Oz- Skrevet 4. februar 2018 #49521 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, virkelig said: Jaja, men da slipper de unna med lovbrudd da . Hadde dette virkelig vært i så stor skala og alvorlig som flere her ikke skal ha det til så hadde det vanket bøter . Så er vel mer henvisninger til at det må skjerpes inn, det gjelder mange bloggere. Men er vel kun CBE som har blodigler hengende etter seg 24/7 1) det stemmer, enn så lenge gjør de det. 2) At andre bloggere ikke blir tatt, har ingen innvirkning på det faktum at Treasures AS begår lovbrudd. De to tingene er helt uavhengig av hverandre, og således irrelevant 17
Gjest Senil Skrevet 4. februar 2018 #49522 Skrevet 4. februar 2018 Akkurat nå, virkelig skrev: Igjen så blir det lavmål og sammeligne dette med en kriminell handlig, og pr.definisjon så må en straffes i form av bøter, fengselsstraff el.lignende for å bli kalt kriminell Det er kriminelle handlinger å bryte lover. En tenåring som gjør innbrudd får som regel bare advarsel ved første lovbrudd.
Oz- Skrevet 4. februar 2018 #49523 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, Senil said: Det er kriminelle handlinger å bryte lover. En tenåring som gjør innbrudd får som regel bare advarsel ved første lovbrudd. Det stemmer ikke helt. Betegnelsen kriminell brukes når en straffereaksjon er ilagt. Lovbrudd er derimot uavhengig av straffereaksjon. Så CBE begår lovbrudd, men er ikke å anse som kriminell før det er avsagt dom eller gitt en form for straffereaksjon. 4
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49524 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Jaja, men da slipper de unna med lovbrudd da . Hadde dette virkelig vært i så stor skala og alvorlig som flere her ikke skal ha det til så hadde det vanket bøter . Så er vel mer henvisninger til at det må skjerpes inn, det gjelder mange bloggere. Men er vel kun CBE som har blodigler hengende etter seg 24/7 Nei, de slipper ikke unna med lovbrudd da de har fått flere advarsler! Men seriøst, hvor dum er man ikke dersom en opplever å få flere brev med advarsler om begåtte lovbrudd!? Burde ikke et brev være nok? Bedriften har «blodigler» etter seg da de bedriver med lovbrudd! 9
virkelig Skrevet 4. februar 2018 #49525 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Senil skrev: Det er kriminelle handlinger å bryte lover. En tenåring som gjør innbrudd får som regel bare advarsel ved første lovbrudd. Det stemmer nok ikke helt , mye å si på selve lovbruddet. Men det å sammenligne dette med kriminelle handlinger som kan gi fengsels straffer som flere her gjør bare viser hvor desperate noen er etter å ta CBE . hun prøver og jobber tydelig med merkingen sin. I 2028 kommer flere til å fortsatt sitte her og gnage på det samme som dere gjør i dag uavhengig om bloggen eksisterer eller ikke 2
Gjest Asti Skrevet 4. februar 2018 #49526 Skrevet 4. februar 2018 5 minutter siden, Krokanis skrev: Ble det noen priser i kveld? Her finner man informasjon om de som har vunnet hittil: https://www.nrk.no/kultur/disse-vant-priser-under-vixen-influencer-awards-1.13898982 (oppdateres utover kvelden).
Gjest Asti Skrevet 4. februar 2018 #49527 Skrevet 4. februar 2018 (endret) 6 minutter siden, Bakepulver skrev: Nei, de slipper ikke unna med lovbrudd da de har fått flere advarsler! Men seriøst, hvor dum er man ikke dersom en opplever å få flere brev med advarsler om begåtte lovbrudd!? Burde ikke et brev være nok? Bedriften har «blodigler» etter seg da de bedriver med lovbrudd! Ja, dette sier vel sitt: Historikk: https://imgur.com/a/yGS1L 2011 - 2015: FO sin korrespondanse med CBE: https://imgur.com/a/YLDct 2010 - 2017: Artikler vedr. reklamemerking: https://imgur.com/a/a4zGD Endret 4. februar 2018 av Asti
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49528 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Asti skrev: Ja, dette sier vel sitt: Historikk: https://imgur.com/a/yGS1L 2011 - 2015: FO sin korrespondanse med CBE: https://imgur.com/a/YLDct 2010 - 2017: Artikler vedr. reklamemerking: https://imgur.com/a/a4zGD Dette sier vel egentlig alt. De gir blanke faen da de fremdeles driver useriøs butikk! 8
Surikatt Skrevet 4. februar 2018 #49529 Skrevet 4. februar 2018 30 minutter siden, virkelig skrev: Den var vel lavvmål ? De har fått brev i form av henvisning til bedre merking og der har de skjerpet inn. Og uansett i dette landet så er alle uskyldige til det motsatte er bevist Det du i korte trekk mener er at det er greit å bryte loven så lenge man ikke blir tatt. Samme logikk som CBE og LKE lever etter. 15
Miranda16 Skrevet 4. februar 2018 #49530 Skrevet 4. februar 2018 23 minutter siden, virkelig skrev: Lovbrudd ? står det på noe rulleblad da eller ? Nei, hun har ikke fått bøter eller noe annet av varsler enn så lenge. Og når hun viser vlje til at dette bedres så det er det som betyr noe. Det å sammenligne med kriminelle handlinger blir for dumt å sammenligne med og diskutere, da er det lavmål så det holder Så du mener antageligvis det samme som Lasse at veiledningen som er sendt ut til visse bloggere er en veiledning til Markedsføringsloven, ikke en forenkling av den? Man bryter derfor ikke loven hvis man velger og ikke følge veiledningen? 8
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49531 Skrevet 4. februar 2018 3 minutter siden, Surikatt skrev: Det du i korte trekk mener er at det er greit å bryte loven så lenge man ikke blir tatt. Samme logikk som CBE og LKE lever etter. + at loven er for streng... 🙄 6
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49532 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, Pæddan skrev: Så et bilde av de inne på Se & Hør, og synes LK ser sjuk ut! Ja, så det.. veldig bleik. 2
Surikatt Skrevet 4. februar 2018 #49533 Skrevet 4. februar 2018 51 minutter siden, Ultiva skrev: Det blir nok både 1 og 2 bloggpriser på CBE i kveld. Regelmessige brudd på Åndsverksloven, Alkoholreklameloven og Markedsføringsloven betyr intet i denne bransjen så lenge man drar inn nok gryn (imgur lånt av @Asti): https://imgur.com/a/3mO86 Jeg registrerer forøvrig at Vitsen Awards nedskalerer kraftig for hvert år. De har gått fra en nokså storslått feiring med musikkinnslag i 2013 til en slags intim samling med kun nominerte og presse for 2017-utdelingen. Denne gangen blir det ikke engang en fest etterpå. Ja ja. De får kose seg med å feire seg selv der de sitter med stivsminkede, nyinnsprøytede ansikter, sponsede gallakjoler og telefonen i hånda nonstop. Ser ikke ut som det ble noen pris. Kanskje like greit. Ville blitt noen forklaringsproblemer om hun fikk prisen for årets business siden det kun er en blogg vi snakker om, og ikke noe mer. I morgen kommer det vanlige innlegget hvor hun takker alle som stemte på henne og at hun ikke trenger noen pris. Alle de positive meldingene hun får fra leserne sine betyr så mye mer enn en pris bla bla bla. Et paradoks da at hun redigerer kommentarer og skriver noen av dem selv. 19
virkelig Skrevet 4. februar 2018 #49534 Skrevet 4. februar 2018 Ikke mere å diskutere, jeg står for det jeg har skrevet. CBE er hverken straffet eller fått bøter på hverken manglende merking eller fra Helsedir. Det at hun har fått brev med henvisning til å droppe vise alkohol under reklame innlegg og være tydlig på merking av reklame er nå så. Men for meg så vil det ikke endre seg uansett hvor mange av dere som mener annet , eller som gnager om dette til krampa tar dere. Det er hakk i plata, enda lar dere den fortsatt gå ? 2
Piis Skrevet 4. februar 2018 #49535 Skrevet 4. februar 2018 22 minutter siden, virkelig skrev: Lovbrudd ? står det på noe rulleblad da eller ? Nei, hun har ikke fått bøter eller noe annet av varsler enn så lenge. Og når hun viser vlje til at dette bedres så det er det som betyr noe. Det å sammenligne med kriminelle handlinger blir for dumt å sammenligne med og diskutere, da er det lavmål så det holder Som at Mattilsynet fører tilsynen med bla dyrehold. Du kan ha ganske råttent dyrehold med feks altfor tynne dyr som ikke har tilstrekkelig tak over hodet uten at politi blir innblandet med de først. Nei, har ikke dyrepoliti( eller eget bloggpoliti). DyreEieren får et brev med en påpaktning om forbedrede forhold innen en gitt dato. Bare et brev. Da er det ikke no big deal liksom? Følger eier det ikke opp kan de miste retten til å ha dyr. Nå synes du kanskje dette var en søk sammenligning. Men det skal illustrere at det er ikke bare «et brev» CBE har fått. Det er en konklusjon fra tilsynsførnde myndighet av hennes type virksomhet som redegjør for at hun begår lovbrudd og samtidig krever forbedring innen neste tilsyn, og hvis hun ikke endrer praksis vil de sette inn tiltak(bøter i første omgang) . Det er ingen fillesak slik du vil ha det til. 23
Xstrella Skrevet 4. februar 2018 #49536 Skrevet 4. februar 2018 De er avbildet i se og hør. Trøtte og slitne. Ugjenkjennelig når andre tar bilder av henne. 20
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49537 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, virkelig skrev: Ikke mere å diskutere, jeg står for det jeg har skrevet. CBE er hverken straffet eller fått bøter på hverken manglende merking eller fra Helsedir. Det at hun har fått brev med henvisning til å droppe vise alkohol under reklame innlegg og være tydlig på merking av reklame er nå så. Men for meg så vil det ikke endre seg uansett hvor mange av dere som mener annet , eller som gnager om dette til krampa tar dere. Det er hakk i plata, enda lar dere den fortsatt gå ? Lovbruddene er en pågående affære. Du bør kanskje ta innover deg at flertallet her inne ikke liker bedrifter som lyver og begår lovbrudd! 11
Surikatt Skrevet 4. februar 2018 #49538 Skrevet 4. februar 2018 10 minutter siden, virkelig skrev: Ikke mere å diskutere, jeg står for det jeg har skrevet. CBE er hverken straffet eller fått bøter på hverken manglende merking eller fra Helsedir. Det at hun har fått brev med henvisning til å droppe vise alkohol under reklame innlegg og være tydlig på merking av reklame er nå så. Men for meg så vil det ikke endre seg uansett hvor mange av dere som mener annet , eller som gnager om dette til krampa tar dere. Det er hakk i plata, enda lar dere den fortsatt gå ? Ja, så lenge du lar plata gå😊 13
Lin10 Skrevet 4. februar 2018 #49539 Skrevet 4. februar 2018 3 timer siden, Asti skrev: Hva er saklig og treffende med kommentaren om at politiet ringer dem (Bloggomtoppbloggere), og er involvert? Lars-Kristian Eriksen svarte ikke, når Adina spurte hva han siktet til. Kanskje fordi kommentaren aldri burde vært skrevet? Dokumentasjon: https://imgur.com/a/BQaN1 Det kan jo hende at du ikke vet alt om det som har skjedd, og jeg tror ikke LKE bare tar det ut fra løse luften. Det at LKE ikke svarer vedkommende, kan jo være at han mener de ikke har opptrådd redelig i forhold til flere innlegg på bloggen om toppblogger, , samt det som har kommet frem i kommentarfeltet deres. Der har det vært både hets og løgner og ut fra hva jeg har skjønt, så er han ikke interessert i dialog med de som bedriver denslaks. 1
Kollontaj Skrevet 4. februar 2018 #49540 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Lin10 skrev: Det kan jo hende at du ikke vet alt om det som har skjedd, og jeg tror ikke LKE bare tar det ut fra løse luften. Det at LKE ikke svarer vedkommende, kan jo være at han mener de ikke har opptrådd redelig i forhold til flere innlegg på bloggen om toppblogger, , samt det som har kommet frem i kommentarfeltet deres. Der har det vært både hets og løgner og ut fra hva jeg har skjønt, så er han ikke interessert i dialog med de som bedriver denslaks. 🤣 Fint om du svarer på det jeg har spurt deg om. 12
Fremhevede innlegg