Gå til innhold

Hadde du som mann følt du hadde noe å beskytte Norge for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Verden blir et farligre og farligere sted. Hadde du som mann følt det var noen verdi i å beskytte Norge?

Anonymkode: 6b55e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden blir et farligre og farligere sted. Hadde du som mann følt det var noen verdi i å beskytte Norge?

Anonymkode: 6b55e...e1f

Hva føler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Caduceus skrev:

Hva føler du?

Jeg er ei jente

Anonymkode: 6b55e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Så du mener det kun er menn som kan beskytte Norge..:klo:

det er vell menn i stort flertall som faktisk fysisk hadde vært der ute  og beskyttet norge, er sikkert derfor hun spurte på den måten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler på hva du har i tankene når du spør på den måten, ts?

Anonymkode: fbe07...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
7 minutter siden, brownbrown skrev:

det er vell menn i stort flertall som faktisk fysisk hadde vært der ute  og beskyttet norge, er sikkert derfor hun spurte på den måten

Finnes da kvinnelige soldater som er villige til å beskytte Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, brownbrown skrev:

det er vell menn i stort flertall som faktisk fysisk hadde vært der ute  og beskyttet norge, er sikkert derfor hun spurte på den måten

Ikke så sikkert at det hadde vært flest menn, du!  Det er jo en kjent sak her på KG at menn er blitt svake, underkuet og puslete og kvinner empatiløse ufeminine monstre, så da har i alle fall jeg en teori om hvem som kommer til å stå der med våpen i hånd :) 

Jeg er klar. Jeg stiller opp for barna, fred og frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aegon Targaryen

I dagens samfunn som skal være likestilt er det like mye kvinners ansvar og forsvare et land som det er menns ansvar.

 

Og det at verden blir et farligere og farligere sted er bare tull. All statistikk viser til det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verden blir et farligre og farligere sted. Hadde du som mann følt det var noen verdi i å beskytte Norge?

Anonymkode: 6b55e...e1f

Hva mener du med å beskytte Norge? Tenker du å kriging som de gjorde under 2. verdenskrig? Håper ikke du er så dum at du tror det. I en framtidig krig vil det folk lærer i militæret nærmest bortkastet. I en framtidig krig kommer det mest sannsynligvis handle om hvor sterkt teknologisk en er rustet til å stå i mot angrep fra hackere som ønsker å lamme det norske samfunnet som stadig vekk blir mer digitalisert. Selvfølgelig vil en sikkert bruke bomber, men hva kan det norske samfunnet stille opp med hvis både internett og telefon ikke fungerer? Det er av de skumle tingene med å digitalisere alt. 

Anonymkode: 795a6...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Finnes da kvinnelige soldater som er villige til å beskytte Norge.

Se ordbruket mitt. Det står"flertall"....den største delen av kampdyktige soldater er menn og  få kvinner. Men forsatt kvinner selvfølgelig. Så er i hovedsak menn som forsvarer norge. Men kvinner også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, antbug skrev:

Ikke så sikkert at det hadde vært flest menn, du!  Det er jo en kjent sak her på KG at menn er blitt svake, underkuet og puslete og kvinner empatiløse ufeminine monstre, så da har i alle fall jeg en teori om hvem som kommer til å stå der med våpen i hånd :) 

Jeg er klar. Jeg stiller opp for barna, fred og frihet.

Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Jeg er glad i landet mitt og har familie jeg vil beskytte.

Med det sagt synes jeg det er ille at politikerne legger så dårlig til rette for forsvar av landet. Forsvaret er i seg selv veldig lite, og at det har blitt en likestillingsplattform tror jeg svekker den enkelte avdelings stridsevne. Tanken på å dele grop med "badejenta" under et russisk stormangrep er ikke akkurat særlig betryggende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Ja. Jeg er glad i landet mitt og har familie jeg vil beskytte.

Med det sagt synes jeg det er ille at politikerne legger så dårlig til rette for forsvar av landet. Forsvaret er i seg selv veldig lite, og at det har blitt en likestillingsplattform tror jeg svekker den enkelte avdelings stridsevne. Tanken på å dele grop med "badejenta" under et russisk stormangrep er ikke akkurat særlig betryggende. 

Frykt heller tanken på å dele grop med meg, hyler bare jeg ser en edderkopp og holder meg inne når jeg ser mye veps ute. Hadde dødd av skrekk om jeg måtte ut i slagmarken :( 

Anonymkode: d6a2e...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frykt heller tanken på å dele grop med meg, hyler bare jeg ser en edderkopp og holder meg inne når jeg ser mye veps ute. Hadde dødd av skrekk om jeg måtte ut i slagmarken :( 

Anonymkode: d6a2e...c4b

Håpet er igrunn å ende opp med en annen god soldat, det er derfor forsvaret som likestillingsplatform er så skremmende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, herzeleid skrev:

Håpet er igrunn å ende opp med en annen god soldat, det er derfor forsvaret som likestillingsplatform er så skremmende. 

Spesielt når det kommer fryktelig mange klager fra kvinner om at de har det for tøft fysisk sett, og de ber forsvaret om å tilrettelegge mer for dem. Krig er ikke lek.

Anonymkode: adab5...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...