Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mammapolitiet vettu, de er jo bare ute etter å skape drama og å ødelegge. Det har jo ingenting med at hun rett og slett lyver. Jeg syns synd i de som har lite å rutte med i mnd, og som tror at de skal klare å mette 4 stykk på 1000,- i uken, spesielt i en vekstfase. 1000,- i bare råvarer som frukt, grønt, fisk, kjøtt etc ja. Inkl melk, brød, pålegg, egg, mel, sukker osv, så kan hun plusse på minst 200 til 300,- til, sukker osv varer jo lengre enn en uke for en vanlig familie, men det skal likevel regnes med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marloussie skrev:

Ønsket av Mensa?? Medlemmer må ta tester for å bli med, de går ikke aktivt etter folk :D

Jeg er ikke ønsket av mensa for å si det slik, så ikke vet jeg, jeg bare quoter hun i siste innlegg:fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marthe75 skrev:

Sikker på at hun ikke mente "jeg ønsker meg mensen'aaaa, men takker nei"???

det villet passet bedre med både alder og annet:)

Neida, hun forteller selv i siste innlegg at hun har 129 i IQ, så hun er ikke dum. Hun er til og med ønsker som medlem av mensa, men har foreløpig ikke takket ja👍🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sølv_dugg skrev:

Jeg er ikke ønsket av mensa for å si det slik, så ikke vet jeg, jeg bare quoter hun i siste innlegg:fnise:

Leste det nå. Det er da bare tull. For å bli medlem må man ha minst 132 IQ, ikke 129 som hun sier hun har. As if. 

Er det noe hun ikke lyver om altså?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Marloussie skrev:

Leste det nå. Det er da bare tull. For å bli medlem må man ha minst 132 IQ, ikke 129 som hun sier hun har. As if. 

Er det noe hun ikke lyver om altså?

🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈*flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Marloussie skrev:

Nå har hun lagt ny ukemeny med kun pølser og har bedt Gilde om hjelp :D 

Ingenting i veien med å gi barna pølser noen ganger, men uff....dama tåler jo ikke noe kritikk!

Det artige er jo kommentarfeltet. Der er folk kjempestolte over å servere unga sine pølser og suppe til middag. For ikke å snakke om hun som synes det er helt supert at ungen spiser middag nærmere ti om kvelden, en niåring som skal på skolen i morra... For noen brødhoder som følger henne... Og ingen har skjønt hva folk klager over, det er jo ikke de hersens pølsene, men at ukemenyen hennes rett og slett ikke kan gjennomføres med det hun handler inn... 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Francis skrev:

Headhuntet til Mensa! Wow. 

Nå kjenner jeg folk i ledelsen imensa Norge og, nei, de prøver ikke å headhunte Anne Britth.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komentarfeltet! Alle som skriver der blir nok headhuntet av mensa AS we speak. :pls: 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marthe75 skrev:

Du er flink, veldig flink :blomst:

Jeg skulle ønske jeg var like flink, men hos meg får ungene til og med pølser i brød mellom slagene på travle dager :rodme: I mitt mindre kreative mathjem, blir sunt trumfet av raskt og lett.... Men ungene er friske, sunne, spreke og slanke :)  (eller... kanskje ikke så sunne, siden de får pølser...hmm)

Ungene eeeelsker pølser her, i alle varianter! Serverer det langt i fra hver uke, men pølser et par ganger i måneden er slett ikke usunt. Det er vel mer tilbehøret det kommer an på. Skjønner ikke hvorfor det ble en så opphauset debatt om noe så vanlig som PØLSER??! 😳😳

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, dillyduzit skrev:

Vet dere hva? Jeg er faktisk enig med Anne-Brith. Det går ann å spise pølser til middag en gang i blandt, og jeg gjorde det ofte som mindre da jeg var alene hjemme. Har hvertfall enda ikke tatt noe skade av det. Vi må huske at vi også vokste opp, og at vi også fikk drittmat til middag innimellom. 

Det er en stor skille mellom foreldre NÅ og foreldre DA, og det virker som AB er som en forelder DA. Det er en føkkings pølse, det er ikke mcdonalds 4 ganger i uka. 

Enig i denne!!!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeeeez. For et bråk av de der pølsene... De fleste har vel servert pølser, enten i bursdag, på tur, om sommeren, eller i hverdagen. Mange barn elsker pølser (mine egne inkludert), så en gang iblant blir det jo pølse til middag i en eller annen form. Enten på grunn av av dårlig tid eller dårlig fantasi (når mor ikke engang orker å tenke på middag), eller fordi de har ønsket det.

Jeg har til og med kjøpt pølser på tilbud og frosset ned. Men - og her kommer poenget - pølser er noe man helst vil unngå. Man skal oppholde seg under en ganske diger stein om man ikke har fått med seg at pølser er drittmat. Ren og skjær drittmat. Serveres  en gang iblant, på linje med godis og potetgull og all annen drittmat.

Jeg savner også en hel masse på listen hennes, blant annet litt fokus på kvalitet. De der eggene fra First Price kan du få gratis av meg, da servere jeg heller kvalitetsegg sjeldnere, men fra "ekte" frittgående høner. 

Det som hadde vært interessant er om hun kunne gått sammen med en ernæringsekspert og satt sammen en rimelig, men sunn meny som kostet så lite som mulig. Vi bruker gjennomsnittlig veldig lite penger på mat her i Norge, akkurat fordi vi er mer opptatt av pris enn kvalitet. Der har vi litt å lære av andre land. 

Henger meg ellers på resten av gjengen her inne som etterlyser logikken i dette 1000 kroner/uke-opplegget hennes. Det er ikke pølsene som er hovedproblemet, men at det ser ut som en næringsfattig meny for barn i vekst.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk..for et pølsegnål..den dama er ikke riktig og tåler ikke tilbakemeldinger/kritikk...slutter herved å lese blogg+snap..skikkelig barnslig!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - helt utrtolig hvor rabiat hun blir av kommentarer. Nei, jeg tror ikke hun er en dårlig mor. Men hun er ikke så veldig kunnskapsrik i forhold til hva unger i vekst trenger. Og så er hun er skikkelig, skikkelig dårlig til å ta kritikk. Og da kan man jo spørre seg hvor smart det er å dele alt fra handlelister og ukemenyer, utallige bilder og innlegg om ungene, til når hun har sex med sin hemmelige elsker, med alle som gidder å lese.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå legger jeg sikkert hodet på huggestabben, men la gå...

At vi diskuterer hvorvidt tusenlapptrylletrikset hennes holder vann eller ikke, synes jeg er både innafor og egentlig en nødvendig debatt, siden hun fører leserne sine bak lyset.

At vi diskuterer næringsinnhold i maten hun gir familien sin, synes jeg er unødvendig. Det er mange i dette landet som bare drømmer om å kunne gi barna sine pølser to ganger i uken, yoghurt, ost, egg og hjemmebakt brød. Og så har vi familier hvor det bare spises rent og økologisk, som skyr pølser og kjøttdeig som pesten. Vi er forskjellige, og la oss få være det.

(Jeg har lest alle kommentarene her, og det er flere som har gjort et poeng av at de unngår pølser og kjøttdeig fordi det er lavmålsmat. Det er helt greit, men kan ikke den diskusjonen tas under "kosthold" elns?)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, accountdeleted skrev:

Men jeeeez. For et bråk av de der pølsene... De fleste har vel servert pølser, enten i bursdag, på tur, om sommeren, eller i hverdagen. Mange barn elsker pølser (mine egne inkludert), så en gang iblant blir det jo pølse til middag i en eller annen form. Enten på grunn av av dårlig tid eller dårlig fantasi (når mor ikke engang orker å tenke på middag), eller fordi de har ønsket det.

Jeg har til og med kjøpt pølser på tilbud og frosset ned. Men - og her kommer poenget - pølser er noe man helst vil unngå. Man skal oppholde seg under en ganske diger stein om man ikke har fått med seg at pølser er drittmat. Ren og skjær drittmat. Serveres  en gang iblant, på linje med godis og potetgull og all annen drittmat.

Jeg savner også en hel masse på listen hennes, blant annet litt fokus på kvalitet. De der eggene fra First Price kan du få gratis av meg, da servere jeg heller kvalitetsegg sjeldnere, men fra "ekte" frittgående høner. 

Det som hadde vært interessant er om hun kunne gått sammen med en ernæringsekspert og satt sammen en rimelig, men sunn meny som kostet så lite som mulig. Vi bruker gjennomsnittlig veldig lite penger på mat her i Norge, akkurat fordi vi er mer opptatt av pris enn kvalitet. Der har vi litt å lære av andre land. 

Henger meg ellers på resten av gjengen her inne som etterlyser logikken i dette 1000 kroner/uke-opplegget hennes. Det er ikke pølsene som er hovedproblemet, men at det ser ut som en næringsfattig meny for barn i vekst.

Og det var vel det med næringsfattig folk kanskje reagerte på når det gjaldt den mye omtalte blomkålsuppen også. Men det tror jeg ikke hun har forstått. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellapropella

Jeg tør påstå at en del bloggere som blir "kjente" og tjener penger på å utlevere seg selv og i mange tilfeller ungene (!) rett og slett blir litt for vant til overdrevent positivt fokus fra "fansen". Når baksiden av medaljen kommer fram og det stilles spørsmål, eller de får konstruktiv kritikk, så går det helt i baklås for enkelte. Tror ikke det er positivt med det overfokuset av positivitet.. Folk som utleverer alt fra barn (!) til seg selv, har ofte et litt for stort behov for å bli sett og bekreftet. Det er i hvert fall min mening. Når de blir anerkjent gjennom bloggen blir de avhengig av det. Og i noen tilfeller fryktelig selvsentrerte/selvopptatte og til dels narsisistiske. Sier ikke at den aktuelle bloggeren er narsisist, men synes evnen til å motta saklige konstruktive spørsmål (på en god måte) er mer eller mindre fraværende. Det sjokkerer meg at hun postet et slikt innlegg som det i går, der hun faktisk går rett i strupen på de som gjør sponsebonanzaen hun lever med mulig.  Jeg blir helt oppgitt, og leser ikke mer av henne etter den oppførselen.:sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ellapropella skrev:

Jeg tør påstå at en del bloggere som blir "kjente" og tjener penger på å utlevere seg selv og i mange tilfeller ungene (!) rett og slett blir litt for vant til overdrevent positivt fokus fra "fansen". Når baksiden av medaljen kommer fram og det stilles spørsmål, eller de får konstruktiv kritikk, så går det helt i baklås for enkelte. Tror ikke det er positivt med det overfokuset av positivitet.. Folk som utleverer alt fra barn (!) til seg selv, har ofte et litt for stort behov for å bli sett og bekreftet. Det er i hvert fall min mening. Når de blir anerkjent gjennom bloggen blir de avhengig av det. Og i noen tilfeller fryktelig selvsentrerte/selvopptatte og til dels narsisistiske. Sier ikke at den aktuelle bloggeren er narsisist, men synes evnen til å motta saklige konstruktive spørsmål (på en god måte) er mer eller mindre fraværende. Det sjokkerer meg at hun postet et slikt innlegg som det i går, der hun faktisk går rett i strupen på de som gjør sponsebonanzaen hun lever med mulig.  Jeg blir helt oppgitt, og leser ikke mer av henne etter den oppførselen.:sjokkbla:

Dette. :Nikke: 

Det handler virkelig ikke om pølser og blomkålsuppe er bra eller ikke. Det handler om sannhetsgehalten i at man kan leve av 1000,-/uke og hvor langt man kan gå i jakten på klikk. Hun er ikke hobbyblogger lenger. Hun tjener mye penger på å blogge. Hvis hun ikke klarer å lese spørsmål om sannhetsgehalten i det hun blogger, uten å fly fullstendig av skaftet, så tenker jeg at livet som blogger som deler livet sitt (nesten) helt uten filter på SoMe, kan bli veldig tøft.

Og enten hun vil eller ikke, så er ikke hverken grillpølser eller blomkålsuppe laget at att blomkålhode og 2 dl melk fullverdig kost for unger (eller voksne). Det duger i et nødsfall, men er ikke noe jeg ville valgt hvis jeg kunne unngått det. Og det må da være en ærlig sak å si.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...