Gå til innhold

Hvorfor er ikke Bibelen sann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.3.2017 den 14.08, AnonymSjiraff skrev:

Da skulle jeg likt å sett hvor han har det fra. Det er ikke Bibelen i hvert fall. Det handler ikke bare om at det ikke står noe i Bibelen om at fossilene ble laget, men ideen om at andre enn mennesker kan være ugudelige er helt fremmed i Kristendommen. 

Gud ødela verden pga. Ugudlighet. Masse vann og jordmasser skaper fossiler. Det er sånn det skapes. Og eksempler på en kjempeflom finnes over hele jorda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar
17 timer siden, debatant skrev:

Så du er enig i at de gamle grekerne som levde før 600 f. Kristus, trodde at jorda var flat. Det er de jeg sikta til. Så hvorfor projekterer noen her at kristne mente at jorda var flat. Igjen er det bare billige løgner som brukes for å diskreditere bibelen.

De færreste før den tid trodde at jorden var flat. Men det var i 600 før Kristus at man bekreftet at jorden var rundt. 

Faktisk så tviler jeg på at de fleste på den tiden tenkte noe særlig over hva slags form jorden var.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den katolske kirken drept folk langt opp i middelalderen for å si at jorden ikke var flat.

Flat-Earth-600x482.jpg

Anonymkode: 34e18...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den katolske kirken drept folk langt opp i middelalderen for å si at jorden ikke var flat.

Flat-Earth-600x482.jpg

Anonymkode: 34e18...dea

Hvem ble drept hvor, når og av hvem?Kristendom i Norge er synonymt med protestandtisme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
1 time siden, debatant skrev:

Hvem ble drept hvor, når og av hvem?Kristendom i Norge er synonymt med protestandtisme

 

Ja for det er jo ikke slik at Norge ble kristnet i 1536-37 og ikke i 1030 av Olav den Hellige. Slik historie bøkene sier. Haakon den Gode og Olav Tryggvason startet det mens Olav den Hellige fullførte det.  

Nei vet du jeg håper virkelig at du bare driver på med et skuespill og at du faktisk ikke er så uviten som du framstiller deg selv som.

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den katolske kirken drept folk langt opp i middelalderen for å si at jorden ikke var flat.

Flat-Earth-600x482.jpg

Anonymkode: 34e18...dea

De fleste mennesker på den tiden var fullstendig klar over at jorden var rundt. Vel det mer riktig er vel og si at de fleste nok ikke brydde seg eller tenkte noe over det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

 

Ja for det er jo ikke slik at Norge ble kristnet i 1536-37 og ikke i 1030 av Olav den Hellige. Slik historie bøkene sier. Haakon den Gode og Olav Tryggvason startet det mens Olav den Hellige fullførte det.  

Nei vet du jeg håper virkelig at du bare driver på med et skuespill og at du faktisk ikke er så uviten som du framstiller deg selv som.

 

De fleste mennesker på den tiden var fullstendig klar over at jorden var rundt. Vel det mer riktig er vel og si at de fleste nok ikke brydde seg eller tenkte noe over det.  

Really..REEEAAAALLYYY.

Du har ikke fler gullkorn på lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Religion stammer fra astrologi. Dette har blitt gjort om til fortellinger og fantasipersoner har blitt skapt for å fortelle historien. Vi kan si at religion stammer fra fakta, bare at det er vridd om på, til å gi et inntrykk og tro om at det er fysiske personer bibelen gjerne handler om, og at mirakler ble oppnådd av Jesus.

Feks. Jesus er vår sol. Dette kan forstås ved å lese om korsfestelsen og at Jesus ble født på ny, med datoene for dette. Alle kulturer har snakket og skrevet om en person som var død i 3 dager, men stod opp igjen. Det er den samme fortellingen hele tiden. Vår sol har og har hatt mange navn opp gjennom tusener av år, og Jesus er bare ett av dem. blant annet så er navnet Mithra et annet navn på vår sol.

Ikke for å støte, men vi trenger ikke religion. Det er bare fortellinger ment å holde kontroll over folk. Hvis det hadde fantes, eller om det finnes en Gud, så er det ikke mulig å finne han\hun i religion. Å tilbe dette vil ikke løse noen verdens ting. Vi bare sender våres bønner til feilt sted, hvor ingen hører. Hvis det er en bevissthet der ute, som kan kalles Gud, så vil denne bevisstheten være overalt, og alt vi sier, hører, tenker, føler og gjør vil bli fanget opp uten at vi trenger be for denne Gud.

Fornuft er det nærmeste vi kommer til denne Gud, og det er alt vi trenger høre på, og "tilbe". Den som har fornuften inntakt, vet hva som er rett og galt og hvordan handler deretter. Fornuft er harmoni og kontakten med Gud. Den indre fornuft, som viser vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
9 timer siden, debatant skrev:

Really..REEEAAAALLYYY.

Du har ikke fler gullkorn på lager?

Din evne til argumentasjon er stor ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand er at det finnes ingen guder, bare dumme mennesker som lager dumme forklaringer på ting de ikke forstår.

Menneskets evne til å lage dumme teorier om alt mulig rart har ingen grenser.

Anonymkode: 34e18...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...