Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2004 #1 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har aldri vært noen storbruker av lepomade... Har en i skapet som jeg tar frem hvis jeg føler meg tørr på leppene, og så går det typisk 1 år til neste gang. Men i høst kjøpte jeg en labello med farge. Synes den var kjempefin på og bedre en lipgloss. Så mer naturlig ut og sånn. Så denne har jeg brukt masse... La plutselig merke til i dag at jeg er avhengig :-? Jeg MÅ ha lepomade NÅÅÅÅ!!! Tørr som f... på leppene. Hvorfor kjøpte jeg dette djevelens middel!?? Det samme skjedde med ansiktshuden min. Den var fantastisk fin den, helt til jeg kjøpte meg en underlagskrem til å bruke under sminke... og BAM på noen få mnd var ansiktshuden min tørr og avhengig med en gang den ikke fikk sin daglige dose med krem. :evil:
L@dy Skrevet 9. desember 2004 #2 Skrevet 9. desember 2004 Det er flere av oss skjønner jeg. "Hei, mitt navn er L@dy og er også lepomade avhengig". Mener det var en tråd om dette for ikke så lenge siden, og da mener jeg det kom frem at det er mineralolje i faenskapet som gjør at en blir "avhengig". En får kjøpt uten på helsekost bl.a. Men det er ikke alltid en tenker på å kjøpe det når en er i nærheten av helsekost dessverre. :o
Gjest GreenSky Skrevet 9. desember 2004 #3 Skrevet 9. desember 2004 Jeg var avhengig av lypsyl før. Brukte en i uka, og måtte alltid ha en (eller ti) i nærheten. Men så bestemte jeg meg for å slutte, for det var så mye stress. Hadde såre og sprukne lepper i mange uker (åssen holdt jeg ut? :klø men nå er jeg helt fin.
Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2004 #4 Skrevet 9. desember 2004 Det er flere av oss skjønner jeg. "Hei, mitt navn er L@dy og er også lepomade avhengig". Mener det var en tråd om dette for ikke så lenge siden, og da mener jeg det kom frem at det er mineralolje i faenskapet som gjør at en blir "avhengig". En får kjøpt uten på helsekost bl.a. Men det er ikke alltid en tenker på å kjøpe det når en er i nærheten av helsekost dessverre. :o Nei tuller du!?? Så dårlig :-? Nå ble jeg litt irritert... Ødelegger folk jo!!
L@dy Skrevet 9. desember 2004 #5 Skrevet 9. desember 2004 Nei tuller du!?? Så dårlig :-? Nå ble jeg litt irritert... Ødelegger folk jo!! Ja, det kan du si...Vet ikke hvorfor det er sånn, for å bevare salget kanskje? Her er linken jeg tenkte på: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=101573&highlight=lepomade
Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2004 #6 Skrevet 9. desember 2004 Ja, det kan du si...Vet ikke hvorfor det er sånn, for å bevare salget kanskje? Her er linken jeg tenkte på: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=101573&highlight=lepomade oki takk takk!
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #7 Skrevet 9. desember 2004 Jeg går rundt med ca 5 stk blå lypsyl i lommen til daglig... Har en i alle vesker, i stua, ved sengen osv... Vært avhengig i kanskje ti år nå. Spilte fotball på høyt nivå og lypsylen hadde plass bak på leggen i sokken... Å smøre leppene med dette er det første jeg gjør når jeg våkner, og det siste før jeg sovner. Sykt. Har så lyst til å slutte! Noen med forslag?
Samantha Skrevet 9. desember 2004 #8 Skrevet 9. desember 2004 Så det går faktisk an å vere avhengig? :o Kjæresten brukar sånn grønn aloe vera- lypsyl konstant året rundt. Blir heilt frenetisk om den f.eks dett ned fra nattbordet og han ikkje finn den. Heilt sprøtt!!
-Fisken- Skrevet 9. desember 2004 #9 Skrevet 9. desember 2004 Vet i hvert fall om et stoff som brukes i noen lepomader som tørker ut leppene: petrolatum. Det er ikke i Labello, det har jeg sjekket ut. Lypsyl er jeg ganske så sikker på at inneholder dette.
Salamandra Skrevet 9. desember 2004 #10 Skrevet 9. desember 2004 *kremt* det heter lebepomade...eller leppepomade..
Arkana Skrevet 9. desember 2004 #11 Skrevet 9. desember 2004 Ja, det er nok mange som er lypsylavhengige. Bruk en god leppepomande, en som har E-vitamin i seg. Den skal ikke bare legge seg utenpå leppene, men trekke inn. En god leppepomade trenger du ikke bruke flere ganger om dagen. Jeg bruker en med kakaosmør (BodyShop har en tror jeg) som jeg bare smører på om kvelden, trenger ikke lypsyl om dagen.
Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2004 #12 Skrevet 9. desember 2004 *kremt* det heter lebepomade...eller leppepomade.. driter jeg i lepomade blir vel litt slang, men jeg kommer aldri til å si lebepomade...
Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2004 #13 Skrevet 9. desember 2004 Vet i hvert fall om et stoff som brukes i noen lepomader som tørker ut leppene: petrolatum. Det er ikke i Labello, det har jeg sjekket ut. Lypsyl er jeg ganske så sikker på at inneholder dette. Awright, jeg bruker Labello så da er det kanskje ikke så galt. skal trappe ned litt på bruken...
Mamma1 Skrevet 9. desember 2004 #14 Skrevet 9. desember 2004 Jeg heter ****** og er også avhengig, men jeg har sluttet. Jeg klarte å komme meg ut av helvete helt alene! Noe annet er det med ansiktskrem.... Brukte det en stund og ble avhengig.... Snakk om å være lett påvirkelig da gitt..... Skjønner ikke at jeg som blir så lett avhengig ikke er avhengig av noe annet..
Chihiro Skrevet 9. desember 2004 #15 Skrevet 9. desember 2004 Vet i hvert fall om et stoff som brukes i noen lepomader som tørker ut leppene: petrolatum. Det er ikke i Labello, det har jeg sjekket ut. Lypsyl er jeg ganske så sikker på at inneholder dette. Sjekk Labelloen din en gang til, og se om den ikke inneholder f.eks. "paraffinum liquidum" i stedet. Det går for det samme som petrolatum, har akkurat samme uttørkende effekt på sikt.
Polluela Skrevet 10. desember 2004 #16 Skrevet 10. desember 2004 Huff... parafinum liquidum er det jo i kjempemye rart... Alt man må passe seg for...
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #17 Skrevet 10. desember 2004 Jeg har prøvd labello, men da blir det bare enda værre. Har funnet ut at blå lypsyl er det eneste som funker. Vil så gjerne slutte...hjelp!
Ephemera Skrevet 10. desember 2004 #18 Skrevet 10. desember 2004 Jeg er også VELDIG avhengig av lipsyl!! Grønn Labello er min favoritt, og jeg har dem over hele huset: en på stuebordet, et par på nattbordet, en i alle vesker, en i bilen, en på kontorpulten på jobb osv. osv. Jeg blir nesten krakilsk hvis jeg er et sted og finner ut at jeg ikke har med meg lipsyl Men det merkelige er at jeg likevel ikke synes dette er noe problem... Jeg synes liksom at leppene mine blir finerer med lipsyl. Jeg bruker sjelden leppestift og bare av og til lipgloss, fordi jeg rett og slett synes synes leppene mine blir finere med lipsyl... Men det er klart at det er litt teil å måtte ha denne lipsylen tilgjengelig til enhver tid... Leppene kjennes kjempetørre og det begynner liksom å "prikke" i dem når jeg ikke har lipsyl på meg. Ellers kan det ikke være noen tvil om at man blir "avhengig" av lipsyl. Jeg kjenner mange som er det.
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #19 Skrevet 10. desember 2004 Jeg har også vært avhengig av dritten, helt til jeg kjøpte en ny lepomade på helsekosten. Og det gjorde susen! Nå trenger jeg strengt talt ikke lepomade i det hele tatt! Leppene mine sprakk opp i det uendelige før jwg begynte med den, og nå er de helt bra. Og jeg støtter Lilleulvs "Lepomade"...
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #20 Skrevet 10. desember 2004 Jeg har hatt et tilsvarende problem, men med tørre hender (trigget av at jeg måtte vaske dem med whitesprit etter å ha malt - kanskje litt allergisk?). Brukte fuktighetskrem jeg fikk anbefalt en stund og det hjalp, men det medførte en slags avhengighet. Hendene ble veldig tørre om jeg ikke brukte den. Tilslutt bestemte jeg meg for å slutte og det så ikke pent ut til å begynne med, men etterhvert (en uke eller så) gav det seg av seg selv. Jeg skal bruke engangshansker neste gang jeg skal male
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå