Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

Hun kan vel ha likt produktet , kjøpt og tipset, det er ikke noe verdi og reklamere for den som hun fikk i goodiebagen, da må hun merke som sponset. det er en god del jobb i etterkant, ikke verdt for små penger som dette . 

Hadde CBE hatt troverdighet kunne man kanskje ha gitt hun litt slack her. Men når hun kronisk lyver i åresvis så har hun forspilt sjangsen for å få slik slack. Hun kunne ha lagt seg oppriktig flat de utallige gangene hun har blitt tatt med buksene nede, men nå som hun ikke har gjort det er det heller ingen med bare litt mental kapasitet som tror henne på ordet.

Jeg gir deg rett i at det er mye styr å skatte av et slikt billig produkt som denne deoen. En mulighet er at hun har en skjult samarbeidsavtale. Kjøp en deo til 299 (vis gjerne kvittering til kritikere) og få 30 000 i reklamepenger som vanskelig kan spores uten å se detaljert regnskap. 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Medici skrev:

Det er vel ingen som sier noe på at det MÅ være reklame på bloggen. Hele bloggen er jo en arena for salg av annonseplass. Så at det er reklame der skulle vel bare mangle? Det er den bevisst skjulte markedsføringen og de latterlige forsøkene på å unndra seg merking det reageres på. Og den underlige historiefortellingen for å bygge oppunder "venninnetipsingen".

For seriøst... Hun benekter å ha problemer med dårlig lukt nedentil, men fant plutselig ut at hun skulle på Vita og kjøpe en spray for å motvirke et problem hun angivelig ikke har, for så å omtale det på bloggen? Uten betaling? 

Det med å selge inn reklame er jo gjerne sånn da, det er jo et mål med reklamen, ikke noe merkelig i det. Så kan en jo velge om en vil være en del av de som leser og er mottaker av denne reklamen og "venninne"pratet da, det er jo helt frivillig. Koster det mye energi så ville jeg droppet det for min del

Skrevet
1 minutt siden, Medici skrev:

Det er vel ingen som sier noe på at det MÅ være reklame på bloggen. Hele bloggen er jo en arena for salg av annonseplass. Så at det er reklame der skulle vel bare mangle? Det er den bevisst skjulte markedsføringen og de latterlige forsøkene på å unndra seg merking det reageres på. Og den underlige historiefortellingen for å bygge oppunder "venninnetipsingen".

For seriøst... Hun benekter å ha problemer med dårlig lukt nedentil, men fant plutselig ut at hun skulle på Vita og kjøpe en spray for å motvirke et problem hun angivelig ikke har, for så å omtale det på bloggen? Uten betaling? 

Det er «noe som lukter» for å si det slik...

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, virkelig skrev:

Merkelig at det ikke "skrikes "opp om reklamen for OBOS og alle som skal melde seg ut av OBOS, boikotte OBOS som alle andre useriøse aktører som sponser bedriften CBE.  Eller ble den litt vanskeligere kanskje siden det har verdi for mange å være medlem av. 

Kommer det ikke ganske klart frem at det er reklame da? Er vel ingen som blir lurt da. Så lenge det ikke er en aktør som ønsker seg og deltar i skjult markedsføring ser ikke jeg grunn til å boikotte.

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, Inocybe skrev:

Hadde CBE hatt troverdighet kunne man kanskje ha gitt hun litt slack her. Men når hun kronisk lyver i åresvis så har hun forspilt sjangsen for å få slik slack. Hun kunne ha lagt seg oppriktig flat de utallige gangene hun har blitt tatt med buksene nede, men nå som hun ikke har gjort det er det heller ingen med bare litt mental kapasitet som tror henne på ordet.

Jeg gir deg rett i at det er mye styr å skatte av et slikt billig produkt som denne deoen. En mulighet er at hun har en skjult samarbeidsavtale. Kjøp en deo til 299 (vis gjerne kvittering til kritikere) og få 30 000 i reklamepenger som vanskelig kan spores uten å se detaljert regnskap. 

Tviler på at VITA betaler noen 30 000 for å reklamere for en Deo til underlivet, hadde det vært for selve VITA som butikk eller bla bla så hadde jeg kunnet forstå det. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, virkelig skrev:

Merkelig at det ikke "skrikes "opp om reklamen for OBOS og alle som skal melde seg ut av OBOS, boikotte OBOS som alle andre useriøse aktører som sponser bedriften CBE.  Eller ble den litt vanskeligere kanskje siden det har verdi for mange å være medlem av. 

Kan ikke melde meg ut av noe jeg ikke er medlem av.... 

Skrevet

Det med å selge inn reklame er jo gjerne sånn da, det er jo et mål med reklamen, ikke noe merkelig i det. Så kan en jo velge om en vil være en del av de som leser og er mottaker av denne reklamen og "venninne"pratet da, det er jo helt frivillig. Koster det mye energi så ville jeg droppet det for min del

Kan ha reklame i hvert bidige innlegg for min del, bare merk det som det skal. 

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, Asti skrev:

Kan ikke melde meg ut av noe jeg ikke er medlem av.... 

Men det er garantert mange som skal boikotte alle som har samarbeid med CBE eller sponser henne , som er medlem i OBOS som er tyste nå. Det er jo noen hundre tusen som er medlem, kjøper til barna sine etc. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, virkelig skrev:

Jeg har ikke lest det aktuelle OBOS innlegget (er sjeldent på bloggen), men om det er korrekt merket har jeg ingen problemer med det. I motsetning til hva mange metakritikere her inne tror så plager det meg ikke at en person lever av reklame. 

Så lenge det: Følger loven (alle lovene), ikke utnytter barn, ikke er for produkter designet til å gi kvinner enda dårligere selvfølelse, så lenge bloggeren ikke promoterer dårlig kvinnesyn og kvinnehelse (her tenker jeg spesielt på graviditet, barselstid og forhold til kropp). 

• Liker 19
Skrevet

Det gjelder generelt hos flere brukere, alle som samarbeider med CBE skal boikottes . Droppe GET Inspired, droppe X-life, VITA, storytel , listen er lang, men når det kom til OBOS  ikke et ord

Det angår vel i tilfelle de som er medlem hos OBOS, for alle andre er det ikke så interessant.

• Liker 10
Gjest orfeus
Skrevet
2 minutter siden, virkelig skrev:

Det gjelder generelt hos flere brukere, alle som samarbeider med CBE skal boikottes . Droppe GET Inspired, droppe X-life, VITA, storytel , listen er lang, men når det kom til OBOS  ikke et ord

Denne siste delen av tråden handler om skjult reklame. OBOSannonsen var tydelig merket.

Gjest Newroz
Skrevet
8 minutter siden, virkelig skrev:

Nå er det vel ikke alle som ikke kjøper produkter som bloggere reklamerer for? Jeg kommer feks til å unngå deo doc - både fordi jeg syns markedsføringen til CBE her skurrer veldig, men også fordi jeg ser på det som et totalt håpløst produkt som ikke er laga for annet enn å få kvinner til å tro at de skal lukte blomster, eller som her kokos, i underlivet. (har ikke lest obos-innlegget forresten)

Men så er det helt sikkert produkter som CBE eller andre bloggere har reklamert for jeg både bruker, og kommer til å kjøpe i fremtiden. 

Jeg boikotta appelsiner fra Israel en periode. Tror ikke akkurat det hadde en påvirkning for Israel :P Men vi står alle fritt til å bruke forbrukermakta vår slik vi ønsker :)

Skrevet
3 minutter siden, orfeus skrev:

Denne siste delen av tråden handler om skjult reklame. OBOSannonsen var tydelig merket.

Nå pratet jeg generelt, det er korrekt merket reklame for samarbieds partenere som mange skal boikotte fordi dem har samarbeid med CBE, gjelder ikke kun OBOS, men det ble lite reaksjoner på dette innlegget . En trenger vel ikke male og male igjen og igjen på Deo , begynner bli gammelt

• Liker 1
Gjest Newroz
Skrevet
5 minutter siden, virkelig skrev:

Men det er garantert mange som skal boikotte alle som har samarbeid med CBE eller sponser henne , som er medlem i OBOS som er tyste nå. Det er jo noen hundre tusen som er medlem, kjøper til barna sine etc. 

Er det så mange da? Jeg har ikke inntrykk av det. Mitt inntrykk er at det i hovedsak reageres hvis det ikke er merket reklame, eller annen muffins/feil med markedsføringen og bindinger. 

