Gå til innhold

Lepomade-avhengighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror det er kjempemange som er avhengige av lepomade (jepp, jeg støtter denne også). Tror de aller fleste ikke er klar over det selv. Det er bare å slutte med det. Leppene vil være tørre i noen dager, men så huden normalisere seg igjen.

Kan virkelig anbefale Vitamin E lypsyl fra BodyShop, den blir man ikke avhengig av. Uheldigvis finnes det knapt en lipgloss som ikke har mineralolje :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*kremt* Lypsyl er faktisk et eget merke, ikke et synonym med leppepomade :wink: Men jeg liker også leppepomaden med E-vtiamin fra Body Shop.

Skrevet
... og så heter det Lypsyl, ikke Lipsyl... :sjenert:
Gjest Ninakanin
Skrevet
:ler:  Jeg er også VELDIG avhengig av lipsyl!! Grønn Labello er min favoritt, og jeg har dem over hele huset: en på stuebordet, et par på nattbordet, en i alle vesker, en i bilen, en på kontorpulten på jobb osv. osv.  

Jeg blir nesten krakilsk hvis jeg er et sted og finner ut at jeg ikke har med meg lipsyl  :roll:  

Men det merkelige er at jeg likevel ikke synes dette er noe problem... Jeg synes liksom at leppene mine blir finerer med lipsyl. Jeg bruker sjelden leppestift og bare av og til lipgloss, fordi jeg rett og slett synes synes leppene mine blir finere med lipsyl...

Men det er klart at det er litt teil å måtte ha denne lipsylen tilgjengelig til enhver tid...  :roll:  Leppene kjennes kjempetørre og det begynner liksom å "prikke" i dem når jeg ikke har lipsyl på meg.

Ellers kan det ikke være noen tvil om at man blir "avhengig" av lipsyl. Jeg kjenner mange som er det.

hehe, er det lipsyl eller labello du mener?

Blir litt sånn som med inlines og rollerblades. Alle kalte det for rollerblades, når dette faktisk var ett kontret merke, og ikke fellesnavnet på rulleskøyter med hjulene etter hverandre.

Selv bruker jeg helst blistex. Smører du på det, så er du fri resten av dagen.

Skrevet

Hehe..jeg sier både lypsyl og rollerblades.

Personlig ville jeg ikke hatt leppepomade (;)) på krukke...med mindre planen er å dyrke bakterierkulturer. Jeg vet jeg har skrevet om bakterie-hysteri før, men blistex o.l. er ikke spesielt hygienisk. Men kanskje dere vasker hender før dere bruker det, hva vet jeg.

Skrevet

Eg e heilt avhengig av Lypsyl eg og.. Helst den grønne- men eg har og et x-antall blå liggande.

Klare ikkje å slutte- å dei ligge å slenge rundt heile huset!

Må ha lebepomade (var det slik det skrivast- dokke so veit de?) - å syns Lyspyl e best. Labello e ikkje litt god en gang.

Skrevet

Du var kjempeflink, Trill.. null feil! :wink:

Bruker forresten sjelden eller aldri lebepomade selv, bruker bare lipgloss, men det er for å pynte meg, ikke fordi jeg er tørr.

Skrevet

Hei, jeg heter Hunky Dory og har vært uten leppepomade i snart 2 år nå. Det er vanskelig, spesielt nå når vintersens kalde luft kommer. Men jeg er sterk. *Drømme om mentolatum og blistex*... vel, :sjenert:

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hei' date=' jeg heter Hunky Dory og har vært uten leppepomade i snart 2 år nå. Det er vanskelig, spesielt nå når vintersens kalde luft kommer. Men jeg er sterk. *Drømme om mentolatum og blistex*... vel, :sjenert:[/quote']

:ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

hehe, er det lipsyl eller labello du mener?

Blir litt sånn som med inlines og rollerblades. Alle kalte det for rollerblades, når dette faktisk var ett kontret merke, og ikke fellesnavnet på rulleskøyter med hjulene etter hverandre.

Selv bruker jeg helst blistex. Smører du på det, så er du fri resten av dagen.

Eh... jeg mener liksom at lipsyl og Labello er det samme... At Labello også er en lipsyl :wink:

Jeg kan forøvring ikke fordra BLÅ lipsyl, den er grusom! Den grønne med aloe vera er bra!

Skrevet

var avhengig av lebepomade jeg oxo men gikk over til å bruke mentholatum når jeg var tørr på leppene ( etter skiturer og sånne ting....) og nå bruker jeg bare litt når det er høyst nødvendig og greier meg fint uten til vanlig :) bare å anbefale!!!! :wink:

Skrevet

Hmf.... bruker lebepomaden (muntlig: leppomade) fra Dr. Hauschka og den trodde jeg var go`som gull når det gjaldt ingredienser.

Det var ikke "paraffinum liquidum" i den faktisk og jeg synes forøvrig den er ganske god, trekker litt inn i allefall og gjør ikke at leppene blir tørre og blir flassete.

Men det står "lanolin" på den da. Det er vel ikke så bra det heller ?

HVA skal en bruke da ? :klø:

Jaja, tipper det går bra jeg..

Skrevet

Hei! Jeg heter Lala og begynte med lebepomade allerede før tenårene og har siden vært avhengig.

Jeg bruker Lypsyl (grønn), en med honning fra BodyShop, Blistex, Carmex, Mentholatum, Labello lipgloss med farge, Juicy Tubes lipgloss, og sikkert mye mer..

Men jeg absolutt ingen intensjon om å slutte! :o

Det er jo så herlig jo!! Noe må man jo unne seg!

Det er noen ting jeg alltid må ha med meg hva enn jeg skal og det er penger/kort, mobil og LIPGLOSS/LEBEPOMADE!

Skrevet

Jeg bruker Purelan, kjøpt på apoteket. Veldig bra. Blir også krakilsk hvis jeg ikke får lypsyl på leppene....

Jeg kaller ALT for lypsyl uansett merke.... blir vel akkurat det samme som det rollerblades eksempelet.

Gjest Lilleulv
Skrevet

og for nordlendinger (finnmarkinger?) er toy synonymt med tyggis! :)

Skrevet

Dere må ikke finne på å bruke sånne lepomader! Man blir bare tørrere og sårere av å bruke lypsyl, labello, vaselin eller hva som helst...det eneste som fungerer er mentholatum som er mer sårsalve enn den parfymerte ginsende stiften æsj

bruker mentholatum om vinteren når jeg blir sår sånn av og til.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hmf.... bruker lebepomaden (muntlig: leppomade) fra Dr. Hauschka og den trodde jeg var go`som gull når det gjaldt ingredienser.

Det var ikke "paraffinum liquidum" i den faktisk og jeg synes forøvrig den er ganske god, trekker litt inn i allefall og gjør ikke at leppene blir tørre og blir flassete.

Men det står "lanolin" på den da. Det er vel ikke så bra det heller ?

HVA skal en bruke da ? :klø:

Jaja, tipper det går bra jeg..

Lanolin er vel sånn fett som er i saueulla? Jepp, det er det visst - "wool fat". ikke farlig for sauen i hvert fall, men den er sikkert avhengig den også.

Klarte selv å kutte ned på aloe vera-lypsyl-forbruket da jeg la leppepomaden et sted jeg ikke gadd å gå hvert tiende minutt. Unner meg det nå bare om jeg skal ut av huset, og tar den ikke alltid med meg... Leppene tørker ikke like fort ut lenger. Ellers synes jeg den med aloe vera er "mildere" enn en del av de andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

driter jeg i ;) lepomade blir vel litt slang, men jeg kommer aldri til å si lebepomade...

:o Uttalen er nå så sin sak, men det er vel litt drøyt å drite i rettskrivingen for det? Litt sånn "jeg kommer aldri til å si engasjement,så jeg skriver enngasjemang og driter i hva det egentlig heter...."

Beklager å dra dette litt ut på siden, men klarte ikke å dy meg :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...