Gå til innhold

Fredagskveld: Hva har du på deg akkurat i kveld?


tonelise10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grå jeans og en rød t-skjorte der det står «Good morning, I see the assassins have failed». Og hvite sneakers. Er på jobb!

Anonymkode: 20713...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kliss naken. Sengegymnastikk i vente 😍

Anonymkode: 821ce...b57

Heldiggris....

Anonymkode: 10b3d...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde jeg på en gulmog svart Puma t-skjorte med en hvit langermet Nike t-skjorte over med Just do it i rød skrift på ermene og en stor gul og svart Adidas t-skjorte over der igjen. Svart Adidas kneppebukse, hvite nike sokker under lange Championsokker med fire svarte striper. Sokkene dratt over buksa. Skikkelig 90-talls ☺️I dag har jeg byttet ut den innerste t-skjorta med en gul Fila og jeg har nye rene Nikesokker under Championsokkene og det blir lørdagskveldens antrekk. Tipper søndagen ser lik ut med nytt bytte av t-skjorte og sokkene innerst. Laaaaat koseweekend med kjæresten. 

Anonymkode: e03c1...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går hadde jeg på en gulmog svart Puma t-skjorte med en hvit langermet Nike t-skjorte over med Just do it i rød skrift på ermene og en stor gul og svart Adidas t-skjorte over der igjen. Svart Adidas kneppebukse, hvite nike sokker under lange Championsokker med fire svarte striper. Sokkene dratt over buksa. Skikkelig 90-talls ☺️I dag har jeg byttet ut den innerste t-skjorta med en gul Fila og jeg har nye rene Nikesokker under Championsokkene og det blir lørdagskveldens antrekk. Tipper søndagen ser lik ut med nytt bytte av t-skjorte og sokkene innerst. Laaaaat koseweekend med kjæresten. 

Anonymkode: e03c1...e9b

Synd at alle tråder må ødelegges av fetisjister. 

Anonymkode: 3915d...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd at alle tråder må ødelegges av fetisjister. 

Anonymkode: 3915d...156

Merkelig at noen tror alt dreier seg om sex...

Anonymkode: e03c1...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd at alle tråder må ødelegges av fetisjister. 

Anonymkode: 3915d...156

Først. De fleste i denne yråden beskriver så kortfattet hva de har på seg at det ikke er det letteste å se for seg hva de faktisk har på seg. En rød genser. Ja vel? College? V-hals? Rund hals? Stor utringning? Stoff? Tettsittende? Strikket? I tilfelle med eller iten mønster? Tykt eller tynt garn? Jeg vet egentlig ikke hvordan du ser ut. 

Jeg kler meg i streetwear. Jeg synes det er kult, ungdommelig og hipt. Og her og nå er jeg heldig, for nå er det inn utenfor de trofaste miljøene også. Nå er det ikke alle som kjenner hvorfor detaljene i hva jeg skrev er viktig. 

Adidas kneppebukser er et 90-tallsikon som plutselig og overraskende kom tilbake i motebildet. De ser annerledes ut enn andre treningsbukser/joggebukser, men signaliserer også at man liker vintage street fashion fra denne klesstilens største tiår. Sammen med en baggy Adidas t-skjorte skriker dette at man er i 90-talls mood.

Merker. Innenfor street fashion er merker og logoer superviktig. To av de største merkene er Adidas og Nike. Plenty med street fashion bloggere (sjekk youtube) mener man skal være trofast med ett av merkene på en tid. Man skal ikke bruke for eksempel Adidas og Nike på samme tid. Jeg synes personlig det er mye større dynamikk om man blander merker. Og lag på lag er denne motens gjennomgangstema. 

Men det er også leire i deler av dette motemiljøet hvor noen bare holder seg hos Nike, og noen kun hos Adidas. Dette er ikke på langt nær like utbredt hos de andre merkene. Men enkelte ihuga Nike fans ville aldri kjøpt Adidas. Så når jeg beskriver en langermet Nike t-skjorte under en Adidas t-skjorte forteller jeg de som vet om dette at jeg bryter med disse to trendene eller ikke tilhører disse klanene. 

Adidas var det store i Europa fra 80-tallet, men vi har alltid hatt Nike. I USA har Adidas først tatt av de siste ti årene. Dermed har man også grupperinger der som kan fortelle noe om stilen man bruker. Nike sees av enkelte på som litt for allemannseie, og selv om Adidas også er gigantisk ser mange på Adidas som mer individuelt, ungdommelig og kanskje sexy. Slik ahr flere beskrevet det i alle fall.

Puma har alltid vært underdog, Reebok var og er kult, Champion har fått en enorm renessanse, Fila er både nostalgisk og ekstremt inn. Det å velge å bruke Fila som er så hot under et annet merke forteller noe om litt nonsjalanse. Jeg så ei med Fila collegenser under en Adidas t-skjorte her om dagen, hvor man tydelig så logoen gjennom t-skjorta, det synes jeg er kult. Man "gjemmer" noe av det kuleste som er for tiden bak noe annet som også er blant det kuleste som er for tiden. Kappa, Ellesse og Diadora er alle langt mer nisje og Kappa fikk aldri renessansen man ventet, særlig når man ser Fila i forhold. 

To par sokker. Dette var og er en kjempetrend blant tenåringer og studenter i USA, og er langt mer uvanlig i Europa. Bruker man to par sokker forteller man at man henter inspirasjon fra USA.

Langermet t-skjorte eller collegenser under t-skjorte er også langt mer utbredt i USA og igjen henter man inspirasjon fra USA. Der er det veldig vanlig, her ikke så vanlig. 

Jeg bruker sportsmerker, hvilket nok en gang indikerer at jeg henter inspirasjon fra USA, men også mer spesifikkt fra basket og rap miljøet. Jeg eier Trasher og Converse klær, men det er ikke helt meg. Disse to, samt Carhardt, DC med flere indikerer at man henter inspirasjon fra skatermiljøet. Så merket er en viktig faktor i å beskrive street fashion. 

Skatere bruker oftere jeans og andre bukser enn treningsbukser, nok en indikasjon på hvor man henter inspirasjon fra. 

Så min beskrivelse av hva jeg hadde på meg forteller mye om hvor jeg henter inspirasjon fra, og gir en ganske eksakt forestilling om hvordan jeg kledde meg. Jeg vet at disse plaggene er fetishobjekter i visse kretser, som så mange andre plagg. Jeg mener gamle menn og høyhelte sko... Men det betyr ikke at min beskrivelse er en fetishtråd. Dette er et moteforum, da bør beskrivelsene være gode nok til at man skjønner hvordan folk ser ut. Og street fashion har mange flere fortolkninger enn at folk bare slenger på seg helt tilfeldig hva de fant i skuffen, selv om noen selvsagt gjør det også. 

Reiser man ut i verden i øyeblikket må man tilbake til 90-tallet for å se så mange kle seg i denne stilen. Og jeg elsker stilen. Jeg elsker at kjæresten min går i samme type klær. Men en fetish er det ikke for meg. 

Anonymkode: e03c1...e9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mørkerosarød pysjamas med motiv av vaskebjørn, katter og bjørner. :ler:

Jeg halvveis ligger/sitter under et pledd på sofaen med influensa, så da er det innafor. :)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet med influensa i kroppen. Hadde sovnet i sofaen iført en rød enkel maxikjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flerfarvet, med base i sort.Brune,røde,hvite og flere farver på kjolen. Merke:Cellbes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trang jeans med hvit bluse, og store ullsokker som min mor har strikket 😆

Anonymkode: bf1e9...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...