Gå til innhold

Har menn rett til å følge seg urettferdig behandlet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller burde de slutte å syte og forstå at de har det mye bedre en kvinner ?

Anonymkode: fbdac...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urettferdig i forhold til hva da? Er dette det evige skole/jobb, forhold, helse og selvmordsstatistikk-omkvedet og hvordan kvinner blir 'favorisert' av både naturen og samfunnet? I så fall...

Forkjølet? Har du en klump ett eller annet sted? Smerter? Bestill time hos legen. De er vant til gnål, så bare si akkurat hva som er problemet og hvordan du føler deg.

Har du problemer med utdanning eller på jobben? Ta det opp med lærer eller rådgiver. Det har du krav på.

Finner du ikke noen å dele livet med? Se nøye på deg selv før du bestemmer deg for at det er kvinner som er for kresne.

Har du konkrete selvmordsplaner må du ringe 113 med en gang. Er du deprimert bestiller du time hos legen og ber om henvisning til psykolog/psykiatrisk sykepleier. Ikke bare ta imot piller, men snakk om problemene dine.

Livet handler om å selv kunne ta vare på seg selv, utvikle og bruke de evnene man har til å skaffe seg et levebrød og gi livet mening. Det er det frihet går ut på, og det samfunnet er lagt opp til. Det er aldri lett å stå på utsiden, men de fleste som gjør det klarer fint å leve med problemene sine uten en syndebukk. Syting, som du kaller det løser ingenting, samme hvor berettiget du mener at det er. Ingen gidder å høre på det, og enda færre kommer til å gjøre noe med det.

Lykke til. :hjerte:

Endret av AmandaVI
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller burde de slutte å syte og forstå at de har det mye bedre en kvinner ?

Anonymkode: fbdac...677

Hva snakker du om nu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AmandaVI skrev:

Urettferdig i forhold til hva da? Er dette det evige skole/jobb, forhold, helse og selvmordsstatistikk-omkvedet og hvordan kvinner blir 'favorisert' av både naturen og samfunnet? I så fall...

Forkjølet? Har du en klump ett eller annet sted? Smerter? Bestill time hos legen. De er vant til gnål, så bare si akkurat hva som er problemet og hvordan du føler deg.

Har du problemer med utdanning eller på jobben? Ta det opp med lærer eller rådgiver. Det har du krav på.

Finner du ikke noen å dele livet med? Se nøye på deg selv før du bestemmer deg for at det er kvinner som er for kresne.

Har du konkrete selvmordsplaner må du ringe 113 med en gang. Er du deprimert bestiller du time hos legen og ber om henvisning til psykolog/psykiatrisk sykepleier. Ikke bare ta imot piller, men snakk om problemene dine.

Livet handler om å selv kunne ta vare på seg selv, utvikle og bruke de evnene man har til å skaffe seg et levebrød og gi livet mening. Det er det frihet går ut på, og det samfunnet er lagt opp til. Det er aldri lett å stå på utsiden, men de fleste som gjør det klarer fint å leve med problemene sine uten en syndebukk. Syting, som du kaller det løser ingenting, samme hvor berettiget du mener at det er. Ingen gidder å høre på det, og enda færre kommer til å gjøre noe med det.

Lykke til. :hjerte:

Jeg spør ikke for meg selv. Jeg spør på generell basis.

Kvinner har fult lov å klage når de føler seg ufortjent behandlet. Men om en mann gjør det så burde han da tie stille siden menn har det jo bedre en kvinner.

Du svarer ikke på det jeg spør om. Har menn rett til å si i fra når de føler seg urettferdig behandlet eller er det bare kvinner som har denne retten ?

 

1 time siden, O.G. skrev:

Hva snakker du om nu?

Ikke gjør deg dum det vet du.

 

1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Folk burde slutte å syte uavhengig av kjønn. 

Enig, men det er uansett mer akseptabelt at kvinner sier i fra når de føler noe er urettferdig. Så hvorfor er det da så farlig om en mann også gjør det.

 

Anonymkode: fbdac...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig
2 timer siden, AmandaVI skrev:

Urettferdig i forhold til hva da? Er dette det evige skole/jobb, forhold, helse og selvmordsstatistikk-omkvedet og hvordan kvinner blir 'favorisert' av både naturen og samfunnet? I så fall...

Forkjølet? Har du en klump ett eller annet sted? Smerter? Bestill time hos legen. De er vant til gnål, så bare si akkurat hva som er problemet og hvordan du føler deg.

Har du problemer med utdanning eller på jobben? Ta det opp med lærer eller rådgiver. Det har du krav på.

Finner du ikke noen å dele livet med? Se nøye på deg selv før du bestemmer deg for at det er kvinner som er for kresne.

Har du konkrete selvmordsplaner må du ringe 113 med en gang. Er du deprimert bestiller du time hos legen og ber om henvisning til psykolog/psykiatrisk sykepleier. Ikke bare ta imot piller, men snakk om problemene dine.

Livet handler om å selv kunne ta vare på seg selv, utvikle og bruke de evnene man har til å skaffe seg et levebrød og gi livet mening. Det er det frihet går ut på, og det samfunnet er lagt opp til. Det er aldri lett å stå på utsiden, men de fleste som gjør det klarer fint å leve med problemene sine uten en syndebukk. Syting, som du kaller det løser ingenting, samme hvor berettiget du mener at det er. Ingen gidder å høre på det, og enda færre kommer til å gjøre noe med det.

Lykke til. :hjerte:

Hvordan kan du skrive det som står i uthevet skrift etter først å ha listet opp en rekke offentlige hjelpetiltak som langt ifra er å klare seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Herr Heftig skrev:

Hvordan kan du skrive det som står i uthevet skrift etter først å ha listet opp en rekke offentlige hjelpetiltak som langt ifra er å klare seg selv?

Jeg sa ta vare på seg selv, ikke klare seg selv. Å gå til legen når man er sjuk ER å ta vare på seg sjøl. Det er det voksne folk gjør.

Endret av AmandaVI
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør ikke for meg selv. Jeg spør på generell basis.

- Uansett bør du spesifisere neste gang.

Kvinner har fult lov å klage når de føler seg ufortjent behandlet. Men om en mann gjør det så burde han da tie stille siden menn har det jo bedre en kvinner.

- Hvem er det som har bestemt det? Bestemmer de i så fall over deg personlig?

Du svarer ikke på det jeg spør om. Har menn rett til å si i fra når de føler seg urettferdig behandlet eller er det bare kvinner som har denne retten ?

- Står det i loven at menn ikke har klagerett, kanskje? Hvis man vet hvor man skal henvende deg når man trenger hjelp eller en ytelse, er muligheten for at man får utrettet noe absolutt tilstede. Hvis man okker og aier seg på et nettforum begrenser det seg veldig. Det gjelder for begge kjønn. Hvis du har bestemt deg for at dette er en kjønnsgreie og kverulere, er det ingen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: fbdac...677

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike spørsmål synes jeg er rare. "RETT til å føle" x, y, z. Man FØLER det man føler, enten man har rett eller ikke. Og retten til å bli tatt på alvor finnes ikke, men jo, jeg synes man BURDE bli tatt på alvor, både menn og kvinner når man uttrykker noe vondt eller urettferdig.

Dessuten er mennesker individuelle og ikke en homogen gruppe. En skog består av enkelte trær. Og en gruppe menn består av enkelte menn. Selv om menn jevnt over møter mindre diskriminering basert på kjønn enn det kvinner gjør, så kan enkelte menn lett slite. Det finnes også områder der menn er mer diskriminerte enn kvinner. 

Anonymkode: 10d29...f00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Hva snakker du om nu?

:laugh:

Anonymkode: c1ac2...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.2.2017 den 12.56, AmandaVI skrev:

Urettferdig i forhold til hva da? Er dette det evige skole/jobb, forhold, helse og selvmordsstatistikk-omkvedet og hvordan kvinner blir 'favorisert' av både naturen og samfunnet? I så fall...

Forkjølet? Har du en klump ett eller annet sted? Smerter? Bestill time hos legen. De er vant til gnål, så bare si akkurat hva som er problemet og hvordan du føler deg.

Har du problemer med utdanning eller på jobben? Ta det opp med lærer eller rådgiver. Det har du krav på.

Finner du ikke noen å dele livet med? Se nøye på deg selv før du bestemmer deg for at det er kvinner som er for kresne.

Har du konkrete selvmordsplaner må du ringe 113 med en gang. Er du deprimert bestiller du time hos legen og ber om henvisning til psykolog/psykiatrisk sykepleier. Ikke bare ta imot piller, men snakk om problemene dine.

Livet handler om å selv kunne ta vare på seg selv, utvikle og bruke de evnene man har til å skaffe seg et levebrød og gi livet mening. Det er det frihet går ut på, og det samfunnet er lagt opp til. Det er aldri lett å stå på utsiden, men de fleste som gjør det klarer fint å leve med problemene sine uten en syndebukk. Syting, som du kaller det løser ingenting, samme hvor berettiget du mener at det er. Ingen gidder å høre på det, og enda færre kommer til å gjøre noe med det.

Lykke til. :hjerte:

:enig: 

Godt sagt @AmandaVI 

La oss bytte kjønnsfortegn og du ville umiddelbart fått stempelet "kvinnehatende bitterpikk" ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann her og har det som plomma i egget! Er glad jeg slipper kroppshysteriet kvinner går gjennom. Men så er jeg ikke sånn som gjør det alle andre vil bare for å ikke skille meg ut heller :P

Anonymkode: 1c1b7...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...