Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, orfeus skrev:

Har hun utdannelse innen ernæring? 

Nei, innen PR, som du sikkert skjønner. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nei, innen PR, som du sikkert skjønner. 

Ligger CV-en hennes tilgjengelig på bloggen? Jeg kan ikke finne noe om bakgrunnen hennes der.

Endret av orfeus
Skrevet

Det vet jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun er utdannet innenfor markedsføring må det være noen temaer hun har gått glipp av, for eksempel hvordan barn skal behandles i slike sammenhenger.

Skrevet
1 time siden, neiognei skrev:

De har jo tross alt en leverposteiboks på deling i løpet av uka✌🏼

Det som er merkelig er jo at normalt oppegående mennesker, med en bitte liten smule peiling på kosthold, forstår at om hun hadde gitt ungene så lite mat som dette matbudsjettet/handlelistene forespeilet, burde barnevernet bli kontaktet, sånn at hun ble påtvunget litt kostholdsveiledning.

Så ja, det ser særs imponerende ut for folk som ikke klarer å reflektere, men det ser ut som omsorgssvikt for de som skjønner at 30 gram havregryn med vann til frokost og 1 blomkål med litt melk på deling til middag ikke er noe å fø voksende og ekstremt aktiv ungdom på.

Snakk om å selge sjela for 15 minutter i rampelyset. 

Her om dagen brukte vi en boks leverpostei på en dag. Det ble ca 8 brødskiver... 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Tusen takk @Kollontaj :) 

I intervjuet står det bare at hun jobbet hos Hallmark i Amsterdam. Det hadde vel vært naturlig å nevne utdannelse og universitet/college i den sammenhengen? Hun er jo ikke kjent for å være beskjeden, akkurat.

Utdannet innen markedsføring = jobbet hos Hallmark?

Utdannet innen reiseliv = flyvertinnekurset?

Endret av orfeus
Skrevet
17 timer siden, Onbothsides skrev:

Så når dere skal forklare han på 11 hva eksponering er etter å ha lest den artikkelen er og han spør ~ Hvorfor kan avisen eksponere de da?> 

Og han skjønner forskjellen med mengden, ikke den det handler om for barn. 

Forskjellen mener jeg er at i Aftenposten J ble barna intervjuet. Barnas egentlige tanker og meninger kom frem, tydeligvis, siden det ble ramaskrik. Og ja, det ble tatt noen bilder til artikkelen. Men det er ikke sånn at Aftenposten Junior verken omtaler eller viser bilder av barna omtrent hver dag, i alle mulige slags situasjoner. Det er ikke slik at Aftenposten Junior legger ut ting om barnas mest sårbare samtaler med moren, som egentlig burde vært tatt opp i trygge omgivelser, ikke i en setting der samtalen blir eksponert for "hele" Norge etterpå. 
Jeg vet i alle fall at for meg, i den alderen der og senere i tenårene/ungdomstiden, ville jeg blitt veldig utrygg på hva jeg egentlig kan fortelle mamma om mitt liv og det som skjer i det, fordi jeg ville vært utrygg på hvor mye av det som egentlig ville blitt smurt utover blogg og andre kanaler. Når moren allerede har utvist så liten kritisk sans på hva som er greit å dele for alle andre allerede. 

Og jeg vet at AB skriver at hun alltid har en samtale med barna om hva som er greit å dele eller ikke. Men hvor mye av barnas ekte meninger om det kommer egentlig frem? Hvilke forutsetninger har barna til å egentlig klare å uttrykke sin fulle mening i en diskusjon med en voksen? Og ikke minst; i hvilke grad lar de vær å si sin egentlig mening i frykt for å såre moren? Ja, barn kan si mye rart i krangler, men i samtaler og normale "diskusjoner" med foreldre kan barn svelge mangle kameler fordi de er redde for at det de sier skal såre foreldrene. Jeg sier ikke at barna til AB er redde for å såre AB, men det er en reell mulighet for det. Og blant annet på grunn av dette skal bloggere være ekstremt kritisk til hva de deler eller ikke. Noe blant annet AB tydeligvis ikke er.

Medier flest virker å ha en kritisk sans i hva de skriver og legger ut av barn, og forholder seg til Vær varsom-plakaten, selv om Tv-2 burde ta seg en runde eller flere på akkurat hva som kan og ikke kan deles av barn og foreldre, for barnas beste. 

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, Dristu skrev:

Forskjellen mener jeg er at i Aftenposten J ble barna intervjuet. Barnas egentlige tanker og meninger kom frem, tydeligvis, siden det ble ramaskrik. Og ja, det ble tatt noen bilder til artikkelen. Men det er ikke sånn at Aftenposten Junior verken omtaler eller viser bilder av barna omtrent hver dag, i alle mulige slags situasjoner. Det er ikke slik at Aftenposten Junior legger ut ting om barnas mest sårbare samtaler med moren, som egentlig burde vært tatt opp i trygge omgivelser, ikke i en setting der samtalen blir eksponert for "hele" Norge etterpå. 
Jeg vet i alle fall at for meg, i den alderen der og senere i tenårene/ungdomstiden, ville jeg blitt veldig utrygg på hva jeg egentlig kan fortelle mamma om mitt liv og det som skjer i det, fordi jeg ville vært utrygg på hvor mye av det som egentlig ville blitt smurt utover blogg og andre kanaler. Når moren allerede har utvist så liten kritisk sans på hva som er greit å dele for alle andre allerede. 

Og jeg vet at AB skriver at hun alltid har en samtale med barna om hva som er greit å dele eller ikke. Men hvor mye av barnas ekte meninger om det kommer egentlig frem? Hvilke forutsetninger har barna til å egentlig klare å uttrykke sin fulle mening i en diskusjon med en voksen? Og ikke minst; i hvilke grad lar de vær å si sin egentlig mening i frykt for å såre moren? Ja, barn kan si mye rart i krangler, men i samtaler og normale "diskusjoner" med foreldre kan barn svelge mangle kameler fordi de er redde for at det de sier skal såre foreldrene. Jeg sier ikke at barna til AB er redde for å såre AB, men det er en reell mulighet for det. Og blant annet på grunn av dette skal bloggere være ekstremt kritisk til hva de deler eller ikke. Noe blant annet AB tydeligvis ikke er.

Medier flest virker å ha en kritisk sans i hva de skriver og legger ut av barn, og forholder seg til Vær varsom-plakaten, selv om Tv-2 burde ta seg en runde eller flere på akkurat hva som kan og ikke kan deles av barn og foreldre, for barnas beste. 

Det høres så fint ut, at hun snakker med barna om hva som er greit å dele, problemet er imidlertid at et lite barn ikke kan se konsekvensen av slike handlinger, det er et ansvar som påligger den voksne. Grrr ....😡

Skrevet
6 minutter siden, orfeus skrev:

Det høres så fint ut, at hun snakker med barna om hva som er greit å dele, problemet er imidlertid at et lite barn ikke kan se konsekvensen av slike handlinger, det er et ansvar som påligger den voksne. Grrr ....😡

Ikkesant? Det er et voksenansvar! Og det kan være veldig vanskelig å være et barn og gå mot forventninger som ligger i lufta! De forventningene senser barn veldig godt! Dette sier jeg også av erfaring....

• Liker 13
Skrevet
57 minutter siden, Glorious skrev:

Her om dagen brukte vi en boks leverpostei på en dag. Det ble ca 8 brødskiver... 

En porsjon leverpostei er i følge stabburet ca 20-22 gram. Altså er det ca 5 porsjoner i en boks. 

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, neiognei skrev:

En porsjon leverpostei er i følge stabburet ca 20-22 gram. Altså er det ca 5 porsjoner i en boks. 

Og en porsjon rekker til to skiver. 😊

Skrevet

14-årige gutter, som vokser og trener, spiser gjerne 6 skiver til ett måltid. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg så den, @Asti , at hun sier hun har en grad, det jeg dessverre var litt utydelig på var at hun ikke nevnte hvor hun har tatt den. Altså hvilket college/uni. 

My bad. 

Skrevet
2 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg så den, @Asti , at hun sier hun har en grad, det jeg dessverre var litt utydelig på var at hun ikke nevnte hvor hun har tatt den. Altså hvilket college/uni. 

My bad. 

Regner med man kan finne det inne på LinkedIn:  https://www.google.no/search?q=anne+brith+davidsen+LinkedIn&oq=anne+brith+davidsen+LinkedIn&gs_l=psy-ab.3..35i39k1l2.29716.30208.0.30637.3.3.0.0.0.0.161.366.1j2.3.0....0...1.1.64.psy-ab..0.3.363...0j0i131k1.0.y9-k7NQeB6c  :) 

Skrevet

Denne leverpostei/genseren/matbudsjett-diskusjonen er kvinneguiden på sitt verste....

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...