Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15681 Skrevet 9. august 2015 Jeg stilte deg to spørsmål. Når du svarer meg på de, kan jeg svare deg tilbake. Dessverre er det (erfaringsmessig) sjelden at metakritikerne svarer tilbake, men kommer isteden med nye spørsmål tilbake. Er det så vanskelig å svare, før man stiller nye spørsmål??? Jeg kan gjenta: * Du mener at CBE bør få gjøre akkurat hva hun selv vil. Hvorfor mener du ikke at den friheten også bør gjelde de som kritiserer henne? Hvilken skade gjør det at noen stiller spørsmål ved hår eller lignende? Skader det "denne verden og menneskeheten" om noen spør? Hva med retten til kritisk blikk på hvilken påvirkning vi blir/kan bli utsatt for? * Ja, det er mye vi mennesker bør være opptatt av, som er mye viktigere. Men som jeg spurte deg om tidligere: Tror du at det ene utelukker det andre? Du velger jo selv å skrive her, og da må det jo bety mer enn ingenting for deg også...for all del, alle kan få skrive det de vil og mene det de vil på lik linje med at jeg skriver. Men jeg har mine synspunkter uansett. Men kan du skrive hva du mener med at det ene utelukker det andre?
Gjest Asti Skrevet 9. august 2015 #15682 Skrevet 9. august 2015 (endret) for all del, alle kan få skrive det de vil og mene det de vil på lik linje med at jeg skriver. Men jeg har mine synspunkter uansett. Men kan du skrive hva du mener med at det ene utelukker det andre? Klart du kan få ha synspunktene dine, men for meg fremstår de selvmotsigende. Du forfekter CBE sin rett til å gjøre som hun vil, eksempelvis bruke hårforlengelse, samtidig som du mener at andre bør gjøre annet viktigere her i livet enn å bry seg seg med om dette er uetisk. Jeg skrev "tror du at det ene utelukker det andre?", og mente: Tror du at de som skriver her inne ikke kan være opptatt av viktigere saker? Det var et spørsmål til deg vedr. din uttalelse her: er så enig med deg. Skulle ønske mennesker kunne tenke litt på hva som er viktig. Er det så viktig å henge seg opp i hår,negler,tredemølle og alt mulig annet rart? Det er jammen mye annet som er viktigere her i livet... Vet jeg får en haug av negative kommentarer på dette men bryr meg så lite.. Kan ikke CBE gjøre som hun vil? Nå er hun blitt flink til å merke sine blogginnlegg men da må vi liksom finne masse masse annet og klage på.. Endret 9. august 2015 av Asti
Vitulina Skrevet 9. august 2015 #15683 Skrevet 9. august 2015 (endret) Jeg unnskylder ikke at jeg kritiserer mye ved dette parets oppførsel, levestil og forretningsmoral. Moralen er fraværende på svært mange plan. De eksemplifiserer et helt vannvittig overforbruk, ekstrem narsissisme og utseendefokus, neglisjering av barns rettigheter og privatliv og ikke minst ser det ut til at de definerer livene sine og seg selv etter hvordan de fremstår på sosiale media. I motsetning til mange andre ser jeg ingenting positivt eller morsomt med enkeltes påfunn på Snapchat eller i andre fora, jeg ser mennesker som er desperate etter oppmerksomhet og som går svært langt for å få det. Jeg kan anta at det brukes mye tid på å finne på noe som slår ann i de samme mediene. Jeg synes bare det er desperat og trist, det siste fordi de på en måte er gallionsfigurer på det meste som er galt med måten mennesker i dag lever og fører sine liv. Og ikke minst hvor mye egoet betyr - og hvor lite fellesskapet betyr. Hvilket antall snakker vi om når det gjelder barnevogner forresten? Det bør vel nærme seg tosifret snart. Endret 9. august 2015 av Vitulina 26
MiniMjau Skrevet 9. august 2015 #15684 Skrevet 9. august 2015 så du vet at den dagen hun løp inne på tredemølle så var det kjempe vær ute? Hva om hun valgte å gjøre det inne fordi datteren tok en liten hvil eller var syk? Går det ikke an å gjøre en liten forandring Veldokumentert på LK sin snap. 2
Gjest O.G. Skrevet 9. august 2015 #15686 Skrevet 9. august 2015 Jeg unnskylder ikke at jeg kritiserer mye ved dette parets oppførsel, levestil og forretningsmoral. Moralen er fraværende på svært mange plan. De eksemplifiserer et helt vannvittig overforbruk, ekstrem narsissisme og utseendefokus, neglisjering av barns rettigheter og privatliv og ikke minst ser det ut til at de definerer livene sine og seg selv etter hvordan de fremstår på sosiale media. I motsetning til mange andre ser jeg ingenting positivt eller morsomt med enkeltes påfunn på Snapchat eller i andre fora, jeg ser mennesker som er desperate etter oppmerksomhet og som går svært langt for å få det. Jeg kan anta at det brukes mye tid på å finne på noe som slår ann i de samme mediene. Jeg synes bare det er desperat og trist, det siste fordi de på en måte er gallionsfigurer på det meste som er galt med måten mennesker i dag lever og fører sine liv. Og ikke minst hvor mye egoet betyr - og hvor lite fellesskapet betyr. Hvilket antall snakker vi om når det gjelder barnevogner forresten? Det bør vel nærme seg tosifret snart. Enig.
Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15687 Skrevet 9. august 2015 Klart du kan få ha synspunktene dine, men for meg fremstår de selvmotsigende. Du forfekter CBE sin rett til å gjøre som hun vil, eksempelvis bruke hårforlengelse, samtidig som du mener at andre bør gjøre annet viktigere her i livet enn å bry seg seg med om dette er uetisk. Jeg skrev "tror du at det ene utelukker det andre?", og mente: Tror du at de som skriver her inne ikke kan være opptatt av viktigere saker? Det var et spørsmål til deg vedr. din uttalelse her:de har sikkert andre synspunkter men alikevel mye av det de henger seg opp i her små små bagateller..
Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15688 Skrevet 9. august 2015 Enig.så de har nå så mange som 10-12 barnevogner
Gjest Gjest_Taystee Skrevet 9. august 2015 #15689 Skrevet 9. august 2015 så de har nå så mange som 10-12 barnevogner Hvordan vet du det?
Vitulina Skrevet 9. august 2015 #15690 Skrevet 9. august 2015 (endret) så de har nå så mange som 10-12 barnevogner Les hva jeg skrev en gang til; det bør vel nærme seg tosifret. Jeg legger også merke til at det er det eneste du velger å kommentere fra innlegget. Endret 9. august 2015 av Vitulina 11
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. august 2015 #15691 Skrevet 9. august 2015 de har sikkert andre synspunkter men alikevel mye av det de henger seg opp i her små små bagateller.. Som f.eks.? Hva menes her med små bagateller? Det må jo være lett å finne disse bagatellene, siden det angiveligvis skal være så mange av de.
