Tanuki Skrevet 14. februar 2017 #41 Skrevet 14. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har det motsatt, at Rin er lettere å si enn Rinko. I mitt hodet blir Rinko fort til ringo, som betyr eple Hva er din erfaring når det kommer til utenlandske navn i Norge? Hvis dere besøker familie i Norge, har dere fått noen kommentarer på navnene, noen som sliter med uttale? Hvordan føles det at barna ikke har noen tilknytting til Norge i navnet, hvis du skjønner hva jeg mener? Det er noe jeg er redd for at jeg kan synes blir litt kjipt. Anonymkode: 58292...819 Vår familie var først kritiske til at vi ikke hadde et norskt fornavn eller mellomnavn. Vi valgte å ikke legge til et norsk navn fordi det hadde ødelagt flyten i navnet, dessuten er ikke navnet vanskelig og uttale, sier rett frem og vi bruker som regel et kallenavn som er funker på norsk og engelsk. Vi kommer nok etterhvert å slå oss ned i norge, sannsynligvis, og da tenker jeg at det er helt ok at barnet har navn fra farens land, særlig siden det ikke er mange derifra i Norge. Jeg snakker bare norsk med barnet, leser norske bøker etc, vi feier alltid jul i norge, så føler ikke at han mister den norske kulturen. Vi fokuserer alltid på at han er halvt norsk, halvt mongolsk, og at begge kulturene er like viktige.
Miklo Velka Skrevet 15. februar 2017 #42 Skrevet 15. februar 2017 På 2/14/2017 den 3.40, Tanuki skrev: Fordi det er en unødvendig avsporing. Avsporingen var det ene og alene du som stod for. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå