Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #64161 Del Skrevet 7. januar 2019 Dagens lesertall 20.000 og 130 i minus med antall følgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64162 Del Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, Emmy_H skrev: Dagens lesertall 20.000 og 130 i minus med antall følgere. før blogglisten forsvant var de nede i 18 000 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 7. januar 2019 #64163 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Så jeg skal nå tro på at de betaler for alt selv og i tillegg ikke får betalt for reklame, og lever kun av ad.lenker og sidevisninger?? For hvor ellers kommer inntektene fra? Såååå mye betaler neppe tv2. Endret 7. januar 2019 av LilleSnupp 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64164 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Så jeg skal nå tro på at de betaler for alt selv og i tillegg ikke får betalt for reklame, og lever kun av ad.lenker og sidevisninger?? For hvor ellers kommer inntektene fra? Såååå mye betaler neppe tv2. tipper det er så enkelt som at personen som sier de ikke betaler, ikke er kjent med avtalen. Hvis CBE bruker det store, stygge R-ordet, så er det ikke uten kompensasjon. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #64165 Del Skrevet 7. januar 2019 24 minutter siden, MissLucy skrev: før blogglisten forsvant var de nede i 18 000 Ja, det var samme tall i forrige uke. Jeg skjønner ikke hvordan så dårlige tall kan være attraktive for annonsører? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 7. januar 2019 #64166 Del Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Mrs Bella skrev: Jeg skrev til Kundeservice/Markedsavdelingen, og fikk opplyst at de "vet ikke om det var planlagt reklame fra vår side". Firmaet sa også at det virket som "en subjektiv anmeldelse av vårt produkt." Vedkommende skulle også ta det videre. I oppfølgingssamtalen jeg tok pr telefon, så de at de ikke betaler for reklame. Mer vet jeg ikke. Ville dele dette, da flere firmaer får øynene opp, og det gjør også vi potensielle forbrukere, når jeg er i kontakt med dem ang ulik reklame på bloggen. Det kan være de kaller det et betalt samarbeid, og/eller at det er et punkt i kontrakten om tilbakemeldinger fra publikum. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. januar 2019 #64167 Del Skrevet 7. januar 2019 39 minutter siden, mikrobe skrev: Det kan være de kaller det et betalt samarbeid, og/eller at det er et punkt i kontrakten om tilbakemeldinger fra publikum. Hva er forskjellen på et betalt samarbeid og reklame? Hvis man får betalt for å vise frem noe, er det reklame. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #64168 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, pøbelsara skrev: Hva er forskjellen på et betalt samarbeid og reklame? Hvis man får betalt for å vise frem noe, er det reklame. Du vet, Photoshop er lik «lys og skygge». Det er vel omtrent som forskning :» kan tolkes forskjellig», LKE anno 2018 om solkrem og skadevirkninger av dette. Endret 7. januar 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 7. januar 2019 #64169 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) @Mrs Bella Det skal merkes som reklame også om bloggeren har fått rabatt. Så CBE kan ha fått rabatt der og da, så derfor må det merkes. Hun har betalt selv (men ikke full pris) og firmaet har ikke betalt for reklame (kun gitt rabatt) men CBE må likevel merke. Endret 7. januar 2019 av Dr. A. Kula 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 7. januar 2019 #64170 Del Skrevet 7. januar 2019 41 minutter siden, pøbelsara skrev: Hva er forskjellen på et betalt samarbeid og reklame? Hvis man får betalt for å vise frem noe, er det reklame. Ingen verdens ting. (Første halvdel av svaret mitt kunne trengt et .) Jeg tenkte om ordet 'reklame' ikke er nevnt i kontrakten så løy strengt tatt ikke personen som svarte henne, selv om hen ikke var helt ærlig heller. En finurlig måte å unngå å svare på. Og den taktikken minnet meg om kverulering, som fikk meg til å tenke på de som reklamerte for firmaet, osv osv. Det er ikke bare bloggere som unngår å bruke ordet reklame for å lure folk til å lese videre. VG gjør for eksempel det samme med Familieklubben. De kaller det en klubb, sier det er gratis å være medlem - men man må registrere seg ved å logge inn med en Schibsted-konto. Alt VG sitter på av informasjon om leserne sine er gull verdt, det er veldig mye å hente fra annonsører når man kan treffe spesifikke målgrupper på den måten. Mer enn om leserne skulle betalt for artiklene. Det står kanskje ikke rett ut at nevnte klubb anbefaler leserne å kjøpe produkter omtalt i artikkelen hos verdensbesteapotek.co.uk, men artikkelen publiseres mens nevnte apotek har tilbud på disse produktene. For eksempel. Å være så diskret er ikke helt CBE.nos stil antar jeg, der er det kanskje tryggest med direktelinker så ikke noen forviller seg inn i feil nettbutikk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 7. januar 2019 #64171 Del Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, MissLucy skrev: tipper det er så enkelt som at personen som sier de ikke betaler, ikke er kjent med avtalen. Hvis CBE bruker det store, stygge R-ordet, så er det ikke uten kompensasjon. Tenker jeg også. De har sikker fått en fordel. Hvis de får en fordel så skal det merkes. Firmaet tenker nok betaling som i form av penger. Antar jeg. Kan ikke se for meg at de ikke har fått noe, hvis de først merker innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 7. januar 2019 #64172 Del Skrevet 7. januar 2019 De kan redigere og pynte på bilder til alle kunstens regler, men å følge lovverket mht annonsering klarer de ikke. Selv ikke etter snart ti år i (blogg)bransjen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 8. januar 2019 #64173 Del Skrevet 8. januar 2019 Sånn for enkelthets skyld, kunne cbe.no bare merkes med ordet "Reklame" i en tydelig font på headerbildet, siden svært lite som vises på bloggen ikke er betalt annonseplass. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 8. januar 2019 #64174 Del Skrevet 8. januar 2019 Tv2 som betalte disneyland? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 8. januar 2019 #64175 Del Skrevet 8. januar 2019 11 minutter siden, Xstrella skrev: Tv2 som betalte disneyland? Royal Carribian? Hvis man skroller ned så ser man alle samarbeidspartnere : https://www.unitedinfluencers.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 8. januar 2019 #64176 Del Skrevet 8. januar 2019 Fikk litt trist følelse inni meg av at det var med kameracrew på den turen.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 8. januar 2019 #64177 Del Skrevet 8. januar 2019 24 minutter siden, Spøkelse skrev: Fikk litt trist følelse inni meg av at det var med kameracrew på den turen.. Enig. Det er noe sørgelig over et ektepar i 30-årene med en slik vanvittig oppmerksomhetstrang. Når lesertallene daler slik som de har gjort er det litt ekstra krampaktig å bli med på Bloggerne... Særlig i en tid med fokus på å ikke eksponere barn. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. januar 2019 #64178 Del Skrevet 8. januar 2019 Hadde de med seg tv-team i disney? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. januar 2019 #64179 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Hadde de med seg tv-team i disney? så klarte de å finne en måte å tjene penger på ferien, uten at det teknisk sett er reklame og uten å måtte merke floridainnleggene. Kanskje klarte de i tillegg å skrive av hele turen på skatten på den måten? begynner å forstå hvorfor frua gikk rundt i minni mus-kostyme - må jo se litt sprek ut på tv. Endret 8. januar 2019 av MissLucy 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 8. januar 2019 #64180 Del Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, pøbelsara skrev: Hadde de med seg tv-team i disney? Ja dessverre 😞 Forklarer de litt spezielle antrekkene for familiekos i amerikansk familiepark og nå mener jeg ikke Minnie Musørene. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg