Gå til innhold

Er språk gjensidig vansklig å lære?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom noen snakker feks thailandsk som morsmål, har jeg hørt mange si at norsk er vanskelig, jeg synes de sliter mye med uttalen. Ikke alltid lett å forstå. Betyr det at om jeg skal lære thailandsk, vil jeg også oppleve det samme motsatt vei?

Et annet eksempel er Øst-Europiske språk, en del av de jeg jobber sammen med synes Norsk har litt rar gramatikk og virker noe vanskelig, likevel synes jeg de er tydlige og lette å forstå. Vil det samme gjelde motsatt vei, at vi er lett å forstå selv om vi kanskje ikke snakker grammatisk riktig?

Anonymkode: ffa42...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorvidt språk er gjensidig vanskelige, vil sikkert variere litt. F.eks. er det noe lettere for en islending å lære norsk enn omvendt (selv om det sikkert er ganske greit også), særlig på grunn av kasussystemet. Men når det gjelder to språk som tilhører forskjellige språkfamilier, vil jeg tro at vanskelighetene er temmelig gjensidige.

Anonymkode: 8d118...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2017 den 3.25, AnonymBruker skrev:

Dersom noen snakker feks thailandsk som morsmål, har jeg hørt mange si at norsk er vanskelig, jeg synes de sliter mye med uttalen. Ikke alltid lett å forstå. Betyr det at om jeg skal lære thailandsk, vil jeg også oppleve det samme motsatt vei?

Et annet eksempel er Øst-Europiske språk, en del av de jeg jobber sammen med synes Norsk har litt rar gramatikk og virker noe vanskelig, likevel synes jeg de er tydlige og lette å forstå. Vil det samme gjelde motsatt vei, at vi er lett å forstå selv om vi kanskje ikke snakker grammatisk riktig?

Anonymkode: ffa42...dd5

Hvilket østeuropeisk språk synes du er lett å forstå??

Anonymkode: 8e3c6...a5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket østeuropeisk språk synes du er lett å forstå??

Anonymkode: 8e3c6...a5b

Å herregud.. 🙈🙈 

Ikke det østeuropeiske språket, men lett å forstå østeuropeere som snakker norsk.... 

Anonymkode: 488cd...8db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...