Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjestvest

Ojoj, hun skal intervjues i Dagens Næringsliv i morgen! Hun skriver at hun svarer på flere spørsmål fra kommentarfeltet!

Now we wait

Har PT Åge stilt spørsmål :popcorn: ?

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På twitter ser jeg at LKE har linket til brynhildens kronikk.

Endelig, tenker de nok, mens de omfavner bloggen, er det noen utenom fotballfrueforelskede rosabloggere og lesere som kommer oss i forsvar. Bare synd at han er tidligere dømt og har sonet for innsidehandel, og dermed muligens mangler etisk kredibilitet.

For min del opplever jeg at de har tatt en større bulk enn det de tror selv for øyeblikket. De vil alltid ha jenter rundt seg som bli som henne og vil alltid forsvare hennes handlinger. Og de skriker muligens høyest for tiden.

Det som har uroet meg er bloggens forsøk på å få faglig tyngde. Gjennom suntvett og LKE tilstedeværelse i mange debatter, ser det ut til at han ihvertfall forsøker å posisjonere seg som en ekspert innenfor et område. Han kan mye ernæring, men han mangler ydmykhet og kunnskap omkring faget. Dette er noe du får på universitetet når man utfordrer professorer og blir bitchslapped tilbake. Ikke når man leser forseg selv i et vakkert hus på Siljan. Dette hadde ikke plaget meg fem øre dersom de ikke tusenvis av unge jenter som spiser hvert ord de skriver. Ansvar kommer med kunnskap- og dette er de for langt opp i sin duodenum for å se.

Ingen med faglig tyngde i helse/ernæring vil støtte seg til dette foretaket lenger. De mangler komplett integritet- og har vist seg for hva de er, nemlig en stor rosa skydott som lukter godt, men har en vond bilukt.

Så, værsågod, omfavn en tidligere straffedømt nå PR-rådgiver, for dette; er det beste dere får.

Tja, Brynhildsen representerer jo Cecila Brækhus så litt greie på dette med PR og media har han nok:

http://www.vg.no/sport/kampsport/her-er-badass-trioen-som-skal-hjelpe-braekhus/a/10146699/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå linker hun til denne på facebook siden sin.. :riste:

http://brynhildsen.blogg.no/1421370789_fotballfruesyndromet_.html

Selvsagt.... Men alle de andre artiklene som har tatt for seg det som virkelig er galt med det de har gjort linker hun ikke til. Akkurat som konstruktiv kritikk ikke slipper gjennom kommentarfeltet. Tror ikke de synes at de har gjort noe galt i utgangspunket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glædelig

Vet dere hva? Jeg driter i om jeg blir stengt ute av Kvinneguiden på grunn av dette innlegget, jeg har så mye AGGRO inne nå at det er f-meg verdt det.

Kjære falske, selvsentrerte Fotballfrue. Du må gjerne bytte brukernavn på Instagram og bloggen, men for meg vil du alltid være en forbanna fotballfrue. Du roper om deg at du er sterk og selvstendig, men hver gang pressen prøver å få tak i deg gjemmer du deg bak mannen din. Mannen din som du ikke syntes var sterk nok så du måtte manipulere bildene av han da dere annonserte gravideteten. I samme bildet reduserte du hoftene dine med flere størrelsen, bare for å skvise inn det også.

Du var dritsøt da du begynte å blogge. Du var sprek og fresh, sinnsykt tynn og spinkel, men du hadde i det minste humor. Jo rikere du ble, jo mer uspiselig ble du også. LØGN PÅ LØGN PÅ LØGN. Greit, det er din blogg og du kan gjøre hva du vil, men du fraber deg alt samfunnsansvar når det kommer til påvirkning. Eller gjør du det? Nei for når det kommer til politikk så skal du plutselig holde kjeft fordi du "ikke vil påvirke noen".

Da du var gravid redigerte du den lille jenta di i magen, og fikk kvinner over hele Norge til å føle seg feite og kjipe som satt der med en vanlig gravidemage. Folk sier hele tiden at du påvirker UNGE jenter, men det er feil. Du påvirker VOKSENE damer også. Man trenger ikke å være dum eller svak for å la seg påvirke, trynet ditt er overalt og alle avsiene skriver om din tynne mage, din lille baby og din flate post-gravidemage.

