Maskopi Skrevet 12. september 2017 #4341 Skrevet 12. september 2017 Kappahl hevder de ikke samarbeider med AB, men det deles fortsatt reklamemerkede bilder av gutten som fikk nye klær (noe som hørtes veldig innøvd ut når han viste sin begeistring ) og av premiereantrekk. Lurer på hva sannheten her er? 7
TøffeSnåkus Skrevet 12. september 2017 #4342 Skrevet 12. september 2017 59 minutter siden, Lapper skrev: Har du barn,selv? I den alderen? Jeg har barn på 18 og 16 år. Flere år jobbet digitalt men mine barn er ikke en del av den sfæren. Et bevisst valg fra min side men jeg evner å respektere andres valg som deres valg. Vi alle er ulike med ulike forutsetninger og bakgrunn. Jeg konkluderer ikke på vegne av andre uten å se hele bildet og gjerne fra deres perspektiv. Synes det er en uting med sosiale medier hvor det er mange meninger uten at en forstår hele bildet. 1
Lapper Skrevet 12. september 2017 #4343 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, TøffeSnåkus skrev: Jeg har barn på 18 og 16 år. Flere år jobbet digitalt men mine barn er ikke en del av den sfæren. Et bevisst valg fra min side men jeg evner å respektere andres valg som deres valg. Vi alle er ulike med ulike forutsetninger og bakgrunn. Jeg konkluderer ikke på vegne av andre uten å se hele bildet og gjerne fra deres perspektiv. Synes det er en uting med sosiale medier hvor det er mange meninger uten at en forstår hele bildet. Ok.. Så det er ett bevisst valg fra din,side at barna dine ikke skal eksponeres så mye på nett.. Men har barna dine sagt nei dette vil jeg ikke pappa eller mener du at det ikke er bra?
TøffeSnåkus Skrevet 12. september 2017 #4344 Skrevet 12. september 2017 Akkurat nå, Lapper skrev: Ok.. Så det er ett bevisst valg fra din,side at barna dine ikke skal eksponeres så mye på nett.. Men har barna dine sagt nei dette vil jeg ikke pappa eller mener du at det ikke er bra? Jeg tok et valg på deres vegne men nå handler ikke dette om mine valg men det at andre konkluderer på vegne av andre uten å vite hele bildet. Det er sakens kjerne og mine personlige valg har lite med det å gjøre. Selvom jeg har tatt dette valget evner jeg å respektere andres valg. Ønsker en mer nyansert debatt rundt dette. 1
Lapper Skrevet 12. september 2017 #4345 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, TøffeSnåkus skrev: Jeg tok et valg på deres vegne men nå handler ikke dette om mine valg men det at andre konkluderer på vegne av andre uten å vite hele bildet. Det er sakens kjerne og mine personlige valg har lite med det å gjøre. Selvom jeg har tatt dette valget evner jeg å respektere andres valg. Ønsker en mer nyansert debatt rundt dette. Du har tatt valget på vegne av barna og det er bra.. Makronene til ab begynner heldigvis og bli i en alder hvor de kan si hva de mener og jeg håper mor respekterer dette. Men hva med avkommene til CBE og anna? De har ikke noe de skulle sagt fordi de er så små. Jeg har sagt det før og sier det igjen... Mødrene må gjerne kle seg naken og legge ut på nett men de bør holde avkom unna blogg og tenke på sine avkom før de legger ut noe. De skal tross alt på skole og være med venner. Barma har ikke noe på bloggen og gjøre eller fronte en reklamekampanje... Skal mor dra inn penger så gjør det på annen måte 3
TøffeSnåkus Skrevet 12. september 2017 #4346 Skrevet 12. september 2017 (endret) 7 minutter siden, Lapper skrev: Du har tatt valget på vegne av barna og det er bra.. Makronene til ab begynner heldigvis og bli i en alder hvor de kan si hva de mener og jeg håper mor respekterer dette. Men hva med avkommene til CBE og anna? De har ikke noe de skulle sagt fordi de er så små. Jeg har sagt det før og sier det igjen... Mødrene må gjerne kle seg naken og legge ut på nett men de bør holde avkom unna blogg og tenke på sine avkom før de legger ut noe. De skal tross alt på skole og være med venner. Barma har ikke noe på bloggen og gjøre eller fronte en reklamekampanje... Skal mor dra inn penger så gjør det på annen måte Igjen er jeg bevisst på at en skal ikke skynde seg å "bestemme" hva andre skal og ikke skal gjøre. Jeg tenker det er opp til hver enkelt. Alle skal ha respekt for jobben de legger ned i bloggen for det er mye mer jobb slik jeg ser det enn de faktisk får respekt for å utføre. Barn eller ikke barn, det får være opp til hver enkelt. Det jeg i utgangspunktet reagerte på var å kontakte samarbeidspartnere for potensielt sverte bloggeren. Eller hva var ønsket utfall? Hva hadde du gjort om de sa ja, vi samarbeider med AB og er stolt av det? Jeg bare spør for merkevarer er vant til meninger selvom det er her inne er tidvis noe sprikende meninger. Mye går på person og lite på sak. Respekt for enkeltmenneske kommer en langt med. Tenker jeg. Men hvorfor kalles de makronene? Endret 12. september 2017 av TøffeSnåkus
Lapper Skrevet 12. september 2017 #4347 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, TøffeSnåkus skrev: Igjen er jeg bevisst på at en skal ikke skynde seg å "bestemme" hva andre skal og ikke skal gjøre. Jeg tenker det er opp til hver enkelt. Alle skal ha respekt for jobben de legger ned i bloggen for det er mye mer jobb slik jeg ser det enn de faktisk får respekt for å utføre. Barn eller ikke barn, det får være opp til hver enkelt. Det jeg i utgangspunktet reagerte på var å kontakte samarbeidspartnere for potensielt sverte bloggeren. Eller hva var ønsket utfall? Hva hadde du gjort om de sa ja, vi samarbeider med AB og er stolt av det? Jeg bare spør for merkevarer er vant til meninger selvom det er her inne er tidvis noe sprikende meninger. Mye går på person og lite på sak. Respekt for enkeltmenneske kommer en langt med. Tenker jeg. Hva jeg hadde sagt om de samarbeidet med AB? Dette er helt opp til de forskjellige bedriftene men jeg som kunde vil da ikke handle der fordi jeg vil ikke støtte de som markedsfører mindreårige på bloggen for å dra lesere. Jeg er en av de lesere som for 1 år siden ikke fattet hvorfor folk hang seg sånn opp i at bloggere markedsførte barna på bloggen. Men har forandret synspunkt og mener det er forkastelig. Barn skal få være barn og mor skal ikke sitte og håve inn penger på de 5
TøffeSnåkus Skrevet 12. september 2017 #4348 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, Lapper skrev: Hva jeg hadde sagt om de samarbeidet med AB? Dette er helt opp til de forskjellige bedriftene men jeg som kunde vil da ikke handle der fordi jeg vil ikke støtte de som markedsfører mindreårige på bloggen for å dra lesere. Jeg er en av de lesere som for 1 år siden ikke fattet hvorfor folk hang seg sånn opp i at bloggere markedsførte barna på bloggen. Men har forandret synspunkt og mener det er forkastelig. Barn skal få være barn og mor skal ikke sitte og håve inn penger på de Det har jeg skjønt men skal et stort markedsapparat gjøre om på en nøye planlagt strategi på grunnlag av en tilbakemelding? Har du alene såpass makt?
Gjest Chickabee Skrevet 12. september 2017 #4349 Skrevet 12. september 2017 3 minutes ago, TøffeSnåkus said: Det har jeg skjønt men skal et stort markedsapparat gjøre om på en nøye planlagt strategi på grunnlag av en tilbakemelding? Har du alene såpass makt? Forbrukermakt er en reell ting. @Lapper er ikke alene i denne saken.
Lapper Skrevet 12. september 2017 #4350 Skrevet 12. september 2017 3 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Det har jeg skjønt men skal et stort markedsapparat gjøre om på en nøye planlagt strategi på grunnlag av en tilbakemelding? Har du alene såpass makt? Nei jeg er da såpads voksen at jeg vet min mail ikke har noe og si. Men sier ingen noe så hjelper d ikke 8
LizbethOsnes Skrevet 12. september 2017 #4351 Skrevet 12. september 2017 18 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Igjen er jeg bevisst på at en skal ikke skynde seg å "bestemme" hva andre skal og ikke skal gjøre. Jeg tenker det er opp til hver enkelt. Alle skal ha respekt for jobben de legger ned i bloggen for det er mye mer jobb slik jeg ser det enn de faktisk får respekt for å utføre. Barn eller ikke barn, det får være opp til hver enkelt. Det jeg i utgangspunktet reagerte på var å kontakte samarbeidspartnere for potensielt sverte bloggeren. Eller hva var ønsket utfall? Hva hadde du gjort om de sa ja, vi samarbeider med AB og er stolt av det? Jeg bare spør for merkevarer er vant til meninger selvom det er her inne er tidvis noe sprikende meninger. Mye går på person og lite på sak. Respekt for enkeltmenneske kommer en langt med. Tenker jeg. Men hvorfor kalles de makronene? Jeg vil også gjerne ha en nyansert debatt om dette. Slik jeg har forstått deg så har du valgt å skjerme dine barn fra sosiale medier (flott!), men respekterer at andre ikke gjør det samme. Er dette riktig? Til det vil jeg gjerne spørre deg om et enkelt spørsmål: På hvilken måte kan eksponering av mindreårige på nettet være til det beste for barna? Som foreldre kan vi ikke tenke "dette skader sikkert ikke", vi må tenke "dette er til det beste for mitt barn". Det er derfor jeg lurer på hvordan det er mulig å forsvare eksponering av barn på nettet, rett og slett fordi jeg ikke kan forstå hvordan det under noen som helst omstendigheter kan være til det beste for det aktuelle barnet. 14
Lapper Skrevet 12. september 2017 #4352 Skrevet 12. september 2017 17 minutter siden, LizbethOsnes skrev: Jeg vil også gjerne ha en nyansert debatt om dette. Slik jeg har forstått deg så har du valgt å skjerme dine barn fra sosiale medier (flott!), men respekterer at andre ikke gjør det samme. Er dette riktig? Til det vil jeg gjerne spørre deg om et enkelt spørsmål: På hvilken måte kan eksponering av mindreårige på nettet være til det beste for barna? Som foreldre kan vi ikke tenke "dette skader sikkert ikke", vi må tenke "dette er til det beste for mitt barn". Det er derfor jeg lurer på hvordan det er mulig å forsvare eksponering av barn på nettet, rett og slett fordi jeg ikke kan forstå hvordan det under noen som helst omstendigheter kan være til det beste for det aktuelle barnet. Gidt det er flere her som spør om dette😊 3
TøffeSnåkus Skrevet 12. september 2017 #4353 Skrevet 12. september 2017 45 minutter siden, LizbethOsnes skrev: Jeg vil også gjerne ha en nyansert debatt om dette. Slik jeg har forstått deg så har du valgt å skjerme dine barn fra sosiale medier (flott!), men respekterer at andre ikke gjør det samme. Er dette riktig? Til det vil jeg gjerne spørre deg om et enkelt spørsmål: På hvilken måte kan eksponering av mindreårige på nettet være til det beste for barna? Som foreldre kan vi ikke tenke "dette skader sikkert ikke", vi må tenke "dette er til det beste for mitt barn". Det er derfor jeg lurer på hvordan det er mulig å forsvare eksponering av barn på nettet, rett og slett fordi jeg ikke kan forstå hvordan det under noen som helst omstendigheter kan være til det beste for det aktuelle barnet. Hva andre gjør får være opp til dem og jeg respekterer andres valg som deres valg. Jeg sier ikke med det at å lage barna om til reklameplakater er bra men igjen så får folk ta valg som passer dem best. Jeg har mange meninger men jeg har ikke så behov for å "redde" verden. Det beste for ditt barn er ikke det beste for mitt. Jeg synes å konkludere for alle og ta alle under en kam blir feil. Jeg ser heller ikke problemet når ungene blir store for de vil uansett vokse opp med sosiale medier og omfanget det innebærer. Vi har heller ikke tilgang til samtalene de ulike familier har "rundt bordet" vedr disse temaene og hvordan de hver seg velger å løse dem. Tenker jeg
TøffeSnåkus Skrevet 12. september 2017 #4354 Skrevet 12. september 2017 (endret) 1 time siden, Den røde fare skrev: Like trist at hun blander de inn i dette som å blande de inn i alle andre voksenting, som hun pleier. Barn tar ikke skade av å se at deres mor eller far gråter, men visse ting holder man barna utenfor. Kanskje dette indikerer en åpen dialog med barn om verden slik den faktisk er? Jeg bare undrer, konkluderer ikke. Vi er kjappe til å dømme i dagens samfunn, derfor jeg undrer. Jeg forteller og ungdommene mine om utfordringer i jobbsituasjoner, vennskap etc for å vise at selvom jeg er far som lager regler i heimen så er jeg et menneske. Med utfordringer som de og vil møte i fremtiden....skaper falt struktur og åpenhet opplever jeg. Terskelen for å komme til meg med vanskeligheter er lettere. Sånn har vi det og det fungerer for oss Endret 12. september 2017 av TøffeSnåkus 1
Gjest Forumassistent Skrevet 13. september 2017 #4355 Skrevet 13. september 2017 Tråden er ryddet for persondebatt, omtale av kropp, omtale av barn og kopi av hele innlegg (brudd på åndsverkloven). Hanne Mari, forumansvarlig
Rosalie Skrevet 13. september 2017 #4356 Skrevet 13. september 2017 På 12.09.2017 den 11.47, TøffeSnåkus skrev: Hva andre gjør får være opp til dem og jeg respekterer andres valg som deres valg. Jeg sier ikke med det at å lage barna om til reklameplakater er bra men igjen så får folk ta valg som passer dem best. Jeg har mange meninger men jeg har ikke så behov for å "redde" verden. Det beste for ditt barn er ikke det beste for mitt. Jeg synes å konkludere for alle og ta alle under en kam blir feil. Jeg ser heller ikke problemet når ungene blir store for de vil uansett vokse opp med sosiale medier og omfanget det innebærer. Vi har heller ikke tilgang til samtalene de ulike familier har "rundt bordet" vedr disse temaene og hvordan de hver seg velger å løse dem. Tenker jeg Sitat Are children not owed some privacy as they learn to navigate the world? Can they not expect their most intimate moments, when they are at their most vulnerable or raw, to be shared only amongst those closest to them? Should they not have the choice, when they are old enough to exercise it, about which of the moments catalogued by their loved ones are made more public? In addition to expecting their privacy as children to be protected, there’s also the issue of their privacy as future adults. What about when the child grows up? If the information is available on social media when the child reaches adolescence and adulthood, there’s a reserve of fodder for potential bullies at school, for potential employers, and for the media if they become prominent. If a child whose every intimate moment has been photographed, described and posted online develops a public profile, or enters political office, her parents will have created the ultimate “dirt file”. Hentet fra artikkel skrevet av postdok innen sosialpolitikk ved UNSW, Australia. 7
Ultiva Skrevet 13. september 2017 #4357 Skrevet 13. september 2017 På 12.9.2017 den 11.47, TøffeSnåkus skrev: Hva andre gjør får være opp til dem og jeg respekterer andres valg som deres valg. Jeg sier ikke med det at å lage barna om til reklameplakater er bra men igjen så får folk ta valg som passer dem best. Jeg har mange meninger men jeg har ikke så behov for å "redde" verden. Det beste for ditt barn er ikke det beste for mitt. Jeg synes å konkludere for alle og ta alle under en kam blir feil. Jeg ser heller ikke problemet når ungene blir store for de vil uansett vokse opp med sosiale medier og omfanget det innebærer. Vi har heller ikke tilgang til samtalene de ulike familier har "rundt bordet" vedr disse temaene og hvordan de hver seg velger å løse dem. Tenker jeg Du ser ikke forskjellen på å vokse opp med sosiale medier som underholdning og det å vokse opp med å VÆRE underholdningen på sosiale medier? 34
Gjest Forumassistent Skrevet 13. september 2017 #4358 Skrevet 13. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Hanne Mari, forumansvarlig
Gjest CecilieX Skrevet 13. september 2017 #4359 Skrevet 13. september 2017 (endret) @TøffeSnåkus Hvis du ønsker en nyansert debatt så finnes denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/ Her diskuteres de juridiske og etiske problemstillingene rundt eksponering av barn på blogg. Det er en god tråd for å få innblikk i hvorfor dette er et tema som diskuteres i den enkelte bloggers tråd. For å gi deg noen stikkord: barnets rett til privatliv, barnekonvensjonen og barnets mangel på samtykkekompetanse. Det er økende bevissthet rundt dette i media nå, og i bloggerbarn-tråden finnes det lenker til artikler og meningsytringer som angår diskusjonen. Endret 13. september 2017 av CecilieX
Mynona Skrevet 13. september 2017 #4360 Skrevet 13. september 2017 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Slike spørsmål kan stilles på PM til moderator eller på Ris og Ros. Mynona, mod.
Fremhevede innlegg