Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja, det er jeg forsåvidt enig i. Men nå skriver hun i kommentarfeltet sitt at hun har 6-7 bilder fra samme serie som beviser at bildet ikke er redigert, samtidig som hun ikke vil diskutere saken mer. Kan hun ikke bare vise de 6-7 bildene da, så kan vi sitte her og skamme oss. Jeg forstår det ikke.

Mer eller mindre det samme som å si at hun har "lært", og samtidig drive et iherdig arbeid for å skjule kildekoden og dermed alle spor etter videre snusk. Ordene hennes har ingen betydning så lenge hun ikke eier troverdighet og har blitt "tatt" i løgner gang på gang.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere, er det så vanskelig å forstå at dette er reklame? Husk at selv om bloggen fremstår som fortellingen om den lille familien i Siljan, er dette en ren kommersiell bedrift som denne uken har frontet Adams matkasse.

Tror dere virkelig at George Clooney KUN drikker Nespresso og at han virkelig elsker det?

Sammenligningen er tåpelig.

George Clooney opptrer i noe som ikke gir seg ut for å være noe annet enn reklame, og karrieren hans er ikke basert på å dele privatlivet med andre. CBE opptrer derimot i noe som utgir seg for å være et innblikk i hennes privatliv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke i problemstillingen reklame/ikke reklame det eksemplet ble brukt, men som et eksempel på at man kan reklamere for produkter man personlig ikke bruker eller har et forhold til privat. Og det er helt legitimt, og ikke noe unikt for CBE.

Det som er unikt for CBE er at hun er en av Norges største bloggere, og bloggen hennes fremstilles som et innblikk i hennes privatliv. Problemstillingen er når hun reklamerer for noe hun ikke engang bruker selv, for da får man ikke det man forventer på bloggen.

Tror du leserne oppfatter reklamen som noe CBE selv ikke går god for? Selvsagt ikke. De tar dette som personlige tips fra CBE selv, ikke som noe hun kun skriver for å tjene penger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og CEO i Coca Cola slipper sikkert å få kommentert "lazy eye", klesstil, livsstil, forhold, barn, osv osv.

CEO i CC har neppe en personlig blogg der han skriver om nettopp slike ting.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid henne som skal bli tatt og kritisert????

Det er det da slett ikke. Men den siste tiden har CBE gjort så mange dumme ting at det etter hvert har blitt mye å kritisere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo for ytringsfrihet for bloggere. Selvsagt skal jeg forsvare alle som blogger.

i saudi arabia er det en mann som ble dømt til 1000 piskeslag for og ha brukt photoshop i bloggen sin og snakket nedsettende om kongen.

La meg gjette - dere er for straff av bloggere?

Hvorfor lar dere ikke heller være å gå på blogger dere misliker, - det er det jeg lurer på?

Om du er så misfornøyd med bedriften til caroline eriksen, hvorfor lager du ikke bare din egen bedrift i stedet for og forsøke å skade caroline eriksen sin?

Er du helt borte vekk eller?

Straff av bloggere? Eh, en blogger som bryter loven skal selvsagt straffes etter loven. Hva er det du kakler om egentlig?

Og ytringsfrihet? Ytringsfrihet inneæbærer ikke retten til å lyve, manipulere, og generelt bryte loven.

Så er spørsmålet: Hvorfor skal bloggere ha absolutt ytringsfrihet? Hvorfor skal de være hevet over kritikk (kritikere skal visst ikke ha ytringsfrihet i følge deg)?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det ikke privatpersonen CBE som kommer gjennom blogg og media? Hun påstår jo selv at det er det, hvordan kan du bedømme at det ikke er det? (eller deler av personen hvis man skal flisespikke) Om det er personen, valgene og livet til personen bak bloggen du ikke liker, bruker jeg ordet personlig.

Så det er personen CBE som varmt og personlig anbefaler Adams Matkasse? Det er ikke bare et annonsebilag i bloggen hennes?

Altså: Hun lyver igjen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne heksejakten dere driver mot en person, er meg helt uforstålig.

Hvor mange ganger skal CBE-fanatikerne gulpe opp denne svadaen? Det er CBE som millionbedrift som kritiseres.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest dette intervjuet undrer jeg meg over forskjellen på intervjuet hos DN og Dagbladet.

DN fikk møte henne ansikt til ansikt, tilsynelatende uten PR-rådgiver, både hjemme hos henne og under en flere timers reise.

Hvis det er tilfelle at hun ikke hadde med seg PR-rådgiver e.l. under DN-intervjuet, så måtte hun på forhånd følt seg tryggere der enn under Dagblad-intervjuet. I tilfelle undrer jeg meg på hvorfor?

(I ettertid forstår man hvorfor, da DN-intervjuet helt manglet kritiske spørsmål).

Nå er DN-intervjuet meldt til PFU, så en får se om de avdekker noe.

Såklart har hun følt seg tryggere under DN-intervjuet. På forhånd har jo selveste Peter sørget for at kompissen ikke skal servere henne noen saftige spørsmål, men at intervjuet skal resultere i at hun kommer best mulig ut av det. Dette så DB seg lei på, så de utførte dermed et intervju hvor skepsisen rår. Det vet jo Caroline, så da er det trygt å ha PR-rådgiveren ved sin side.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke frua som sutra sånn over at hun ikke hadde spist osv de siste dagene, da skandalen om kommentarene ble kjent? Og nå sier hun at LK holdt det skjult for henne at de var oppdaget? Den dama kan påstå at hun ikke skal lyve mer, men det blir ikke sant av den grunn.

Er det forresten CBE som er i senkveld-studio? Igjen ser hun jo overhodet ikke ut som samme dama som er avbildet på bloggen!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimalla

Hvor mange ganger skal CBE-fanatikerne gulpe opp denne svadaen? Det er CBE som millionbedrift som kritiseres.

hvor mange ganger skal du kalle de som er uenige med deg for CBE fanatikere ? Du kunne ikke tatt mer feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

hvor mange ganger skal du kalle de som er uenige med deg for CBE fanatikere ? Du kunne ikke tatt mer feil.

Kan jo snu på det:

at alle som ikke er overveldende positive til CBE er "sjalu KG-kjerringer uten hobbyer og eget liv".

Det er jeg lei av å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun skrev en kommentar på at de hadde ordna opp og at hun hadde bedt om unnksyldning :P

At hun har bedt om unnskyldning er fint :-)

Men dette er jo bare nok et eksempel på at selv om de forsøker å gjenta versjonen om at han bare gjorde dette for å beskytte henne mot nettroll, så er han et like stort nettroll selv.

Veldig flau sak. "Som å sammenligne gull med gråstein". :fnise:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har bedt om unnskyldning er fint :-)

Men dette er jo bare nok et eksempel på at selv om de forsøker å gjenta versjonen om at han bare gjorde dette for å beskytte henne mot nettroll, så er han et like stort nettroll selv.

Veldig flau sak. "Som å sammenligne gull med gråstein". :fnise:

Han er jo det største nettrollet. Han har jo hengt ut folk og vært helt idiot i flere kommentarfelt. Snakk om å ha null selvinnsikt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...