Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om du har lest bloggen hennes, men den handler mye om håret hennes (og lignende) for tiden. At folk enten påpeker at det er kjempefint, eller kommer med tips eller reaksjoner til f.eks hårforandring og hår som tema er veldig vanlig i bloggen hennes. Jeg forstår ikke helt da hvorfor det er nettmobbing å være opphengt i f.eks hår som tema og løshår her i denne tråden.

At man har meninger rundt løshår og hår/frisyre er vel ganske naturlig når bloggen handler mye om det. Man ser jo også i bloggen at det handler mye om småting der også. Ikke bare av kommentarene i bloggen, men også ting CBE skriver rundt hårforandringer.

Når det er sagt så er jeg helt enig i at kommentarer/innlegg bør være saklige og at det er ikke OK med mobbing. Men å henge seg opp i smådetaljer er ikke mobbing.

Jeg sier ikke at alle kommentarene her er mobbing, men i det siste synes jeg det har vært mye usaklig. Det er ok å diskutere løshår for de som synes det er interessant, men måten mange av kommentarene er skrevet på minner om mobbing. Og det å henge seg opp i små detaljer synes jeg også er mobbing. Det er bare å bla bakover å lese. Og ja jeg leser bloggen hennes og gjør det fortsatt. Synes at hun har mange bra matoppskrifter. Men den perfekte fasaden hun legger frem er jeg ikke fan av.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er usaklige innlegg blant saklige i alle tråder . Det er vel opp til moderatorene å ta seg av.

• Liker 7
Skrevet

Jeg blir littegrann lei av at mobbekortet dras opp når det ikke foregår per definisjon mobbing i denne tråden.

Er det ubalanse i styrkeforholdet mellom firmaet Treasures og de ulike brukerne her? Ligger firmaet nede uten mulighet til å kunne forsvare seg der utstillingsdukken ligger i fosterstilling og hulker på bloggen, mens vi brukerne utviser negativ, ondsinnet og krenkende adferd med tastaturet?

Nei, jeg syns ikke det.

Det forekommer irrelevante og usaklige kommentarer som fort modereres bort, men mobbing er det ikke.

• Liker 14
Skrevet

Synes denne tråden vitner om at KG har vært med på å bevisstgjøre folk om hvordan bedriften driver virksomheten sin.

Hun er må langt nede på blogglisten. 6-7 plass.

• Liker 13
Skrevet

Synes denne tråden vitner om at KG har vært med på å bevisstgjøre folk om hvordan bedriften driver virksomheten sin.

Hun er må langt nede på blogglisten. 6-7 plass.

Spør du ff har hun sikkert en god unnskyldning for det... Feil i registrering av lesere eller noe... :P

• Liker 5
Gjest Cement
Skrevet

Mobbing? Det er bare sunt at noen, KG f.eks, er kritiske til produkter og tjenester ff skriver om og indirekte og direkte anbefaler og reklamerer for, for betaling. Løshår er ett av produktene bloggen skal påvirke folk til å kjøpe i dyre dommer fra frisørsalong XX, så kritikk og debatt må de jammen tåle. At løshårbransjen ikke er uproblematisk, er heller ikke ukjent for ff. Hvis hun virkelig har sjekket at etikken holder, burde det opplyses på bloggen.

http://www.tv2.no/a/3620444

Helene Drage har en grei kommentar, basert på det samme programmet som ff kommenterer i lenken ovenfor.

Skrevet

Det er ikke mobbing å reagere på at noen klipper av seg løshår som har sittet på i 24 timer, og i tillegg ikke har betalt for det selv.

• Liker 9
Skrevet

Er det ikke rart at "Norges største blogger" som hun ofte blir omtalt som, aldri har vunnet noe på Vixen blog awards?

Jeg spør oppriktig fordi jeg er nysgjerrig her..

Største blogger ikke det samme som beste blogger.

Skrevet

Det er ikke mobbing å reagere på at noen klipper av seg løshår som har sittet på i 24 timer, og i tillegg ikke har betalt for det selv.

Helt enig, det er et hån mot de av oss som har opplevd ordentlig mobbing.

• Liker 5
Skrevet

Er det ikke rart at "Norges største blogger" som hun ofte blir omtalt som, aldri har vunnet noe på Vixen blog awards?

Jeg spør oppriktig fordi jeg er nysgjerrig her..

Hun passer ikke inn i noen av kategoriene.... Bloggen hennes er ikke "smal" nok. Den er jo både mat,trening,mamma,livsstil,klær,skjønnhet ....

• Liker 3
Skrevet

Hun passer ikke inn i noen av kategoriene.... Bloggen hennes er ikke "smal" nok. Den er jo både mat,trening,mamma,livsstil,klær,skjønnhet ....

Kunne likevel blitt folkets favoritt, årets blogger osv..

Skrevet

Noen som vet om hun har skrevet på bloggen hvem hun tar fotooppdrag for i dag? Kul stylet synes jeg :)

Hun er nesten like kult stylet i dag, når hun sitter og poserer med datteren på venterommet til legevakten. (Snap)

Gjest Lalalala59
Skrevet

Noen som vet om hun har skrevet på bloggen hvem hun tar fotooppdrag for i dag? Kul stylet synes jeg :)

Nå har det @detnye tagget henne på et bilde på Instagram hvertfall, og skrevet "Coming up... Caroline som du aldri har sett henne".

Skrevet

Kunne likevel blitt folkets favoritt, årets blogger osv..

Ja slike mer åpne kategorier passer jo! Men må lesere nominere de? Stemme på et utvalg?

Stemte ifjor(tror det var vixen??), og da kunne en stemme en gang i døgnet eller no slik....men var jo superlett å jukse da.

Skrevet (endret)

Ja slike mer åpne kategorier passer jo! Men må lesere nominere de? Stemme på et utvalg?

Stemte ifjor(tror det var vixen??), og da kunne en stemme en gang i døgnet eller no slik....men var jo superlett å jukse da.

Må nomineres av noen, og så stemmes frem til semifinale av jury tror jeg, og av lesere til finale eller noe slik, så en blanding av stemming og jury :)

Endret av A.s
Skrevet

Enig med deg. Er det mulig å henge seg opp i hver minste lille ting?? at hun har klippet Extensionhåret, at hun bruker tredemølla på varme dager (skrekk og gru!), Mange av de som kommenterer her kan ikke ha så mye å finne på. Det er rett og slett mobbing mange av kommentarene her.

er så enig med deg. Skulle ønske mennesker kunne tenke litt på hva som er viktig. Er det så viktig å henge seg opp i hår,negler,tredemølle og alt mulig annet rart? Det er jammen mye annet som er viktigere her i livet... Vet jeg får en haug av negative kommentarer på dette men bryr meg så lite.. Kan ikke CBE gjøre som hun vil? Nå er hun blitt flink til å merke sine blogginnlegg men da må vi liksom finne masse masse annet og klage på..
Gjest Bergensia
Skrevet

Nå har det @detnye tagget henne på et bilde på Instagram hvertfall, og skrevet "Coming up... Caroline som du aldri har sett henne".

Hun har lagt ut bilde på IG nå og referer til Det Nye. Sikkert et "jeg-gir-aldri-opp-trollene-får-ikke-vinne"-typ intervju i røff sminke og mange kosebamser i senga.

Kan bli spennende' gitt.

Gjest Bergensia
Skrevet

Hun er nesten like kult stylet i dag, når hun sitter og poserer med datteren på venterommet til legevakten. (Snap)

Er det sant?? :O

Virkelig viktig å dele ALT på sosiale medier. Jeg er jo endelig ikke sjokkert når jeg tenker etter...(håper det ikke er noe alvorlig, selvsagt!)

Skrevet

er så enig med deg. Skulle ønske mennesker kunne tenke litt på hva som er viktig. Er det så viktig å henge seg opp i hår,negler,tredemølle og alt mulig annet rart? Det er jammen mye annet som er viktigere her i livet... Vet jeg får en haug av negative kommentarer på dette men bryr meg så lite.. Kan ikke CBE gjøre som hun vil? Nå er hun blitt flink til å merke sine blogginnlegg men da må vi liksom finne masse masse annet og klage på..

Ja, det er mye som er viktigere, men tror du at det ene utelukker det andre? 

Du spør om ikke CBE kan få gjøre som hun vil. Hvorfor kan ikke de som vil kommentere hår, negler, tredemølle og alt mulig annet få gjøre det samme? 

Skrevet

Men hvorfor reagerer du på det? Det var også bare ett eksempel på hva folk henger seg opp i her. Når man desperat prøver å finne feil hos noen for så å bruke det mot dem/håne dem, er det mobbing for meg i hvert fall.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...