Attic Skrevet 2. desember 2018 #63561 Del Skrevet 2. desember 2018 13 minutter siden, pøbelsara skrev: POenget mitt er at det er jo helt merkverdig at hun bruker samme kanal som hun selger (dyr) markedsføring via,til å dele fra en tydeligvis privat bursdagsfeiring - komplett med shots. Hva er poenget med å dele absolutt alt men driver med? Er ikke hele poenget med bloggen og instagrammen osv å dele fra "livet" hennes da? (Med innbakt reklame i alle kriker og kroker) Hvorfor er det mer merkverdig å dele dette enn alt det andre hun deler? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. desember 2018 #63562 Del Skrevet 2. desember 2018 29 minutter siden, Attic skrev: Er ikke hele poenget med bloggen og instagrammen osv å dele fra "livet" hennes da? (Med innbakt reklame i alle kriker og kroker) Hvorfor er det mer merkverdig å dele dette enn alt det andre hun deler? Nei, si det? Jeg sunes jo at hun deler alt for lye om mange ting. Særlig ungene. Jeg synes hele konseptet kommersiell blogging en ræva ide - å dele fra livet med innbakt reklame. Litt sånn Truman-show. Så min negative reaksjon på at de deler privat festing og shotting på hennes kommersielle kanal, henger selvsagt sammen med det. Jeg klarer jo ikke å se hvordan seriøse bedrifter i det hele tatt kan tenke tanken at å reklamere for varene sine innimellom liksom-privatlivet hos bloggere er noen god ide i det hele tatt. Og så tenker jeg at festing og andre folks bursdager ikke har noe å gjøre på bloggen, heller. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attic Skrevet 2. desember 2018 #63563 Del Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, pøbelsara skrev: Nei, si det? Jeg sunes jo at hun deler alt for lye om mange ting. Særlig ungene. Jeg synes hele konseptet kommersiell blogging en ræva ide - å dele fra livet med innbakt reklame. Litt sånn Truman-show. Så min negative reaksjon på at de deler privat festing og shotting på hennes kommersielle kanal, henger selvsagt sammen med det. Jeg klarer jo ikke å se hvordan seriøse bedrifter i det hele tatt kan tenke tanken at å reklamere for varene sine innimellom liksom-privatlivet hos bloggere er noen god ide i det hele tatt. Og så tenker jeg at festing og andre folks bursdager ikke har noe å gjøre på bloggen, heller. Veldig enig i det meste du skriver her 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 2. desember 2018 #63564 Del Skrevet 2. desember 2018 Er det bare meg som er lei av bilder hvor hun dekker 90% av formatet, gjerne tre-fire bilder men bare med ansiktet vendt 1 cm vekk eller opp, eller at munnen åpnes og lukkes? Jeg syns det er så uinteressant. Lurer veldig på hvem som lar seg inspirere av slike narssistiske bilder. Hun er jo flink til å pynte og bake osv, det er vel det som inspirerer leserne? Eller har hun behov for å vise seg selv hele tiden? Skal vi liksom bli inspirert når vi får hele CBE trykt oppi trynet? Like uinteressant som å se barna hennes spør du meg. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalunka Skrevet 2. desember 2018 #63565 Del Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, pøbelsara skrev: POenget mitt er at det er jo helt merkverdig at hun bruker samme kanal som hun selger (dyr) markedsføring via,til å dele fra en tydeligvis privat bursdagsfeiring - komplett med shots. Hva er poenget med å dele absolutt alt men driver med? Jeg skjønner tankegangen din, men samtidig bejubler jeg hver eneste snap/story/innlegg uten barna. Hun kan henge ut seg selv og mannen til de blir mørkeblå, bare de skjermer de små! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. desember 2018 #63566 Del Skrevet 2. desember 2018 28 minutter siden, Kalunka skrev: Jeg skjønner tankegangen din, men samtidig bejubler jeg hver eneste snap/story/innlegg uten barna. Hun kan henge ut seg selv og mannen til de blir mørkeblå, bare de skjermer de små! Forsåvidt enig, men som en annen bruker nevner: det er et ekstremt behov for å publisere fjeset sitt flere ganger om dagen ute og går. Jeg forstår ikke tankegangen rundt at selfies, kaffekopper, og high-speed mølleløping skal være inspirerende for andre enn seg selv. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoody Skrevet 2. desember 2018 #63567 Del Skrevet 2. desember 2018 Men det er utrolig lite konstruktiv å kommentere igjen og igjen (ja, helt sikkert forskjellige brukere) hvorfor man ikke skjønner hvorfor noen legger ut selfies. Å rette oppmerksomheten mot eksponering av barn og kroppspress er helt supert, men selfies? Personlig mener jeg at de viktige poengene i denne tråden ofte drukner i sånne kommentarer, og det synes jeg er synd. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 3. desember 2018 #63568 Del Skrevet 3. desember 2018 Cbe.no påberoper seg å inspirere gjennom å fremstå som et glanset magasin, der hensikten er å påvirke leseren til å kjøpe hva som annonseres. Det er inntektsgrunnlaget for selve bloggen. Men selv et glanset magasin som "Elle" har større variasjon og mer bredde i lesestoffet, til tross for uhorvelige mengder reklame. Deretter ynder bloggeieren å vedlikeholde kundemassen/følgere ved å opprettholde venninnefremstillingen via kanaler som Instagram, YT, twitter og snap. Alle med bedriftsnavnet, ikke som privatperson. Da blir det en smule lite gjennomtenkt å bruke en firmakonto til å publisere en salig blanding av selfies med trutmunn, tequilashots, fyllavrikking i gangen i et sponset hotell, reklame for produkter, kaffekopper, hopp og sprett, nebbing mot ektemake/firmaansatt, og barnestemmer både med og uten ansikt. I tillegg har bloggeier en privat Facebook-konto i tillegg til "Fan-siden". Om den er i aktiv bruk har jeg ikke fulgt med på, og en kommentarhappy ektemake/firmaansatt som ytrer blødmer der det passer på vegne av kona/sjefen. Det er uvisst om han ytrer seg som privatperson eller ansatt, og det er i tillegg godt kjent at han har tatt på seg ansvaret for det omfattende kommentarjukset med vernede profesjonstitler han ikke hadde rett til å bruke, bare for å "ta" en 16 åring som klaget på Kina-varene de solgte i nettbutikk, eller fremstå som lege for hevde at å miste menstruasjon av trening var ufarlig. (@Asti - hjelp til dokumentasjon, snille?) På denne måten har den manglende troverdigheten og forsøkene på å bygge den opp igjen, druknet i lite profesjonalitet og selvforherligelse, og derigjennom har de stilt seg lagelig til for hugg ved å sause tingene sammen. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 3. desember 2018 #63569 Del Skrevet 3. desember 2018 @Revenge of Cthulhu men er det svært gjennomtenkt å bruke firmakonto til tequila-fylla for å opprettholde venninnefremstillingen? Uten den blir jo bloggen et rent magasin. Vi får ikke tilfredsstilt kikkerlysten i oss. For det er vel det CBE vet og spiller på, hele bedriften er vel basert på at vi har lyst til å få et innblikk i det fantastiske livet til dama tidligere kjent som fotballfrue. Uten hverdagslivet(hvis det kan kalles det) med barn og de koselige vennekveldene, oppussing, de stressende og uforutsette tingene som skjer i hverdagen(brakk en negl gitt og søla kaffe), så er jo bloggen verdt null niks nada. Manglende troverdighet, å ja, men verden vil bedras. Hun tjener godt på bloggen ved å kjøre denne business-stilen, og jeg ser ikke for meg at verken hun eller andre bloggdamer kommer til å endre oppskriften før vi forbrukere "skjerper" oss. Jeg fatter ikke at folk fortsatt leser blogger! Losing faith in humanity. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 3. desember 2018 #63570 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) @Revenge of Cthulhu her er dokumentasjonen vedr kommentarjukset: https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/ Tilføyelse: Truet ung blogger (lenke nederst): https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ Endret 3. desember 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 3. desember 2018 #63571 Del Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, Asti skrev: @Revenge of Cthulhu her er dokumentasjonen vedr kommentarjukset: https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/ Tilføyelse: Truet ung blogger (lenke nederst): https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ Tusen takk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 3. desember 2018 #63572 