Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er enig det du skriver, men samtidig ligger det i bloggens natur at det ikke skal vær de store spørsmålene eller de tunge stundene som drøftes.

selvsagt, da hadde nok og leserene rømt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hvorfor de må bo på store suiter uansett hvor de drar på tur? Skjønner det er stas å kunne leve som Rihanna på ferie, men er ikke halve kosen med ferie for to å krype opp i hotellsengen om kvelden når man er tilbake på hotellet med litt digg og se på tv. Og ikke sitte i hvert sitt rom og måtte ringe hverandre for å finne hverandre inne på denne suiten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at man har et ganske enkelt liv når man må lage et blogginnlegg hvor det sutres over at det må pakkes til en kjærestetur fordi pakking er så kjedelig...

Virker ikke som om man har så veldig mange bekymringer ellers I livet da...

Tror egentlig ikke noe på at hun stresser med dette, tror hun har stålkontroll, men vet at det er lurt å "avsløre" noen menneskelige sider, sanker dermed gjenkjennelse og sympati hos leseren. Hvorfor skulle det stemme at hun ikke liker pakking? Hun driver et firma som selger en vare, hvordan hun egentlig er privat, er jo revnende likegyldig når de har skapt en bloggfigur som av og til må fremvise mindre positive sider ved seg selv.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om det er sponset, men effekten av det hun har holdt på med i så mange år, snikreklamen og produktplasseringen, er for min del at hun har mistet all troverdighet.

Jeg leser ikke blogg, følger kun på IG og ser litt på Facebook. Når jeg ser et bilde fra hotellrommet som har Nespresso-maskinen i fokus, og det så kommer et IG-bilde med hashtag Nespresso, tenker jeg automatisk sniksponsing.

Det er ikke sikkert at det er sånn, men det illustrerer for meg hvordan hun har ødelagt sin egen troverdighet ved all produktplasseringen.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

D'Angleterre har også tidligere brukt bloggere som markedsførngskanal, så jeg tenker automatisk sponsing når de legger ut bilderas. Men innlegget er ikke merket.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke unormalt å hashtagge et hotell på den måten om man ikke er sponset da? Se på meg, jeg bor på hotell....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om det er sponset, men effekten av det hun har holdt på med i så mange år, snikreklamen og produktplasseringen, er for min del at hun har mistet all troverdighet.

Jeg leser ikke blogg, følger kun på IG og ser litt på Facebook. Når jeg ser et bilde fra hotellrommet som har Nespresso-maskinen i fokus, og det så kommer et IG-bilde med hashtag Nespresso, tenker jeg automatisk sniksponsing.

Det er ikke sikkert at det er sånn, men det illustrerer for meg hvordan hun har ødelagt sin egen troverdighet ved all produktplasseringen.

Signeres!

Tror det er dette som begynner å skje ute blant andre enn KG-kjerringene. Her tror jeg mamsi sitt innlegg i Aftenposten kan ta noe av ansvaret for dette.

Jeg har skrevet det før og gjentar det gjerne. Jeg fatter og forstår ikke at Caroline Berg Eriksen ikke ser at mangel på troverdighet ødelegger for henne. Løsningene de velger er svært kortsiktig. Selv om kontroversene rundt henne og bloggen gir henne høyere lesertall, vet jeg ikke om renommeet til Caroline Berg Eriksen tåler én til skandale på kun kort tid.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pakke koffert-innlegget vil hun ikke svare på hvor skoene kommer fra fordi det kommer eget innlegg om de. Alle som har fulgt med ser at det er Camilla Pihl-støvletter, blir de endelig korrekt merket i dette innlegget tro?

passer jo fint å merke dem nå som sesongen er over og de ikke er i salg lenger....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig forvirret nå. Er hun i København på romantisk weekend med sin mann? Eller er hun i København for å ta bilde av en nespressomaskin? Eller et par støvletter? Eller er det genseren? hotelllet?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke unormalt å hashtagge et hotell på den måten om man ikke er sponset da? Se på meg, jeg bor på hotell....

jeg tror ikke det er unormalt. Tvert imot tror jeg det er helt normalt. Jeg ville gjort det selv hvis jeg bodde på angleterre på egen regning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

D'Angleterre har også tidligere brukt bloggere som markedsførngskanal, så jeg tenker automatisk sponsing når de legger ut bilderas. Men innlegget er ikke merket.

den måten hun tar bilder på, og mengden av bilder trekker i retning sponset opphold. Det er jo helt likt andre innlegg om hoteller, som vi vet var sponset.

Men det jeg stusser over er hvordan d'angleterre kan treffe målgruppen sin gjennom en litt harry blogger med lindexklær fra Norge. Det er egentlig det som får meg til å tvile på at det er sponset.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement

Personlig tror jeg alt denne bloggen og mange andre kommersielle blogger offentliggjør på sosiale medier er kjøpt og betalt - inntil det motsatte er bevist. Det er etter mitt syn så åpenbart at jeg sier det uten å lese markedsføringskanalene som benyttes.

Instagram er ikke mer troverdig enn blogg og facebook, det er en markedsføringskanal. En følger på instagram har selvsagt en kommersiell verdi for Treasures/CBE/annonsører, på samme måte som en bloggleser eller facebookleser har det.

Å diskutere valg av hotellrom og pakking av koffert er det samme som å diskutere reklame, tenker jeg. Alle innlegg er tilpasset kommersielle hensyn. Også innlegg uten produktnavn eller lenker. Man leser i realiteten et rent reklamemagasin. Det er fair nok det, men man må bare ikke tro man får et gløtt av stor annet enn hvem Treasures til enhver tid selger bloggplass til. Jeg skjønner også godt at fam Berg Eriksen ikke orker å dele privatlivet sitt med folk, hvem ville orket det i år etter år? Dette er en jobb for dem, ikke noe annet.

Edit: Når produktnavn/merkevarenavn nevnes her på KG, har også det en verdi for Treasures og samarbeidspartnerne. KG når ut til mange, også en hel del av dem som ikke leser blogg/SoMe.

Endret av MinnaMilanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er pes å pakke når hvert antrekk skal planlegges helt ned til hvilke hansker som "hører til". Hun tar også bilder av hvert antrekk.

Endret av Bond
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke en leser av de her rosabloggerne overhodet og jeg bifaller ikke metodene deres, men det er greit å ha i bakøret for alle som reagerer sterkt på det at det ble ikke et problem før rosabloggerne var over oss, teckgutta har gjort det her i alle år, beholdt eller solgt alt de fikk av mobiler/maskiner og som de skulle skrive om og ingen såg på det som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en leser av de her rosabloggerne overhodet og jeg bifaller ikke metodene deres, men det er greit å ha i bakøret for alle som reagerer sterkt på det at det ble ikke et problem før rosabloggerne var over oss, teckgutta har gjort det her i alle år, beholdt eller solgt alt de fikk av mobiler/maskiner og som de skulle skrive om og ingen såg på det som et problem.

Dette var nytt for meg! Jeg trodde de bare hadde det til låns under testingen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nytt for meg! Jeg trodde de bare hadde det til låns under testingen.

Pr i dag er det nok mye godt sånn ja, men i gode gamle dager så fikk de alt. I dag må de skrive et sted at reisen er sponset av det og det tech selskapet, men uansett hvor mange ganger skjer det med mindre de bruker superlativer om produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse evige hotellbildene! Så utolig dørgende kjedelig! Tviler på at D'angleterre orker å sponse henne, så det er nok mer "se på hvor rike vi er som bor på dette FIIIINE hotellet her da!!". Ikke uvanlig med tanke på den vanlige nyrik russer-stilen de kjører ellers også.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...