Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hmm. For meg begynner det med "to demonstrasjoner i Oslo i kveld…" og der er ikke noget om fotballfrua.

Innslaget starter rundt 25.28.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Mener du virkelig at å oppleve netthets, rettferdiggjør lovbrudd og juks?

Ja, jøss. Jeg har hatt det vanskelig i livet, da er det vel greit at jeg tjener litt penger å å lyve og bedra! Isåfall tenker jeg at det er grei skuring for de fleste å tjene seg noen kroner ekstra. Lover, regler, moral og etikk driter vi i!

Nå må du også lese hva som skrives her. Dette blir så dumt som det bare kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan konkludere med at de har selv vært med på å drive netthets og legge til rette for dette, samt å gjøre dette i det offentlige?

Buhuu.. stakkars meg!

Ja, sånn ser det ut som... de har oppfordret til hets i eget kommentarfelt (startet med stygge kommentarer selv og latt være å moderere bort resten)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til hvordan den ene kommentaren om mentalt tilbakestående startet hetsingen mot den personen som har kommentert. Det kaller jeg også for mobbing

edit: jeg mener at da starter flere å kommentere frekt mot denne personen...

Ja, dette må jeg si jeg har reagert på noen ganger i kommentarfeltet hennes.

Det kommer en overkanten kommentar (min vurdering), også svarer hun noe om at dette var unødvendig etc. Også slipper hun til 4-5 stykker med like mye overkanten kommentarer som den første, mot den første...Det blir veldig selvmotsigende og useriøst etter min mening! Man burde gå foran med et godt eksempel selv om jeg forstår at det kan være vanskelig.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woop woop, tråden er tilbake.

Lest litt rundt på nett nå om denne saken, den var til og med på dagsrevyen på NRK!

Syntes også det er bra at mediene har endret saken og vinklet den mer at dette faktisk ikke er greit. NRK har skrevet om at Rådet for legeetikk reagerer på at de har utgitt seg for å være aurotiserte fagpersoner og at de har mistet troverdigheten slik at annonsører mest sannsynlig vil flykte.

Edit; ser nå at jeg var litt treg med innlegget mitt og at flere har linket tidligere :fnise:

Endret av Micolina
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Hun kunne kanskje brukt sin egen styrke, bekjempe sin egen kamp, og få litt respekt for det. Istedenfor å som vanlig innta en offer-rolle og gjemme seg bak sine småsoldater, skriver et lite innlegg i bloggen og sende de ut for å bekjempe kampen for henne, slik som de her inne gjør for henne nå.

Det er rett og slett pinlig for en voksen mor og kvinne å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest bloggen (og kommentarfeltet) gjennom et par mnd og gang på gang er det saklige spørsmål i kommentarfeltet som blir møtt med heller krasse tilsvar.

At råd for legeetikk i det hele tatt kommenterer saken understreker bare alvorligheten av det hele.

Endret av ninuska_
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carmen.

Jeg er kanskje en av få som synes at Ørjan Burøe og pappahjerte er slettes ikke noen moroklumper. Virker som om de fryder seg over dette. Jeg har gjennom hele tråden kritisert frua, men når disse svarer med slikt føler jeg de er like ille. Alle bloggere, pluss Marna er nå sån superflinke, ærlige bloggere, bare fordi Caroline ble tatt på fersken. Føler bare at de to ( pappahjerte og Burøe) dukker opp hver gang frua spytter ut med noe, sån at de da skal fremstå mye bedre. Bare teit. Jeg er for at bloggere skal kritisere henne på en skikkelig måte, ikke svare med latterliggjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som journalist kan jeg opplyse om at his VG har funnet ut ting rundt kommentaren som forsvarer CBE, har de plikt til å opplyse om det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det Ørjan bedriver er mobbing. Det er satire, tatt på kornet, og det er en del av pakka en kjendis må tåle.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skarpsynt;)

Har lest noen av kommentarene hun har sluppet gjennom og ikke enig i at de er "uskyldige" og "saklige".

Jeg er enig i at det er tåpelig å svare med falske brukere og at det er mange andre måter de kunne håndtert dette på.

Men å fornekte at det hsr forekommet hets og mobbing og at mange elsker å hate henne blir bare for dumt.

Dere har ofte en helt annen definisjon på hva som er saklig kritikk og ikke enn andre. Og det som godtas som kritikk av CBE, blir høvlet ned og avvist som hets når det gjelder andre.

Men de kommentarene som er sluppet igjennom, som er hets og trusler (som de selv sier at de har hatt, og derfor gjort det de har gjort) altså - Har LKE eller CBE svart med aliaser med lege, advokat e.l der ? !

Endret av Skarpsynt;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bloggen går videre som om aldri noe har hendt. Nytt bilde på instagram: løping i 1 time og 40 min.

Så istedenfor en lang bloggpause, ta det litt med ro så kjører de på.

Utrolig!! Ville vært så flau at jeg ikke ville vist et bilde eller en tekst på årevis. Gjemt meg og håpet alle ville glemt meg ;)

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Ser at hun omtaler bloggen som et Produkt på Instagram. At hun vil levere et så godt som mulig Produkt.

La oss nå se litt på dette produktet:

Hun gir oss en detaljert skildring av sitt liv i dette såkalte produktet. La oss f.eks ta for oss graviditetsdelen av det. Hun har vist bilder av magen, fra forskjellige hold, hvordan den har fått vokse, klær og og div utstyr hun har gjennom hele 9-måneders perioden fått handle. Leserne har altså fått bli med gjennom hele reisen helt frem til fødselen. Leserne på deres side føler seg veldig knyttet til henne: de har jo tross alt også en dialog gjennom kommentarfeltet, i tillegg til det daglige innblikket i hennes liv. Hun derimot får sjokk når de møter opp på døra, eller på sykehuset for å se det nyfødte barnet de føler tilknytning til, for for henne har de kun vært objekter for økonomisk gevinst.

Bloggen er som hun sier: Et produkt de skal kjøpe. Vinklingen i kommentarfeltet er misvisende: det er ikke kun Caroline som får sjokk ved møte. Hun er ikke en venninne, og hun skal heller ikke utgi seg for å være en for økonomisk gevinst.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...