-jk- Skrevet 12. februar 2017 #61 Skrevet 12. februar 2017 Bryllup er det koseligste jeg vet, masse pyntede folk, god mat og masse kaker. Kan man ønske seg mer? Lykkelig gift på 17. året her. Noen av dere må lære dere prosentregning eller googling tror jeg, antallet skilsmisser er sterkt nedadgående og er nå nede på under 40%. Altså er det over 60% av eksteskapene som ikke ender i skilsmisse. Av de som gjør det tror jeg det er endel med flere skilsmisser som drar prosentandelen kraftig opp, så for førstegangsgifte er nok sjansen for å "klare det" fort 2/3-deler.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #62 Skrevet 12. februar 2017 9 timer siden, -jk- skrev: Bryllup er det koseligste jeg vet, masse pyntede folk, god mat og masse kaker. Kan man ønske seg mer? Lykkelig gift på 17. året her. Noen av dere må lære dere prosentregning eller googling tror jeg, antallet skilsmisser er sterkt nedadgående og er nå nede på under 40%. Altså er det over 60% av eksteskapene som ikke ender i skilsmisse. Av de som gjør det tror jeg det er endel med flere skilsmisser som drar prosentandelen kraftig opp, så for førstegangsgifte er nok sjansen for å "klare det" fort 2/3-deler. Nåja. Sterk nedadgående er det nå ikke, men en mindre nedgående er vel heller retter å si. I alle fall enda langt unna 60% slikt du hevder. Antallet giftemål går mer ned en antallet skilsmisser. https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/ekteskap/aar-hovudtal Anonymkode: 59f82...2ac
palamina Skrevet 12. februar 2017 #63 Skrevet 12. februar 2017 10 timer siden, lokmeister2016 skrev: haha endelig en person me samme humor som meg på kg ts!! jeg døde av latter seriøst !! jeg er forlova me samboer men vi skal ikke gifte oss, er vi sære eller hva? jeg liker ikke bryllup og han var gift før xD Du er forlovet men skal ikke gifte deg, liker ikke bryllup? Du høres jo *kremt* oppegående ut. 1
-jk- Skrevet 12. februar 2017 #65 Skrevet 12. februar 2017 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nåja. Sterk nedadgående er det nå ikke, men en mindre nedgående er vel heller retter å si. I alle fall enda langt unna 60% slikt du hevder. Antallet giftemål går mer ned en antallet skilsmisser. https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/ekteskap/aar-hovudtal Anonymkode: 59f82...2ac Jeg gikk inn på linken og fant ut at det i 2015 var 22738 giftemål og 9306 skilsmisser. Totalt 32044 "hendelser" hvorav skilsmissene utgjør 29% og eksteskapene 71%. Her er en annen SSB-link, en rapport for tiden fram til 1995: https://www.ssb.no/a/histstat/rapp/rapp_199719.pdf Sitat:I massemedier nevnes det ofte at nesten halvparten av alle ekteskap kan komme til å ende i skilsmisse. Dette er imidlertid et hypotetisk mål som forutsetter at dagens skilsmissemønster holder seg uendret de neste 35-45 år. De faktiske andeler som er blitt skilt, er atskillig lavere. De høyeste tallene som hittil er observert, er 25,8 prosent for 1965-kohorten registrert 30 år etter giftermålet og 26,3 prosent for 1974-kohorten 21 år etter ekteskapsinngåelsen. 11995 ble 10 360 ekteskap oppløst ved skilsmisse. Nesten 1000 færre skilsmisser i 2015 vs. 1995 altså, selv om folketallet har økt omkring 20% på den tiden. 10% nedgang på 20 år er det ganske signifikant når det kobles til 20% befolkningsøkning. Altså mener jeg "sterkt nedadgående" er et dekkende uttrykk. Endret 12. februar 2017 av -jk- 2
Hulderen Skrevet 12. februar 2017 #66 Skrevet 12. februar 2017 Det går jo an å gifte seg uten å ha noen bryllupsfest. For dere som hater festen så intenst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå