Nøste~ Skrevet 5. februar 2017 #21 Skrevet 5. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at dd2 ikke har så veldig mye peiling på dette temaet. Størrelse 66 er stort. Femti er det ikke. Anonymkode: 4dcd9...81d 50 er veldig stort jo ... i mine øyne, hvis man begynner å nærme seg 40 og er kvinne, så er man farlig nærme grensen for overvektig. Da tenker jeg europeiske størrelser. 1
Pringle Skrevet 5. februar 2017 #22 Skrevet 5. februar 2017 16 minutter siden, Nøste~ skrev: 50 er veldig stort jo ... i mine øyne, hvis man begynner å nærme seg 40 og er kvinne, så er man farlig nærme grensen for overvektig. Da tenker jeg europeiske størrelser. 40 hva da? 40 år, BMI 40, størrelse 40? Hva som er passe størrelse for en normalvektig vil da være avhengig av høyde - og hvor løst/ettersttende man liker å kle seg, og modell/merke/type klær? 4
Honey Dew Skrevet 5. februar 2017 #23 Skrevet 5. februar 2017 Feit er feit hvordan du snur og vender på det 1
Nøste~ Skrevet 5. februar 2017 #24 Skrevet 5. februar 2017 3 minutter siden, Pringle skrev: 40 hva da? 40 år, BMI 40, størrelse 40? Hva som er passe størrelse for en normalvektig vil da være avhengig av høyde - og hvor løst/ettersttende man liker å kle seg, og modell/merke/type klær? Størrelse 40, det sa jeg jo i kommentaren min. Jeg kjenner både høye og lave jenter, ingen av dem er i nærheten av størrelse 40 og de alle er slanke. Dette er for det meste klær fra billigbutikker som HM, Cubus osv + BikBok. Det samme med meg, men vil jeg ha store klær med vilje som f. eks hettegenser, så går jeg opp i størrelser, men helt vanlig gensere, bukser osv ligger jo på det samme som regel, kanskje vipper mellom 1 størrelse, men aldri mye. Jepp, det er trist at i dagens samfunn blir begynnende overvekt sett på som slank og "normalen", man må liksom gå opp til 60 for å være overvektig ... høres helt merkelig ut og ingen jeg kjenner ser på 40 som slankt.
Derpderp Skrevet 5. februar 2017 #25 Skrevet 5. februar 2017 5 minutter siden, Nøste~ skrev: Størrelse 40, det sa jeg jo i kommentaren min. Jeg kjenner både høye og lave jenter, ingen av dem er i nærheten av størrelse 40 og de alle er slanke. Dette er for det meste klær fra billigbutikker som HM, Cubus osv + BikBok. Det samme med meg, men vil jeg ha store klær med vilje som f. eks hettegenser, så går jeg opp i størrelser, men helt vanlig gensere, bukser osv ligger jo på det samme som regel, kanskje vipper mellom 1 størrelse, men aldri mye. Jepp, det er trist at i dagens samfunn blir begynnende overvekt sett på som slank og "normalen", man må liksom gå opp til 60 for å være overvektig ... høres helt merkelig ut og ingen jeg kjenner ser på 40 som slankt. jeg er overvektig og jeg bruker str 40, min normalvektige venninne bruker 44. jeg er 164 - hun er 178. Buksestr må da være det teiteste å skulle gå etter når man skal dømme slikt... 3
Nøste~ Skrevet 5. februar 2017 #26 Skrevet 5. februar 2017 4 minutter siden, Derpderp skrev: jeg er overvektig og jeg bruker str 40, min normalvektige venninne bruker 44. jeg er 164 - hun er 178. Buksestr må da være det teiteste å skulle gå etter når man skal dømme slikt... Hvorfor er buksestørrelse teit? Man legger på seg der også. Så kommer det an på hva du ser på som normalvektig. Klarer ikke å se for meg ei jente som bruker str 44 er normalvektig. Det høres for mye ut, spesielt når jeg sammenligner med meg selv og de jeg kjenner.
Pringle Skrevet 5. februar 2017 #27 Skrevet 5. februar 2017 12 minutter siden, Nøste~ skrev: Størrelse 40, det sa jeg jo i kommentaren min. Jeg kjenner både høye og lave jenter, ingen av dem er i nærheten av størrelse 40 og de alle er slanke. Dette er for det meste klær fra billigbutikker som HM, Cubus osv + BikBok. Det samme med meg, men vil jeg ha store klær med vilje som f. eks hettegenser, så går jeg opp i størrelser, men helt vanlig gensere, bukser osv ligger jo på det samme som regel, kanskje vipper mellom 1 størrelse, men aldri mye. Jepp, det er trist at i dagens samfunn blir begynnende overvekt sett på som slank og "normalen", man må liksom gå opp til 60 for å være overvektig ... høres helt merkelig ut og ingen jeg kjenner ser på 40 som slankt. Jenter - eller kvinner? Slanke, eller tynne? Forteller alle du kjenner hva det står på merkelappene på alle klærne deres? Det høres dels småsykt, dels veldig ungt, dels usannsynlig ut. 8
Leo Skrevet 5. februar 2017 #28 Skrevet 5. februar 2017 39 minutter siden, Nøste~ skrev: 50 er veldig stort jo ... i mine øyne, hvis man begynner å nærme seg 40 og er kvinne, så er man farlig nærme grensen for overvektig. Da tenker jeg europeiske størrelser. Det er veldig sneversynt tankegang å tro at en klesstørrelse kan definere om man er overvektig eller ikke. Hvis man er godt over 180 cm. høy, og det kjenner jeg faktisk en del kvinner som er, så bruker man ikke størrelse 40 eller mindre selv om man er slank/normalvektig. (Og jeg tenker nå på helt vanlige kvinner. Ikke sykelig tynne catwalkmodeller). 2
Nøste~ Skrevet 5. februar 2017 #29 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, Pringle skrev: Jenter - eller kvinner? Slanke, eller tynne? Forteller alle du kjenner hva det står på merkelappene på alle klærne deres? Det høres dels småsykt, dels veldig ungt, dels usannsynlig ut. Jeg kaller de rundt min aldersgruppe og litt eldre/yngre for jenter. Og de er slanke ja. Grunnen til at jeg vet det er fordi noen av dem er søstrene mine, og jeg vet mye om dem forståelig nok. Andre er venninner som jeg har snakket med og/eller gått på shopping med, så vet ca. størrelsen alle bruker.
Derpderp Skrevet 5. februar 2017 #30 Skrevet 5. februar 2017 2 minutter siden, Nøste~ skrev: Hvorfor er buksestørrelse teit? Man legger på seg der også. Så kommer det an på hva du ser på som normalvektig. Klarer ikke å se for meg ei jente som bruker str 44 er normalvektig. Det høres for mye ut, spesielt når jeg sammenligner med meg selv og de jeg kjenner. Hun er objektivt normalvektig, og jeg tror ikke det er uvanlig for kvinner som er enten høyere eller bredere over hoftene å bruke over 40 i bukser. Kanskje vil din kropp se flabby ut idet du passerer str 40, men det er ikke det samme for alle andre. Du må gjerne bruke din kropp for å sette en subjektiv standard ifht deg selv, men det er ikke nødvendigvis sånn at du kommer langt med den tankegangen ovenfor andre. For ordens skyld kan jeg bruke str 38 på Hm og Zara, men jeg ligger jevnt over på str 40. kan jeg da anse meg selv som normal når jeg shopper på HM, men tjukk dersom jeg er på vero moda? 5
Gjest O.G. Skrevet 5. februar 2017 #31 Skrevet 5. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg skjønner at ordet overvektig kan høres negativt ladet ut, men ved å sukre det og omtale seg selv som fluffy/frodig osv virker det som man bare stikker hodet i sanden og later som ingen ting. (De kommende) helseproblemene er der like fullt - innse det og gjør noe med det i stedet for å late som noe annet.. Når du bruker str. 50 er du ikke noe annet enn overvektig og har et problem du burde jobbe hardt med å bli kvitt - for å holde deg i live! Anonymkode: c41bc...dd2 Og?
Nøste~ Skrevet 5. februar 2017 #32 Skrevet 5. februar 2017 2 minutter siden, Derpderp skrev: Hun er objektivt normalvektig, og jeg tror ikke det er uvanlig for kvinner som er enten høyere eller bredere over hoftene å bruke over 40 i bukser. Kanskje vil din kropp se flabby ut idet du passerer str 40, men det er ikke det samme for alle andre. Du må gjerne bruke din kropp for å sette en subjektiv standard ifht deg selv, men det er ikke nødvendigvis sånn at du kommer langt med den tankegangen ovenfor andre. For ordens skyld kan jeg bruke str 38 på Hm og Zara, men jeg ligger jevnt over på str 40. kan jeg da anse meg selv som normal når jeg shopper på HM, men tjukk dersom jeg er på vero moda? Er ikke Zara en klesbutikk for tykke mennesker? (kan hende jeg tar feil nå, men vet det finnes en sånn butikk). Hvis du ligger jevnt over på størrelse 40 vil du i mine øyne være overvektig. Så kommer det an på høyden akkurat hvor overvektig du er (lave mennesker er mer overvektig på størrelse 40 enn høye mennesker, men de har til felles at begge er overvektig).
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #33 Skrevet 5. februar 2017 Akkurat nå, Nøste~ skrev: Er ikke Zara en klesbutikk for tykke mennesker? (kan hende jeg tar feil nå, men vet det finnes en sånn butikk). Hvis du ligger jevnt over på størrelse 40 vil du i mine øyne være overvektig. Så kommer det an på høyden akkurat hvor overvektig du er (lave mennesker er mer overvektig på størrelse 40 enn høye mennesker, men de har til felles at begge er overvektig). Da jeg var 14 brukte jeg str 46-48. Jeg er (og var da) 171 cm høy. Tør du gjette på hvor mye smellfeite meg veide? Anonymkode: ec149...9c3
Leo Skrevet 5. februar 2017 #34 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, Nøste~ skrev: Er ikke Zara en klesbutikk for tykke mennesker? (kan hende jeg tar feil nå, men vet det finnes en sånn butikk). Hvis du ligger jevnt over på størrelse 40 vil du i mine øyne være overvektig. Så kommer det an på høyden akkurat hvor overvektig du er (lave mennesker er mer overvektig på størrelse 40 enn høye mennesker, men de har til felles at begge er overvektig). Zara er definitivt ikke en klesbutikk for tykke mennesker og heldigvis er det ikke du som definerer hva som er overvekt. Du må enten være svært ung eller ekstremt lite opplyst. 9
Derpderp Skrevet 5. februar 2017 #35 Skrevet 5. februar 2017 Haha, nei, Zara er ikke en kjede for overvektige mennesker. Zizzi derimot.... Poenget er egentlig ikke om jeg er overvektig eller ikke, for det har jeg allerede sagt at jeg er. Poenget mitt er at min normalvektige(tynne) venninne bruker en 44, altså to str større enn overvektige meg. Det var et eksempel for å vise til at det å bruke klesstørrelse som en mal på hva som er overvektig er dårlig krutt. Jeg har flere eksempler som henne, da min familie(med unntak av meg) er høye og brede mennesker, uten at noen av dem er overvektige på noen måte. 1
Nøste~ Skrevet 5. februar 2017 #36 Skrevet 5. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var 14 brukte jeg str 46-48. Jeg er (og var da) 171 cm høy. Tør du gjette på hvor mye smellfeite meg veide? Anonymkode: ec149...9c3 Det aner jeg ikke.
Nøste~ Skrevet 5. februar 2017 #37 Skrevet 5. februar 2017 7 minutter siden, Leo skrev: Zara er definitivt ikke en klesbutikk for tykke mennesker og heldigvis er det ikke du som definerer hva som er overvekt. Du må enten være svært ung eller ekstremt lite opplyst. 7 minutter siden, Derpderp skrev: Haha, nei, Zara er ikke en kjede for overvektige mennesker. Zizzi derimot.... Poenget er egentlig ikke om jeg er overvektig eller ikke, for det har jeg allerede sagt at jeg er. Poenget mitt er at min normalvektige(tynne) venninne bruker en 44, altså to str større enn overvektige meg. Det var et eksempel for å vise til at det å bruke klesstørrelse som en mal på hva som er overvektig er dårlig krutt. Jeg har flere eksempler som henne, da min familie(med unntak av meg) er høye og brede mennesker, uten at noen av dem er overvektige på noen måte. Da vet jeg ikke, får det dessverre ikke til å stemme med mine egne erfaringer og de menneskene jeg har rundt meg.
lovedrug Skrevet 5. februar 2017 #38 Skrevet 5. februar 2017 Størrelse 50 er stort uansett hvordan man vrir og vender på det,men 40 er ikke så stort det vel? 5
Leo Skrevet 5. februar 2017 #39 Skrevet 5. februar 2017 (endret) 49 minutter siden, Nøste~ skrev: Da vet jeg ikke, får det dessverre ikke til å stemme med mine egne erfaringer og de menneskene jeg har rundt meg. Da later det til at erfaringsgrunnlaget ditt er noe tynt rett og slett. 33 minutter siden, lovedrug skrev: Størrelse 50 er stort uansett hvordan man vrir og vender på det,men 40 er ikke så stort det vel? Størrelse 50 er stort og for veldig mange betyr det at man er overvektig hvis man må opp i den størrelsen, men poenget mitt er at det ikke gjelder alle. Jeg kjenner kvinner som er alt fra 145 cm. høye og spinkelt bygd til kvinner som er 188 cm. høye og kraftige. Da sier det seg selv at de også bruker forskjellige klesstørrelser selv om de er innenfor det som defineres som normalvekt. Den ene drukner i størrelse 40 mens den andre ikke hadde fått plagget på seg om så beingrinda hadde vært renskrapet. Selv har jeg aldri kjøpt en jakke eller kjole som er mindre enn størrelse 40 og jeg er bare litt over 160 cm. høy. Det skyldes ikke at jeg har vært overvektig hele livet. Tvert i mot har jeg i perioder vært på grensen til å være undervektig, men jeg har brede skuldre og da blir mindre størrelser for trange. Uten sammenligning forøvrig tror jeg heller ikke Marit Bjørgen bruker jakker og topper i størrelse 38 og hun kan vel neppe kalles feit Endret 5. februar 2017 av Leo 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #40 Skrevet 5. februar 2017 9 timer siden, Nøste~ skrev: Det aner jeg ikke. 59 kg. 59 kg fordelt på 171 kg. Enda mener du jeg var veldig overvektig. Anonymkode: ec149...9c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå