Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å være uten min sønn i 12 dager??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det går finfint og blir absolutt verst fir deg.  Jeg vet det er sånn du sier med oppholdskort, hvis det er et land innen Schengen du skal til. Jeg ville sjekket og dobbeltsjekket med UDI hvis ikke men vær obs på mellomlandinger. 

kanskje like greit med denne turen, far og sønn vil sikkert storkose seg, og du får konsentrert deg om restitueringen.

Anonymkode: 47fe0...977

Ja jeg tenker at det er verre for meg enn for han egentlig. Jeg tenker at det positive med at barn og får ikke blir med er at jeg får disse 12 dagene på meg til å bli bra igjen etter operasjonen, pluss at det er bedre for han å være på barnehagen å kose seg med vennene sine enn å sitte der å se på mamma nyoperert og kanskje med smerter. Jeg kommer bare ikke til å klare å slutte å pine meg selv i 2 uker nå med sånne tanker. Og h*n som nevnte litt over her at det ikke er sunt med sånn type avhengighet av barnet. Trodde det var normalt at man var litt sånn avhengig av barnet og ikke vil være borte for lenge fra barnet. Jeg får vel bare ta meg sammen da...😔

Anonymkode: 42ffe...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Silje Lien skrev:

Det er ikke morsomt å være borte fra barna så lenge. Den eneste trøsten jeg kan gi, er at barnet er bare 2 år, så han kommer ikke til å huske dette når han blir stor. Han kommer nok heller ikke til å bære noe nag. Selv om han klart vil føle et enormt savn, akkurat som deg, mens du er borte.

Det at barnet er bare 2 år, og ikke kommer til å huske noe, er et kunnskapsløst argument. Folk bør lese seg opp på tilknytningsteori. 

Anonymkode: 95830...2ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at barnet er bare 2 år, og ikke kommer til å huske noe, er et kunnskapsløst argument. Folk bør lese seg opp på tilknytningsteori. 

Anonymkode: 95830...2ff

Mener du at det er skadelig for barnet å være 2 uker uten mor? TS

Anonymkode: 42ffe...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at det er skadelig for barnet å være 2 uker uten mor? TS

Anonymkode: 42ffe...78b

Det er ikke skadelig, bare reis. Det er snakk om 12 dager, ikke 12 mnd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at barnet er bare 2 år, og ikke kommer til å huske noe, er et kunnskapsløst argument. Folk bør lese seg opp på tilknytningsteori. 

Anonymkode: 95830...2ff

Jeg vet ikke hvor mye du husker fra da du var 2 år, men de fleste pleier ikke å huske noe fra den tiden. Det er ikke kunnskapsløst. Det er snakk om 12 dager, ikke lang tid sånn sett. Og de skal ha Skype hver dag. Barnet glemmer ikke moren sin på den tiden. Da dette er noe hun MÅ gjøre, synes jeg ikke det er nødvendig å gi henne mer dårlig samvittighet enn det hun nok allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men altså.... 

Anonymkode: 515d8...800

Mye å tilføre du....

Anonymkode: e65bc...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare videochatte med ham et par ganger daglig? Det går helt sikkert bra, og det blir nok verre for deg enn for sønnen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha det er nok permanent for alltid. Har søkt Norsk statsborgerskap nå. Og nei han kan ikke bli sendt  ut av landet. Det vet vi helt sikker. (Med unntak om han bryter lover osv tenker jeg.) Oppholdstillatelsen har ikke gått ut det er det reise beviset som beviser at han har permanent opphold i landet og har ett annet pass, det er det som har gått ut.   TS

Anonymkode: 42ffe...78b

Jeg regner med at samboer er fra et land utenfor EU/EØS da? Er han fra noen av landene i det området trenger han ikke reisebevis/oppholdskort, kun passet sitt.

Anonymkode: 8307e...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke noe dårlig mor fordi du skal være borte i 2 uker fra gutten din på 2 år! Dette her går fint, han er jo med far :) pluss dere skyper hverdag. 

Reis med god samvitighet :) 

selvfølgelig savn vil det nok bli, men det vil gå bra. 

Prøv heller å tenk positivt, Lykke til :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå helt fint! Tungt for deg, ja, men det går bra. Det viktige er å ikke overføre dine følelser til barnet. Vær rolig og forklar barnet at mamma skal være borte litt og at han skal ha det fint med pappa så lenge. Viktig at du er gjennomført hver gang dere skyper og snakker om dette. Ja, mamma kommer til å savne deg litt, men du vet, pappa er der hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det like fint som oss andre! Tenk på de som har opplevd samlivsbrudd og har ferie med den andre forelderen i 3 uker. Din unge er sammen med faren. Slutt og oppfør deg som at du er det eneste for sønnen din. Far gjør en like god jobb som mor!

Hilsen nybakt mor. 

Anonymkode: 5d129...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til utlandet i forbindelse med en operasjon og jeg skal være borte i 12 dager. Planen var at får og sønn skulle bli med på turen men det lot seg ikke gjøre pga far ikke er Norske statsborger og hans oppholds kort hår gått ut på dato. Da kan han ikke reise utenlands før han har fått nytt.  Jeg har bestilt opphold, fly + betalt 5000kr i forskudd for operasjonen. 

Nå klarer jeg ikke tanken på å være borte så lenge fra min sønn. Han er 2 år gammel. Jeg tenker på dette fra jeg legger meg til jeg står opp på morgenen og er på gråten hver gang jeg tenker på det. 

Jeg vet at han kommer til å ha det bra hjemme med far og vi kommer til å Skype daglig, men alikevel det føles som en evighet. Jeg har max vært borte fra han i 4 dager.  

Hvordan skal jeg takle dette? Er det noen her som har noen gode råd? Er det noen her som har vært lenge borte fra en 2 åring? 😔

Anonymkode: 42ffe...78b

Hvorfor er han ikke norsk statsborger? Hvorfor er han da i Norge? Hvorfor fremmes illegal innvandrer?

Anonymkode: eefe2...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mye bedre for sønnen din å være hjemme med far i kjente omgivelser og gå i barnehagen enn å være med til et fremmed sted hvor mor skal komme seg etter en operasjon. 

Du får tid til å slappe av og komme deg etter operasjonen. Nå vet jeg ikke hba du skal operere, men løfting og bæring av 2-åring er antakelig ikke bra den første tiden etterpå. Barnet slipper å oppleve at du har smerter og kanskje ikke orker å ha han på fanget osv og faren kommer til å få tettere bånd til sønnen ved å ha eneansvar i 12 dager. 

Så små barn har ikke tidsbegrep, så i vante omgivelser med far klarer han seg helt fint. Det er ikke sikkert han har godt av skyping hver dag, men deg finner dere jo fort ut. Blir han urolig etter samtalene så kan det være lurt å ikke gjøre det så ofte. 

Lykke til med operasjon og rekonvalesensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer det like fint som oss andre! Tenk på de som har opplevd samlivsbrudd og har ferie med den andre forelderen i 3 uker. Din unge er sammen med faren. Slutt og oppfør deg som at du er det eneste for sønnen din. Far gjør en like god jobb som mor!

Hilsen nybakt mor. 

Anonymkode: 5d129...992

Det her handler ikke om at jeg er den eneste for sønnen min. Og jeg har heller ikke nevnt en eneste gang at far ikke gjør en god jobb. Hvis du leser HI om igjen så får du vel med deg at jeg skrev at jeg vet at han kommer til å ha det bra med far. Dette handler om at JEG synes at det er forferdelig å være borte så lenge fra min sønn og føler at jeg svikter sønnen min på en måte ved å forsvinne i 12 dager. TS 

Anonymkode: 42ffe...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

 

Har han permanent opphold, så er det rart at oppholdstillatelsen går ut.

Jeg ville vært skeptisk til å reise og risikere at far ble derportert ut av landet.

 

Hallo- det er permanent men er bare gyldig 2 år om gangen - så ja, den kan gå ut hvis mann ikke får et nytt før den har gått ut. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er han ikke norsk statsborger? Hvorfor er han da i Norge? Hvorfor fremmes illegal innvandrer?

Anonymkode: eefe2...011

Jo dumbass!  Mann må ikke være norsk statsborger for å bo her i Norge og det betyr ikke at folk er illegal innvandrer HAHA! Jesus.  Jeg har bodd her i 16 år og kommer aldri til å være norsk statsborger.  

Anonymkode: ca17d...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS- glemte mitt oppholdskort når jeg reiste til utlandet i sommer og hadde NULL problemer når jeg kom inn igjen.  UDI kan sende info til Gardemoen hvis du er bekymret.  

Anonymkode: ca17d...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gode råd alle sammen 🙂 Jeg har tenkt mye på dette og kommet frem til at jeg skal klare det og se det positive i det. Det er bedre for sønnen min å være i barnehagen og ha sin vanlige hverdag hær enn å være i et annet land med meg som kommer til å være sengeliggende. Får håpe tiden går fort da🙂 Også får jeg bare kose masse med han når jeg er tilbake❤️

Anonymkode: 42ffe...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Jeg skjønner godt at du har problemer med å skulle være borte fra sønnen din på 2 år i 12 dager. Det vil nok være veldig hardt for ham også. Jeg vet ikke hva slags operasjon dette er, og med det mener jeg hvor viktig. Personlig ville jeg ikke dratt fra noen toåring i så lang tid, med mindre det stod om "liv og død". En toåring har som regel mor som primær omsorgsperson, selv om far er veldig viktig og gjør alt riktig. Så jeg ville sett an om operasjonen var SÅ nødvendig akkurat nå, eller om den kunne utsettes til far og barn kan være med. 

Jeg vet ikke noe om deres økonomi. For meg ville ti tusen kroner vært MYE å tape, men jeg ville heller mistet de pengene enn å satse på så langt fravær. Et annet alternativ hvis operasjonen er så viktig at den ikke kan avbestilles, er at far får tak i papirene så fort som overhodet mulig og at de kommer noen dager etter?

En toåring bør ikke skilles fra moren sin i en så lang periode så fremt det kan unngås.

Krysser fingrene for at dere får det til på en ok måte.

Anonymkode: fa419...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnheten har en pris:dry: (sorry, hvis jeg gjetta feil)

Det går helt sikkert bra. Se lyst på det!!!

Endret av gangnedsol i elg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...