Gå til innhold

Fluffy/frodig - overvektig - hvorfor sukre det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, jeg skjønner at ordet overvektig kan høres negativt ladet ut, men ved å sukre det og omtale seg selv som fluffy/frodig osv virker det som man bare stikker hodet i sanden og later som ingen ting. (De kommende) helseproblemene er der like fullt - innse det og gjør noe med det i stedet for å late som noe annet.. Når du bruker str. 50 er du ikke noe annet enn overvektig og har et problem du burde jobbe hardt med å bli kvitt - for å holde deg i live!

Anonymkode: c41bc...dd2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg skjønner at ordet overvektig kan høres negativt ladet ut, men ved å sukre det og omtale seg selv som fluffy/frodig osv virker det som man bare stikker hodet i sanden og later som ingen ting. (De kommende) helseproblemene er der like fullt - innse det og gjør noe med det i stedet for å late som noe annet.. Når du bruker str. 50 er du ikke noe annet enn overvektig og har et problem du burde jobbe hardt med å bli kvitt - for å holde deg i live!

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 076f8...969

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg om man omtaler seg som frodig istedet for feit? 

Anonymkode: 1d3a0...f73

• Liker 9
Skrevet

Man blir ikke nødvendigvis syk og dør av overvekt dersom man bruker str. 50 og det plager vel uansett ikke deg.

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror at dd2 ikke har så veldig mye peiling på dette temaet. Størrelse 66 er stort. Femti er det ikke. 

Anonymkode: 4dcd9...81d

Skrevet

Bruker man størrelse er man ikke bare overvektig, man lider av fedme. 

Anonymkode: 631fd...f4d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruker man størrelse er man ikke bare overvektig, man lider av fedme. 

Størrelse 50 

Skrevet

Snakker vi om vanlige, europeiske størrelser her? Eller et annet størrelsesformat jeg ikke kjenner til?

Anonymkode: 8c747...06f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Størrelse 50 

Ikke nødvendigvis. Man kan f.eks. ha store bryster.

• Liker 1
Skrevet

Det er nåvel helt irrelevant hvordan folk velger å omtale seg selv? Man vet at både fluffy og fordig er på en gitt side av vektskalaen og that´s it. Hvordan folk forholder seg til sin egen kropp og velger å omtale denne har ingen av oss andre noe med.  Str 50 trenger ikke bety en bestemt bmi heller, joda, du er sannsynligvis ikke undervektig  dersom du bruker 50 - men du kan fint være innafor normalbmi(sannsynligvis i den høyere prosentandelen) eller ha bikket over i hva som er høyere enn normalen - men det trenger ikke nødvendigvis være ekstremt!

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at dd2 ikke har så veldig mye peiling på dette temaet. Størrelse 66 er stort. Femti er det ikke. 

Anonymkode: 4dcd9...81d

Dette tror jeg avhenger mye av perspektiv. For meg er 50 definitivt stort. Er ikke det en størrelse det er relativt vanskelig å finne i kjedebutikker også? Det blir litt som å si at  størrelse 34 ikke er lite. Det er jo lite.

Anonymkode: 2f48f...3b1

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg avhenger mye av perspektiv. For meg er 50 definitivt stort. Er ikke det en størrelse det er relativt vanskelig å finne i kjedebutikker også? Det blir litt som å si at  størrelse 34 ikke er lite. Det er jo lite.

Anonymkode: 2f48f...3b1

Strl 50 Tilsvarer.. fire xl eller noe?! Såklart det er stort! (..jeg mener "fluffy"..) 

Skrevet
10 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Strl 50 Tilsvarer.. fire xl eller noe?! Såklart det er stort! (..jeg mener "fluffy"..) 

Det varierer, men ut fra det jeg finner så tilsvarer det 2XL eller et brystmål på ca. 115 cm. Man er selvfølgelig ingen "liten flis" hvis man bruker str. 50, men en høy dame som er bred over ryggen og/eller har litt store pupper kan godt være normalvektig og likevel bruke str. 50.

• Liker 2
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Fluffy? Brukes dette om overvektige? For meg har det alltid betydd hårete.... :overrasket: jeg kan ha misforstått ting oppigjennom åra....

Skrevet

Jeg har et par plagg i størrelse 50 som jeg bruker nå, og jeg anser meg som selve definisjonen på frodig. 

(høygravid,og ikke alle plagg er lett å finne rimelig  i mamma-versjon). 

Så størrelser kan man ikke dømme folk på alene. Noen liker også at klær er vide. 

Bare en digresjon fra min side. 

Synes folk kan kalle seg hva de vil. Om en som røyker kaller seg for nikotinnyter, så vil jeg fortsatt tenke over vedkommende som "en røyker", og kaller en overvektig dame seg frodig eller formfull, så vil jeg fortsatt tenke over henne som overvektig, men det er i mitt hode. Jeg trenger ikke at mitt personlige stempel er det offentlige... 

Så folk må kalle seg hva de vil. 

Anonymkode: 4b801...bee

Skrevet

Fløffi :hjerte: Jeg ser for meg et sukkerspinn. 

Anonymkode: 77a18...cca

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Fluffy? Brukes dette om overvektige? For meg har det alltid betydd hårete.... :overrasket: jeg kan ha misforstått ting oppigjennom åra....

Haha! Ser for meg en Fluffly kanin :fnise: har også alltid sett for meg noe "søtt" med masse pels/hår.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Først lure jeg på hvorfor du er så opptatt av alle andres helseproblemer, og så lurer jeg på hvorfor du ikke er så opptatt av alle andres helseproblemer som vi ikke kan se på utsiden. Kroppspositive blogger Cathrine skrev noe som er verdt å tenke over: 

"Alle kropper har rett til å elske seg selv, ta vare på seg selv og bli akseptert. Alle kropper har rett til å føle seg vakre uansett farge, buksestørrelse, hvordan helsa er eller hvor attraktiv du personlig synes de er. Tynn er ikke alltid bra og tjukk er ikke alltid dårlig. Tynn er ikke alltid det riktige for helsa og tjukk er ikke alltid dårlig for helsa. En tjukk person er ikke nødvendigvis en lat slabbedask, akkurat som en slank person ikke alltid er over gjennomsnittet glad i trening og riktig kosthold. Det ene er altså ikke noe bedre enn det andre uansett. For i det store og det hele er det der det ligger, er det ikke? Å føle at man er bedre enn en annen?"

Du finner hele innlegget her.

Skrevet

Jeg synes folk kan gjøre akkurat som de vil så lenge de ikke plager meg med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...