Gå til innhold

Gir dere julegaver til deres babyer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ny mamma

Jeg har en gutt som blir 2 md julaften.

Han har alt han trenger, kjærlighet, nye bleier og mat :ler:

Jeg føler det blir overflødig å kjøpe gaver til han bare for å kjøpe.

Han er for liten til å ha glede av leker, (han har jo dessuten mye leker i mammas kjøkkenskuff først :ler:)

og kommer nok til å få mye av slekt og venner.

Klær har han masse av!

Gir dere gaver eller gir dere ikke gaver til babyene deres, og hvor gamle er de i såfall?

Hvorfor gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når gutten vår var så liten at papiret og båndet uansett var det som var mest stas med gaven, kjøpte vi ting vi trengte i "julegave" til han. Dette være seg klær eller utstyr vi trengte til han, evt. leker som kunne være fine litt lenger fram i tid (til sommeren..)

Gutten vår er nå 5 år, og leker er det eneste som er gøy å få. Klær er kjedelig... Så - fra bestefar (vi kjøper gave selv fra ham) har vi kjøpt skiklær som allerede er tatt i bruk, og satt igjen ett par hundre av gavepengene for å kjøpe ei "artig" lekegave som han kan åpne på julaften fra bestefar. Må være litt praktisk også i disse juletider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiny i.i.

Vi kommer til å gi Vesla (4 mnd) ny dress til jul. Det hadde hun jo fått uansett, hun trenger en til før vinteren er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt noen småting til gutten vår - et eget badehåndkle med innbordert navn på og en eventyrbok. Han er 3 1/2 mnd på julaften, men vil nok ha glede av det senere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøper kanskje en leke vi vet hun trenger, men vi kjøper egentlig det ida trenger ellers i året, uavhengig om det er jul eller ikke. Så om hun får den leken nå eller en mnd etter jul spiller ikngen rolle hverken for oss eller hun selv. Blir nok julegaver for mor og åpne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår var 6 uker gammel den første julen sin, og av oss fikk hun en julekule av glass og sølv som vi kjøpte hos gullsmeden. Det lages et nummerert antall av slike kuler hvert år, og det er et nytt mønster hvert år, med plass til å gravere inn navn/dato/o.l. Nå har hun en gave som varer livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte babygym til gutten min på 2 mnd i "julegave" han fikk den for et par uker siden, ingen vits i å pakke inn og vente til jul når han har masse glede av den nå. den kosta 500 kr, skikkelig fin med puter og musikk og alt.

Enig med at det ikke er nødvendig å kjøpe bare for å kjøpe, jeg hadde tenkt å kjøpe babygym uansett men jeg kjøpte en ekstra fin ..siden det er jul liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første julen så kjøpte jeg et gullsmykke til gutten min, med en liten fotball på. Det har han brukt hver gang han skal være litt pyntet siden den gang. Forhåpentligvis tar han vare på det, fin første julegave synes jeg, som man kan ha glede av senere i livet... :wink:

Gratulerer med babyen forresten,

kos dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For storesøster i familien er det viktig at det også ligger pakker til lille gull under treet. Storesøster har fått lov til å velge ut en leke som hun har lyst til å gi. Ellers har vi pakket inn ting som lille gull trenger. Mest for storesøster sin del egentlig. Hun er veldig opptatt av at lille gull skal få like mange pakker som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet vårt blir 1 år 22. desember, så det blir tett med gaver på henne! Hadde garantert kjøpt gave til henne om hun hadde vært bare 2 mnd. Hadde vel kjøpt gave til henne om hun fortsatt hadde ligget inne i magen tenker jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikkje bestemt oss for ka vi skal kjøpe enda.

Tenkte eg skulle finne noke som han kan ha lenge- så vi har et minne om den første jula.

Han e 7mnd so han skjønna ikkje noke av det- og kjenne eg familien rett blir det flust av pakka til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har kjøpt et skikkelig smykkeskrin til henne, for det fikk hun ikke på dåpen, men hun fikk en del smykker. I tillegg blir det noe praktiske ting som pysj, ulltøy etc.

Regner med at andre i familien sørger for at det blir nok klær og leker under juletreet. :wink:

Hun er 2,5 mnd. til jul.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kjøpte noe vi hadde behov for, nemlig et øre-termometer (og det har vi dessverre hatt mye bruk for...). Egentlig mest fordi vi følte vi måtte ha noe til henne, alle andrek om jo med gaver...

Av resten av familien fikk hun mengder og hauger av gaver. Klær og leker for det meste. Vurderte også p kjøpe et OBOS/BOB-medlemskap til henne til bruk når hun en gang kanskje skal kjøpe leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna mine var rundt halvåret den første julen - og ja, jeg kjøpte gaver til dem :-? Ikke noe stort, men jeg hadde nok ikke klart å la være - ser ikke noen grunn til å la være heller.

Det var nok kun til min og faren sin egen glede at jeg kjøpte gaver til dem - men ser ikke noe galt i det allikevel.

Husker enda de første julaftene til barna :nisseblunk: selvom det er mange år siden, nå ... kjempekoselig ... men det blir allikevel bare kjekkere og kjekkere etter som de vokser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Første året kjøpte vi tripp-trapp-stol til Vesla :wink:

Det gjorde vi også! Hun begynte vel egentlig å bruke den litt før jul... det var liksom ikke så nøye å ha den innpakket under treet da hun var 8 mnd. I tillegg fikk hun noen smågaver - en bok jeg hadde lyst til at hun skulle ha i bokhylla til senere (med noen ord fra mamma inni) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...