AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #21 Skrevet 4. februar 2017 Snakker bare med polske eller tyske sjåfører som omtrent ikke kan engelsk uansett så spiller ingen rolle. Anonymkode: 6cbda...876
Gjest Overrasket Skrevet 4. februar 2017 #22 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har et rimelig akseptabelt ordforåd etter noen år i både England og USA. Jeg har nok en eller annen type aksent, fordi alle kan høre at jeg ikke er engelsk opprinnelig, men ingen kan høre hvor jeg kommer fra, og det er jeg rimelig fornøyd med. I starten var jeg selvbevisst på hvordan jeg hørtes ut, men nå bryr jeg meg ikke. Jeg snakker engelsk akkurat på den måte jeg høres ut etter å ha bygd meg opp erfaring fra engelskspråklige land, og forsøker ikke aktivt å høres ut som noen spesifik aksent.
Gjest O.G. Skrevet 4. februar 2017 #23 Skrevet 4. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Med britisk eller amerikansk aksent?? Anonymkode: 08aff...b46 Britisk ja, det er den jeg lærte.
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. februar 2017 #24 Skrevet 4. februar 2017 Prater og skriver britisk veldig bra.
Gjest Bossa Nova Skrevet 4. februar 2017 #25 Skrevet 4. februar 2017 Jeg snakker dårlig engelsk. Med norsk aksent og knotete, men prater i vei når jeg må.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #26 Skrevet 4. februar 2017 Snakker veldig bra engelsk med aksent (dog ikke norsk aksent, for alle spør hvor jeg kommer fra.. De hører det er NOE der, men klarer ikke plassere det til ett land/verdensdel). Anonymkode: 2cf49...483
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #27 Skrevet 5. februar 2017 Med britisk aksent, det var jo det vi lærte på skolen. Har hatt engelsk som arbeidsspråk 10+ år, klarer meg fint, men det er alltids rom for forbedring, er ikke flink på small-talk, men det er jeg ikke på norsk heller, så det er sikkert grunnen da Anonymkode: 4d94b...930
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #28 Skrevet 5. februar 2017 Jeg snakker ganske godt engelsk med amerikansk aksent. Jeg synes ofte det høres litt tilgjort ut når nordmenn snakker med britisk aksent, spesielt hvis jeg vet at de ikke har bodd i England, men jeg skjønner at det er mitt eget problem Anonymkode: 5cd62...4d5 1
Gjest Overrasket Skrevet 5. februar 2017 #29 Skrevet 5. februar 2017 Jeg fikk en helt ny kommentar i dag: "Where be yer from? Ye have a slight slight accent tellin' me yer from søuth of France somwhere?" Jeg har aldri blitt fortalt at jeg høres fransk ut.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #30 Skrevet 5. februar 2017 Snakker veldig godt engelsk. Hadde britisk aksent da jeg bodde i England, men den er etterhvert utvasket. Nå vil jeg kalle den mer amerikansk, men først og fremst nøytral. Anonymkode: 123fc...bc8
Invicta Skrevet 5. februar 2017 #31 Skrevet 5. februar 2017 Jada, snakker nokså flytende engelsk, men at jeg høres ut som en innfødt fra et engelskspråklig land, det gjør jeg ikke. Stødig engelsk med garantert alt for posh uttale (sett mye på britiske drama 😜 ) og garantert også tydelig norsk aksent.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #32 Skrevet 5. februar 2017 Jeg er norsk, men prater spansk bedre enn engelsk. Ordforrådet er nok ganske likt i begge språkene, men uttalelsen min er mye bedre på spansk. Kommer nok mest av at jeg lærte spansk ved å bo noen år i Spania, mens engelsk har jeg lært gjennom skole/Tv. Anonymkode: 58dab...35d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #33 Skrevet 5. februar 2017 Jeg synes ikke jeg er særlig god. Greier å gjøre meg forstått, men har en distinkt norsk aksent. Jeg snakker lite engelsk for tiden, men har alltid slitt med uttale av språk, samt å etterligne andre dialekter på norsk. Anonymkode: 829c1...c9d
dillyduzit Skrevet 5. februar 2017 #34 Skrevet 5. februar 2017 Eh canadisk? Vokst opp i familie med canadiere, så snakker vel en blanding av canadisk/australsk.
Gjest Margit Spat Skrevet 5. februar 2017 #35 Skrevet 5. februar 2017 Jeg skriver temmelig bra britisk engelsk, men snakker med norsk aksent. Forbildet er å snakke med britisk aksent, men jeg er ikke noe flink til det.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #36 Skrevet 5. februar 2017 Nei jeg høres ut som en norsk politiker. Jeg har godt ordforråd men høres definitivt norsk ut. Ikke så stilig men jeg gjør meg da forstått.. Anonymkode: 43278...1be
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #37 Skrevet 5. februar 2017 Ja, vil si jeg snakker engelsk veldig godt. Har bodd i USA, så både snakker og skriver amerikansk. Selv om det var brtiisk vi lærte å skrive på skolen, har jeg alltid følt amerikansk mer naturlig for min del. Når jeg bodde i USA trodde alle jeg var derfra, så antar at jeg snakker relativt bra. Vil ikke si flytende, da det ikke er morsmål, men tilnærmet Anonymkode: 763eb...3f3
Gjest 2Bhonest Skrevet 5. februar 2017 #38 Skrevet 5. februar 2017 Morsomste samtale man kunne tenke seg. Petter Solberg, Jens Stoltenberg og Thor Heyerdahl sitter å diskuterer på engelsk. Når jeg skrev tidligere at jeg snakker engelsk med Norsk aksent, så er det ikke i den kategorien som det tre herrene gjør. Når jeg snakker engelsk, så sier jeg f.eks. Oslo på norsk og ikke Oslow slik en engelskmann ville uttalt Oslo.
SPOCA Skrevet 5. februar 2017 #39 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Ja, jeg snakker engelsk flytende. Snakker og skriver britisk engelsk, men kan legge over til amerikansk engelsk ved behov. Nå hjelper det selvsagt på at jeg både har en bachelor og master i nettopp dette språket. Endret 5. februar 2017 av SPOCA
Gjest William Adelin Skrevet 5. februar 2017 #40 Skrevet 5. februar 2017 Den har blitt litt rusten, Den var langt bedre før. Jeg skriver britisk,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå