn» og at folk glemmer dette etter at hun slettet innlegget. 

Tviler på at dette blir glemt så fort. 

Takk for svar. :)

Nå er det 4 1/2 døgn siden, og innlegget hun lovte er enda ikke kommet. Det ser altså ut som du har rett @Veslefrikk vedr. "ute av øye, ute av sinn".  Jeg håper virkelig at folk får med seg hvordan Anne Brith har håndtert dette.

Skrevet
7 minutter siden, Asti skrev:

Takk for svar. :)

Nå er det 4 1/2 døgn siden, og innlegget hun lovte er enda ikke kommet. Det ser altså ut som du har rett @Veslefrikk vedr. "ute av øye, ute av sinn".  Jeg håper virkelig at folk får med seg hvordan Anne Brith har håndtert dette.

Det var jo veldig vage antydninger, kanskje det er kommet eller? Jeg går ikke inn lenger, så vet ikke :)

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, kvinneguide skrev:

Det var jo veldig vage antydninger, kanskje det er kommet eller? Jeg går ikke inn lenger, så vet ikke :)

Jeg sjekket tidligere i dag, men kunne ikke se at Anne Brith har skrevet noe om sine tanker rundt det å legge igjen spor på internett. Jeg tenkte det ville handle om bloggerens uthenging av uskyldige privatpersoner på en blogg med 15-20.000 lesere - https://imgur.com/a/YqlM6, men det er ikke sikkert det var det hun mente. 

Noe annet: Anbefaler å lese denne kommentaren inne på BOTB vedr. Anne Brith sitt prosjekt "hjelpe 3 alenemødre":  https://bloggomtoppbloggere.com/2018/02/19/sett-og-hort-for-uke-7/#comment-11099.  :)

Skrevet
21 minutter siden, Asti skrev:

Jeg har samlet litt informasjon om Anne Brith og bruk av barn på SoMe her: https://imgur.com/a/44f5y 

Altså.. Det svaret på kommentarer i kom.feltet (12.01.10, 22.42).. ser hun ikke hva hun skriver?! 🤮🤯 Hun mener altså at hvis folk har onde hensikter, så er det ikke noe hun kan gjøre noe med?! Det må være noe av det absolutt dummeste(!!!!!) jeg noen gang har lest! Hmm, her er et råd for hvordan man kan forhindre slikt: slutt å del så forbanna mye, helt ukritisk, hele tiden!! 

Hun går ikke rundt å tenker på om noen vil gjøre henne eller barna noe, derfor vil hun fortsette å dele livet sitt og barnas.. 😒😞

• Liker 22
Skrevet (endret)

Dama er få år eldre enn meg., Jeg fikk barn  tidligere så de er voksne/nesten voksen,. Elsker å bake,  så skulle jo tro dette var en blog for meg. Men hun fremstår sur og irritabel i skrivemåte. Og Har ingen intresse av  lese om barn i mer enn korte settninger som i i dag lagde jeg og x middag.

Blir man i tillegg klissete 14tis forelsket, ja da skjemmer jeg meg litt som kvinne i førtiårene. De aller fleste av oss er ikke bitre  og kranglete. 

Skulle ønske det kommer noen 35+ bloggere, som blogger om normal livstil, med humor i blikket.

Endret av Senil
Skrevet (endret)
18 timer siden, Senil skrev:

Dama er få år eldre enn meg., Jeg fikk barn  tidligere så de er voksne/nesten voksen,. Elsker å bake,  så skulle jo tro dette var en blog for meg. Men hun fremstår sur og irritabel i skrivemåte. Og Har ingen intresse av  lese om barn i mer enn korte settninger som i i dag lagde jeg og x middag.

Blir man i tillegg klissete 14tis forelsket, ja da skjemmer jeg meg litt som kvinne i førtiårene. De aller fleste av oss er ikke bitre  og kranglete. 

Skulle ønske det kommer noen 35+ bloggere, som blogger om normal livstil, med humor i blikket.

Finn bloggen til Janne Nordvang. Voksen dame, morsom og ettertenksom. Gift og har barn. Anbefales.

Endret av lillesky
  • Liker 9
Skrevet
7 timer siden, kalimera skrev:

Finn bloggen til Janne Nordvang. Voksen dame, morsom og ettertenksom. Gift og har barn. Anbefales.

Jeg blir alltid skeptisk når noen lager ny bruker for å promovere en blogg, men den var morsom og lite selvhøytidelig 😊

Skrevet
44 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg blir alltid skeptisk når noen lager ny bruker for å promovere en blogg, men den var morsom og lite selvhøytidelig 😊

Enig, jeg leste faktisk et par innlegg. Bra penn! 

• Liker 9
Skrevet
12 timer siden, Asti skrev:

Jeg har samlet litt informasjon om Anne Brith og bruk av barn på SoMe her: https://imgur.com/a/44f5y 

Nå som vi har en justisminister som er så opptatt av å ta "monstre", og som vil kjempe for barns rettigheter så er det bare å håpe at vi får på plass et klart regelverk på dette område. 

Det holder ikke at det barnekonvensjonen gir barna rett til privatliv, det blir for uklart og difust, og bloggere som ønsker å tjene penger på barna sine kan operere i gråsonene. Ville vært en stor fordel om vi fikk en mer konkret regel inn i barnelova.

Til AB sin måte å argumentere på: Så klart er det ikke hennes feil om noen velger å misbruke bildene hun legger ut av barna sine, eller på annen måte utgjør en fare for barna, men ved å legge ut utallige bilder av barna sine, i alle situasjoner, så gir hun dem med onde hensikter en gavepakke. Og de finnes. Det er bare å ta inn over seg at det finnes gale mennesker der ute, derfor tar de fleste av oss forhåndsregler. 

Videre: Hvordan barna vil reagere på dette når de blir voksne og ser tilbake kan ingen vite. Er man heldig så vil de som AB skriver se tilbake på det med et smil og ikke bry seg. Er man uheldig kan det føre til mobbing, personlige vansker og følelsen av å ikke "eie" sitt eget privatliv. Fordi vi ikke vet, og fordi barn har rett på et privatliv, velger de aller fleste å skjerme barna sine fra eksponering.

Som mange andre på KG har jeg null forståelse at noen velger å gamble med barnas fremtid, og nåtid, på denne måten. 

Skrevet

Enda et innlegg hun ikke kan fortelle noe om😳 Tenk å tjene penger på å bare skrive piss. Synd pengene ikke rekker til mat da..

• Liker 21
Skrevet (endret)

Anne Brith er usikker på om hun skal merke samarbeidet hun har vedr. "hjelpe 3 alenemødre", når hun skriver om det: Fra dagens blogginnlegg - "I dag skjer det":

"..... Jeg har skrevet om dette 2-3 ganger nå og valgt ikke å merke innleggene med reklame, da ingen leverandør eller merker er nevnt. Jeg har sendt hele denne casen inn til Forbrukertilsynet for gjennomgang i dag. Så jeg håper å høre fra dem i dag eller i morgen. I slike tilfeller hvor man er usikker så er det greit å få avkreftet eller bekreftet hva man skal gjøre. " - https://imgur.com/a/Lny9A

Hvorfor kontaktet hun ikke Forbrukertilsynet før nå? 

Jeg tenker at det kan sammenlignes med "lureinnlegget" Sophie Elise hadde, da hun reklamerte for Norsk Folkehjelp, jfr.  https://www.dagbladet.no/nyheter/norsk-folkehjelp-betalte-arets-mammablogger-for-lurekampanje---jeg-fikk-beskjed-om-at-dette-er-godkjent-av-forbrukerombudet/60583437 . Lureinnlegget hennes inneholdt heller ikke navn på annonsør, men Forbrukerombudet var den gangen klar på at det skulle ha vært merket.

Anne Brith har nå skrevet flere innlegg - https://imgur.com/a/Lny9A - om disse 3 alenemødrene hun skal hjelpe, og det har skapt interesse og nysgjerrighet. Det er ingen grunn til at ikke første blogginnlegget hennes om dette kunne ha vært merket. Eller at Anne Brith ikke kunne ha sjekket dette ut i god tid, slik at hun kunne være sikker på å holde seg innenfor regelverket.

Endret av Asti
Gjest Galaxy X
Skrevet

Innleggene fokuserer jo veldig på opplegget, et opplegg som er sponset, selv om sponsorer ikke nevnes enda så generer det jo klikk og engasjement til nettopp det sponsede opplegget. Prøver hun å leke rosablogg-dum ved å late som hun ikke skjønner at dette skal merkes? Jeg er ikke høyt utdannet og skal ikke skryte på meg noe skjult intelligens, men selv for meg er det soleklart. 

Skrevet
13 minutter siden, Asti skrev:

Anne Brith er usikker på om hun skal merke samarbeidet hun har vedr. "hjelpe 3 alenemødre", når hun skriver om det:

"Jeg kan selvsagt ikke røpe hva det er jeg skal gjøre i dag, og jeg har lurt på om denne posten skulle merkes med reklame? Men det skal komme tydelig frem i en post hvem eller hva det reklameres for og det kan jeg ikke si enda, så derfor mener jeg at posten ikke skal merkes. Jeg har skrevet om dette 2-3 ganger nå og valgt ikke å merke innleggene med reklame, da ingen leverandør eller merker er nevnt. Jeg har sendt hele denne casen inn til Forbrukertilsynet for gjennomgang i dag. Så jeg håper å høre fra dem i dag eller i morgen. I slike tilfeller hvor man er usikker så er det greit å få avkreftet eller bekreftet hva man skal gjøre. " - https://imgur.com/a/Lny9A

Hvorfor kontaktet hun ikke Forbrukertilsynet før nå? 

Jeg tenker at det kan sammenlignes med "lureinnlegget" Sophie Elise hadde, da hun reklamerte for Norsk Folkehjelp, jfr.  https://www.dagbladet.no/nyheter/norsk-folkehjelp-betalte-arets-mammablogger-for-lurekampanje---jeg-fikk-beskjed-om-at-dette-er-godkjent-av-forbrukerombudet/60583437 . Lureinnlegget hennes inneholdt heller ikke navn på annonsør, men Forbrukerombudet var den gangen klar på at det skulle ha vært merket.

Anne Brith har nå skrevet flere innlegg - https://imgur.com/a/Lny9A - om disse 3 alenemødrene hun skal hjelpe, og det har skapt interesse og nysgjerrighet. Det er ingen grunn til at ikke første blogginnlegget hennes om dette kunne ha vært merket. Eller at Anne Brith ikke kunne ha sjekket dette ut i god tid, slik at hun kunne være sikker på å holde seg innenfor regelverket.

Det er vel også litt det samme som Freia-reklamen mange bloggere slang seg på? Så fort annonsøren "avsløres" vil automatisk deres navn bli knyttet til de foregående innleggene. 

Jeg ser heller ikke problemet med å faktisk merke disse innleggene. Om hun skriver "reklame" på disse innleggene (for det er jo reklame for en ikke-nevnt bedrift) - hvilken skade vil det utgjøre? Sånn utover at leserne forstår at også disse innleggene er en del av en reklame-kampanje så klart. 

Som FT sier: "er du i tvil om du skal merke, så merk" :)

Bra hun tok kontakt med FT, men syns både hun kunne tatt kontakt med en gang tvilen oppstod, og merket om hun var i tvil - bedre å fjerne merking hvis det ikke er nødvendig, enn å la være å merke i det hele tatt. 

Skrevet

Hvis det alltid skal gå klart frem hvem det reklameres for, i følge henne, da må hun vel enten skrive "reklame for..." eller droppe disse innleggene helt til hun får lov til å si hvem som står bak. 

Men da skulle vel den berømte klokken CBE la ut også vært merket ikke bare med "reklame", men "reklame for Freia"? 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...