Gå til innhold

Hvilket mobilabbonement er best og billigst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har djuice m, men syns det er for dyrt og for dårlig. Tekster og ringer lite, men må ha nok data tin insta, nyheter på nett og nettbank. Streamer ikke film/musikk.

Hvilket abbonement ville du anbefalt meg?

Anonymkode: ddeb4...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hello 5gb, kanskje? 244 kr mnd. Skal visst være billigst.

Men du må sette datastopp på telefonen, ellers blir du fakturert en ny datapakke automatisk om du går over.

Anonymkode: 193f8...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Chili 5 gb + EU for litt under 300. Funger som gull:)

Anonymkode: 9cced...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonen måler hvor mye data du bruker (i hvert fall på Android). Sjekk det og ta det abonnementet som gir nok data. Hvor mye det kan være varierer dramatisk fra person til person.

Anonymkode: ec098...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 gb høres mye ut til ditt forbruk.

Har omtrent det samme jeg bruker nett til når jeg ikke er på wifi, har 1gb. Det får man for 99,- i mnd hos f.eks Ice.net

Anonymkode: 2dd07...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innstillinger som hindrer tlf å bruke bakgrunnsdata på alt mulig. Og ikke oppdatere uten at jeg velger det selv. Det er så utspekulert alt sammen det med apper osv, at man må inn på google play for eksempel i innstillinger og slå av automatiske oppdateringer. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hello 5gb, kanskje? 244 kr mnd. Skal visst være billigst.

Men du må sette datastopp på telefonen, ellers blir du fakturert en ny datapakke automatisk om du går over.

Anonymkode: 193f8...4d0

Mener du den boksen som viser hvor jeg selv bestemmer når å bli varslet for databruk osv?

Anonymkode: ddeb4...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har innstillinger som hindrer tlf å bruke bakgrunnsdata på alt mulig. Og ikke oppdatere uten at jeg velger det selv. Det er så utspekulert alt sammen det med apper osv, at man må inn på google play for eksempel i innstillinger og slå av automatiske oppdateringer. 

Mener du den boksen som viser hvor jeg selv bestemmer når å bli varslet for databruk osv?

Anonymkode: ddeb4...a59

Ja, på min telefon kan jeg ihvertfall sette en grense for hvor mange GB telefonen kan bruke per mnd før mobildata skrus av. Databruk - Angi begrensing for mobildata (Samsung). 

Det finnes også apper for dette, "My data manager" f.eks.

Anonymkode: 193f8...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, penny_ skrev:

Hvor mange GB trenger du da? 

Egentlig har jeg lyst på pakke med 30 GB minst. Altså fri tale, fri sms, fri mms og fri data :P. Til en billig penge. 

Anonymkode: ddeb4...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig har jeg lyst på pakke med 30 GB minst. Altså fri tale, fri sms, fri mms og fri data :P. Til en billig penge. 

Anonymkode: ddeb4...a59

30? Altså 10 ganger mer enn du har idag? 

Hello har 20 GB til 150 kroner mer enn man betaler for Djuice M (249). Jeg har Hello og har ingen problemer med dem.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Onecall med 5 gb, da bruker jeg fb og snap hele tiden, jeg streamer Spotify halvannen time hver dag på ukedager, og leser 2-3 nettaviser minst 2 ganger pr ukedag. Daglig innlogging på nettbank. Og litt instagram/twitter inni mellom. Jeg bruker aldri opp 5 GB.

Anonymkode: 3a56e...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har djuice m, men syns det er for dyrt og for dårlig. Tekster og ringer lite, men må ha nok data tin insta, nyheter på nett og nettbank. Streamer ikke film/musikk.

Hvilket abbonement ville du anbefalt meg?

Anonymkode: ddeb4...a59

Hva som er best og billigest hjelper ikke alltid. Tele2 var knall billige en periode og jeg lot meg lokke, det samme gjelder Onecall, men når det er så dårlig dekning at du ikke kan prate i telfonen, hva hjelper prisen da? 

Der finnes tester på nett der du kan gå inn og teste hva som passer deg og ditt forbruk best. Men dekningen der du ferdes må du teste ut selv. Djuice og Telenor er det eneste som fungerer dekningsmessig der vi bor og ferdes. 

Anonymkode: 5897d...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er best og billigest hjelper ikke alltid. Tele2 var knall billige en periode og jeg lot meg lokke, det samme gjelder Onecall, men når det er så dårlig dekning at du ikke kan prate i telfonen, hva hjelper prisen da? 

Der finnes tester på nett der du kan gå inn og teste hva som passer deg og ditt forbruk best. Men dekningen der du ferdes må du teste ut selv. Djuice og Telenor er det eneste som fungerer dekningsmessig der vi bor og ferdes. 

Anonymkode: 5897d...1e3

Jeg bor i en storby så regner med det er ok dekning her uansett.

Anonymkode: ddeb4...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...