Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun snakker både om å ha med ungene på jobb når de fotograferer i USA, men også om at det er ferie. Er det ferie eller jobb? Begge deler? Hvis det er jobb, kan de vel skrive av mesteparten på skatten? 

(Jeg kan ingenting om forretningsskatt, forøvrig. 😬)

Det høres ikke bra ut å skulle skrive av ting på skatten fra en reise som omtales som ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Hoody skrev:

Personlig tror jeg at det handler mer om lesernes innstilling enn realitet. Hun kan godt ha sin form for stressende morgen. Selv om det kan oppleves vanskelig for andre å se det fra hennes perspektiv betyr ikke at morningen hennes ikke er stressende. For henne. Og det er jo ikke noe galt å ikke være enig i at hennes morgen er stressende, men man kan jo kanskje respektere at andre har andre rutiner og klokkeslett å forholde seg. Og som sagt så deler hun om seg og sitt. Ikke ditt og mitt. 

Hun deler ikke seg og sitt. Hun har en kommersiell blogg hvor hun selger  annonseplass til bedriftskunder. Hun lever av at folk leser bloggen hennes.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Den isen ble fotografert på bloggen, så da kan de regnskapsføre utgiftene  - dvs. at iskjøpet utgiftsføres på firmaet. De kan ikke skrive av på skatten, men de behøver ikke betale av sin egen private lommebok - treasures as betaler.

Jeg antar at hele eller store deler av turen er utgiftsført på firmaet deres - de blogget og filmet og la ut en masse på SoMe gjennom hele reisen - så da var de på jobb og hadde utgifter i den forbindelse. Jeg antar at mange av reisene deres i hvertfall delvis har vært utgiftsført på selskapet deres de siste årene - de jobber jo alltid når de er på ferie. 

Takk, det høres logisk ut det du forklarer her. Jeg har ikke sett alt på Bloggerne, men det jeg så fremstod mer som fotoshoot enn ferie. Men, men. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun deler ikke seg og sitt. Hun har en kommersiell blogg hvor hun selger  annonseplass til bedriftskunder. Hun lever av at folk leser bloggen hennes.

Hun lever vel strengt tatt av at folk leser annonsene på bloggen og tror rammen de presenteres i er virkelighet

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MissLucy skrev:

nei, hun deler ikke seg og sitt. Hun deler et oppkonstruert og idealisert bilde som verken er hennes eller vårt, og du illustrerer problemstillingen helt perfekt når du sier at hun deler "seg og sitt". For da har du jo kjøpt historien hun forteller selger.

13 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jajajaja.. Fullt klar over det. Men når hun lager smoothie til frokost før hun skal feks levere ungene i bhg.. Så lager hun smoothie til frokost - uansett hvor kommersiell blogg hun har. Det hun gjør tar fortsatt tid, og hun kan fortsatt bli stresset, og stresset hun skriver om er hennes stress (seg og sitt) og ikke ditt og mitt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Jeg håper hun har lært fra i fjor, jeg håper hun husker å ta med trusa si. Eller husker at det selges truser i Oslo og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Hoody skrev:

Jajajaja.. Fullt klar over det. Men når hun lager smoothie til frokost før hun skal feks levere ungene i bhg.. Så lager hun smoothie til frokost - uansett hvor kommersiell blogg hun har. Det hun gjør tar fortsatt tid, og hun kan fortsatt bli stresset, og stresset hun skriver om er hennes stress (seg og sitt) og ikke ditt og mitt. 

Hvordan vet man at bildet er tatt til frokost? Kan være tatt en  lørdags ettermiddag for alt man vet. Markedsføring i kortversjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmy_H skrev:

Hvordan vet man at bildet er tatt til frokost? Kan være tatt en  lørdags ettermiddag for alt man vet. Markedsføring i kortversjon. 

Morningen kan fortsatt være stressende, selv om bildet er fra en annen gang. 

Jeg er enig i det du skriver. Eg syns bare  ikke at ALT med bloggen trenger å være kommentert. Hele tråden blir veldig, veldig negativ. Og jeg har sagt det før: de kommentarene som faktisk er konstruktive og viktige som handler om feks eksponering drukner i disse andre kommentarene. Kjempesynd. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emmy_H skrev:

Ikke når man er sunnmøring 😉Penger spart  er penger tjent. 

Dummeste jeg har hørt og jeg er sunnmøring 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
27 minutter siden, Hoody skrev:

Jeg er enig i det du skriver. Eg syns bare  ikke at ALT med bloggen trenger å være kommentert. Hele tråden blir veldig, veldig negativ. Og jeg har sagt det før: de kommentarene som faktisk er konstruktive og viktige som handler om feks eksponering drukner i disse andre kommentarene. Kjempesynd. 

Jeg synes da virkelig ikke hele tråden blir "veldig, veldig negativ"?

Tvert i mot, så er den til tider ganske morsom - om ikke alltid så konstruktiv.Og jeg synes slett ikke det er "kjempesynd". Får meg ofte en god latter av mange fiffige kommentarer her inne:fnise: 

Man må rett og slett bare finne seg i at brukerne på KG er forskjellige, noen kommenterer det ene, og noen det andre. Burde ikke være noe problem å overse det man ikke er enig i. Eller man kan kommentere - opp til hver enkelt.

Problemstillingen rundt eksponering drukner slett ikke, den blir tatt opp daglig, både her og i tråden om bloggerbarna.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hoody skrev:

Slik jeg ser det handler det mye om å kunne slenge dritt. Syns ofte det er langt mellom de konstruktive innleggende. 

Endret av Lana01
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode av bloggerne gjorde meg kvalm. Her kjøper paret flere instavennlige iskremer som skal fotograferes til blogg og instagram og sannsynligvis utgiftsføres dette siden det var så viktig for frua med kvittering.

Og disse to små som til enhver tid er dollet opp for gode bilder, for et familieliv........

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lana01 skrev:

Sånn jeg ser det handler det mye om å kunne slenge dritt. Syns ofte det er langt mellom de konstruktive innleggende. 

det kommer vel an på hva man forstår med "konstruktiv". Frua selv for eksempel har jo definert "konstruktiv kritikk" på samme måte som andre ville definere "gode råd". Hva mener du er et konstruktivt innlegg?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MissLucy skrev:

det kommer vel an på hva man forstår med "konstruktiv". Frua selv for eksempel har jo definert "konstruktiv kritikk" på samme måte som andre ville definere "gode råd". Hva mener du er et konstruktivt innlegg?

På ‎09‎.‎01‎.‎2019 den 16.17, MissLucy skrev:

det tror jeg ikke er sannsynlig. Hun har blogget i nesten 10 år, og publikumsinteressen er åpenbart dalende. Det er rett og slett ikke realistisk å tro at hun skal klare å blogge i 15-20 år til sammen. CBE har vært på toppen av sin popularitetskurve, og nå er den på vei nedover. B-kjendiser kommer og går, og blir fort glemt, og jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal skje med CBE også.

Konstruktiv

2 timer siden, Macimba skrev:

Jeg håper hun har lært fra i fjor, jeg håper hun husker å ta med trusa si. Eller husker at det selges truser i Oslo og.

ikke konstruktiv.

Bare et par eksempler på hva jeg synes er greit//ikke greit. 

Endret av Lana01
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Chrisssi skrev:

Siste episode av bloggerne gjorde meg kvalm. Her kjøper paret flere instavennlige iskremer som skal fotograferes til blogg og instagram og sannsynligvis utgiftsføres dette siden det var så viktig for frua med kvittering.

Og disse to små som til enhver tid er dollet opp for gode bilder, for et familieliv........

Er jo slik de tjener sin lønn. Fasadeliv og et liv på utstilling. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mrs. Random Nick

😅 Klager på kulda mens frua står ute med en jakke hun nekter å kneppe igjen for å være stilig, samt at hun insisterer på å være kul på føttene også ved å nekte å bruke stilongs/vanlige sokker. 😂 De er en egen rase, de bloggerne. Varmer meg heller i stilongsen min når jeg fryser jeg, frossenpinn som jeg er, fremfor å kringkaste det på sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lana01 skrev:

Konstruktiv

ikke konstruktiv.

Bare et par eksempler på hva jeg synes er greit//ikke greit. 

Jeg syns ikke det er greit at brukere skal sette rammer for hva som er greit/ikke greit å skrive i en tråd der det er veldig mange ulike deltakere. Jeg ser poenget ditt, men nettopp derfor har vi mulighet til å rapportere det vi ikke liker slik at moderator kan ta en nærmere kikk og eventuelt rydde. Det vil alltid være ulike nivåer av kritikk i et forum, alt etter hva de ulike brukerne subjektivt syns passer der og da. Akkurat denne tråden og Bloggerbarna-tråden er av de mest saklige og konstruktive sammenlignet med våset som får stå i andre tråder.

Fint at du påpeker god og dårlig debatt, og er stort sett enig i akkurat dette, men det blir litt utopisk å mene at kun konstruktiv kritikk bør skrives når det er så mange ulike brukere med ulike perspektiv innom på ulike tidspunkt.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...