De som velger å avstå fra å kjøpe produkter som bloggere reklamerer for er i sin fulle rett til det - og det er en av mange måter å utøve sin forbrukermakt på :) Kan ikke se at det hverken er noe feil med det, ei heller at de må si i fra hver gang det er et "nytt produkt" som de velger å avstå fra. 

Gjest orfeus
Skrevet

@virkelig

Vi er en del (?) mennesker som har problemer med å godta skjult reklame og blir regelrett forbannet når bloggerne helt bevisst driver med dette. Content marketing er i seg selv et usmakelig fenomen, laget for å lure de naive, og når bloggerne i tillegg - beviselig -unngår merking / merker svært utydelig, er det omgåelse av markedsføringsloven, lureri og frekt. Lureri og frekt fordi det er et tegn på skatteunndragelse.

Skrevet
Akkurat nå, Newroz skrev:

Er det så mange da? Jeg har ikke inntrykk av det. Mitt inntrykk er at det i hovedsak reageres hvis det ikke er merket reklame, eller annen muffins/feil med markedsføringen og bindinger. 

De som velger å avstå fra å kjøpe produkter som bloggere reklamerer for er i sin fulle rett til det - og det er en av mange måter å utøve sin forbrukermakt på :) Kan ikke se at det hverken er noe feil med det, ei heller at de må si i fra hver gang det er et "nytt produkt" som de velger å avstå fra. 

Du skjønner godt hva jeg mener, jo det er mange som har sagt tidligere at de skal boikotte, eller ÅÅ nei nå må jeg kutte ut den xxx også . Det pleier vanligvis ikke være problem for disse og dele den informasjonen, det var derfor jeg reagerte at det ikke ble skreket høyere om OBOS.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, orfeus skrev:

@virkelig

Vi er en del (?) mennesker som har problemer med å godta skjult reklame og blir regelrett forbannet når bloggerne helt bevisst driver med dette. Content marketing er i seg selv et usmakelig fenomen, laget for å lure de naive, og når bloggerne i tillegg - beviselig -unngår merking / merker svært utydelig, er det omgåelse av markedsføringsloven, lureri og frekt. Lureri og frekt fordi det er et tegn på skatteunndragelse.

de fleste  liker vel ikke skjult reklame, men ingen liker spekulasjon eller påstander som ikke har rot i virkeligheten. Det spekukleres i alt som ikke er merket, det lages egne historier og granskes med lupe

Gjest orfeus
Skrevet

Du skjønner godt hva jeg mener, jo det er mange som har sagt tidligere at de skal boikotte, eller ÅÅ nei nå må jeg kutte ut den xxx også . Det pleier vanligvis ikke være problem for disse og dele den informasjonen, det var derfor jeg reagerte at det ikke ble skreket høyere om OBOS.

Forklaringen er vel at det ikke er så mange OBOS-medlemmer som er aktive i tråden akkurat nå.

Gjest Newroz
Skrevet
Akkurat nå, virkelig skrev:

Jeg har sett at enkelte brukere skriver det ja, men mitt inntrykk er ikke at det er flertallet av alle de brukerne som skriver i denne tråden. Hvis de velger å boikotte OBOS er de i sin fulle rett til det, men de har ikke meldeplikt her inne - ikke er det sikkert at de har sett innlegget en gang. Forstår ikke hvorfor du henger deg opp i dette? 

Det reklameres hele tiden, på mange blogger, for veldig mange nye produkter. Hvis de som ønsker å boikotte produkter som bloggere reklamerer for hele tiden skulle sagt i fra, er det jo en heldagsjobb. Ingen har meldeplikt, og alle vurderer slikt selv. Hvordan man vurderer om man skal holde seg unna et produkt er også individuelt. Som sagt vil feks ikke jeg kjøpe Deo Doc etter den fadesen her, men kjøper andre produkter. 

Gjest orfeus
Skrevet
Akkurat nå, virkelig skrev:

de fleste  liker vel ikke skjult reklame, men ingen liker spekulasjon eller påstander som ikke har rot i virkeligheten. Det spekukleres i alt som ikke er merket, det lages egne historier og granskes med lupe

Det er bevist at visse produkter ble delt ut på et UI-event. Etterpå dukker det opp umerket positiv omtale i diverse blogger, blant annet CBEs, av de samme produktene. Man behøver ikke være rakettforsker for å se visse sammenhenger her.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...