Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Bluebird1992

Ganske spesielt å lese dette igjen nå, når man vet det man vet. Har alltid ment hun ikke eier forståelse av kroppspress og påvirkning. Her sier hun jo at det er mer sammensatt enn som så. Det kommer an på hva slags verdier familier rundt om har. For noe tull. En kan vel komme fra den beste familie, men likevel sitte å se på tynne Caroline og ønske seg dit. Akkurat som hun selv gjorde med Olsen-tvillingene og Victoria's Secret-modeller. Jeg er overbevist om at hun elsket oppmerksomheten hun fikk rundt sin tynne kropp, det er det peneste man kan si til en med spiseforstyrrelser.

Hun sier at omstendighetene og familien er avgjørende m.t.p. om man utvikler en spiseforstyrrelse.

Iflg. dette resonnementet hadde det vært veldig interessant om hun kunne ha fortalt litt om hva det var i hennes eget liv, og i hennes egen familie som bidro til at hun selv ble syk.

Hun ser ikke meta-aspektet her, later det til. Det er hun, også er det "alle andre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sier at omstendighetene og familien er avgjørende m.t.p. om man utvikler en spiseforstyrrelse.

Iflg. dette resonnementet hadde det vært veldig interessant om hun kunne ha fortalt litt om hva det var i hennes eget liv, og i hennes egen familie som bidro til at hun selv ble syk.

Hun ser ikke meta-aspektet her, later det til. Det er hun, også er det "alle andre".

Det er ikke direkte unormalt at ens egne rammer defineres og utformes ift hva man har vokst opp med. Fruen påstår at hun har vokst opp i et hjem fjernt fra materialisme og at de ikke har et vidt syn på for eksempel forbruk og alkohol. Som voksen kvinne viser hun sine verdier og veivalg, jeg har mange ganger lest at hun visstnok er veldig familiekjær og glad i sine venner. Er det normalt eller unormalt? Er det noe som fjerner det faktum at man er en ekstrem forbruker med et ekstremt fokus på sunnhet, kropp og utseende? Det ser ut til at det ene skal utligne det andre, noe alle vet ikke stemmer. 

I min verden står disse valgene svært langt fra mine etiske retningslinjer og ikke minst mine grenser ift hva som er rett og galt. For meg forblir disse menneskene grunne, mindre opplyste ekstremforbrukere som velvillig selger seg selv og barns privatliv bare for å kunne leve et liv i sin fullendte våte drøm om den perfekte materialistiske verden. Og bloggeren fremstår som en gallionsfigur som har et eneste mål; å øke menneskers forbruk. Det er det siste vi og denne jorden trenger. 

Endret av Vitulina
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtEolig at hun igjen må snappe fra N sitt legebesøk!!!

jeg skjønner ikke hva som er så galt med den snappen hun tok av nelia i dag. Herregud.. Vi ser jo knapt at hun er hos legen. Hun har en skjorte på som ikke ser ut som sykehus skjorte.... Hadde hun snappet inne på legekontoret hvor legen undersøker henne,så er det ikke Ok. Men den snappen i dag er jammen ikke mye ille.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å gå på de kreative stumpene løs i forhold til å levere hverdagshistorier uten annonsering?

uff ja dette er helt forferdelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat under barns legebesøk så synes jeg bloggere generelt kan la være å eksponere barna sine på sosiale medier. De må jo få ha et snev av privatliv, selv om de ikke er myndige.

men vi ser jo nesten ikke at hun er hos legen... Eller har jeg gått glipp av en snapp mens jeg var på en fryktelig dag på jobb i dag.. Dere kunne heller fått oppleve den fremfor å henge seg opp i en snapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hva som er så galt med den snappen hun tok av nelia i dag. Herregud.. Vi ser jo knapt at hun er hos legen. Hun har en skjorte på som ikke ser ut som sykehus skjorte.... Hadde hun snappet inne på legekontoret hvor legen undersøker henne,så er det ikke Ok. Men den snappen i dag er jammen ikke mye ille.

Sånn rent bortsett fra at barn har rett på privatliv og ikke bør eksponeres i alle sosiale medier, til enhver tid, hver eneste dag fra de er født?

Hadde det bare vært en tilfeldig snap, og ikke konstant eksponering hver bidige dag.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men vi ser jo nesten ikke at hun er hos legen... Eller har jeg gått glipp av en snapp mens jeg var på en fryktelig dag på jobb i dag.. Dere kunne heller fått oppleve den fremfor å henge seg opp i en snapp

Jeg har heldigvis fri idag, så all verdens tid innimellom husarbeid til å henge på sosiale medier :) Fordelen med å jobbe turnus og hadde arbeidhelg forrige helg ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent bortsett fra at barn har rett på privatliv og ikke bør eksponeres i alle sosiale medier, til enhver tid, hver eneste dag fra de er

født?

Hadde det bare vært en tilfeldig snap, og ikke konstant eksponering hver bidige dag.

Sånn rent bortsett fra at barn har rett på privatliv og ikke bør eksponeres i alle sosiale medier, til enhver tid, hver eneste dag fra de er født?

men får vi damer her inne gjort noe som helst med dette? Får vi stoppet CBE og alle de andre bloggerene som gjør dette? CBE er ikke den eneste. Da må det komme en lov som forbyr eksponering av barn på nett under 18 år Endret av Atp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange her som har tid til å henge her inne på dagtid.. Det er heldigvis ikke ofte jeg har. Jobb,lekser med barn,treninger med barna og husarbeid.. Trodde de fleste hadde det slik..om de har barn da

Jammen er du flink! Og for en relevant opplysning for trådens tema.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er du flink! Og for en relevant opplysning for trådens tema.

da slettet jeg mitt innlegg. Det passet nok ikke inn her og var ikke relevant for all kritikk av FF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men får vi damer her inne gjort noe som helst med dette? Får vi stoppet CBE og alle de andre bloggerene som gjør dette? CBE er ikke den eneste. Da må det komme en lov som forbyr eksponering av barn på nett under 18 år

Mens jeg teller antall eksponeringer på bloggen, kan du telle antall eksponeringer på sosiale media.

Evt. lese deg opp på Barnekonvensjonen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slettet fordi dette ikke passet inn i tråden for damene

Det hjelper ikke å være spydig og selvmedlidende. Som du godt vet er det langt fra første gang din kritikk av tråden består i å insinuere at de som deltar her ikke har noen jobb eller liv/forpliktelser for øvrig, i motsetning til deg selv. (Og sånn i parantes: Å ikke ha noen jobb er ingen skam, og i hvert fall ikke noe som diskvalifiserer noen fra å delta i en offentlig debatt om et dagsaktuelt tema).

Det er ikke en argumentasjonsteknikk som hverken imponerer eller overbeviser.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slettet fordi dette ikke passet inn i tråden for damene

Jeg leste det du skrev før du slettet det..

Ikke det at jeg har noe informasjonsplikt, men: jeg har to egenfødte barn, fostersønn, bikkje, mann (som jobber i snitt 60 timer i uka), jobber turnus på to forskjellige arbeidsplasser, svært hus som krever sitt, trener 4-5 ganger i uka.... likevel så har jeg jammen meg tid til å sette rumpa nedpå og logge meg inn på KG. Det går så fint atte :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette vært tatt opp i tråden før, så var det ikke meningen å gjenta det.

Men ved nærmere ettersyn så inneholder alle produktene inne på "My shop"-fanen i bloggen affiliate-lenker, dvs. ren inntekt. Burde ikke dette vært merket på et vis? Annonselenker, eller i det minste en disclaimer, for eksempel?

"Her finner du klærne og skoene, og alternativer til klærne og skoene jeg viser frem på bloggen. Om du klikker deg videre på lenkene, vil jeg tjene provisjon på alt det du eventuelt skulle kjøpe i den nettbutikken du havner i. Kanskje i opptil 30 dager, uavhengig av om du kjøper produktet på bildet eller ikke. Ikke klikk om det ikke er greit for deg."

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som ikke hu er helt fornøyd med hvordan hu så ut på bryllupsdagen i ettertid. De fleste bryllupsbildene hun viser (inkl de slm henger hjemme på veggen) er fokuset på andre ting så ansiktet blir helt "blurry".

Syns hu var søtere da, før hu sprøytet inn i lepper og fikk malt på de laaange øyenbrynene hennes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jo godt på snap at de er på venterommet på lege/sykehus(?)! Og hun skrev på blogg at de skulle til lege.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som ikke hu er helt fornøyd med hvordan hu så ut på bryllupsdagen i ettertid. De fleste bryllupsbildene hun viser (inkl de slm henger hjemme på veggen) er fokuset på andre ting så ansiktet blir helt "blurry".

Syns hu var søtere da, før hu sprøytet inn i lepper og fikk malt på de laaange øyenbrynene hennes.

Hun var veldig veldig annetledes i bryllupet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel en fire-fem år siden bryllupet? Man er jo seg selv lik (selv om man sprøyter inn litt her og der), men man endrer seg jo litt fra man er 23 til man fyller 28. Det virker som hun også var ganske påvirket av det som var mote og "in" den gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...