Gå til innhold

Var dette dumt av meg? bursdagsgave eget barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste om droner nå, det skal jeg ikke kjøpe nei.

Jeg tror jeg evt får spørre om pengene tilbake eller tilgodelapp. Jeg vet ikke hva annet jeg kan kjøpe i den butikken. Tingen er at barnet har flere radiostyre biler, nettbrett, mobil, spillkonsoller osv. 

Barnet har alt for mye egentlig, det er jo ikke bra det heller. 

Jeg satt plutselig å tenkte på at jeg heller skal fikse en opplevelse til oss. Bare meg og barnet, ikke med søsken. Sånn at vi får mye god tid til og bare være oss to. Vi gjør jo mye sammen som familie alle sammen, men sjeldent bare vi to. 

Ts.

Anonymkode: ef48a...abc

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevelse høres bedre ut, ja. 

Anonymkode: b845e...aca

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg evt får spørre om pengene tilbake eller tilgodelapp. Jeg vet ikke hva annet jeg kan kjøpe i den butikken. Tingen er at barnet har flere radiostyre biler, nettbrett, mobil, spillkonsoller osv. 

Jeg satt plutselig å tenkte på at jeg heller skal fikse en opplevelse til oss. Bare meg og barnet, ikke med søsken. Sånn at vi får mye god tid til og bare være oss to. Vi gjør jo mye sammen som familie alle sammen, men sjeldent bare vi to. 

Ts.

Jeg synes det høres ut som en veldig god idé, mye bedre enn elektronikk :)

Anonymkode: b2ded...aeb

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne fint kjøpt det til min 10 åring,hadde jo vært med hele tiden. Ikke la andre folk styre hva du skal gjøre eller ikke.

Anonymkode: f57a8...8d3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne fint kjøpt det til min 10 åring,hadde jo vært med hele tiden. Ikke la andre folk styre hva du skal gjøre eller ikke.

Det er strengt tatt loven som styrer hva ts skal gjøre her, ikke vi... Ville du brukt samme argument for å la poden kjøre bil som 14-åring? "Jammen, jeg er jo med hele tiden"? 

• Liker 9
Skrevet

Du får nok penger tilbake hvis du ikke har åpnet og ødelagt eske - så lenge du har kvittering eller bruke bank utskrift. 

Opplevelse bra ut ! Kino - spise - kjøre på ski ++++

Anonymkode: c17e0...c05

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er strengt tatt loven som styrer hva ts skal gjøre her, ikke vi... Ville du brukt samme argument for å la poden kjøre bil som 14-åring? "Jammen, jeg er jo med hele tiden"? 

javisst, det er lover for alt her i norge;) nei, ingen kjøring av bil, men han har kjørt atv og traktor :) ( nå er han 16 da ) hoppet i fallskjerm når han var 9;)

Skrevet

Kanskje du generelt bør lese deg litt opp på gaver du vurderer?
Alle GTA cover er merket med at det er "R rated", og de fleste er også merket med 18 års grense...
Hoverboard og aldersgrense har vært mye omtalt i media.
Det er også mange paragrafer å forholde seg til på droner.

Anonymkode: a1e8d...210

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh huff da, det var jeg ikke klar over. Jeg burde ha satt meg mer inn i dette.

Jeg tenkte jo at barnet kun skal kjøre rundt i gatene her sammen med meg. Aldri på vei eller andre steder og heller aldri alene. Men det er kanskje like straffbart fordet?

Ts.

Det har ingen betydning for loven, det er forbudt. Vil du si det samme om en 30-åring som kjører i fylla? ''men han kjørte bare i gaten her sammen med meg''? Det er like straffbart uansett. 

Ja, jeg får prøve å bytte det inn. De har jo en del andre ting i butikken der som også kunne vært morro. Droner og sånt, det er vel også veldig populært? For det er vel ikke aldersgrenser på det? Jeg tror jeg fra nå av skal slutte å kjøpe elektronikk, for jeg vet virkelig ikke hva jeg driver med.

Jeg dreit meg også ut til jul da barnet fikk PlayStation 4 og to spill. Det ene var jo greit, men det andre som jeg trodde bare var ett helt vanlig bilspill GTA, var jo såklart ikke det. Det ble tatt fra barnet med en gang jeg så hva slags spill det var. Så dette er dessverre ikke første gang jeg bommer.

Ts.

Synes du skal følge litt mer med, og ikke bare kjøpe alt sønnen din peker på.. Det står tydelig 18+ grense på GTA-spillene. Drone egner seg aldeles ikke for barn, det kan være livsfarlig. 

Synes ideen om en opplevelse høres mye bedre ut :) 

• Liker 4
Skrevet

En liten avsporing her, men utifra måten du har skrevet på i denne tråden Ts så virker du som en utrolig god og omsorgsfull mor. Jeg kjenner det stikker inni meg, for jeg ser du prøver, men det er ikke alltid så lett å henge på hva som er hva av spill og leketøy nå til dags. Barnet ditt er utrolig heldig som har deg som mor, det må du aldri glemme 😊

J - 23

Anonymkode: 90aff...618

• Liker 7
Skrevet

Ts.

Kan du ikke kjøpe noen gøyale spill til han, som passer til aldersgruppen hans?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten avsporing her, men utifra måten du har skrevet på i denne tråden Ts så virker du som en utrolig god og omsorgsfull mor. Jeg kjenner det stikker inni meg, for jeg ser du prøver, men det er ikke alltid så lett å henge på hva som er hva av spill og leketøy nå til dags. Barnet ditt er utrolig heldig som har deg som mor, det må du aldri glemme 😊

J - 23

Anonymkode: 90aff...618

Så utrolig hyggelig å lese, det varmet godt. Takk for så fine ord :)

Jeg burde nok lese meg mer opp på sånne ting. Jeg tror jeg henger med, men gjør det åpenbart ikke. Nå har jeg lært merker jeg, og kommer til å sette meg bedre inn i denne "elektronikk-verden" for å unngå flere situasjoner som dette :)

Ts.

Skrevet

Da har jeg ringt butikken jeg kjøpte det i, og fikk beskjed om å bare komme ned å få pengene tilbake. Det var flott :)

Setter pris på alle svar jeg har fått fra dere.

• Liker 6
Skrevet

Men spør de butikkansatte neste gang! Jeg spør til og med når jeg kjøper voksenspill til tantebarna- selv om de er over 18 vil jeg ikke kjøpe hva som helst (selv om de skulle ønske seg det). Er ikke flaut å spørre...

Anonymkode: cfff5...2b4

Skrevet

Enig med det som står over her - ikke alltid lett å henge med i svingene. Selv sliter jeg med apper og slikt på telefonen til min gutt, det er mye rusk der ute.

Men du prøver og vil så gjerne, det skal du ha! Fortsett med det, men spør i butikken. (de burde ha opplyst deg)

Skrevet
På 15.2.2017 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Så utrolig hyggelig å lese, det varmet godt. Takk for så fine ord :)

Jeg burde nok lese meg mer opp på sånne ting. Jeg tror jeg henger med, men gjør det åpenbart ikke. Nå har jeg lært merker jeg, og kommer til å sette meg bedre inn i denne "elektronikk-verden" for å unngå flere situasjoner som dette :)

Ts.

Som andre sier, spør i butikken neste gang om de har noen anbefalinger til den aldersgruppen du er ute etter, fortell om interesser osv så finner de sikkert noe som passer (og se selvfølgelig på aldersgrensen før du kjøper noe). Jeg har inntrykk av at mange som ikke spiller selv, tenker automatisk at "spill er for barn" og kjøper derfor ganske ukritisk. Men jeg tror at gjennomsnittsalderen for konsoll-spillere er 30 år så det er veldig mange spill som er beregnet for voksne. Ikke bare med tanke på vold/språk osv men også kompleksitet og vanskelighetsgrad. Når det er sagt så finnes det selvfølgelig mange gode spill som er beregnet for barn/alle aldre også, så spilling er ikke noe problem i seg selv.

Ellers høres det veldig fint ut med en opplevelse for bare deg og han :)

Anonymkode: 40aa2...a16

Skrevet

Hva med de som bruker hoverboard hjemme i stuen eller på deres eiendom? Jeg spør fordi ei venninne har kjøpt til sin 10-åring og sa det var lov så lenge det ikke var på offentlig vei. 

Anonymkode: 6f18d...0ed

Skrevet

10 år. Hva tenker du med? At hun er moden, et din påstand. Eks sykling, så er ikke barnet modent nok for å sykle i trafikken før de er 12. 

Anonymkode: c97d8...f0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...