Studentene Skrevet 9. august 2015 #15692 Skrevet 9. august 2015 Synes ikke Fotballfrue gjør noe galt jeg. Liker bloggen hennes og alle innleggene. Hun tar fine bilder synes jeg. Forsøker å ta slike bilder, men trenger kanskje et bedre kamera. Mine bilder blir alltid rare. Ikke at jeg har blogg eller tar bilder som legges ut da men Dessuten er ut peen! haha, misunner hennes dedikasjon til alt Hun tjener store penger på bloggen, og om hun har et tosifret antall barnevogner; who cares. De med penger kan bruke det på det de vil. Hun er heldig som blir sponset også. Wish I was. 4
Gjest Asti Skrevet 9. august 2015 #15693 Skrevet 9. august 2015 (endret) de har sikkert andre synspunkter men alikevel mye av det de henger seg opp i her små små bagateller.. Jeg er ikke enig med deg i at mye av det som har blitt tatt opp her i tråden går under små små bagateller. Edit: Gir opp... Endret 9. august 2015 av Asti
Gjest Gjest_Taystee Skrevet 9. august 2015 #15694 Skrevet 9. august 2015 Jeg er ikke enig med deg i at mye av det som har blitt tatt opp her i tråden går under små små bagateller. Edit: Gir opp... If you can't join them, eat them! 1
PurpleRain Skrevet 9. august 2015 #15695 Skrevet 9. august 2015 så de har nå så mange som 10-12 barnevogner Har ikke sett den barnevognen fra Brevik innlegget før. Kommer vel snart et innlegg om den siden "så mange har lurt på hvor den er fra". 8
Cavatina Skrevet 9. august 2015 #15696 Skrevet 9. august 2015 de har sikkert andre synspunkter men alikevel mye av det de henger seg opp i her små små bagateller.. Jeg tror jeg trenger å vite hva du mener med "små små bagateller". Har du eksempler? Du skjønner, når et firma sliter med troverdigheten sin, er det svært lite som kan kalles bagateller i det lange løp. Og det er fortsatt ikke enkeltpersoner de aller fleste her diskuterer, men et firma. Kanskje du har misforstått dette? 6
SKE87 Skrevet 9. august 2015 #15697 Skrevet 9. august 2015 Synes ikke Fotballfrue gjør noe galt jeg. Liker bloggen hennes og alle innleggene. Hun tar fine bilder synes jeg. Forsøker å ta slike bilder, men trenger kanskje et bedre kamera. Mine bilder blir alltid rare. Ikke at jeg har blogg eller tar bilder som legges ut da men Dessuten er ut peen! haha, misunner hennes dedikasjon til alt Hun tjener store penger på bloggen, og om hun har et tosifret antall barnevogner; who cares. De med penger kan bruke det på det de vil. Hun er heldig som blir sponset også. Wish I was. Du har jo misforstått kritikken rundt barnevognene totalt. Det handler ikke om at siden hun har råd kan hun bruke penger på det hun vil (forøvrig er vel samtlige sponset) Det handler om at hun fronter et overforbruk, et forbruk som ikke er bærekraftig i lengden. Og hun påvirker kanskje et titalls/hundretalls/tusentalls (avhengig av hva hun reklamerer for) å kanskje kjøpe 1 barnevogn/3 jakker/etc mer enn noen trenger å ha! Hvis alle i verden hadde hatt forbruket til CBE hadde vi ikke hatt noen jordklode lenger - bare sånn apropos.... 14
Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15698 Skrevet 9. august 2015 Hvordan vet du det?det var ei som sa her inne" de må snart begynne å nærme seg ett to siffred tall med antall barnevogner" jeg for min del har ikke sett så mange som ett nesten tosiffred antall vogner. Men regner med at hun som lurte på dette vet via bloggen om hvor mange de har kjøpt siden datteren blir født
Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15699 Skrevet 9. august 2015 Les hva jeg skrev en gang til; det bør vel nærme seg tosifret. Jeg legger også merke til at det er det eneste du velger å kommentere fra innlegget.la meg trekke fra noen vogner på mitt innlegg. Men når du sier nærmer seg ett tosifred antall bogner må du jo mene mellom 8 og 10 stk vogner
*Emma* Skrevet 9. august 2015 #15700 Skrevet 9. august 2015 Har ikke sett den barnevognen fra Brevik innlegget før. Kommer vel snart et innlegg om den siden "så mange har lurt på hvor den er fra". Hun har vist den frem flere ganger tidligere. Det er en Stokky Xplory eller noe. Hun har flere trekk til den. Feks i januar: http://carolinebergeriksen.no/2015/01/20/xplory-og-nysne/ Og i mai: http://carolinebergeriksen.no/2015/05/20/girly-city-stroller/
Anbefalte innlegg