Så blir du tatt i løgn igjen. Bildene er redigerte, men VENT, BUHU, det er ikke synt på alle du har lurt, nei det er JO DU SOM ER OFFERET. Stakkars deg der du sitter og finner quotes på tumblr som handler om at også snille piker gjør dumme ting. Men er du snill da? For nå ble dere jo avslørt IGJEN. Ikke bare har dere utgitt dere for å være andre i kommentarfeltet, dere har påberopt dere beskytta yrkestitler for å støtte om deres JÆVLA UETISKE kosthold. Og apropos dette kostholdet, de gangene folk enten stille kritiske eller nysgjerrige spørsmål om lavkarbo så er du og mannen på alerten med diverse forskningsartikler og fakta. Men med en gang noen spør om du har tatt stilling til at den dietten er jævlig skadelig for miljøet, NEI DA HAR DU IKKE SATT DEG INN I DET. Du kan ikke svare fordi du ikke vet, du har ikke informasjon og du kan ingenting om det. Så jævlig beleilig da, at du ikke vet noe om akkurat denne siden ved lavkarbo??????

Og når avisene begynner å ringe så legger du deg ikke flat, du bruker hele helgen på å slette bevis, som en jævla jøk som tror at internett er en bok du bare kan rive ut sider av. Og hva skjer når du skjønner at internett aldri sletter? Jo du gjemmer deg bak mannen din. Hvor er sterke og selvstendige Caroline nå da? Glemte du at du ble ferdig med fotballfrue for et halvt år siden? Eller er der greit å dra frem hun når det trengst. Når det ikke passer seg å være feminist og selvstendig?

Og ikke la meg begynne med "unnskyldningen" til mannen din. Ikke bare er den skrevet av Peter Peters, den er verken ærlig eller sann. LØGNER OG LØGNER, så mange av de at dere ikke klarer å holde styr på dem. For var det ikke et hackeranrep? Eller nei, det var svar på hets? Hvor er hetsen? Hun som sa du strålte som gravid? Hun som savnet hvitløk i oppskriften? Eller hva med hun som var så frekk å kommentere på treningsteknikken! La oss ikke GLEMME de som henviste til forskningsartikler...

Nei vet du kjære FOTBALLFRUE. Jeg har ikke ord for hvor falsk og uærlig dere driver firmaet deres. Jeg skal aldri gå inn på den bloggen igjen, jeg skal aldri gi deg et eneste klikk i media og jeg håper du finner noe annet å drive med.

Nå blir jeg vel kasta ut herfra, så lykke til til dere andre også. Bra vi har folk som dere som gidder å snoke slik at man finner ut av løgnene til slike falske mennesker.

Sehr gut!! :blomst:

:rope: Husk å ikke gå inn på bloggen! Da tjener disse useriøse forretningsfolka penger.

Antall følgere på hennes facebook daler saaakte men sikkert!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere motsier dere selv.

Angående trakassering: er dere klar over hvor mange hundre sider med hetsing av FF det finnes her på KG? Så klager der på at FF selv hetser sine mobbere?

Angående manipulering av bilder: er dere klar over at 99,9999999% av alle bilder man ser i blader, aviser og på reklamer er redigerte på en eller annen måte? Til og med bryllupsbildene mine er redigerte! Flere av bildene på boligannonser på Finn er redigerte. Er det unaturlig om FF gjør det også?

Forstår ikke helt logikken bak det å boikotte både henne og sponsorene hennes. Da må dere boikotte alle bloggere der ute, og slutte å kjøpe blader, aviser, og alt det de reklamerer for. For ikke å snakke om boliger...

Du mener altså at det er greit at millionbedriften Fotballfrue lyver, manipulerer, jukser, hetser og trakasserer?

Det er ingen selvmotsigelser her.

Om FF opplever aldri så mye hets så rettferdiggjør det ikke at hun, som en mektig person med stor leserskare, hetser andre. Hvis hun føler at hun ikke takler hets så får hun heller legge ned bloggen sin eller finne på noe annet. Å lyve, jukse og manipulere er ikke en akseptabel måte å reagere på.

