Gå til innhold

Skaff deg aldri Nordea kredittkort. 50% rente!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan du får det til å bli 50% rente? Jeg har det dyreste nordea har, og 50% rente er langt unna det jeg har betalt.

Anonymkode: 7c980...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link til der det står at Nordea har 50 % rente?

Anonymkode: 9ff89...914

Det er linket til Nordeas kort og prisliste i innlegg #8, og det står i følge den innleggsforfatteren ingen kort der som har så høy, blodig rente hos Nordea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk kredittkort med mindre du har råd til å betale regninga, pleider min far alltid å si :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hensikten med kredittkort er nemlig å handle, benytte kreditttiden der den er rentefri og så betale inn FØR rentene begynner å løpe løpsk. 

Anonymkode: a0fea...0d8

Hensikten? Nei :P Hensikten med kredittkort er at bankene skal tjene penger.

Anonymkode: 8a00f...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Har ikke dyr kredittkortgjeld, men bruker penger som er på konto istedet. Skjønner ikke poenget med å dra kredittkortet hvis man har pengene.

Når man har råd til å betale regningene ved forfall så kan man utnytte cashback i kortene slik at man kan tjene flere tusen på dette i året. Er dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 5f222...548

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kjøp over ca et par hundre kroner betaler jeg med kredittkort. Har penger på konto og betaler hele kredittkortregningen på forfall. For hvert kjøp jeg gjør får jeg rabatt eller tjener opp bonuspoeng jeg kan bruke på f.eks. flyreiser, hotellovernatting osv. 

Anonymkode: 76a22...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vanskelig for at det er 50% rente. Kan du vise oss en link?

Derfor er det viktig med en buffer. Eks om en blir Arbledig.  

Anonymkode: 3db15...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2017 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Med mindre du vet at økonomien din er ekstremt trygg, og da trenger du neppe kreditkort, skaff deg aldri et fra Nordea. Jeg har blitt arbeidsledig og sliter derfor med å gjøre opp regninger, og Nordea er de råeste av alle kreditorer, med god margin. 50% rente i 2016, slå den. Så advarsel her, aldri kreditkort fra Nordea. DNB har til sammenligning 15% på kreditkortet jeg skylder penger på der. Dette er en dyrekjøpt erfaring, og det var aldri varsellamper om oppsigelser på jobben. Aldri mer kreditkort på meg, uansett bank.

Anonymkode: 693fd...046

Jeg vet faktisk ikke hva renta på kredittkortet mitt er pr dags dato. Ikke bryr jeg meg så mye heller. Jeg bruker ikke penger jeg ikke har uansett, jeg bruker kortet til det det er ment til: netthandel, reiser, drivstoff. Så betaler jeg alltid regninga innen forfall. Så da koster det meg ingenting mer enn å bruke bankkortet. Det gir meg bare økt trygghet.

Man skal ikke bruke penger man ikke har. Kan du ikke betale innen forfall har du brukt penger du ikke har. Og da bør du ikke eie et kredittkort heller. Det er ikke gratis penger som mange later til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen meg mange besserwissere.....

Anonymkode: 693fd...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...