Gå til innhold

Bryr menn seg en dritt om julepynt?


Angelica

Anbefalte innlegg

Har begynt å pynte i huset, riktig koselig med julegardiner, lys i vinduer og annen julepynt. Så kommer gubben hjem og legger knapt nok merke til det. Lurer på om han hadde giddet å pynte hvis han hadde bodd alene? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min elskebasse innrømte for meg at selv om han "klager": off så mye du pynter, så syns han egentlig at det er veldig koselig, og setter pris på at jeg pynter fint til jul :)

Men tviler sterkt på at han hadde løftet en finger for å pynte selv hvis han hadde bodd alene. han har forsåvidt pynta bilen - han har et lite fiberopyisk juletre på dashbordet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer griner på nesa bare de røde stearinlysene kommer fram. Han bryr seg altså om pynten, på den måten at han hater den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newt skrev:

Min samboer griner på nesa bare de røde stearinlysene kommer fram. Han bryr seg altså om pynten, på den måten at han hater den.

:ler: Er ikke så ille her da, han hater den ikke, men er heller likegyldig. Når alt kommer til alt er det vel oss kvinner som er mest opptatt av julen, vi pynter, baker, handler. Dvs. julen hadde blitt stusselig uten oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gubben min synes jula er en koselig tid, og synes faktisk jeg pynter for lite... :o :ler:

Han er vant til jul og pynt og "stæsj" fra topp til tå i barndomshjemmet, mens jeg liker det litt mere moderat... :wink::Nikke: Jeg har sagt at vil han ha mere må han gå ut å evt. kjøpe selv og pynte selv. Det har han enda ikke gjort - og det tolker jeg dithen at det faktsk holder med den pynten vi har! :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette temaet så tenker jeg som en mann. Jeg bryr meg fint lite om pynt. Syns ikke det er noen nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min nevnte i forbifarten at vi vel måtte finne noe julepynt... (dvs kjøpe, for vi er nyetablerte) Men jeg tror han lar meg bestemme, gitt, og det kan jeg takke meg sjøl for, streng og kresen som jeg er. Men han er flink til å kommentere forandringer. Og i dag kom han hjem med en julehyasint til meg. Heh - han KAN være orntlig søt, han. (selv om det var for å blidgjøre meg før han inviterte nerdevennene sine på helaften her...jaja)

det er nok ellers slik at vi jenter ofte tar på oss hele ansvaret og dertilhørende samvittighet for å få ting i stand, og jeg tror en del gjør mye mer enn "nødvendig". Man må vel tenke at man gjør det for sin egen del, ikke for å kose i hjel familien sin eller få tilbakemelding av kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mannen min har satt en sånn lysestake-ting i kjøkkenvinduet i dag. Jeg ble faktisk litt irritert når jeg så den stod på da jeg våknet, etter at han hadde dratt på jobb. Jeg er hysterisk redd for brann etter å ha opplevd det før, så julen er litt stressende for meg på den måten.

Det er vel den julepynten vi har ute foreløbig, bortsett fra en nissemann som tryglet og ba om å ikke bli pakket bort i 2001 (joda vi var ganske fulle..), så han står ute hele året sammen med en påskekylling.

Når jeg bodde hjemme var det min bror som styrte med julepynten, så jeg er vel kanskje bare vant til at det er en manneting? Jeg lager et pepperkakehus og synes vel egentlig det holder lenge. Vi har heller ikke juletre, men det er vel mest fordi vi begge er enige om at det er ganske absurd å ta trær med inn i stua. Foreldrene mine hadde det heller ikke, så det er ikke noe jeg er vant til. Pynter heller et tre i hagen med lys på lillejulaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke spesielt mye om julepynten. Ikke fordi jeg ikke synes det er fint og koselig men fordi leiligheten vår er så liten at all ekstra pynt tar plass vi "ikke har". Hadde vi bodd i et hus eller en større leilighet hadde jeg nok villet ha en del julepynt. Er vant tiil det fra barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julefryd

Mannen min synes det er koselig når julepynten først er der, og han synes at det er godt med julekaker og julemat og fint med juletre.

Men han tror nok at alt dette kommer av seg selv, at det er julefeen som kommer med det om natten. :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julepynt, hva er det? Har aldri pyntet til jul jeg. Ser ikke poenget så lenge det ikke er barn i huset. Jeg skjønner godt at menn ikke bryr seg, eller hater det. Julegardiner er jo skikkelig stygt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit ikke med andre mannfolk, men jula for meg er følgende:

* Julestress. Ingenting er som å gå rundt på et overfyllt senter på en søndag blandt grinete unger, enda mer grinete foreldre, glass og papir og den kjipeste taffel-julemusikken på speakern for å finne julegaver i siste liten.

*Juletreet. Ikke nok med at huset skal pyntes så det ser ut som om Kiki Sørum har gått agurk med rødt, så skal man jaggu dra et grantre inn i stua. For å toppe galskapen skal nevnte tre pyntes til den store gullmedaljen med glitter og stas. Noen går faktisk rundt denne grana, hånd i hånd, og synger ustanselig på julesanger til katta flyr på dør.

* Julemiddagen. Yummi! Denne kan man virkelig glede seg til. Ingenting er som å stappe gapet med X antall kalorier. Jeg øgler gjerne innpå nok julemat på Aftenen til å kunne brødfø meg selv en ukes tid.

* Julegaver. Pakker skal jo deles ut, og de er selvsagt plassert under den hersjens grana. Hadde det ikke vært for at man gjerne stikker seg i øyet på granbaren et par ganger kunne dette vært en utrolig koselig ting. Men nei. Det idiotiske treet legger seg som en illsint drage over gavene og vokter på dem som om det skulle vært gull. Utenom det er jo slips og sokker noe man aldri får for mye av.

* Juleferien. Har man skrikete unger i hus kommer man ikke unna det faktum at 1. juledag er dønn kjedelig og 2. juledag er akedag! 1. juledag sitter foreldre m/flere og spiser fra 8 om mårran til langt på natt. 2. juledag kommer soppen inn på soverommet, FØR 7 gjerne, og skal ha med mor og far på aketur. Cluet er å kjøpe en playstation eller nintendo i julegave til poden så dette holder den lille kjøtern opptatt resten av året.

Utenom dette vil jeg si jeg har et sunt syn på julen, og vil med dette ønske alle en gledelig jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke med andre mannfolk, men jula for meg er følgende:

* Julestress. Ingenting er som å gå rundt på et overfyllt senter på en søndag blandt grinete unger, enda mer grinete foreldre, glass og papir og den kjipeste taffel-julemusikken på speakern for å finne julegaver i siste liten.

*Juletreet. Ikke nok med at huset skal pyntes så det ser ut som om Kiki Sørum har gått agurk med rødt, så skal man jaggu dra et grantre inn i stua. For å toppe galskapen skal nevnte tre pyntes til den store gullmedaljen med glitter og stas. Noen går faktisk rundt denne grana, hånd i hånd, og synger ustanselig på julesanger til katta flyr på dør.  

* Julemiddagen. Yummi! Denne kan man virkelig glede seg til. Ingenting er som å stappe gapet med X antall kalorier. Jeg øgler gjerne innpå nok julemat på Aftenen til å kunne brødfø meg selv en ukes tid.  

* Julegaver. Pakker skal jo deles ut, og de er selvsagt plassert under den hersjens grana. Hadde det ikke vært for at man gjerne stikker seg i øyet på granbaren et par ganger kunne dette vært en utrolig koselig ting. Men nei. Det idiotiske treet legger seg som en illsint drage over gavene og vokter på dem som om det skulle vært gull. Utenom det er jo slips og sokker noe man aldri får for mye av.  

* Juleferien. Har man skrikete unger i hus kommer man ikke unna det faktum at 1. juledag er dønn kjedelig og 2. juledag er akedag! 1. juledag sitter foreldre m/flere og spiser fra 8 om mårran til langt på natt. 2. juledag kommer soppen inn på soverommet, FØR 7 gjerne, og skal ha med mor og far på aketur. Cluet er å kjøpe en playstation eller nintendo i julegave til poden så dette holder den lille kjøtern opptatt resten av året.

Utenom dette vil jeg si jeg har et sunt syn på julen, og vil med dette ønske alle en gledelig jul!

My sentiments exactly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker ikke sånt "håndlaget" nips o.l., men det er koselig med juletre. Ellers bryr jeg meg fint lite. Var det opp til meg så hadde vi ikke hatt noe pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snu spørsmålet; Bryr alle jenter seg om julepynt? Tror du finner svaret der. :wink:

Akkurat, jeg liker ikke julepynt.. Liker i grunn ikke jula heller.. Så hos oss er han den som tenker på julepynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snu spørsmålet; Bryr alle jenter seg om julepynt? Tror du finner svaret der. :wink:

Akkurat, jeg liker ikke julepynt.. Liker i grunn ikke jula heller.. Så hos oss er han den som tenker på julepynt! (Selv om det blir med tanken) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...