Når det gjelder bildemanipulering så er det velkjent at det skjer i stor stil. Men i motsetning til FF er de aller fleste publikasjoner helt åpne om at de manipulerer bilder. FF, derimot, nektet hardnakket for det og trakasserte de som mente noe annet. Og uansett hva andre gjør er det ikke akseptabelt for FF å lyve.

Nei, man må ikke boikotte alle for å boikotte FF. FFs manipulasjon, løgn, hets og bedrag er i en særklasse. Og når hun blir tatt skylder hun på alle andre og fremstiller seg selv som et uskyldig offer.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Bilder har vært manipulert i århundrer og det finnes ikke noe galt i det. Jeg regner med at disse som poster stygge kommentarer heller ikke er feilfri, uten at de blir kritisert for det. Caroline er et menneske og har gjort en stor feil, men å feile hører til menneskenaturen og alle har rett på en ny sjanse.

Hun kritiseres ikke for å manipulere bilder, men for å lyve gjentatte ganger om det og latterliggjøre de som påstod noe annet.

Caroline er en bedriftseier som drar inn millioner på bedriften sin. Hun drar inn millioner på å lyve, manipulere og latterliggjøre. Hun har ikke bare gjort en stor feil, men flere alvorlige overtramp. Har du i det hele tatt fulgt med?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forøvrig det er vittig at de som er så opptatt av å boikotte er de samme som holder fotballfrue-tråden i live, en tråd som garantert er er med på å generere ganske så mange klikk på bloggen. Det beste dere kunne gjort nå i ettertid er jo å tie henne ihjel.

Det er viktig å avsløre svindlere og løgnere, særlig når det er millionbedrifter det er snakk om. Det skaper kanskje økt omsetning på kort sikt, men man må tenke litt lenger enn som så. Man kan ikke la være å kritisere noen bare fordi de kan få kortsiktig gevinst av det. Over tid vil oppmerksomheten rundt svindelen kunne føre til en fortjent omsetningssvikt/tap av "velvilje".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg egentlig en lang fanden i hele CBE, men denne argumentasjonen blir for tynn.

Det er ingen tvil om at det er skrevet mye dritt om CBE her inne, og jeg har mer enn en gang sagt hva jeg synes om de innleggene. Debatten som foregår i disse dager er av en annen type. De går på sak. For CBE er ikke bare en person, det er også et merkenavn og millionforetak. Går dere i vranglås og hyler om hets om noen kritiserer HM, Kiwi, L'oreal eller KK? Nei? Hvorfor er det isåfall greit å kritisere andre bedrifter, men ikke CBE?

Så, til argumentene, om vi kan kalle dem det.

"Alle" andre retusjerer. Nei, alle andre gjør ikke det. Bryllupsbilder man har hengende hjemme på veggen er uinteressante, i den forstand at de befinner seg i private hjem og ikke er myntet på offentligheten. Boligannonser fikses på, men jeg regner med at de fleste som kjøper bolig også velger å se boligen irl, fremfor å kjøpe utelukkende basert på bilder. Og for å komme dere i forkjøp, ja, det er mye bildefiksing i reklame. Men reklame annonser kommuniserer ikke med deg i en vennskapelig tone, utgir seg ikke for å være velment og personlige tips og benekter ikke fiksingen. Der har det også vært en del fokus på redigering av bilder, med kritiske røster, uten at reklamebyråer eller merkevarer går ut som privatpersoner og er lei seg på grunn av kritikken.

Kommentarene var et svar på hets og mobbing. Nei, det var de ikke. Kommentarene som er løftet fram er rene hersketeknikker. De er ikke brukt som forsvar, men som angrep, for å frata kritiske røster all "makt" og styrke egen troverdighet og merkevare. Om målet for fotballen var å beskytte familien sin, hvorfor utgi seg for lege, PT og fandens oldemor? Å bruke slike titler, og utgi seg for å være andre, er en kynisk måte å forsøke å vinne en diskusjon. Som ektemann vil LK ha troverdighet om han svarte under eget navn på hets. Men han vil ha mindre troverdighet under eget navn, om han skal svare på kritiske spørsmål om feks trening eller kosthold. Altså låner han troverdighet fra titler vi forbinder med eksperter, for å frata kritikere troverdighet. Dette er hersketeknikk 101, og en ganske så kynisk retorisk knep.

Jeg tror enkelte må forstå at dette er snakk om en millionbedrift, som ikke er en venninne, men som ønsker å tjene penger og bygge merkevare. Det i seg selv er greit, men måten det er gjort på er ikke grei. Det er flott at det kommer fram i lyset og kritiseres. Dette er en råtten og utspekulert måte å drive på, og i motsetning til andre former for reklame og salg, så er den langt mer skjult. Og det er der muligheten for påvirkning ligger. Nettopp derfor bør det få fokus. Og å kritisere det er ikke hets. Og om vi skal avfeie kritikk av ufine forretningsmetoder med argumentet "det er menneskelig å feile", så kan vi like godt slutte å kritisere andre bedrifter også. Synes dere det er en ok løsning?

Det er ikke ofte jeg slenger meg på kne og skriker "AMEN" til noen av Vampens kommentarer, men dette var meget bra skrevet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN postet akkurat link til intervjuet, dette gleder jeg meg til å lese!

http://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden

Det jeg ikke skjønner, er at så mye journalistikk tar utgangspunkt i at alt dette paret sier er korrekt, uten å undersøke videre.

http://www.nettavisen.no/na24/leserne-rmmer-fotballfrue/8530465.html

Bloggeren har i gjennomsnitt hatt rundt 92.000 lesere i 2012. Til sammenligning hadde hun rundt 64.000 lesere i 2014.

Det vises til at mannen kalles nettroll, men ikke de frekkehtene og løgnene han har lirt av seg for å få en slik betegnelse.

Endret av Donpedro
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

DN postet akkurat link til intervjuet, dette gleder jeg meg til å lese!

http://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden

Det er jo en dramatisk historie hun forteller, MEN jeg synes ikke det kan sidestilles med LSK sitt behov for å vinne diskusjoner og kalle det "netthets".

At de knapt siterer en av de konstruktive kommentarene herfra eller fra kommentarfeltet er skuffende (men overhodet ikke overraskende)

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne saken har tatt helt av. La nå ff få være i fred. De fleste sponsorene hennes verken har eller er noe jeg kommer til å handle hos, men det er av helt andre saker enn på grunn av henne.

Ja, la en millionbedrift som lyver, manipulerer og hetser være i fred...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den kommentaren om at hun og søsteren umulig kunne ha samme far kunne virke så sårende for andre, hvorfor lot LK den slippe gjennom sin strenge sensur???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treasures har påvirkningskraft ene og alene pga den store mengden folk som leser blogg, instagram og facebook, omtale i ymse medier samt - dessverre - KG og tilsvarende fora. Det mest effektive - det eneste effektive - for å få en slutt på galskapen er å holde seg borte fra alt som har med de to å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den kommentaren om at hun og søsteren umulig kunne ha samme far kunne virke så sårende for andre, hvorfor lot LK den slippe gjennom sin strenge sensur???

Fordi da ville kgbrukeren som skrev den ta sensuren som et bevis på at det stemte. Det er en tap-tap situasjon og ikke alltid lett å vite hva som er best å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en dramatisk historie hun forteller, MEN jeg synes ikke det kan sidestilles med LSK sitt behov for å vinne diskusjoner og kalle det "netthets".

At de knapt siterer en av de konstruktive kommentarene herfra eller fra kommentarfeltet er skuffende (men overhodet ikke overraskende)

Ok, så det var én person som har stalket henne! Én mann. Én!

Selvsagt kan det være skremmende, men det var da vitterlig ikke det inntrykket jeg fikk utfra offer-innlegget hennes.

.. og nei, jeg-har-det-helt-grusomt-og-knekker-snart-sammen intervjuet hennes rører ikke meg.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det intervjuet var. Får mye medfølelse for fotballfruen :/ Samtidig tenker jeg... Er det så ille, hvorfor fortsetter du? Ut i fra jeg leste, virker det som om hun har det fælt. Forfølgelse, stygge (usaklige) kommentarer om utseendet, folk som setter ut rykter uten grunn... Hadde aldri orket noe sånt, jeg!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...