Gå til innhold

Dere som mener at muslimer ikke respekterer kvinner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vell ofte en annen form for respekt i allefall. Jeg tror nok mange muslimske kvinner ser på norske kvinner og tenker at det er disse som ikke eier selvrespekt, eller blir respektert av menn, på samme måte som mange nordmenn nok tenker om muslimske kvinner som lever mer tradisjonelt. På samme måte vil nok mange som velger mer tradisjonelt tenke om kvinner som prioriterer kariære osv. foran familie at det er en trist skjebne. Og i mange tilfeller har de kanskje også rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig mange fordommer og generaliseringer det er her inne. Jeg antar de fleste kun kjenner muslimer gjennom media. 

Jeg har jobbet med mange muslimer. Både i Norge og i andre land, til og med i Dubai. Jeg er sjef for muslimske menn, og setter lønnen deres og arbeidsoppgavene deres. Og jeg har aldri opplevd noe annet enn respekt. 

Det jeg derimot aldri har opplevd er at de drikker seg full og tafser på julebordet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en del som er født og oppvokst i Norge og de legger gjerne mye av ukulturen bak seg. Også må jeg også nevne at de muslimene du sikter til ofte er religiøse der det passer dem. Hadde de virkelig brydd seg om religionen sin så hadde ikke de tilfellene vært der. Muslimer i Norge følger ofte kultur mer enn religion. Eksemplene du nevner må være av håndfull muslimer med de holdningene og ikke muslimer som har bodd her lenge eller har vært født her. Det fins psykopater blant oss også og da skylder vi ikke på religionen og kulturen. Vi kommer gjerne med unnskyldninger når våres er gale. Gale mennesker fins overalt, men de fleste er noge lunde OK folk. 

Anonymkode: 54a95...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om disse folka faktisk kjenner noen muslimer. Kjenner flere som er oppvokst i Norge eller kommet hit i relativt ung alder, de er helt vanlige mennesker med "norske" verdier.

Anonymkode: d82c1...ccf

To av mine nære venninner er fra henholdsvis Irak og Somalia. Den ene muslim og den andre "frafallen" muslim - dvs. ganske norsk. De står meg såpass nære at de faktisk kan være ærlige med meg og fortelle meg hvordan ting er i deres miljø. Og det er dessverre ofte slik stereotypene er. Venninnen min har vært ærlig på det at muslimske menn ikke respekterer vestlige kvinner. De jobber hardt for at barna skal holde på disse tankene.

Anonymkode: fbd21...93c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Athene skrev:

Så utrolig mange fordommer og generaliseringer det er her inne. Jeg antar de fleste kun kjenner muslimer gjennom media. 

Jeg har jobbet med mange muslimer. Både i Norge og i andre land, til og med i Dubai. Jeg er sjef for muslimske menn, og setter lønnen deres og arbeidsoppgavene deres. Og jeg har aldri opplevd noe annet enn respekt. 

Det jeg derimot aldri har opplevd er at de drikker seg full og tafser på julebordet. 

Vet du at hvis DU blir voldtatt i Dubai kan du bli fengslet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Athene skrev:

Så utrolig mange fordommer og generaliseringer det er her inne. Jeg antar de fleste kun kjenner muslimer gjennom media. 

Ignorant holdning av deg. Jeg kjenner flere muslimer. Moren min har jobbet som lærer på asylmottak. 

Det er ikke slik at de som er uenige med deg mangler erfaring - ergo tar feil. 

Islam består av noen grunnholdninger og grunnpilarer. Disse er veldig annerledes enn de vestlige samfunn står for. "Muslimer" som avviker fra disse - ergo er mer moderate - er rett og slett ikke 'ekte' muslimer.

Anonymkode: fbd21...93c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Boomonster skrev:

Vet du at hvis DU blir voldtatt i Dubai kan du bli fengslet?

Det er jeg veldig klar over. Det er få land jeg er mer forsiktig i. Og jeg er selvfølgelig en stor motstander av slike regler. Men det har ingenting med religion å gjøre, kun ekstremister som har laget sitt lovverk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Boomonster skrev:

Vet du at hvis DU blir voldtatt i Dubai kan du bli fengslet?

I Norge blir man ikke trodd :S

Anonymkode: 54a95...2c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så teit å generalisere alle muslimere, skal man gjøre det samme med kristene og ateiste da? 

"alle muslimere hater kvinner" eh, ja ok.. bortsett fra de jeg kjenner i såfall :P slutt å tro på hva dere leser i media, det spiser opp hjernene deres. 

Anonymkode: a4955...b99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes synd på muslimene. Så sterke generaliseringer uff propagandaen mot dem er fæl. 

Anonymkode: 54a95...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får flashback til det jeg har lest om Holocaust og Jøder når jeg leser denne tråden. Da det ble etablert en "felles oppfatning" om en folkegruppe egenskaper og religons holdinger. 

Vi ser hva som skjer i USA nå, og i mange andre land, og kritiserer det ivrig her i Norge. Likevel ser ikke mange at de selv har de samme holdningene. Hold dem unna oss, de er skumle, de voldtar kvinner og holder oss nede. 

Det er bare trist. Muslimer er mennesker, med ulike egenskaper, ulike holdninger og sin religion. Og snakker du med ekte muslimer får du fortalt en historie om respekt og et godt menneskesyn på tvers av kjønn og religioner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Athene skrev:

Det er jeg veldig klar over. Det er få land jeg er mer forsiktig i. Og jeg er selvfølgelig en stor motstander av slike regler. Men det har ingenting med religion å gjøre, kun ekstremister som har laget sitt lovverk. 

Dette ekstremhatet overfor kvinner hadde ikke eksistert om det ikke hadde vært for religion. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Boomonster skrev:

Dette ekstremhatet overfor kvinner hadde ikke eksistert om det ikke hadde vært for religion. 

Skal love deg at jeg har møtt mye verre holdninger og trusler i henholdsvis Brasil (Katolsk), Eritrea (dette tilfellet kristne selv om mange her også er muslimer), i Russland (Ortodoks) og i Sørstatene i USA (Kristne). Selv om jeg i det siste tilfellet i alle fall visste jeg hadde rettssikkerhet. 

Kvinnehat har ikke noe med religion å gjøre. 

Endret av Athene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det heller er du som må slutte å være så trangsynt.

Anonymkode: d82c1...ccf

Du vet virkelig ingenting! 

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste muslimene i Norge er light eller moderate hvis man skal skalere dem. Hva kaller du de? Hvem er ekte muslimer i dine øyne? IS? 

Anonymkode: 54a95...2c9

Nettopp. IS er faktisk de eneste som følger koranen og lever slik profeten deres ville at man skulle leve.

Anonymkode: f03a9...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Boomonster skrev:

Dette ekstremhatet overfor kvinner hadde ikke eksistert om det ikke hadde vært for religion. 

Religionen er bare et ALIBI for ekstemismer, akkurat som nazister bruker norrøn mytelogi. Det er ikke norrøn mytelogi det er noe feil på det er folka som tolker den i en helt feil rettning.

Anonymkode: a4955...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om disse folka faktisk kjenner noen muslimer. Kjenner flere som er oppvokst i Norge eller kommet hit i relativt ung alder, de er helt vanlige mennesker med "norske" verdier.

Anonymkode: d82c1...ccf

Jeg kjenner også en god del muslimer. Jeg har flere venninner som er muslimer (bærer også hijab så de er ganske praktiserende), men de fordømmer en god del av de muslimske guttene som også omgås oss. Jeg er "hvit" vestlig kvinne og har fått høre av venninnene mine at flere av disse guttene mine har omtalt meg som horete og snakket om hvordan de vil "ta meg" og hvor lite jeg hadde brydd meg. 

Det finnes både gode og dårlige epler. 

Anonymkode: 6ec6c...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste muslimene i Norge er light eller moderate hvis man skal skalere dem. Hva kaller du de? Hvem er ekte muslimer i dine øyne? IS? 

Anonymkode: 54a95...2c9

Nettopp. IS er faktisk de eneste som følger koranen, og lever slik profeten deres ville at man skulle leve. IS er Islam i sin rene form, alt annet er wannabe. En haug med folk som ikke har lest koranen. 

Anonymkode: f03a9...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religionen er bare et ALIBI for ekstemismer, akkurat som nazister bruker norrøn mytelogi. Det er ikke norrøn mytelogi det er noe feil på det er folka som tolker den i en helt feil rettning.

Anonymkode: a4955...b99

Pisspreik. Islam er hovedårsaken til et dårlig kvinnesyn i vesten idag, sidestilt med sutreungene som skaffer seg thaidame. "Buhu, norske kvinner er horete drittdamer, buhu"

Anonymkode: f03a9...d48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. IS er faktisk de eneste som følger koranen, og lever slik profeten deres ville at man skulle leve. IS er Islam i sin rene form, alt annet er wannabe. En haug med folk som ikke har lest koranen. 

Anonymkode: f03a9...d48

Hvordan kan du mène det når man ifølge islam ikke skal dømme andre og ikke skal drepe? Det er jo nettopp det IS gjør. 

Anonymkode: a4955...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge de ikke bryter de patriarkalske reglene har han "respekt" for de. 

Hadde han virkelig hatt respekt for sin søster hadde klappet i hendene over at hun, ikke bare står fritt til å ha en kjæreste, men også en norsk kjæreste. 

Hadde han hatt respekt for søsteren sin hadde han forsvart hennes rett til å ha en norsk kjæreste overfor alle andre muslimske menn som kaller henne hore og frafallen. 

Hadde han hatt respekt for sin søster, hadde anerkjent den dyptgående sosiale kontrollen hun har vokst opp med og blitt indoktrinert i siden fødselen, og hjulpet henne aktivt ut av. Blant annet ved oppfordre henne til å delta på julebord med jobben, reist på kurs i regi av jobben med mannlige kollegaer osv.

Det er først når han gjør dette at man kan si at denne fyren er integrert og har et kvinnesyn som er farget av at han bor i Norge.

De patriarkalske normene og verdiene er så internalisert i de fleste muslimer at det kan være vanskelig å oppdage de på overflaten. Det er først når man havner i en dypere relasjon med muslimske menn at dette kommer frem. Men da er det allerede for sent. Kvinnen er allerede fanget i en æreskultur og blitt indoktrinert som mannens eiendom at det er vanskelig for henne å bryte ut.

 

 

Anonymkode: f3662...511

Det er typisk nordmenn og egentlig den vestlige delen av verden at de tror de vet alt og best om resten av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...