Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #41 Skrevet 15. desember 2004 og for nordlendinger (finnmarkinger?) er toy synonymt med tyggis!
Gjest Moonshadow Skrevet 15. desember 2004 #42 Skrevet 15. desember 2004 Jeg måtte bytte til en du får kjøpt på apoteket jeg. Den er i alle fall mye bedre enn de på butikken. Trenger den ikke like ofte.. Heter aco ett ellerannet..
ella.P Skrevet 16. desember 2004 #43 Skrevet 16. desember 2004 Hei Jepp - avhengig av "lypsyl", det er jeg ja og har vært det i maaange år. Har prøvd og brukt mange forskjelllige sorter (kaller alt for lyspyl jeg...)- apotek og helsekost har noen som er bra - men de koster jo litt mer. Men å slutte.......nei det har jeg ikke klart :-)
Pussicat Skrevet 16. desember 2004 #44 Skrevet 16. desember 2004 Jeg måtte bytte til en du får kjøpt på apoteket jeg. Den er i alle fall mye bedre enn de på butikken. Trenger den ikke like ofte.. Heter aco ett ellerannet.. Aco Cerat heter den. Jeg bruker den jeg også. Men den inneholder visst sånne avhengighets stoffer den også. Apotekdama må begynne å lure når jeg er der for å kjøpe inn sånne, for jeg kjøper 5 stk om gangen
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #45 Skrevet 17. desember 2004 Forever Living Produkts har en utrolig god en, basert på alovera. Den blir man ikke avhengig av. Utrolig varig. Tar på etter frokost, så er leppene like myke til lunsj!
Gjest Moonshadow Skrevet 17. desember 2004 #46 Skrevet 17. desember 2004 Aco Cerat heter den. Jeg bruker den jeg også. Men den inneholder visst sånne avhengighets stoffer den også. Apotekdama må begynne å lure når jeg er der for å kjøpe inn sånne, for jeg kjøper 5 stk om gangen Men den er god da
Blomsterenka Skrevet 17. desember 2004 #47 Skrevet 17. desember 2004 Jeg har aldri vært noen storbruker av lepomade... Har en i skapet som jeg tar frem hvis jeg føler meg tørr på leppene, og så går det typisk 1 år til neste gang. Men i høst kjøpte jeg en labello med farge. Synes den var kjempefin på og bedre en lipgloss. Så mer naturlig ut og sånn. Så denne har jeg brukt masse... La plutselig merke til i dag at jeg er avhengig :-? Jeg MÅ ha lepomade NÅÅÅÅ!!! Tørr som f... på leppene. Hvorfor kjøpte jeg dette djevelens middel!?? Det samme skjedde med ansiktshuden min. Den var fantastisk fin den, helt til jeg kjøpte meg en underlagskrem til å bruke under sminke... og BAM på noen få mnd var ansiktshuden min tørr og avhengig med en gang den ikke fikk sin daglige dose med krem. :evil: Velkjent problem. Det er bare å kutte det ut, så ordner huden resten selv. Drikk masse vann og spis sunt. Kremer og lepomade, gjør at huden slutter produsere fettstoffer. Bruk aloe vera i en overgang, om du synes du trenger det.
Gjest en som ikke klarer seg uten lebe Skrevet 24. august 2008 #48 Skrevet 24. august 2008 heihei alle sammen! jeg er avhengi av lebepomade, jeg trodde jeg var den eneste, men tydeligvis ikke det er et mareritt om jeg glemmer lebepomaden min hjemme. jeg får helt panikk! off! jeg skal prøve så godt jeg kan og prøve å slutte men det funker jo ikke! jeg bli så tørr på leppene. jeg har prøvd veldig mange lebepomader! jeg synes mentulatium funker veldig bra! PS: ikke bruk lypsyl, det gjør det bare enda verre!
Kitty_katt Skrevet 24. august 2008 #49 Skrevet 24. august 2008 Når jeg var yngre var jeg sånn som nektet å bruke lipsyl, og fikk store sår rundt leppene om vinteren fordi jeg slikket meg om munnen. Men så prøvde jeg en gang, og fant ut at det hjalp mot sårene. Dette var vel i begynnelsen av ungdomsskolen og jeg bruker enda :gjeiper: Må alltid ha lipsyl med meg overalt, og blir passe stressa om jeg ikke har med. Men jeg ser ikke på det som noe problem, jeg syns det er deilig å bruke og føler ikke jeg har problemer med avhegigheten min
Gjest Jauda. Skrevet 19. februar 2011 #50 Skrevet 19. februar 2011 Det er visst noe i lypsyl som gjør at leppene tilvennes faenskapet ganske kjapt, slik at du blir forferdelig tørr med èn gang du ikke har det på. Jeg brukte det dritten før men gikk opp for meg at dette bare gjorde problemet mitt med tørre lepper 10 ganger verre, så jeg begynte å bruke vaselin istedenfor. Dette gikk bra en stund men så begynte samme mønstret og gjøre seg gjeldene med dette også. Nå bruker jeg noe som heter "blistex lip relief crem" som man bare får på apoteket. Den er litt dyr, koster nesten 50 kr, men effektiv og du trenger ikke bruke den mer enn max 2 ganger daglig. Jeg er meget fornøyd med denne og har brukt den i flere år nå. Eneste jeg synes er litt "dumt" med den er at den er på en liten tube og ikke i sånn "lysyl-format", men blistex har flere produkter så jeg har kjøpt en sånn blistex-variant av lypsyl nå så jeg slipper å klemme krem ut av en tube hele tiden, og hvis den funker like bra som den tube-tingen så er det jo konge. Men som sagt, blistex virker bra og har bra utvalg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #51 Skrevet 19. februar 2011 Syns det er irriterende med alle dem som sier at det "er jo bare å slutte. Du er tørr i en overgangsperiode, men så blir leppene finere enn noen gang" ... Nei, ikke for alle nemlig! ...måtte bare få det ut.... *heh*
Gjest tørr som knusk Skrevet 19. februar 2011 #52 Skrevet 19. februar 2011 men blistex har flere produkter så jeg har kjøpt en sånn blistex-variant av lypsyl nå så jeg slipper å klemme krem ut av en tube hele tiden, og hvis den funker like bra som den tube-tingen så er det jo konge. Men som sagt, blistex virker bra og har bra utvalg. Etter en stund får man samme problem med blistex pga det inneholder samme mineraloljer som lypsyl. Blistex inneholder salisylsyre som får døde hudceller til å løsne fortere (nesten som fruktsyre) og det kan irritere over tid så man får sprukne lepper både med og uten produktet.
Gjest gjest Skrevet 19. februar 2011 #53 Skrevet 19. februar 2011 Aco Cerat heter den. Jeg bruker den jeg også. Men den inneholder visst sånne avhengighets stoffer den også. Apotekdama må begynne å lure når jeg er der for å kjøpe inn sånne, for jeg kjøper 5 stk om gangen Jeg syns ikke noe om AcoCerat. Føler det legger seg utenpå, går rett av igjen, og tørker ut sånn som mineraloljene i lypsyl. Jeg liker bedre Weleda fra helsekost. Dyr, men den virket for meg. Men; man blir like avhengig av den som alt annet...
LilleMink Skrevet 19. februar 2011 #54 Skrevet 19. februar 2011 Var alltid plaget av tørre lepper og munnsår, til jeg for noen år siden prøvde Forever Aloe lipbalm. Nå trenger jeg nesten aldri å smøre meg. Kanskje en gang i uka eller noe. Denne fås kun kjøpt av de som driver med homeparty av Forever-merket, eller på e-bay.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå