Gå til innhold

Vil ikke ha så mange fordommer - det er ikke normalt.


fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

Flere av diskusjonene her inne går ut på noe ala dette:
Hvorfor gjør eksen til (sensur) det?.
Hvorfor er folk (sensur)?
Alle kvinner er (sensur).
Alle menn er (sensur).
 

 

Ofte så er de som skriver nedlatende ting om og til folk mennesker som har ,en del problemer selv som de selv burde gå i, men det skjønner jo ikke sånne folk. Det er helt totalt avsperret oppi topplokket for konstruktiv kritikk. Ting er sånn for dem, og sånn SKAL ting være (selvom det ikke er sånn). Det er lett for de å påstå ditten og datten om både den ene og den andre, men oftest så skjønner man jo at de som påstår så mye negativt og stygge ting om folk generelt sett de som faktisk er de som sliter med alle disse fordommene de kommer med. De beskriver egentlig bare seg selv og sine egne problemer, og det er jo synd men lite å få gjort noe med. Jeg gidder ikke sitte å si meg enige med noen med så mange fordommer, så lite selvinnsikt (snakker da generelt om andre ting på kg), med så mye hat og så lite selvinnsikt.

Med så mange fordommer, så sier det innmari mye om den personen som mener noe sånt om folk egentlig, og det er nesten litt bekymringsverdig. 

Det er ikke diskusjon - det er fordomsfulle og trangsynte påstander uten mål og mening. 
Men som sagt: sånne folk forstår ikke konstruktiv kritikk. 

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det litt komiske her, er at du snakker om generalisering av mennesker, mens du selv generaliserer. De som skriver "sånne ting", har ulike forutsetninger og er ulike individer med forskjellig livserfaring , ikke en ensartet gruppe. Hva man legger merke til og hva man tiltrekker seg/ oppsøker er gjerne ubevisst og veldig sammensatt. Så for mange er det vanskelig å sette ord på følelser og oppfatninger uten å generalisere :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lunarstone skrev:

Det litt komiske her, er at du snakker om generalisering av mennesker, mens du selv generaliserer. De som skriver "sånne ting", har ulike forutsetninger og er ulike individer med forskjellig livserfaring , ikke en ensartet gruppe. Hva man legger merke til og hva man tiltrekker seg/ oppsøker er gjerne ubevisst og veldig sammensatt. Så for mange er det vanskelig å sette ord på følelser og oppfatninger uten å generalisere :)

Ja, en generalisering i forhold til mange tusen av dem. Det jeg mener er: så trangsynt vil jeg ikke være og har ikke så mye til felles med dem. De fleste skjønner jo at ting (og det skrev jeg jo i en annen diskusjon) at livserfaring og sånt spiller en rolle inn i det, og masse annet som gjør at det blir generalisering og mange fordommer og de fleste har dem, men jeg vil ikke være en person som mener noe om basert på et førsteinntrykk f.eks. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en viss avstand, både fysisk, følelsesmessig og intellektuelt til det man objektiviserer og generaliserer, dermed ser man ikke individet, men grupper av en type. Disse har jo da også en del fritid, alene, til å gruble på den virkeligheten de oppfatter på lang avstand og nettforum er jo populære samlingssted for de ensomme. Flesteparten av befolkningen lever jo normale liv og har ikke samme uttrykket. 

Anonymkode: 5644d...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flesteparten av befolkningen lever jo normale liv og har ikke samme uttrykket. 

Anonymkode: 5644d...dca

Enig i det. Og flesteparten (de få) som kritiserer/dømmer noen slik evner ikke se sine egne feil og ikke er det et poeng å fortelle de det heller.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart-hvit tankemåte er ikke et tegn på sosial intelligens. Er helt enig med deg, ts. De som bryr seg så utrolig mye i hva alle andre gjør og dømmer i nord og vær, er de som ofte har egne usikkerheter.

Anonymkode: d3284...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ja det går veldig mye i slikt inne her. Er sliten av å forumet, tror jeg skal finne et mer ppositivt tidsfordriv. Alt for mye hat og fordommer her. Hadde rett og slett skammet meg om jeg hadde mange av meningene som finnes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...