Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Hold the door

Hvorfor blir dere ikke ferdig med denne saken da? Hun har innrømmet å ha jukset. Da trenger man vel ikke å forsette å finne feil?

Jeg er ikke opptatt av å fortsette å finne feil, og jeg har heller aldri vært opptatt av å finne feil for å "ta" henne. Når det derimot er avdekket kritikkverdige forhold, ja, da synes jeg det er noe å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er ikke den eneste bloggeren som er registeret som bedrift og driver det som en bedrift! Det har nok de fleste bloggerene som tjener godt på den gjort :)

Jeg skjønner ikke at du gidder diskutere med dem. Alle vet at disse forfølgerne er motivert av skadefryd. Jeg bare forteller det til dem jeg, jeg gidder ikke å diskutere seriøst med mennesker som ikke har et minimum av selvinnsikt.

Man kan jo spørre hvorfor mennesker lar seg drive av skadelyst, men får bare flåste svar tilbake om, - rettferdighet, - hun fortjener dette, - hva med alle barna og at gjengjeldelse er karma mennesker føler seg forpliktet til å følge.

Endret av waco
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg være det? Det er vel der som driver denne heksejakten som er det?

Jeg vet ikke om du er klar over det men her går du lenger enn oss. Ved å faktisk kalle dette en heksejakt, indikerer du at Berg Eriksen skulle være en heks. Det har ingen av oss kalt henne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes unnskyldningen hennes var bra. Hun har jo (etter litt lang betenkningstid) skjønt hvorfor hun ble kritisert og hvorfor det ikke er greit å behandle sine egne lesere slik hun/de har gjort. Hvis man leser lokalavisen fra Skirn, ser man jo at også LKE legger seg flat, til og med med litt Glimt i øyet. Ok. Så burde og kunne hun ha tatt mer avstand fra sin egen Jeg er så lei meg! Se hva dere fikk meg til å gjøre!-retorikk. Men jeg tror de har skjønt det.

Hvis det er sånn at parets management og DN ikke har spilt med åpne kort om relasjonene dem imellom, så er det en sak for avisen og redaktøren. I en avis gjelder redaktøransvar og VærVarsom-plakaten, og det er ikke intervjuobjektets ansvar å påse at slike forhold er i orden.

Selv om det er en interessant sak i seg selv. Men det er likefullt en annen sak.

Endret av pøbelsara
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du er klar over det men her går du lenger enn oss. Ved å faktisk kalle dette en heksejakt, indikerer du at Berg Eriksen skulle være en heks. Det har ingen av oss kalt henne.

Haha.. Voksent av deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du gidder diskutere. Alle vet at disse forfølgerne er motivert av skadefryd. Jeg bare forteller det til dem jeg, jeg gidder ikke å diskutere seriøst med mennesker som ikke har et minimum av selvinnsikt.

Man kan jo spørre hvorfor mennesker lar seg drive av skadelyst, men får bare flåste svar tilbake om, - rettferdighet, - hun fortjener dette, - hva med alle barna og at gjengjeldelse er karma mennesker føler seg forpliktet til å følge.

Du mener helt seriøst at jeg/vi skal ta deg seriøst utfra det du skriver og svare deg seriøst i tillegg?!

Kom med saklighet og ikke bare oppgulp av kvalme, så får du nok ordentlige svar.

Edit: Nå gjorde jeg det jeg ikke skulle gjøre! Svake menneske! Fy!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes noen og enhver burde sette seg inn i begrepet innholdsmarkedsføring og hvordan bloggen i tråden her er svært langt fremme på dette. Dette er en blogg først og fremst for å selge produkter og generere inntekter til ulike firmaer samt bloggeierne. Absloutt ingen andre blogger i Norge er så gode på dette som denne.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Voksent av deg!

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Jeg bare leser og kommenterer det du skriver.

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Du mener helt seriøst at jeg/vi skal ta deg seriøst utfra det du skriver og svare deg seriøst i tillegg?!

Kom med saklighet og ikke bare oppgulp av kvalme, så får du nok ordentlige svar.

Edit: Nå gjorde jeg det jeg ikke skulle gjøre! Svake menneske! Fy!

Jeg vet! Du gjorde er forsøk i allefall!☺️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok en del blir provosert over det iscenesatte perfekte livet hun prøver å framstille sitt liv som.

Og når det så kommer fram at ting ikke er så perfekt allikevel så prøver hun desperat å minimalisere skaden ved å bagatalisere, slette, gjemme unna, innta offerrolle og bruke bekjentskap til å lage "pyntete" repotasjer hvor hun selv kontrollerer skadeomfanget.

Det er kanksje smålig og slemt å angripe noen for å framstille livet sitt som perfekt, men som bandet Monster Magent sa: Sometimes it feels good to be bad:)

Endret av Sphaa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det er en viss ironi over at de som roper høyest om heksejakt her inne, er de samme som driver heksejakt på de som blottla den ublu forretningsførselen til firmaet CBE.

Det er helt greit at man forsvarer CBEs gjerninger og handlinger. For all del. Men kom da med argumenter som støtter oppunder deres påstander, ikke disse personangrepene forkledd som spekulasjoner i motdebattanters mentale helse og motiv.

Er man av den mening at CBE-bloggen er motiverende - værsågod - finn frem det som underbygger denne argumentet. Synes man at den er informasjonrik, finn frem en link eller lignende som faktisk viser at den er informativ, osv.

