Gjest Glufseguri Skrevet 15. august 2018 #59301 Skrevet 15. august 2018 Dei er nok klar over at dei ville blitt avkledd temmeleg kjapt og ikkje ville kunne styrt debatten slik som dei gjer på bloggen
Gjest eksiltronder Skrevet 15. august 2018 #59302 Skrevet 15. august 2018 (endret) 4 timer siden, virkelig skrev: Gud hjelpe, er det mulig ! Og Nelly er en nettbutikk så det er merket godt nok, du kommer inn på Nelly som du bestiller fra som selger x antall diverse merker. Så det er innafor. Det er utrolig festlig å se de som er harde motstandere av CBE på diverse støtter HD for akkurat det samme. Nå tar du jo ting ut av kontekst her. Det var en av kritikerne til HD som mente at hun ble tatt i løgn fordi hun poserer seg tynnere, og da ble det dratt inn at CBE gjør det samme uten at denne kritikeren ser noe galt i det. Det er ingen som har sagt at CBE ikke får posere slik hun synes hun ser best ut - men å si at HD lyver fordi hun gjør det samme blir feil. Sitatet er ryddet for krenkelser. Endret 15. august 2018 av eksiltronder
Hebbbbbe Skrevet 15. august 2018 #59303 Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, Glufseguri skrev: Dei er nok klar over at dei ville blitt avkledd temmeleg kjapt og ikkje ville kunne styrt debatten slik som dei gjer på bloggen De hadde nok ganske raskt merket at Gullestad & co er reflekterte rundt dette temaet, og at argumentene deres om at de "bare viser frem delikate bilder av barna" hadde kommet til kort. 25
penny_ Skrevet 15. august 2018 #59304 Skrevet 15. august 2018 (endret) 1 time siden, Glufseguri skrev: Og fjerna svarfunksjon slik at ikkje fleir kan spørje teite spørsmål🙄 Den er ikke fjerna på den måten du tror. Hvordan tror du kommentarfeltet ville sett ut om det var mulig å svare på uendelig mange kommentarer? Alle svar rykker litt inn. Det vil si at til slutt ville det bare vært plasd til én bokstav per linje. Det er ikke svarknapp på det tredje svaret på noen kommentarer. Det er designet slik, men det betyr ikke at det ikke går an å svare på den aktuelle kommentaren. Aner ikke hvor mange ganger jeg har skrevet dette, men sånne påstander om helt åpenbare "tekniske" ting er irriterende. Endret 15. august 2018 av penny_ 6
LilleSnupp Skrevet 15. august 2018 #59305 Skrevet 15. august 2018 .. mens det andre steder er milevis med svar.. http://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/13/this-is-norway/#comment-623877 7
penny_ Skrevet 15. august 2018 #59306 Skrevet 15. august 2018 (endret) 14 minutter siden, LilleSnupp skrev: .. mens det andre steder er milevis med svar.. http://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/13/this-is-norway/#comment-623877 Nei. Hva skrev jeg? Det går ikke an å svare på den tredje kommentaren, men du kan svare på den andre. Da kommer svaret nederst. Det er ikke innrykk på alle svarene der som du ser. De rykker kun inn to nivå. Som du ser så er alle de nederste svarene på linje med den tredje kommentaren/det andre svaret. Endret 15. august 2018 av penny_ 5
Gjest Xstrella Skrevet 15. august 2018 #59307 Skrevet 15. august 2018 Skulle tro de tjente såpass bra at barna kunne vært 100% utenfor foreldrenes offentlige dagbok. Godt det blir debatt. Barn skal være barn og ikke inntektskilder.
Kleenex Skrevet 15. august 2018 #59308 Skrevet 15. august 2018 42 minutter siden, Xstrella skrev: Skulle tro de tjente såpass bra at barna kunne vært 100% utenfor foreldrenes offentlige dagbok. Godt det blir debatt. Barn skal være barn og ikke inntektskilder. Synd at arvingene er en av grunnene til at CBE.no tjener så bra. De er liksom en del av hele pakka.. 8
Gjest Xstrella Skrevet 15. august 2018 #59309 Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, Kleenex skrev: Synd at arvingene er en av grunnene til at CBE.no tjener så bra. De er liksom en del av hele pakka.. Ja det er de. Trist, men sant.
