Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Nussepus skrev:

Og det merker man på studentene innimellom gitt...

Og innimellom ikke!

Jeg har ikke fullført ett år på videregående en gang, men kom inn med realkompetanse som 25-åring.

Gikk ut med to B, resten A på vitnemålet mitt etter endt bachelor, og kunne velge og vrake i hvilke masterprogram jeg ville gå. 

Vil påstå at studiekompetanse ikke alltid gjør enn mer egnet. Det var mange fra mitt kull MED studiekompetanse (alle hadde det utenom meg) som så vidt kom seg gjennom med ståkarakter, mange mangler fag (spesielt to fag som går igjen) samt at tre av dem ikke har levert bachelor; og to av disse har ikke motivasjon eller noen plan om å skrive bacheloren en gang. 

Så min konklusjon er: Det er jaggu meg mange MED studiekompetanse som ikke egner seg til høyere utdanning. 

Takk for meg!

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TyrkiskPepper
På 5.1.2019 den 15.27, smalls skrev:

Gammel er hun nå? 25 ish? Så har hun enda ikke klart å fullføre videregående? 🙈 jo lengere man venter jo verre blir det å komme tilbake. 

Er ikke alle som trenger videregående, jeg har det ikke og trives godt med jobben jeg har og snart nedbetalt hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

Er ikke alle som trenger videregående, jeg har det ikke og trives godt med jobben jeg har og snart nedbetalt hus ;)

Hun har ikke jobb. Ingen problem uten VGS om man er «generelt oppegående» men når du ikke på noe vis bidrar i samfunnet kan det være lurt å ha noe å falle tilbake på.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du har skaffet deg fire unger så er det OK å kunne forsørge dem litt utover bleiestadiet også.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Det jeg ikke forstår er hvordan noen klarer å ta godt hånd om 4 små barn. Er selv gift og opplever det krevende å følge opp tre små. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hummel34 skrev:

Det jeg ikke forstår er hvordan noen klarer å ta godt hånd om 4 små barn. Er selv gift og opplever det krevende å følge opp tre små. 

Det er jo også 3 fedre som bidrar. Så 4 inntekter på snart 4 barn. Ranvei gjør ikke dette alene. Selv om hennes andel i familiens økonomi ikke er så stor...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Ny Bruker skrev:

Det er jo også 3 fedre som bidrar. Så 4 inntekter på snart 4 barn. Ranvei gjør ikke dette alene. Selv om hennes andel i familiens økonomi ikke er så stor...

Handler vel heller ikke bare om inntekt, handler litt om å faktisk ha energi til det...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34
10 timer siden, Ny Bruker skrev:

Det er jo også 3 fedre som bidrar. Så 4 inntekter på snart 4 barn. Ranvei gjør ikke dette alene. Selv om hennes andel i familiens økonomi ikke er så stor...

Tenkte ikke på inntekt og økonomi. For oss er det det minste problemet. Var med tid, krefter og energi jeg tenke på. Kapasitet til å se alle tre/fire, følge opp fritidsaktiviter osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hummel34 skrev:

Tenkte ikke på inntekt og økonomi. For oss er det det minste problemet. Var med tid, krefter og energi jeg tenke på. Kapasitet til å se alle tre/fire, følge opp fritidsaktiviter osv. 

Det er forskjell på folk da, noen klarer helt fint p følge opp mer enn 2-3 barn selv om du kanskje ikke gjør det

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, skyflakes skrev:

njaa, en far bor jo i Finnmark, så det blir jo ikke akkurat så mye hjelp å få i hverdagen der. Sistemann sin far var jo fraværende i lang tid og brukte jo flere år på å annerkjenne at barnet var hans. Heldigvis ble hun gravid på nytt med samme kar da, så kanskje det går bedre denne gangen.

Vet vi at hun ble gravid med faren til S?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34
22 timer siden, Orly skrev:

Det er forskjell på folk da, noen klarer helt fint p følge opp mer enn 2-3 barn selv om du kanskje ikke gjør det

Åja... Er det slik det henger sammen. Det viste jeg ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

Huff... Max uheldig hun med kjærlighet!

Eller max naiv og lite kritisk. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

Huff... Max uheldig hun med kjærlighet!

Sånn går det gjerne når man får barn altfor ung, barn før man kjenner hverandre og med ONS.....en salig røre...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Keikolina skrev:

Stakkars jente.

Hvorfor er det synd på henne?

Det er jo konsekvenser av hennes egne valg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Keikolina
Akkurat nå, J.. skrev:

Hvorfor er det synd på henne?

Det er jo konsekvenser av hennes egne valg.

Føler hun har veldig uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Keikolina said:

Føler hun har veldig uflaks.

Å ikke bruke sikker prevensjon er ikke uflaks. 

Å gang på gang velge "feil mann" er heller ikke uflaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Syns vel kanskje mer synd på barna. Selv om de tilsynelatende ser ut til å ha det bra. Men på sikt kommer dette til å bli ekstremt krevende.

Ja, blir noe annet når de alle kommer i skolealder og det er andre utfordringer enn å gi de mat og skifte bleier....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun burde flytte hjem til nettverket sitt. Det hadde hjulpet henne mye. Vi har hendene fulle med en trassig 4 åring. Skjønner ikke hvordan hun klarer barna alene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...