Gå til innhold

Rigid og komplisert telletråd! (på en lørdag)


Zenobia

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, fiole skrev:

20 301 + 40 = 20 341 :nigo:

Tenker du måtte bruke kalkulator på den :ironi: 

20341 + 39 = 20380

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalkulatorinnlegget kom uten telling, så da blir det dobbelt på meg.

20488+34=20522

20522+33=20555

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

På 18.2.2017 den 19.05, Zenobia skrev:

Post #33 :rolleyes:

Her glapp det, gitt! Det var jeg som smatt imellom med et tekstinnlegg på #32, Testo :lillesky:

Dermed glapp det for meg også :blush: og alle de etterfølgende innleggene  :ler: 

Nå er jeg på innlegg #41. Siden det blir endel å regne om, hopper jeg (igjen) galant over dette.

Tar bare summen i post 40:

1052+50-41=1061

Nå håper jeg dette er post 41, da :P 

 

Klippet fra side 3

På 18.2.2017 den 20.21, Zenobia skrev:

Koselig :vinke: 

Sifferet du trekker fra skal korrespondere med innleggsnummeret, dvs. i dette tilfellet var det 48. Helt korrekt blir da

1084+50-48=1086 i din post.

Det er ikke bælnøye om man bommer. Fort gjort å gå på autopilot :fnise:  Vi bare fortsetter og trekker fra riktig innleggsnummer om det ikke oppdages fort, ellers blir det fort mye ekstraregning.

Da fortsetter jeg: 1086+50-49

Ja, da er vel dette post 49, håper jeg?

Fra neste post av legger vi til 100 og fortsetter å trekke fra postnummeret :P 

 

 

9 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Kalkulatorinnlegget kom uten telling, så da blir det dobbelt på meg.

20488+34=20522

20522+33=20555

Godt tenkt, kjære talldoktor, men da kommer vi ut av innleggsnummerfratrekket (som forklart i HI). Gjorde det selv også nå :blush: Klippet inn noen svar fra side tre i denne tråden. Det er absolutt ikke noe i veien for ekstraregning/omregning, men skal vi få det helt korrekt, må vi altså korrigere fra side 3 (eller er det enda tidligere?). Jeg tar IKKE på meg den oppgaven. Det er ikke kritisk at det blir regnet i alle innleggene, men fratrekket skal altså korrespondere med innleggsnummeret.

Alternativt kan det kanskje lages en formel, hvis man forutsetter regning i alle innleggene? Noe å bryne nøtta på.

20 812 + 24 = 20 836

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Zenobia

Det kan fortsatt bli problemer om folk poster samtidig, ettersom man ikke vet med 100% sikkerhet hvilket postnummer man får etter man poster.

Jeg fikk heller ikke med meg at @fiole gjorde rett, og at det var 38 som manglet. Dermed lager jeg mer rot enn rydding, frem til @Testosteron får oss på rett spor igjen 

Tenker det viktige i denne tråden er at tellingen er riktig i det innlegget som teller, så da ignorerer vi bare feilmeldinger, men korrigerer feilsummeringer. 

:tommelopp:

20836 + 23=20859

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 859 + 22 = 20 881

 

:lur: nå ble de små grå utsatt for overfustasjoppheng og ble opphetet:fnise: Måtte lese to ganger.          

Kalkulatoren som ble postet regner jeg som ren sabotasje :ninja: 

Samme bruker som kaller oss tellere for idioter i en annen tråd :sjokkbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

58 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Tenker det viktige i denne tråden er at tellingen er riktig i det innlegget som teller

Da er vi enige. Om vi så ser at det har gått litt fort i svingene og gidder å korrigere, er det fint, men det er ingen tvang. Da ville det fort stoppe opp, trur eg :tongue:

 

45 minutter siden, fiole skrev:

overfustasjoppheng

:ler: Men hva med forkoblingene? Tror kanskje jeg har noen i boden.

Liker forresten at man kan sitere enkelt, istedenfor å måtte kopiere hele innlegg :jepp:

20 881 + 21 = 20 902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...