SusieDerkins Skrevet 15. august 2018 #59310 Skrevet 15. august 2018 2 timer siden, BlendaSensitive skrev: @Levina Skal vi se hvordan det merkes her... Innlegget fra 14. aug og om å sove godt: Jeg vet ikke om det ER reklame eller ei? Costume magasinet og en app nevnes flere ganger. Er det reklame eller personlig synsing? Innlegget 14. aug om cardio og mage: Fortsatt synsing, men ingen henvisning til spesielle produkter, verken mat, apper, eller klær som tidligere har vært reklamert for. Så ikke reklame. Innlegget 13. aug om joggesko. 1. Egen tekstlinke, men mindre enn bilder, mindre størrelse enn andre lenker til seg selv. Men det duger. Det er fet tekst, om en inn i mellom store bilder og andre større tekster. Liten check på den, er vel den berømmelige gråsonen dette. 2. Ordet reklame og annonse. CHECK 3. Står i linjen nevnt under punkt 1. at det er nelly. CHECK Ellers ganske dårlig reklame for skoene, hvem er produsenten? eller var det viktige at man klikker seg inn på nelly? regner med nelly har mange ulike sko. Dette har ingenting med merkingen i seg å gjøre, mer at annonsøren får dårligere produkt... 4. Andre medier: ingen aning, dette er ikke på Instagram i allefall. Var kanskje ikke en del av avtalen? https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some-kort det interessante med det første innlegget - det om sovingen - er at det kom i hælene på et innlegg om hvor trøtt hun var og måtte sove mer. Tilfeldig? Neppe 9
Mrs O'Donell Skrevet 15. august 2018 #59311 Skrevet 15. august 2018 3 timer siden, Ultiva skrev: https://www.tv2.no/underholdning/10002018/ https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler Her skjer det mye viktig og flott i kjølvannet av Mads Hansens kommentar til Anna Rasmussen 👍 Det virker som om Thomas "Finger'n" Gullestad tenker spesielt på sin medgjest CBE her: "Det å bruke barn til markedsføring av seg selv, som clickbait, for å få likes, det synes jeg er kvalmt. Og ikke minst folk som bruker barna sine til å promotere produkter." Kan tenke meg at Gullestad var klar som et egg for debatt på God Sommer Norge, og at ekteparet Eriksen tok sine små gullkalver og stakk når de luktet lunta. Jeg hadde vært så FLAU 🙈🙈🙈 16
Inocybe Skrevet 15. august 2018 #59312 Skrevet 15. august 2018 1 time siden, MissLucy skrev: det interessante med det første innlegget - det om sovingen - er at det kom i hælene på et innlegg om hvor trøtt hun var og måtte sove mer. Tilfeldig? Neppe Littegranne grooming er vel ikke usannsynlig #elskerFreiamelkesjokolade 11
Ultiva Skrevet 15. august 2018 Forfatter #59313 Skrevet 15. august 2018 (endret) 2 timer siden, Mrs O'Donell skrev: Jeg hadde vært så FLAU 🙈🙈🙈 CBE er veldig unnvikende i kommentarfeltet på hvorfor de ikke stilte opp likevel. "Det passet bare ikke" osv. Kan tenke meg at bedriften nå puster lettet ut som slapp å bli stilt til veggs av en reflektert A-kjendis som nyter stor respekt landet rundt. Det at de mindreårige nå utleveres mer enn noen gang på Instastory med 326 000 følgere (hvor bevisene slettes fortløpende), i disse tider hvor barns rett på privatliv er stadig mer i vinden, er for meg minst en like stor skandale som kommentarjukset og slankeredigeringen. Sitat barnepsykolog og professor Willy-Tore Mørch: "Forskning viser at barn tar skade av å bli eksponert av profilerte foreldre. Barna blir utsatt for trakassering, trusler, vold og erting. Det må ikke nødvendigvis være negative reaksjoner utenfra, men at barnet selv blir flaue og misliker å bli eksponert, for eksempel i en blogg." https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler Endret 15. august 2018 av Ultiva 40
Bringebærkrem Skrevet 15. august 2018 #59314 Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, Ultiva skrev: CBE er veldig unnvikende i kommentarfeltet på hvorfor de ikke stilte opp likevel. "Det passet bare ikke" osv. Kan tenke meg at bedriften nå puster lettet ut som slapp å bli stilt til veggs av reflekterte A-kjendiser. Det at de mindreårige nå utleveres mer enn noen gang på Instastory med 326 000 følgere (hvor bevisene slettes fortløpende) er for meg minst en like stor skandale som kommentarjukset og slankeredigeringsskandalen. Enig, om ikke større skandale. At det ikke går kaldt nedover ryggen på bloggeierne bare av tanken på at det sitter syke mennesker (for det gjør det garantert) som tar screenshot og kan lage opptil flere album med kun deres barn. Ser for meg der fremme at barna vil få det skikkelig ubehagelig, med ting tilsendt i posten, på døra, på skolen, på gata - og det av personlig karakter takket være foreldre som ikke har utelatt noe av barndommen og oppveksten. Skulle så absolutt vært straffbart! 21
Gjest Cocosa Skrevet 15. august 2018 #59315 Skrevet 15. august 2018 31 minutter siden, Ultiva skrev: CBE er veldig unnvikende i kommentarfeltet på hvorfor de ikke stilte opp likevel. "Det passet bare ikke" osv. Kan tenke meg at bedriften nå puster lettet ut som slapp å bli stilt til veggs av en reflektert A-kjendis som nyter stor respekt landet rundt. Det at de mindreårige nå utleveres mer enn noen gang på Instastory med 326 000 følgere (hvor bevisene slettes fortløpende), i disse tider hvor barns rett på privatliv er stadig mer i vinden, er for meg minst en like stor skandale som kommentarjukset og slankeredigeringsskandalen. Har ikke sett svarene selv, men om dette er svaret hennes, begynner narrativet om den «perfekte» bloggerfruen å rakne fullstendig. I hvilken annen jobb kan man avlyse avtaler på så kort tid kun fordi det «ikke passer» likevel?
pøbelsara Skrevet 15. august 2018 #59316 Skrevet 15. august 2018 Jeg tenker at det er på tide for alle storbloggerne å begynne å tenke på andre ben å stå på eller andre fokus for SoMe-jobbingen. Jeg tror neppe at fokuset på barns eksponering kommer til å bli mindre - og jo flere som snakker om dette, jo mer utbredt blir bevisstheten rundt. Jeg tviler sterkt på at et økt fokus vil gi MER aksept for at barn skal eksponeres og brukes for å lokke lesere og selge produkter. Jeg er glad for at folk som Live Nelvik og Finger'n og Jenny Skavlan går ut og er så tydelige. 39
Rev. Revenge Skrevet 15. august 2018 #59317 Skrevet 15. august 2018 Gullestad gav Cbe.nos eksponering av mindreårige finger'n. Bokstavelig talt! 49
Gjest Speilvegg Skrevet 15. august 2018 #59318 Skrevet 15. august 2018 (endret) 33 minutter siden, Cocosa skrev: Har ikke sett svarene selv, men om dette er svaret hennes, begynner narrativet om den «perfekte» bloggerfruen å rakne fullstendig. I hvilken annen jobb kan man avlyse avtaler på så kort tid kun fordi det «ikke passer» likevel? Tviler på at hun lar en sjanse om å eksponere seg selv på TV fordi det «ikke passer likevel». De har antageligvis fått beskjed om at det blir kritiske spørsmål. Nå er det heldigvis mye fokus på komersiell eksponering av barn i blogg. Endret 15. august 2018 av Speilvegg
Breakeven Skrevet 15. august 2018 #59319 Skrevet 15. august 2018 Nevnte hun ikke at hun skulle på to osloturer denne uken? Den ene må ha vært igår (egentlig)? Men så «passet det ikke» 14
Papirfly Skrevet 15. august 2018 #59320 Skrevet 15. august 2018 Tråden er ryddet for krenkelser. Papirfly, mod.
Fremhevede innlegg