Gå til innhold

Mangler kvinner empati?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På datingsider som f.eks møteplassen.no er det slik at et kjønn må betale for å komme i kontakt med det motsatte kjønn.

Kvinner som ser gjennomsnittelig ut trenger ikke betale noe som helst da mannen som oftest betaler 500 kr i måneden for muligheten til å skrive til kvinner. Det er også ofte slik at mannen da må sende melding til flere hundre kvinnner per dag da 99% ikke vil svare han (damene går etter de rikeste). Når han først får svar så er det ofte et personangrep "æsj hvorfor sender du meg melding, blir kvalm". 

Grunnen til at jeg reflekterer rundt dette er ; Ei jente skrev til meg privat ; hun var superpluss bruker (det betyr at hun betaler 500 kr i måneden) og hun var den første og eneste kvinnelige superbrukeren som betaler penger til en datingside - som jeg har sett.

Hun skrev til meg : Så flott du ser ut. Vil du bli kjent?

Jeg forstod ikke et kvekk da det faktisk ikke er vanlig at kvinner kjøper abonnoment på datingsider. Titter så på bildene hennes og jeg skjønner raskt tegningen. Hun så ut som et troll. 

Fikk vondt i hele meg når jeg tenkte over at hun betaler store summer for å bli kjent med menn og at hun mest sannsynlig sender samme copy-paste beskjeden til hundrevis av menn i løpet av en uke i håp om å finne romantikken. 

Men jeg har som policy at jeg skal svare ALLE uansett sosiale medier så jeg svarte henne ; "Du er kjempe vakker, om jeg hadde vært yngre så hadde jeg absolutt datet deg men jeg er redd at aldersgapet er for stort. Du er ei flott jente!"

Det svarte jeg til noen som jeg avviste. Hvordan svarer kvinner når en ensom og trist sjel skriver til de? Enten så svarer de ikke eller så skriver de etter eller annet grusomt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo litt søtt at du WubWub som har en pf som sier at du ikke har empati, skriver dette. Det du skriver henger ikke på greip heller. Som regel svarer ikke kvinner menn, eller prøver å avvise høflig. Når menn ikke tar hintet kan de da bli litt mer direkte. Det er et fåtall som skriver slik du sier. Så nei, kvinner mangler ikke empati men det gjør narsissister.

Anonymkode: 0d05a...0ae

• Liker 10
Skrevet

Det er STOR forskjell i hvilke type meldinger menn og kvinner får på datingsider. Kvinner får slibrige meldinger og dickpics. Det er mindre av dette til menn fra kvinner. Kvinner er i større grad nødt å avvise creeps. Jeg tror menn er oftere innpåslitne og aggressive. Kvinner er mer crazy og manipulerende. Farlig å komme for nær noen av de, men jeg tror oftere kvinner vil ha problem med menn enn vice versa. Kvinner er også ofte fysisk svakere og er nødt å være better safe than sorry for å unngå situasjoner der da kan ble overfalt eller voldtatt. Menn kan som regel stanse ei dame om hun begynner å slå dem. Som resultat er det forskjell på hvordan kvinner og menn møter dise situasjonene

Anonymkode: 8438c...f59

• Liker 4
Gjest Superbruker7
Skrevet
5 minutter siden, WubWub skrev:

Men jeg har som policy at jeg skal svare ALLE uansett sosiale medier så jeg svarte henne ; "Du er kjempe vakker, om jeg hadde vært yngre så hadde jeg absolutt datet deg men jeg er redd at aldersgapet er for stort. Du er ei flott jente!"

Kult gjort av deg. Tommel opp for en hyggelig avvisning. 

Skrevet
2 minutter siden, Superbruker7 skrev:

Kult gjort av deg. Tommel opp for en hyggelig avvisning. 

Jeg er en kul fyr. 

Men hvordan tror du gjennomsnitts kvinnen vil reagere på en flørt fra en stygg mann? Enten nekter de svare eller så skriver de noe stygt.

Derfor tenker jeg at jeg er moralsk overlegen kvinner flest. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt søtt at du WubWub som har en pf som sier at du ikke har empati, skriver dette. Det du skriver henger ikke på greip heller. Som regel svarer ikke kvinner menn, eller prøver å avvise høflig. Når menn ikke tar hintet kan de da bli litt mer direkte. Det er et fåtall som skriver slik du sier. Så nei, kvinner mangler ikke empati men det gjør narsissister.

Aner ikke hva du snakker om. Jeg fikk på møteplassen bare 1 melding i løpet av 2 måneder. Det var fra ei kvinne som åpenbart slet på datingfronten. Jeg svarte henne og jeg svarte empatisk og varmt. 

Jeg sendte derimot meldinger til mange kvinner - flesteparten svarte ikke. Sendte 100 brev, fikk 40 i retur. Er det så vanskelig for kvinner å behandle menn med respekt og verdighet? 

Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg er en kul fyr. 

Men hvordan tror du gjennomsnitts kvinnen vil reagere på en flørt fra en stygg mann? Enten nekter de svare eller så skriver de noe stygt.

:skratte:

• Liker 3
Gjest Aegon Targaryen
Skrevet

Noen kvinner mangler empati akkurat som noen menn mangler empati.

Gjest Superbruker7
Skrevet (endret)
9 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg er en kul fyr. 

Kult gjort av deg, men kanskje langt å si at du er moralsk overlegen kvinner pga hvordan du svarer på en datingside. 

Forøvrig virker det helt sykt å betale 500 kroner i måneden for å være på en datingnettside. 

Endret av Superbruker7
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Aner ikke hva du snakker om. Jeg fikk på møteplassen bare 1 melding i løpet av 2 måneder. Det var fra ei kvinne som åpenbart slet på datingfronten. Jeg svarte henne og jeg svarte empatisk og varmt. 

Jeg sendte derimot meldinger til mange kvinner - flesteparten svarte ikke. Sendte 100 brev, fikk 40 i retur. Er det så vanskelig for kvinner å behandle menn med respekt og verdighet? 

Er det ikke du som har skrytt sånn over hvor kjekk du er da?

Hvor mange kvinner har du møtt ute i det virkelige liv da, siden du så bastant sier at kvinner mangler empati (noe du selv gjør)? Du har fått svar på hvorfor noen kan skrive litt direkte tilbake. Mange svarer høflig. Det er mange creeps på nettdatingssider. Nei, wubwub. Finn på noe annet å skrive om enn dette, for dette er bare tull fra en ende til en annen :)

• Liker 2
Gjest Jonasmann
Skrevet

Det var klasse av deg wubwub, det skal du ha. Tommelen opp.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke du som har skrytt sånn over hvor kjekk du er da?

Hvor mange kvinner har du møtt ute i det virkelige liv da, siden du så bastant sier at kvinner mangler empati (noe du selv gjør)? Du har fått svar på hvorfor noen kan skrive litt direkte tilbake. Mange svarer høflig. Det er mange creeps på nettdatingssider. Nei, wubwub. Finn på noe annet å skrive om enn dette, for dette er bare tull fra en ende til en annen :)

har siden jeg var tenåring møtt kvinner utelukkende fra internet. (har dårlig rykte i byen). og nei, prøv lag deg en mannlig profil å send brev til kvinner. du vil ikke få svar med mindre profilen din oser av penger

Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

har siden jeg var tenåring møtt kvinner utelukkende fra internet. (har dårlig rykte i byen). og nei, prøv lag deg en mannlig profil å send brev til kvinner. du vil ikke få svar med mindre profilen din oser av penger

Så du har nesten ikke møtt kvinner ute i virkeligheten? Kanskje på tide det da....

Nei, har ingen ønske om å gjøre noe slikt. Og nei, kvinner bryr seg ikke så mye om penger som dere skal ha det til... Det som er viktig er empati (ja jøss...), god kjemi og like verdier. Det er hovedkjernen. Så har forskjellige kvinner forskjellige preferanser utenom hovedkjernen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å svare at beklager du er ikke helt min type/vi har litt forskjellig syn på xx / men håper du finner kjærligheten og alt godt videre.

Hvilke sider er det damer slipper å betale for å være full bruker ? Kan ikke tro det er noen som krever at stygge jenter og menn må betale men pene jenter gratis.

Flere løgner fra wub wub narsissisten for å sværte kvinner bare for at han har uflaks og ikke får dem (minner om at flere av hans ekser har skaffet besøksforbud mot han og han skryter av voldelig historie så er sannsynligvis ikke damene det er noe galt med for å si det sånn ) 

Anonymkode: 4c24a...bc2

• Liker 3
Skrevet

Vi har vel alle jevnt over mest empati ovenfor mennesker man kjenner. 

Skrevet

Hvorfor si til henne at hun er kjempevakker om du syns hun ser ut som et troll?

Anonymkode: 72c45...cdd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du har nesten ikke møtt kvinner ute i virkeligheten? Kanskje på tide det da....

Nei, har ingen ønske om å gjøre noe slikt. Og nei, kvinner bryr seg ikke så mye om penger som dere skal ha det til... Det som er viktig er empati (ja jøss...), god kjemi og like verdier. Det er hovedkjernen. Så har forskjellige kvinner forskjellige preferanser utenom hovedkjernen.

Joda.

Men det forandrer ikke det faktum at kvinner behandler menn dårlig på møteplassen, sukker eller nettby. 

Jeg svarer som sagt alle som skriver til meg uansett sosiale medium. Og jeg prøver svare så hyggelig og skånsomt som jeg kan.

Kvinner derimot svarer enten ikke eller så skriver de et eller annet grusomt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å svare at beklager du er ikke helt min type/vi har litt forskjellig syn på xx / men håper du finner kjærligheten og alt godt videre.

Hvilke sider er det damer slipper å betale for å være full bruker ? Kan ikke tro det er noen som krever at stygge jenter og menn må betale men pene jenter gratis.

Flere løgner fra wub wub narsissisten for å sværte kvinner bare for at han har uflaks og ikke får dem (minner om at flere av hans ekser har skaffet besøksforbud mot han og han skryter av voldelig historie så er sannsynligvis ikke damene det er noe galt med for å si det sånn ) 

Anonymkode: 4c24a...bc2

Har aldri hatt noen besøksforbud - har heller ikke noe problem med å bli kjent med damer på datingsider. 

Den som juger er deg. Du skaper løgner og falske rykter. Men det driter du vel en god marsj i så lenge du får såret en mann

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, WubWub skrev:

Joda.

Men det forandrer ikke det faktum at kvinner behandler menn dårlig på møteplassen, sukker eller nettby. 

Jeg svarer som sagt alle som skriver til meg uansett sosiale medium. Og jeg prøver svare så hyggelig og skånsomt som jeg kan.

Kvinner derimot svarer enten ikke eller så skriver de et eller annet grusomt. 

Kanskje grunnen til at kvinner svarer deg frekt er hvordan du fremstår? ;) Du ignorerer også mye av det som er sagt. Men lull deg inn i tanken om at det er kvinner det er noe galt med og ikke deg...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje grunnen til at kvinner svarer deg frekt er hvordan du fremstår? ;) Du ignorerer også mye av det som er sagt. Men lull deg inn i tanken om at det er kvinner det er noe galt med og ikke deg...

Jeg sender "Hei hvordan går det?" - tenker du at den setningen er uakseptabel og det legitimiterer onde og hatende kommentarer i retur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...