Gå til innhold

Samboer vil ikke ha flere barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for svar. Jeg er enig med mange av dere... Det er ikke det det står på.

Det å få barn er vel i utgangspunket en egoistisk handling, så ja, jeg er vel egoistisk da. 

Jo, jeg mener at han har bestemt hvor mange barn jeg får. Han hadde 6 år på å fortelle meg at han kun ønsket ett barn. Aldri hørte jeg ett ord om det. Han er jo mannen jeg ønsker barn med, ikke hvem som helst andre. Har man de barna man ønsker, så forstår jeg at det ikke er lett å sette seg inn i situasjonen. 

Vi har ikke en vanskelig unge. Sov natten gjennom fra 4 mnd. Ikke kolikk og generelt lite gråting. Blid og fornøyd dagen lang. Lite krevende med mindre han er overtrøtt. Dessuten er samboer bortreist mandag til torsdag, så han ser ungen kun i helgene og i ferier.

Og så var det dette med aldersforskjell mellom barna også. Stresser litt med det og, da jeg ikke vil ha mer enn 3 år mellom dem. 

Men som dere sier, jeg skal legge det på is. I allfall til sommeren/høsten.

Anonymkode: 7b4aa...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å få barn er vel i utgangspunket en egoistisk handling, så ja, jeg er vel egoistisk da. 

Jo, jeg mener at han har bestemt hvor mange barn jeg får. Han hadde 6 år på å fortelle meg at han kun ønsket ett barn. Aldri hørte jeg ett ord om det. Han er jo mannen jeg ønsker barn med, ikke hvem som helst andre. Har man de barna man ønsker, så forstår jeg at det ikke er lett å sette seg inn i situasjonen. 

Vi har ikke en vanskelig unge. Sov natten gjennom fra 4 mnd. Ikke kolikk og generelt lite gråting. Blid og fornøyd dagen lang. Lite krevende med mindre han er overtrøtt. Dessuten er samboer bortreist mandag til torsdag, så han ser ungen kun i helgene og i ferier.

Og så var det dette med aldersforskjell mellom barna også. Stresser litt med det og, da jeg ikke vil ha mer enn 3 år mellom dem. 

Men det er noe helt annet å ikke ha barn og tenke på hvor mange barn man ønsker enn å faktisk ta dette valget etter man har fått ett barn. Å få barn er et sjokk, og det har ingenting med kolikk å gjøre. Så for å snu på det. Du hadde sagt at du ikke orker mer enn ett eller to etter disse var født, måtte du da bare stått i det og fått flere siden du hadde sagt at du ville ha 3-4 i utgangspunktet.

og vedr aldersforskjell. Her synes jeg du er vanskelig. Du vil ikke ha så stor aldersforskjell? Må vel være bedre å ha 3,4,5 år mellom de hvis det holder familien samlet? Og si at mannen setter seg på bakbeina nå da etter mas fra deg. Og nei, sommeren er ikke langt unna og trolig for kort unna også. Du får jo ikke noe mindre aldersforskjell på barna dine ved å gå fra mannen heller. Regner ikke med at du har en mann stående klar på utsiden klar til å bli far. Og jeg kan love deg... presser du på dette vil det kunne bli fatalt for dere. Ro helt ned en god stund nå så vil det sikkert løse seg.

Anonymkode: 1eed7...cf6

• Liker 5
Gjest Aegon Targaryen
Skrevet
2 timer siden, O.G. skrev:

Ja, for prevensjonen blir som oftest en ren kvinnesak.

Det jeg mener er ville du synes det er greit om en mann hadde tvunget en kvinne til og få flere barn mot hennes vilje ?

Skrevet

Jeg ville snakker med han. Ordentlig. Fortalt han hvor viktig det er for deg. Barnet deres er ett år, det er ikke alle som er klare for å tenke på neste nå heller. 

Anonymkode: 39eab...e33

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han sagt hvorfor han ikke vil ha flere barn

Anonymkode: b8029...dc6

Fordi han har ikke fridd med ring og det hele eller bedt hennes far om sin datters hånd - han var bare 22 år...hun var ikke The kvinnen i hans liv da og han hadde ikke tenkt å gifte seg / få familie med henne. Men han vil ha det, bare med en annen som han føler gnisten med. 

Anonymkode: be250...e58

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ikke ha flere barn. Med deg.

Hvorfor kan du ikke respektere det?!

• Liker 1
Skrevet

Som de andre sier. Gi det tid! Var ikke klar for nummer to før første knotten var nærmere fem.

Anonymkode: 77180...875

• Liker 1
Gjest Jonasmann
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han vil ikke ha flere barn. Med deg.

Hvorfor kan du ikke respektere det?!

Herre Gud :laugh:

Om du viser hvor mye du ønsker flere barn, TS, så sier han sikkert ja. Du må seriøst være litt rar om du ikke gjør det. Eller så kan du forsøke å overtale han, det er f.eks. jævlig kjedelig å bli gammel bare med ett barn.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor glad jeg hadde vært om jeg fikk et barn! Jeg er ufrivillig barnløs og kan ikke få noen. 

Vær takknemlig for barnet du har 

Anonymkode: b0b02...87f

Ta deg sammen, det er ikke en menneskerett å få barn.

Anonymkode: 2015e...d7c

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk anbefalt med ca 4 år mellom søsken for at barna skal utvikle seg mest optimalt. 

http://www.thealphaparent.com/2012/07/what-no-one-tells-you-about-child.html

Anonymkode: 77180...875

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen selv å slutt å tråkk på andre med drittpreik. Det er helt naturlig å ønsker seg barn, og det er viktig for de aller fleste mennesker. Hvis du har en livmor og et hjerte inntakt, fatter du at det gjør vondt å ikke kunne få barn. 

Anonymkode: 84022...898

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Jonasmann skrev:

det er f.eks. jævlig kjedelig å bli gammel bare med ett barn.

For en teit ting å si.

Det er fantastisk å ha barn. Ett eller ti.De som trives alene uten barn får det også fantastisk.

Det er mang slags spennende og ikke kjedelig.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det å uttrykke sin lyst på barn tyder absolutt på at de tror de har rett på barn. Altså, og det irriterer meg skikkelig! Det er faktisk ingen menneskerett, og alle dere som uttrykker det behovet, dere burde ta å skamme dere skikkelig!

Anonymkode: ef0b0...e98

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det å uttrykke sin lyst på barn tyder absolutt på at de tror de har rett på barn. Altså, og det irriterer meg skikkelig! Det er faktisk ingen menneskerett, og alle dere som uttrykker det behovet, dere burde ta å skamme dere skikkelig!

" Artikkel 16.

1. Voksne menn og kvinner har rett til å gifte seg og stifte familie uten noen begrensning som skyldes rase, nasjonalitet eller religion. De har krav på like rettigheter ved inngåelse av ekteskapet, under ekteskapet og ved dets oppløsning.

2. Ekteskap må bare inngås etter fritt og fullt samtykke av de vordende ektefeller.

3. Familien er den naturlige og grunnleggende enhet i samfunnet og har krav på samfunnets og statens beskyttelse."

(Kilde: http://www.fn.no/FN-informasjon/Avtaler/Menneskerettigheter/FNs-verdenserklaering-om-menneskerettigheter)

Skrevet

" Artikkel 16.

1. Voksne menn og kvinner har rett til å gifte seg og stifte familie uten noen begrensning som skyldes rase, nasjonalitet eller religion. De har krav på like rettigheter ved inngåelse av ekteskapet, under ekteskapet og ved dets oppløsning.

2. Ekteskap må bare inngås etter fritt og fullt samtykke av de vordende ektefeller.

3. Familien er den naturlige og grunnleggende enhet i samfunnet og har krav på samfunnets og statens beskyttelse."

(Kilde: http://www.fn.no/FN-informasjon/Avtaler/Menneskerettigheter/FNs-verdenserklaering-om-menneskerettigheter)

Det var selvsagt sarkastisk ment. Klart det må være lov å si at en ønsker barn, og jeg irriterer meg faktisk over de som alltid skal blande menneskerettigheter inn i bildet. Ingen ting er vel mer naturlig enn å ønske barn.

Skrevet

Det stemmer. Alle har en menneskerett til å få barn.  Alle har også rett til fred og rent vann og relativt ren luft.

Men det betyr ikke at alle faktisk får det.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor glad jeg hadde vært om jeg fikk et barn! Jeg er ufrivillig barnløs og kan ikke få noen. 

Vær takknemlig for barnet du har 

Anonymkode: b0b02...87f

Hvis TS ikke får lov til å være lei seg over at hun nå ser ut til å kun få ett barn med samboeren sin, så kan ikke du være lei deg for å være ufrivillig barnløs. Tenk heller på de foreldrene som har mistet barna sine og ikke har noen igjen.

Seriøst, ikke ranger sorgen til folk som mindre viktig enn din egen!

• Liker 6
Skrevet

Det var selvsagt sarkastisk ment. Klart det må være lov å si at en ønsker barn, og jeg irriterer meg faktisk over de som alltid skal blande menneskerettigheter inn i bildet. Ingen ting er vel mer naturlig enn å ønske barn.

Haha ok, det skjønte jeg ikke:fnise: Uansett så var ikke menneskerettighetene så veldig negative til barn. Så var fint med en oppklaring rundt det:laugh:

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg 2 barn, men det er først nå ved barnets 3 år jeg klarer tanken på å prøve. Før nå ble jeg uvel av tanken om å måtte gå gjennom enda en graviditet og babyperiode, både fysisk og psykisk.

Anonymkode: 0e3e6...a46

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, O.G. skrev:

Vel, nå synes jeg ikke det er verre at hun bestemmer seg for enda en unge enn at han har bestemt at det ikke blir.

???

Og hvordan skal hun få dette nye barnet, med mindre hun går fra en samboer hun påstår er fantastisk og som hun påstår at hun er så glad i og i tillegg gjøre barnet de allerede har til et barn med to hjem? Hun er jo heller ikke garantert at hun treffer en ny mann å få barn med de nærmeste årene, og heller ikke at hun faktisk blir gravid igjen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...