Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, Onbothsides skrev:

Klarer ikke å ta Aftenposten seriøst når de skriver kritisk om eksponering av barn, men lager reportasje om barna hvor de selv eksponerer dem? Nei dette blir uansett for dumt. Da burde de latt være å trykke bilder av de selv!

Nå ble jeg litt målløs, faktisk.

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Onbothsides skrev:

Klarer ikke å ta Aftenposten seriøst når de skriver kritisk om eksponering av barn, men lager reportasje om barna hvor de selv eksponerer dem? Nei dette blir uansett for dumt. Da burde de latt være å trykke bilder av de selv!

Det er da en bitteliten forskjell på det AB og aftenposten publiserer. AB filmet en (privat) samtale mellom mor og datter om at datteren blir MOBBET. Og hun legger ut bilder av vortene til ene sønnen, og skriver generelt absolutt altfor mye om barna som ingen andre enn nærmeste familie og venner burde vite. Aftenposten skriver en artikkel som kun fokuserer på det å være «bloggerbarn». Så vidt jeg har forstått har det ikke blitt skrevet noe om privatlivet deres utenom nettopp dette temaet? Dette kan ikke sammenlignes.

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, Nettroll skrev:

Det er da en bitteliten forskjell på det AB og aftenposten publiserer. AB filmet en (privat) samtale mellom mor og datter om at datteren blir MOBBET. Og hun legger ut bilder av vortene til ene sønnen, og skriver generelt absolutt altfor mye om barna som ingen andre enn nærmeste familie og venner burde vite. Aftenposten skriver en artikkel som kun fokuserer på det å være «bloggerbarn». Så vidt jeg har forstått har det ikke blitt skrevet noe om privatlivet deres utenom nettopp dette temaet? Dette kan ikke sammenlignes.

Jeg synes ikke det var riktig at God Morgen Norge på tv2 lot AB ha med seg jentemakronen i studio for å prate om dette og ha en mamma som er blogger. Jeg syntes hun så veldig ubekvem ut under intervjuet.

Det ene øyeblikket så tar tv2 opp problemet med og eksponere barna sine i sosiale medier, og i neste øyeblikk drar de barna til tv2 for og intervjuer de med mamma. Hvor er logikken?

• Liker 13
Skrevet

En skikkelig uting at AB og andre eksponerer barna på den måten de gjør, men det verste er egentlig alle de som følger de og leser det de legger ut, det gir AB og hennes like penger på konto når de gjør det!  

Ingen klikk- Ingen følgere = 0 kroner eller publisitet . 

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, xinnia skrev:

En skikkelig uting at AB og andre eksponerer barna på den måten de gjør, men det verste er egentlig alle de som følger de og leser det de legger ut, det gir AB og hennes like penger på konto når de gjør det!  

Ingen klikk- Ingen følgere = 0 kroner eller publisitet . 

Jeg har slettet de fleste på snap og instagram og er jo helt enig med deg. 

Men har ikke tro på at det vil skje. Å dette vet bloggerene

• Liker 3
Skrevet

Jeg går inn på Facebook profilen hennes for å lese disse svarene på siste innlegg. Det står at det er 13 svar men jeg får kun 4 svar. Er resten slettet eller noe rart med min side?

Gjest Onbothsides
Skrevet
6 timer siden, pøbelsara skrev:

Du ser ikke forskjellen, nei? :daane:

De er Aftenposten Jr - en avis for barn. D har skrevet en artikkel hvor barn i målgruppen kan lese om hvordan det er å leve (dele av) livet sitt i mors blogg. Aftenposten Jr lar disse ungene komme til orde. Jeg synes det er et utroligbra innlegg i debatten om barn, nettvett, rett til privatliv og barns rett til å eie sin egen identitet.

Men dette blir jo som å si til et barn at du skal ikke slå andre, mens du gir ungen ris. Flott at de tar opp temaet om eksponering-men vil ikke si at de gjorde barna noe bedre.

Skrevet
2 minutter siden, Onbothsides skrev:

Men dette blir jo som å si til et barn at du skal ikke slå andre, mens du gir ungen ris. Flott at de tar opp temaet om eksponering-men vil ikke si at de gjorde barna noe bedre.

Virkelig? :roll: 

• Liker 24
Skrevet
24 minutter siden, Onbothsides skrev:

Eh, nei. 

• Liker 20
Gjest Kariannne
Skrevet

Likte hun ikke etter å ha lest i tråden her tidligere. Utrolig hvordan man lager seg et bilde pågrunn av andres meninger. Så satt jeg med ned å så på bloggerne og fikk skikkelig sansen for hun. Syntes hun er veldig flink med barna sine blandet annet. 

Skrevet
2 minutter siden, Kariannne skrev:

Likte hun ikke etter å ha lest i tråden her tidligere. Utrolig hvordan man lager seg et bilde pågrunn av andres meninger. Så satt jeg med ned å så på bloggerne og fikk skikkelig sansen for hun. Syntes hun er veldig flink med barna sine blandet annet. 

At hun følger opp barna er det vel ingen som klager på. 

Det er jo all denne eksponeringen i media, vise på tv om jentemakronen sin mobbehistorie osv,osv... det er jo dette folk reagerer på. 

• Liker 17
Gjest Zeitgeist
Skrevet

@Onbothsides: Aftenposten er underlagt VVP. Jeg foreslår at du leser deg opp på den. Og kanskje generelt hvilken funksjoner nyhetsmedier har i et samfunn. 

Gjest Onbothsides
Skrevet
56 minutter siden, loffen skrev:

Virkelig? :roll: 

34 minutter siden, pøbelsara skrev:

Eh, nei. 

Så når dere skal forklare han på 11 hva eksponering er etter å ha lest den artikkelen er og han spør ~ Hvorfor kan avisen eksponere de da?> 

Og han skjønner forskjellen med mengden, ikke den det handler om for barn. 

Skrevet

Det første jeg stusset veldig på var den champisgreia med venninnene der de skulle ødelegge brudekjolen pga avlyst bryllup. Selv om AB og forloveden hadde blitt enig om å avlyse? Pussig å gå løs på en brudekjole på den måten. Var som tatt ut av en dårlig amerikansk film. Fremstilte han som den møkkafyren selv om bruddet var gjensidig. Etter det har det blitt bare mer og mer rare greier syns jeg.

• Liker 27
Gjest Onbothsides
Skrevet
2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

@Onbothsides: Aftenposten er underlagt VVP. Jeg foreslår at du leser deg opp på den. Og kanskje generelt hvilken funksjoner nyhetsmedier har i et samfunn. 

Jøsses, samme tone som bloggerne får jo. Å hentyde at folk er dum er lavmål

Gjest Zeitgeist
Skrevet
13 minutter siden, Onbothsides skrev:

Jøsses, samme tone som bloggerne får jo. Å hentyde at folk er dum er lavmål

Jeg er ikke ansvarlig for hvordan du tolker min oppfordring om at du gjør deg kjent med VVP og funksjonen til nyhetsmedier. Det kunne jo også tolkes som en vennlig oppfordring. 

Skrevet
15 timer siden, Onbothsides skrev:

Å trykke bilder av barn til én artikkel er ikke "eksponering" av barn.

• Liker 13
Gjest Onbothsides
Skrevet
10 minutter siden, Mnjah skrev:

Å trykke bilder av barn til én artikkel er ikke "eksponering" av barn.

Er det din definisjon? 

Skrevet
3 minutter siden, Onbothsides skrev:

Er det din definisjon? 

Jeg er mer forbauset over din definisjon. En journalist som publiserer en artikkel om barn i et blad rettet mot BARN, eksponerer ikke barna. 

En mor som gir i overkant innsyn i hverdagslivet sitt og barnas hverdagsliv, eksponerer barna. 

• Liker 34
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...