Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det er som hun sier  - at hun vil at bloggen skal være et trivelig sted for folk å komme til, må hun gjøre noe med kommentarfeltet sitt. OG selv om HUN synes det er greit at de som er enige med henne, skjeller ut de som ikke er det og kaller dem nettroll, ser det stygt ut fra utsiden. En hel mobb som tar de som er kritiske eller stiller spørsmål ved tidsbruken. Og selv om hun unngår de styggeste betegnelsene på folk som er uenige med henne, så sier hun seg helt enige med de som ikke unngår det.

De bør skaffe seg en kommunikasjonsrådgiver. ASAP.

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Gjest Anna Nas
Skrevet
1 time siden, Puddelen skrev:

Caroline jobbet for Hageland med den landsbyen. Det er jobben hennes å få oss til å se en illusjon som ikke er nødvendigvis "sann". Sånn fungerer nok bloggverden.

Er innlegget egentlig på oppdrag fra Hageland, bare at det ikke er merket?

Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

For å utdype mitt forrige innlegg om kommentarfeltet hennes.  Det er 95 innlegg i kommentarfeltet under under julelandsbymalebonanzainnlegget. Av dem er syv kritiske til tidsbruk og troverdigheten i de overtravle dagene hun skriver om. 37 av innleggene er andre lesere  som iler til og karakteriserer de seks kritiske som nettroll el. lign.  CBE svarer og takker sier seg enig og sender klemmer til 12 av de som er kritiske til kritikerne. Et par av CBEs kommentarer handler om at folk ikke har set så travelt sjæl når de har tid til å klage oi kommentarfeltet hennes. 

Resten av kommentarene handler om hvor spente folk er på hvordan det skal bli, om egne barndomsminner de gjerne vil dele med CBE, om hvor flink CBE er, hvor-har-du-kjøpt-(sett inn produkt) , god jul til deg og den sedvanlige tyske bloggeren som kommenterer kort og linker til egen blogg. Og en som spør hvorfor hun har på seg lue inne. 

Hvis hun ønsker trivelig stening i bloggen, kunne hun fint ha gjort dette en helt annen måte. Hun styrer det kommentarfeltet helt selv. Hun kunne ha avvæpnet, ledd bort, sagt seg enig i at det kunne se ut som en merkelig prioritering i en travel førjulstid, latt være å publisere kritikken, sagt fra til de som kritiserte kritikerne at hun ikke ønsket slik i kommentarfeltet sitt.  Istedet benyttet hun anledningen til å nøre opp konflikt, la sine egne nettroll herje o kommentarfeltet. Ikke veldig voksent. LIkner mer på at hun ville ha rett og siste ordet, enn hyggelig stemning, egentlig.

Forøvrig har jeg fortsatt vondt for å tro at det innlegget var reelt. Jeg tror det ble laget for å skape uro og økte besøkstall. De har jo vært ganske katastrofale i det siste. Men var mye bedre i går. 

Glitrende analysert.

Og i dag er det Freia vi skal løpe og kjøpe! Nå har hun sørget for å få opp antallet klikk, og pengene fra Freia ruller inn. Ingen på Freia kan si at hun ikke har tatt tak i jobben sin. Hun har primet på snapchat i ukevis, skapt blest av tull og tøys på bloggen sin, og tilbake sitter hun igjen med godt betalt fra Freia, og de sitter igjen med besøksantallet som lovet.

• Liker 34
Gjest Xstrella
Skrevet

Skal kjøpe Nidar til jul. Ingen Freia her hvertfall. Du har råd til å kjøpe sjokoladen din selv Butikkbedriften cbe!!

Gjest Skribent
Skrevet (endret)
1 time siden, pøbelsara skrev:

Forøvrig har jeg fortsatt vondt for å tro at det innlegget var reelt. Jeg tror det ble laget for å skape uro og økte besøkstall. De har jo vært ganske katastrofale i det siste. Men var mye bedre i går. 

Veldig enig i resten av innlegget også, men med tanke på akkurat dette siste lurer jeg på noe - hvor DUM er man villig til å fremstå som for penger? