Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Emmy_H
Skrevet
10 minutter siden, Cavatina skrev:

Helt enig med deg. Det er ganske hårreisende at noen fortsatt mener at omtalen av brudd på barns rettigheter er verre enn selve eksponeringen barn blir utsatt for. Det viktigste er å ivareta barnas beste, noe jeg mener ikke må glemmes når man diskuterer ansvarliggjøringen av eksponeringen. Å diskutere barns beste for øyet er ikke, og skal heller ikke bli en konkurranse om hvem som skal vinne det siste ordet.
Her kan man lese mer om tematikken.

Det er valg foreldre tar, alle foreldre må gjøre et valg for barna sine i løpet av et liv. Noen valg er bedre en andre, og noen valg kan ikke forsvares uansett. Det handler ikke om hat mot CBE, verden er større en som så. Men viktigheten av å belyse barns rettigheter, det er bare å se på trådene om disse Snapchat mammaene. Er det hat å påpeke at de ikke oppfattes som joviale? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Emmy_H skrev:

Beklager men dere holder fast på et halmstrå. Det er ingen andre enn foreldre som skal stilles ansvarlig for egne handlinger, om det gjelder de som driver med omsorgssvikt eller bloggere som legger ut bilder av mindrårige uten samtykke -kompetanse. For å selge leverpostei, barneutstyr, vitaminbjørner (som er helt på trynet) eller cruise og Disneyland opphold. Det er  ingenting som tilsier at dette kan forsvares. Andre foreldre klarer fint å forsørge egne barn uten at barna trenger å bidra slik bloggerbarn av millionsinntekts blogger trenger å gjøre. Det sier seg selv, at med luksusen foreldre fronter så burde mindreårige vært fritatt for unødvendig belastning gjennom eksponeringen. 

Dette har lite med innlegget mitt å gjøre, så jeg lurer på om du i det hele tatt leste det? :klo:

Gjest Emmy_H
Skrevet
2 minutter siden, Fvonk skrev:

Dette har lite med innlegget mitt å gjøre, så jeg lurer på om du i det hele tatt leste det? :klo:

Har lest det. Har svart. 

Skrevet (endret)

CBE har 20 000 + faste lesere hver dag. Veldig mange er selv småbarnsmødre og er reflekterte personer med høyrere utdannelse. De har nok i stor grad forstått konseptet med å være blogger og influencer. Hun deler en liten overfladisk del av sitt liv og i det livet er hun også småbarnsmor. Det er overhode ikke noe krenkende ved det hun deler. Men, jeg ser at flere her inne måned etter måned velger å diskutere og kommer med påstander som ikke har grobunn i virkeligheten . Det å komme med påstander om at hun selger barnas barndom og privatliv. Det er da ikke noe av det hun legger ut som overhode viser dette. Det blir ikke en større sannhet enn at man skriver det flere ganger her inne. 

En kan ikke ta denne tråden alvorlig, og aller minst tenker jeg at ekteparet gjør det. Som de oppegående og fornuftige personer CBE og ekteparet fremstår som, så regner jeg med at de små etterhvert blir forklart hvilke negative elementer som er endel av å være en offentlig person. 

En liten kuriositet er jo at bloggen fortsatt består i beste velgående, mens en av CBE faste kritikere er ute av kvinneguiden og får ikke lenger lagt ut sine linker og informasjon/vinklinger som ønsker å fremstiller CBE negativt eller dra frem gammel gruff fra tidligere. 1-0 til CBE der altså, selv om jeg tror at ekteparet kunne brydd seg mindre. 

Endret av Lin10
  • Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Emmy_H skrev:

Har lest det. Har svart. 

Ok - svaret ditt er et stråmannsargument med med hensyn til mitt innlegg.

Gjest Emmy_H
Skrevet
5 minutter siden, Fvonk skrev:

Ok - svaret ditt er et stråmannsargument med med hensyn til mitt innlegg.

Ok. 

Skrevet
10 minutter siden, Lin10 skrev:

CBE har 20 000 + faste lesere hver dag. Veldig mange er selv småbarnsmødre og er reflekterte personer med høyrere utdannelse.

Stemmer det - du finner oss her i tråden. :) 

• Liker 43
Skrevet

Skjønner at siste rest av jul er over, når blodfansen har rikelig med tid til å komme med lange forsvarstaler for CBE 👍

• Liker 15
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Lin10 skrev:

CBE har 20 000 + faste lesere hver dag. Veldig mange er selv småbarnsmødre og er reflekterte personer med høyrere utdannelse. De har nok i stor grad forstått konseptet med å være blogger og influencer. Hun deler en liten overfladisk del av sitt liv og i det livet er hun også småbarnsmor. Det er overhode ikke noe krenkende ved det hun deler. Men, jeg ser at flere her inne måned etter måned velger å diskutere og kommer med påstander som ikke har grobunn i virkeligheten . Det å komme med påstander om at hun selger barnas barndom og privatliv. Det er da ikke noe av det hun legger ut som overhode viser dette. Det blir ikke en større sannhet enn at man skriver det flere ganger her inne. 

En kan ikke ta denne tråden alvorlig, og aller minst tenker jeg at ekteparet gjør det. Som de oppegående og fornuftige personer CBE og ekteparet fremstår som, så regner jeg med at de små etterhvert blir forklart hvilke negative elementer som er endel av å være en offentlig person. 

En liten kuriositet er jo at bloggen fortsatt består i beste velgående, mens en av CBE faste kritikere er ute av kvinneguiden og får ikke lenger lagt ut sine linker og informasjon/vinklinger som ønsker å fremstiller CBE negativt eller dra frem gammel gruff fra tidligere. 1-0 til CBE der altså, selv om jeg tror at ekteparet kunne brydd seg mindre. 

Og poenget ditt er? Denne argumentasjonen kommer alltid når man har brukt opp andre argumenter. Ja, de har 20.000 som leser bloggen en nedgang på 80.000 på 10.år. De har i forrige uke mistet 107 følgere, ingen nye kommet til. At de er med på bloggerne  viser at de trenger større nedslagsfelt for å klare å få markedsførings oppdrag. De reklamerer for alt som de kan reklamere for, fra bensinstasjon til leverpostei til dåsespray med kokoslukt. Det er mye som viser at det ikke går oppover, hvis man viser til hvordan det var før. Jeg viser til Blondinebella, kåret til årets forretningskvinne. Hun har skapt mange arbeidsplasser og er tydelig i sin forretningsprofil. Hun er anerkjent i Sverige på tross av at hun var rosablogger, hun har fått til noe.

Endret av Emmy_H
Skrevet
16 minutter siden, Lin10 skrev:

I beste velgående er vel å ta nå som lesertallene er redusert med 80 % fra glansdagene...

• Liker 27
Gjest Zeitgeist
Skrevet
6 minutter siden, Lin10 skrev:

CBE har 20 000 + faste lesere hver dag. Veldig mange er selv småbarnsmødre og er reflekterte personer med høyrere utdannelse.

Jeg vil gjerne se dokumentasjon på dette. 

De har nok i stor grad forstått konseptet med å være blogger og influencer.

Hvordan kan du hevde dette? Hvilke belegg har du for påstanden din?

Hun deler en liten overfladisk del av sitt liv og i det livet er hun også småbarnsmor. Det er overhode ikke noe krenkende ved det hun deler.

Kan det ikke tenkes at det er andre (mindre renhårige) grunner til at hun benytter seg av "småbarnsmor"-rollen? Og igjen, hvorvidt noe er krenkende er det verken du eller jeg som bestemmer, men den personen/de personene som utleveres.

Men, jeg ser at flere her inne måned etter måned velger å diskutere og kommer med påstander som ikke har grobunn i virkeligheten . Det å komme med påstander om at hun selger barnas barndom og privatliv. Det er da ikke noe av det hun legger ut som overhode viser dette. Det blir ikke en større sannhet enn at man skriver det flere ganger her inne. 

En god del påstander som har først blitt uttalt her inne, har i ettertid vist seg å ha særdeles god grobunn i virkeligheten. Og det er ikke bare her inne det reageres på utlevering av mindreårige i kommersiell kontekst: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim

Til å ikke kunne ta denne tråden alvorlig, er det utrolig hvor ofte du skriver innlegg. Og jeg vet ikke helt, men jeg regner ikke folk som gjentatte ganger har fått påpakning fra Helsedirektoratet, Forbrukertilsynet, og andre offentlige institusjoner som spesielt oppegående og fornuftige. 

Værsågod: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ 

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg tror gjerne på at de yngste medlemmene i den familien etterhvert blir klar over/gjort klar over negative konsekvenser som følger med å være en offentlig person.

En stor del av problemet er at de allerede i noen grad er offentlige personer, lenge før noen kan forklare dem hvilke negative bieffekter en slik rolle har. Og de har aldri fått sjansen til å velge det, slik foreldrene har gjort, og i noen grad gjort for dem.

Til sammenligning vet jeg faktisk ikke hva barna til Erna Solberg heter, engang.

Endret av Hot mess
La inn ett punktum i en litt for lang setning og presiserte formulering.
  • Liker 26
Skrevet (endret)

Jeg dumpet borti en episode av «Bloggerne»  i ettermiddag. Veldig mye av episoden handlet om en (annen) bloggers antrekk til fest der hun skulle vise nippler! Jeg klarer bare ikke få det til å stemme at man velger som blogger med sin familie og være med på noe sånt hvis din virkelige leserskare er høyt utdannede og reflekterte kvinner! Det stemmer ikke overens i det hele tatt! 

Og man er selv heller ikke hverken oppegående eller reflektert når man setter egne behov foran barnas rettigheter til eget privatliv. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 26
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Hot mess skrev:

Jeg tror gjerne på at de yngste medlemmene i den familien blir gjort klar over hvilke negative elementer som følger med å være en offentlig person, en stor del av problemet er at de allerede i noen grad er offentlige personer, lenge før noen kan forklare dem hvilke negative bieffekter en slik rolle har. Og de har aldri fått sjansen til å velge det, slik foreldrene har gjort, og i noen grad gjort for dem.

Til sammenligning vet jeg faktisk ikke hva barna til Erna Solberg heter, engang.

Enig! Det skulle vært totalt unødvendig å forklare barn noe som helst om «negative elementer»  ved å være offentlig person, så sant de ikke er kongelige. Jeg tror noen trenger en realitetsoppdatering på hva folk som er høyt utdannet faktisk tenker om blogger. Jeg kjenner 2 personer som liker CBE sin blogg, ingen av de er høyt utdannet eller har noe særlig høy refleksjonsnivå i forhold til hverken det ene eller det andre. Selv om man faktisk kan reflektere selv om man ikke er høyt utdannet. Morsomt at det er et kvalitets stempel på en blogg hvor bloggeiere ikke har høyere utdanning.

Endret av Emmy_H
Skrevet

He he, jeg har høy utdannelse, det samme har storparten av min omgangskrets, å lese cbe (og andre blogger!) er min guilty pleasure, vi snakker ALDRI om fruen og hennes innlegg når vi møtes, det har faktisk aldri skjedd! Jeg leser også se og hør når jeg er hos frisøren, det sier jeg aldri heller... 😂😂😂

• Liker 20
Skrevet

De bildene CBE viser er delikate og classy. Hva er farlig med å vise litt brystvorter gjennom blusen eller ikke bruker bh. Hennes valg og godt er det. Hun en dyktig mann som er fotograf og har god grep på dette. Flott med litt sexy og sensuelle antrekksbilder uten at det spiller på sex. Der er forskjellen. Bildene blir ikke vulgære. 

Det er veldig sjelden hun viser rompen rett i kamera og spiller på dette. Eller drar ned blusen for å vise bryster. Det såkalte rompebilde på forsiden av Det Nye var vinklet på en morsom måte. Overhode ikke vulgært eller at hun spilte på sex. Det var humoristisk henvisning til at hun ble tatt med buksene ned i forhold til jukset hun ble tatt for. Ja, det var alvorlig, men det er absolutt innenfor hva en kan spøke litt med, når en får det litt på avstand, uten at man bagatelliserer det som skjedde. Derfor dette bildet er nå min konklusjon. Hun sjokkerer av og til og det er gøy. Men, på en classy måte. 

Hun har en flott kropp og hun går med kroppsnære antrekk, men hun spiller overhode ikke på sex. Er en trygg i seg selv og vil en aldri ha behov for vise seg frem på en slik måte, at en skulle tro det var et mannlig publikum en henvender seg til. 

Funkygine, CBE er b.la bloggere som viser kropp på en sunn måte. De har flotte kropper, men de spiller ikke på kropp som om de er et sexobjekt eller ønsker å være det. 

• Liker 5
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Hvor mange utdannelser er det bloggeierne har vært innom? Minnes PT, ernæringsfysiolog og journalist. Var det noen fler? Lege?

Endret av Emmy_H
Gjest formula
Skrevet
4 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun har en flott kropp og hun går med kroppsnære antrekk, men hun spiller overhode ikke på sex. Er en trygg i seg selv og vil en aldri ha behov for vise seg frem på en slik måte, at en skulle tro det var et mannlig publikum en henvender seg til. 

Dagens!😂😂😂

Skrevet
7 minutter siden, Lin10 skrev:

De bildene CBE viser er delikate og classy. Hva er farlig med å vise litt brystvorter gjennom blusen eller ikke bruker bh. Hennes valg og godt er det. Hun en dyktig mann som er fotograf og har god grep på dette. Flott med litt sexy og sensuelle antrekksbilder uten at det spiller på sex. Der er forskjellen. Bildene blir ikke vulgære. 

Det er veldig sjelden hun viser rompen rett i kamera og spiller på dette. Eller drar ned blusen for å vise bryster. Det såkalte rompebilde på forsiden av Det Nye var vinklet på en morsom måte. Overhode ikke vulgært eller at hun spilte på sex. Det var humoristisk henvisning til at hun ble tatt med buksene ned i forhold til jukset hun ble tatt for. Ja, det var alvorlig, men det er absolutt innenfor hva en kan spøke litt med, når en får det litt på avstand, uten at man bagatelliserer det som skjedde. Derfor dette bildet er nå min konklusjon. Hun sjokkerer av og til og det er gøy. Men, på en classy måte. 

Funkygine, CBE er b.la bloggere som viser kropp på en sunn måte. De har flotte kropper, men de spiller ikke på kropp som om de er et sexobjekt eller ønsker å være det. 

Hvis man sier det mange nok ganger blir det sant.

• Liker 37
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Aricia skrev:

Slettet. Ble litt uklart.

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...