AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 - Både menn og kvinner liker deg bedre, bare pga ditt kjønn. - Folk ser på deg som mer verdt Som derav fører til: Staten legger alt mer til rette for kvinner Arbeider for at kvinner skal få bedre liv - Du har muligheten til å finne en partner uansett din sosioøkonomiske status (utdanning, inntekt osv.). - Du kan letter få barn og skape liv - Du er mindre truet av andre folkegrupper - Du lever lenger Anonymkode: 8ca8e...83e 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Lol, troll. Bitter? Anonymkode: 0e3f5...c06 13
perplexed Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Ja, det må være helt forferdelig å være mann bosatt i Norge. Tenk å ha det så jævlig. 15
perplexed Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Det var faktisk akkurat den sangen over jeg tenkte på, men jeg ville da ikke anta hverken hudfarge eller legning 1
Gjest canacas Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Ny type shaming dette. Jeg ser det kun på KG. Men er det slik at dette er hva alle menn tenker, men ikke har BALLER nok til å si rett til oss? La oss shame den som shames bør, den norske kvinnen? Jeg er så forbanna møkk lei dette!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Ser dette....http://www.tankesmienagenda.no/innlegg/menn-som-ikke-liker-karrierekvinner/ Anonymkode: bc1b4...f25 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, perplexed skrev: Det var faktisk akkurat den sangen over jeg tenkte på, men jeg ville da ikke anta hverken hudfarge eller legning Haha første jeg tenkte på når jeg så innlegget var den sangen Men ja kan godt hende ts verken er mann, hvit eller hetro, men om det er tilfellet så er det jo blink Anonymkode: 0e3f5...c06 2
Gjest End Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Både menn og kvinner liker deg bedre, bare pga ditt kjønn. Nei, mange kvinner ser på andre kvinner som mulige mobbeofre, rivaler og jeg vet ikke hva. - Folk ser på deg som mer verdt Hvor tar du det ifra? Alt dette er relativt. Som derav fører til: Staten legger alt mer til rette for kvinner Arbeider for at kvinner skal få bedre liv - Du har muligheten til å finne en partner uansett din sosioøkonomiske status (utdanning, inntekt osv.). Uansett? Nei. Det er virkelig ikke fakta. - Du kan letter få barn og skape liv Mange kvinner kan ikke få barn av ulike årsaker, og om de gjør og andre ting ved livet deres stikker seg ut er det plutselig galt at de som blir gravide beholder barna. Igjen, alt er relativt. - Du er mindre truet av andre folkegrupper Hva mener du egentlig? - Du lever lenger Hva så? Anonymkode: 8ca8e...83e Jeg skjønner ikke helt hva du vil med dette.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 12 minutter siden, canacas skrev: Ny type shaming dette. Jeg ser det kun på KG. Men er det slik at dette er hva alle menn tenker, men ikke har BALLER nok til å si rett til oss? La oss shame den som shames bør, den norske kvinnen? Jeg er så forbanna møkk lei dette! Nei, det er ikke en form for "shaming". Jeg vil bare at kvinner generelt skal forstå at de ikke er uheldige. Anonymkode: 8ca8e...83e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Du har muligheten til å finne en partner uansett din sosioøkonomiske status (utdanning, inntekt osv.). Anonymkode: 8ca8e...83e Denne har jeg aldri forstått. De fleste forhold i Norge er monogame forhold mellom én mann og én kvinne, så det vil jo si at det er like mange menn som kvinner som er i et fast forhold til en gitt tid. Hvis det er slik at de mennene som er til overs har lav utdanning og inntekt og av den grunn ikke finner seg partner, så vil det jo si at det er en tilsvarende mengde kvinner som ikke finner seg partner på grunn av sine krav til høy utdanning og inntekt. Så da har vi en gruppe kvinner som ikke finner seg en partner som de vil ha, og en gruppe menn som mener at kvinnene er privilegerte fordi at selv om kvinnene ikke finner noen de vil ha, så finnes det menn som vil ha kvinnene? Siden det er vanskelig å bygge lykke på ensidig interesse, så vil jeg si at det er like trasig for begge kjønn. Anonymkode: 4d0fc...9bb 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 Dette? Igjen?? Anonymkode: fd6c7...05f 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #13 Skrevet 1. februar 2017 Menns privilegier: Menn tjener alltid bedre enn kvinner for samme jobb, vi har fremdeles ikke likelønn i vårt samfunn Menn støtter menn og hjelper "gutta" i karrièren, og utnevner andre menn til høyere stillinger Menn har den sterkeste rett på sin side og ikke redd for å være ute/gå gatelangs om kvelden Menn slipper graviditet/fødsel Anonymkode: 7cc6e...6ae 13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #14 Skrevet 1. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menns privilegier: Menn tjener alltid bedre enn kvinner for samme jobb, vi har fremdeles ikke likelønn i vårt samfunn Menn støtter menn og hjelper "gutta" i karrièren, og utnevner andre menn til høyere stillinger Menn har den sterkeste rett på sin side og ikke redd for å være ute/gå gatelangs om kvelden Menn slipper graviditet/fødsel Anonymkode: 7cc6e...6ae Denne nyanserer kanskje påstanden din: https://www.nrk.no/ostfold/flest-unge-menn-tar-livet-sitt-1.12163453 Hver uke tar i snitt to unge menn mellom 15 og 34 år livet sitt i Norge. Langt flere menn enn kvinner begår selvmord, og blant mennene er de unge overrepresentert. Mette Lyberg Rasmussen ved Folkehelseinstituttet forsker på selvmord blant yngre menn, og har funnet noen fellestrekk gjennom å intervjue de pårørende og lese avskjedsbrevene. – Dette er unge menn som har levert helt fram til dagen de tok livet sitt. De har fullført skoler, vært i mastergrader eller sittet i gode jobber. De har hatt en personlighet som satte høye krav de måtte leve opp til, og hatt en sårbarhet i det at de ikke kunne feile. Anonymkode: fb36e...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #15 Skrevet 1. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne nyanserer kanskje påstanden din: https://www.nrk.no/ostfold/flest-unge-menn-tar-livet-sitt-1.12163453 Hver uke tar i snitt to unge menn mellom 15 og 34 år livet sitt i Norge. Langt flere menn enn kvinner begår selvmord, og blant mennene er de unge overrepresentert. Mette Lyberg Rasmussen ved Folkehelseinstituttet forsker på selvmord blant yngre menn, og har funnet noen fellestrekk gjennom å intervjue de pårørende og lese avskjedsbrevene. – Dette er unge menn som har levert helt fram til dagen de tok livet sitt. De har fullført skoler, vært i mastergrader eller sittet i gode jobber. De har hatt en personlighet som satte høye krav de måtte leve opp til, og hatt en sårbarhet i det at de ikke kunne feile. Anonymkode: fb36e...b2a Dette er bare helt tragisk. Hadde vært interessant å vite mer om dette. Om menn generelt er mer suicidal enn kvinner, eller om det er kjønnsforskjeller mtp. type selvmordsforsøk på en slik måte at menn oftere "lykkes" med å ta livet sitt, og eventuelt om det at det er mer akseptert for kvinner å snakke om følelser gjør at de også blir oppdaget og dermed får hjelp tidligere. Jeg vil tro at mange menn generelt lider som følge av det å vise følelser blir sett på som en "kvinnegreie" av mange. Både menn og kvinner har ulemper som må jobbes med for å få et samfunn der vi kan si at vi er likestilt og der kjønn ikke er et hinder. Anonymkode: 4d0fc...9bb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #16 Skrevet 1. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne nyanserer kanskje påstanden din: https://www.nrk.no/ostfold/flest-unge-menn-tar-livet-sitt-1.12163453 Hver uke tar i snitt to unge menn mellom 15 og 34 år livet sitt i Norge. Langt flere menn enn kvinner begår selvmord, og blant mennene er de unge overrepresentert. Mette Lyberg Rasmussen ved Folkehelseinstituttet forsker på selvmord blant yngre menn, og har funnet noen fellestrekk gjennom å intervjue de pårørende og lese avskjedsbrevene. – Dette er unge menn som har levert helt fram til dagen de tok livet sitt. De har fullført skoler, vært i mastergrader eller sittet i gode jobber. De har hatt en personlighet som satte høye krav de måtte leve opp til, og hatt en sårbarhet i det at de ikke kunne feile. Anonymkode: fb36e...b2a Ja, jeg er klar over det, det er en stor tragedie og stort problem ikke bare i Norge, men også i resten av verden. Anonymkode: 7cc6e...6ae
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #17 Skrevet 1. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare helt tragisk. Hadde vært interessant å vite mer om dette. Om menn generelt er mer suicidal enn kvinner, eller om det er kjønnsforskjeller mtp. type selvmordsforsøk på en slik måte at menn oftere "lykkes" med å ta livet sitt, og eventuelt om det at det er mer akseptert for kvinner å snakke om følelser gjør at de også blir oppdaget og dermed får hjelp tidligere. Jeg vil tro at mange menn generelt lider som følge av det å vise følelser blir sett på som en "kvinnegreie" av mange. Både menn og kvinner har ulemper som må jobbes med for å få et samfunn der vi kan si at vi er likestilt og der kjønn ikke er et hinder. Anonymkode: 4d0fc...9bb Ja, det er tragisk. Sikkert mange og komplekse forklaringer på hvorfor, men tror du er inne på noe når du nevner følelser som en kvinnegreie. Kan kanskje handle om at menn på ulike måter blir innprentet at de ikke skal vise frykt for da er de ikke menn nok. Personlig tror jeg det koker ned til skam. Vi som samfunn har et ansvar for å gjøre livet levelig for både menn og kvinner. Anonymkode: fb36e...b2a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #18 Skrevet 1. februar 2017 Men hvorfor tror dere, alle kvinner, samme hva, bare kan velge seg en kjæreste? For nå er det ca like mange menn, som kvinner. Og nå er det ikke sånn, at de bra mennene, har 10 kjærester hver. Så da burde det finnes en kvinne til hver mann. Er vel kanskje det, at de mindre heldige mennene, er sure for de får ikke de fineste damene. Og dermed vil de heller være sure og bitre. Jeg har selv vært singel i 8 år, og virkelig prøvd å finne kjæreste på denne tiden. Selv er jeg både smart, snill, bra i senga, middels pen, store pupper, smal midje og stor sprett rumpe. Og ja, så og si alle menn vil pule meg. Men så og si ingen vil bli sammen med meg. Og jeg dater og skalla, overvektige menn. Er ikke sånn, at jeg bare går etter de kjekkeste. Og jeg kan love deg, at mitt liv som kvinne har vært noe skikkelig dritt. Anonymkode: e7d7b...6c4 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #19 Skrevet 1. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne har jeg aldri forstått. De fleste forhold i Norge er monogame forhold mellom én mann og én kvinne, så det vil jo si at det er like mange menn som kvinner som er i et fast forhold til en gitt tid. Hvis det er slik at de mennene som er til overs har lav utdanning og inntekt og av den grunn ikke finner seg partner, så vil det jo si at det er en tilsvarende mengde kvinner som ikke finner seg partner på grunn av sine krav til høy utdanning og inntekt. Så da har vi en gruppe kvinner som ikke finner seg en partner som de vil ha, og en gruppe menn som mener at kvinnene er privilegerte fordi at selv om kvinnene ikke finner noen de vil ha, så finnes det menn som vil ha kvinnene? Siden det er vanskelig å bygge lykke på ensidig interesse, så vil jeg si at det er like trasig for begge kjønn. Anonymkode: 4d0fc...9bb Kvinner deler på en liten gruppe menn. Bare ikke samtidig. "Det er bedre å ha opplevd og mistet, enn aldri ha opplevd." Anonymkode: 1d587...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #20 Skrevet 2. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner deler på en liten gruppe menn. Bare ikke samtidig. "Det er bedre å ha opplevd og mistet, enn aldri ha opplevd." Anonymkode: 1d587...ed0 Liten er den absolutt ikke. Kvinner deler i alle fall på 70% av menn over tid. De resterende 30% er det litt værre med, og er gjerne i posisjonen de er i pga lav sosioøkonomisk status. Anonymkode: 8ca8e...83e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå