Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har det motsatt, at Rin er lettere å si enn Rinko. I mitt hodet blir Rinko fort til ringo, som betyr eple :laugh:

Hva er  din erfaring når det kommer til utenlandske navn i Norge? Hvis dere besøker familie i Norge, har dere fått noen kommentarer på navnene, noen som sliter med uttale?

Hvordan føles det at barna ikke har noen tilknytting til Norge i navnet, hvis du skjønner hva jeg mener? Det er noe jeg er redd for at jeg kan synes blir litt kjipt. 

Anonymkode: 58292...819

Vår familie var først kritiske til at vi ikke hadde et norskt fornavn eller mellomnavn. Vi valgte å ikke legge til et norsk navn fordi det hadde ødelagt flyten i navnet, dessuten er ikke navnet vanskelig og uttale, sier rett frem og vi bruker som regel et kallenavn som er funker på norsk og engelsk.

Vi kommer nok etterhvert å slå oss ned i norge, sannsynligvis, og da tenker jeg at det er helt ok at barnet har navn fra farens land, særlig siden det ikke er mange derifra i Norge. Jeg snakker bare norsk med barnet, leser norske bøker etc, vi feier alltid jul i norge, så føler ikke at han mister den norske kulturen. Vi fokuserer alltid på at han er halvt norsk, halvt mongolsk, og at begge kulturene er like viktige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 2/14/2017 den 3.40, Tanuki skrev:

Fordi det er en unødvendig avsporing.

Avsporingen var det ene og alene du som stod for.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...