Det er ingen verdens ting som står i veien for å gjøre dette. Forutsatt at man gidder å bruke tiden sin på det, samt erkjenner at man da begår samme "kardinalsynd" som man beskylder de andre for - å studere bloggen. Denne gangen riktignok ikke etter feil.

Beklageligvis har jeg ennå til gode å se at det faktisk skjer. I stedet er det å rakke ned på motdebattanter, beskylde de for å være besatt og psykelig fiksert, dra et etterhvert veldig tynnslitt "Mobb og Hets!"-kort, og bedrive persondebatt.

Tittelen på denne tråden er "Fotballfrue kritikk". Ikke "Debattant kritikk". Ikke "Hvorfor-sitter-dere-her- fortsatt-og-diskuterer kritikk". Hvis dere ønsker å diskutere slikt, værsågod - lag en ny tråd hvor disse temaene kan diskuteres ad nauseam. Inntil da er alt dere kommer med ikke å betrakte som noe annet enn avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nja, jeg vil heller si litt skadefryd og dere koser dere over at et grunderimperiet rakner. Vi må ikke glemme alle de hyggelige timene som ble brukt her i forkant av avsløringen. Takket være godt samarbeid og at diverse mennesker kunne tipse hverandre og gi hverandre råd ga endelig arbeidet resultater!

Da var ikke alt arbeidet for å skade forgjeves, nå må vi feire, hadde vi ikke funnet noe muffens hos fotballfrue ville vi fremdeles vært like initiativrike og like trist. Man blir motivert av jakten. Det forstår jeg. Og dere klarte å felle byttet. Selvfølgelig gleder dere, det forstår jeg også.

Nå venter dere bare spent på den aller siste parteringen.

Jeg skjønner ikke at du gidder diskutere med dem. Alle vet at disse forfølgerne er motivert av skadefryd. Jeg bare forteller det til dem jeg, jeg gidder ikke å diskutere seriøst med mennesker som ikke har et minimum av selvinnsikt.

Man kan jo spørre hvorfor mennesker lar seg drive av skadelyst, men får bare flåste svar tilbake om, - rettferdighet, - hun fortjener dette, - hva med alle barna og at gjengjeldelse er karma mennesker føler seg forpliktet til å følge.

Hei!

Kan du - sånn for argumentasjonens skyld - komme med eksempler hvor alt dette uttrykkes? For hvis ikke, så er det ingenting annet enn spekulative påstander du kommer med her. Og spekulasjoner er ikke tillatt i henhold til Kvinneguidens regelverk. Ei heller spekulasjoner i årsak-virkningssammenheng.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Kan du - sånn for argumentasjonens skyld - komme med eksempler hvor alt dette uttrykkes? For hvis ikke, så er det ingenting annet enn spekulative påstander du kommer med her. Og spekulasjoner er ikke tillatt i henhold til Kvinneguidens regelverk. Ei heller spekulasjoner i årsak-virkningssammenheng.

På forhånd takk!

Du glemte..

Jeg skjønner ikke at du gidder diskutere med dem. Alle vet at disse forfølgerne er motivert av skadefryd. Jeg bare forteller det til dem jeg, jeg gidder ikke å diskutere seriøst med mennesker som ikke har et minimum av selvinnsikt.

Man kan jo spørre hvorfor mennesker lar seg drive av skadelyst, men får bare flåste svar tilbake om, - rettferdighet, - hun fortjener dette, - hva med alle barna og at gjengjeldelse er karma mennesker føler seg forpliktet til å følge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Du glemte..

Ja, du sier noe der. Utrolig hva vi innsiktsløse er i stand til å finne. Siden vi er så blottet for sikt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de siste sidene i tråden viser at de fleste som diskuterer her ikke bedriver heksejakt på CBE og at hovedfokuset er etiske problemstillinger. At CBE ikke vinner alles respekt på 123 kan en ikke annet enn forvente, men de aller, aller fleste har gitt henne cred for at hun prøver.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke så vant til forumet, men er det vanlig i andre tråder å spekulere i motivene brukere har for å delta og rakke ned på andre brukere? I tråder om penislengde, puppeoperasjoner, kjønnshår, antall sexpartnere, babyutstyr, klær og sminke, for å ta noen emner som ikke er så 'akademiske', sitter dere sånn der og? Eller er det bare uetiske forretningseiere som er dumt å diskutere?

Endret av Åge Mustafa
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen, som meg selv, liker rett og slett ikke løgn og fanteri, særlig ikke når det profitteres på det.

At andre ikke velger å fokusere på denne sakens essens, sier mer om deres klarsyn enn noe om KG-avslørerne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Hvorfor bruke tid på å kritisere henne? Er det virkelig så viktig å ytre sine (ikke)argumenter på en dere ikke kjenner? Ikke les hennes blogg. Ikke la dere provoseres.

Ikke bry dere om hvordan hun velger å leve sitt liv.

Skjønn dame som er stolt av seg og sitt, med et utrolig stort press for sin kjendisstatus. Hun har sikkert gjort ting som ikke andre er enig i, men gir det noen rett til å være direkte stygg i kommentarene?

Anonymitet må være det kjipeste som har dukket opp på nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for sitater, spekulasjoner, screenshots, personangrep, persondebatt, avsporinger, latterliggjøring, samt svar til alt dette.

irrlys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...