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) 2 timer siden, Oline12 skrev: @Revenge of Cthulhu men er det svært gjennomtenkt å bruke firmakonto til tequila-fylla for å opprettholde venninnefremstillingen? Uten den blir jo bloggen et rent magasin. Vi får ikke tilfredsstilt kikkerlysten i oss. For det er vel det CBE vet og spiller på, hele bedriften er vel basert på at vi har lyst til å få et innblikk i det fantastiske livet til dama tidligere kjent som fotballfrue. Uten hverdagslivet(hvis det kan kalles det) med barn og de koselige vennekveldene, oppussing, de stressende og uforutsette tingene som skjer i hverdagen(brakk en negl gitt og søla kaffe), så er jo bloggen verdt null niks nada. Manglende troverdighet, å ja, men verden vil bedras. Hun tjener godt på bloggen ved å kjøre denne business-stilen, og jeg ser ikke for meg at verken hun eller andre bloggdamer kommer til å endre oppskriften før vi forbrukere "skjerper" oss. Jeg fatter ikke at folk fortsatt leser blogger! Losing faith in humanity. Jeg er enig med deg. Det ER selve businessen å blande privatliv og salg av reklame på denne måten. Det er en velfungerende strategi å dra leservenninnene med på fest, cruise, barnebursdag eller sykkeltur. Uten det ene funker, ikke det andre. Nå når bloggverden har blitt profesjonalisert, så oppleves det som en relativt kynisk bransje. Steg 1: Opparbeid en relasjon til leseren. Spør om råd, si at det er så hyggelig å være på bloggen sammen med dem, fortell personlige historier, del bilder av barna, spør hva de mener om ting. Si at du setter pris på dem. Steg 2: Kontakt annonsører, fortell om alle leserne dine, be dem betale deg for å anbefale ting. Selg inn din mulighet til å påvirke leserne. Bruk statistikken du har om leserne til å målrettet kunne treffe dem. Steg 3: Vis fram annonsørenes produkt på bloggen. Mer eller mindre sannferdig skryt av produktet som ofte handler om hvordan du kan forbedre ting du er misfornøyd med; kropp, utseende, hud, hår. Gjenta. Motviljen mot å merke reklamen handler om akkurat dette. De ønsker ikke å bli gjennomskuet på akkurat hva de holder på med, hvilket er å late som man er venner med leserne, mens du egentlig selger relasjonen til annonsøren. Slik kan man altså også tjene til livets opphold. Endret 3. desember 2018 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 4. desember 2018 #63573 Del Skrevet 4. desember 2018 "Fra vått til tørt hår med Dyson" skriver hun på insta. 4000 kroner takk. Håret mitt tørker helt gratis det, tenke seg til. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. desember 2018 #63574 Del Skrevet 4. desember 2018 Kveldsøkta ble fotografert kl 14 i går. Ikke noe galt i det, men understreker reklamekanalens narrativ. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 5. desember 2018 #63575 Del Skrevet 5. desember 2018 På 2.12.2018 den 15.43, Cagoaa005 skrev: Innlegget «Magiske juleklementiner» så litt kjent ut ja...😅 Influenserkollega Pihl var like entusiastisk over disse for et år siden. https://www.camillapihl.no/2017/12/15/klementin-og-sjokolade/ Shit, de er jo helt like! Dette er jo egentlig litt flaut! 🙈 På bloggen til CBE får man jo inntrykk av at dette er hennes egen idé siden hun ikke krediterer Pihl. 9 timer siden, Kollontaj skrev: Kveldsøkta ble fotografert kl 14 i går. Ikke noe galt i det, men understreker reklamekanalens narrativ. Hvis det stemmer viser det hvor uekte og regissert alt er. På samme måte som da de la ut bilder av at de drakk kakao og pyntet til jul en sen kveld - bare at det var lyst ute på bildet der LK satt i vinduskarmen. Wops 🙄 Leste for øvrig disse to artiklene igjen.https://www.vg.no/rampelys/i/Kwgd5/fotballfrue-jeg-er-saa-utrolig-lei-meg https://www.vg.no/rampelys/i/8gllG/berg-eriksen-beklager-fototukling En stund siden nå, men å bli minnet på det får meg til å bli ganske irritert. Spesielt den delen om at når bilde- og kommentarjuks blir oppdaget, foregår det en massiv sletting, rydding og publisering av nye kommentarer for å dekke over det (noe som ble avslørt av VGs IT-ekspert). Sitat fra VGs artikken: "Videre slår Stangvik fast at ekteparet de siste dagene har gjort forsøk på å skjule kommentarene. Dette har de gjort ved å blant annet skrive inn gamle kommentarer på nytt, slette flere kommentarer som har hatt spesielt kritiske formuleringer, samt fjerne utseendetypen som administrator tilegnes, sier Stangvik." Dette minner ikke akkurat om angrende syndere, heller noen som desperat prøver å komme unna med det. De er nok ikke lei seg for det de har gjort, de er lei seg for at de ble oppdaget. Også dette da... huff... (sitert fra VGs artikkel):"Ekteparet valgte i helgen å slette et stort antall kommentarer i sosiale medier fra lesere som var alt fra skuffet og sinte til nysgjerrige på hva som var fakta og ikke. Kun postive støttemeldinger fikk stå. Mange brukere skal også ha blitt blokkert av paret og uttrykte stor frustrasjon over det. En rekke personer mente selv at Eriksen-paret har opptrådt som nett-troll ved at de selv skal ha skrevet meldinger som kan oppfattes som mobbing og sjikanering - under falske navn." Det er summen av alt dette som gjør at jeg har mistet respekten for denne bloggen. Alt skal være utenomjordisk perfekt, så viser det seg at det er både uekte og regissert. Da må man også være åpen om det, i stedet for å fronte det som ekte og spontant. Det blir bare dumt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 5. desember 2018 #63576 Del Skrevet 5. desember 2018 Lenge siden jeg har vært innom denne bloggen, men tok en kjapp titt nå. Kjenner bare med hele meg at jeg aldri, aldri, aldri skal ha julegaveøredobber, julegenser, julestrømper, julepysj, juletøfler eller jule t-skjorte. Ikke mannen min heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest INGNTNG Skrevet 5. desember 2018 #63577 Del Skrevet 5. desember 2018 Pepperkakebakingen så virkelig mørk og dyster ut. På bilde 2 fra bunnen ser hun ut som en nevrotisk karakter fra en eller annen merkelig skrekkfilm av Stephen King. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 5. desember 2018 #63578 Del Skrevet 5. desember 2018 10 timer siden, Kollontaj skrev: Kveldsøkta ble fotografert kl 14 i går. Ikke noe galt i det, men understreker reklamekanalens narrativ. Det bare understreker at bloggen ikke er et uskyldig dagbok på nett hvor CBE viser glimt fra livet sitt, men er "privatliv" som er konstruert med hensikt for å tjene mest mulig penger. Dette gjør bruken av barn enda mer kynisk enn den forklaringen de selv gir. Framvisningen av barna er ikke glimt fra et familieliv eller en hverdag de er en naturlig del av, men systematisk bruk av barn med hensikt å tjene penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 5. desember 2018 #63579 Del Skrevet 5. desember 2018 (endret) 12 timer siden, Kollontaj skrev: Kveldsøkta ble fotografert kl 14 i går. Ikke noe galt i det, men understreker reklamekanalens narrativ. Hvordan vet du det? Endret 5. desember 2018 av Oline12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 5. desember 2018 #63580 Del Skrevet 5. desember 2018 1 time siden, Snøsøta skrev: Det bare understreker at bloggen ikke er et uskyldig dagbok på nett hvor CBE viser glimt fra livet sitt, men er "privatliv" som er konstruert med hensikt for å tjene mest mulig penger. Dette gjør bruken av barn enda mer kynisk enn den forklaringen de selv gir. Framvisningen av barna er ikke glimt fra et familieliv eller en hverdag de er en naturlig del av, men systematisk bruk av barn med hensikt å tjene penger. Nemlig Argumentet om at det som skildres er hverdagslivet med det som naturlig hører til der stemmer helt åbenbart ikke. Det er bevist oppstilte situasjoner/historier med en agenda. Det gjør det så utrolig kynisk og egoistisk jeg nesten blir redd. I tillegg vet vi at CBE og LKE har reflektert (på sin egen spesielle vis) over sin eksponeringen av barna. Nå er det oftere bakhoder vi ser og de har flyttet den mer direkte eksponeringen til mer flyktige (men på ingen måter mindre ekponerende medier) som snap. Masse forandringer bare for å unnlate å ta det eneste riktige valget for barna. For hvis barna skal få tilbake retten til privatlivet sitt vil det gå ut over reklameinntektene og gi færre likes og skryt fra lesere. Men hva skjedde med barnas beste? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg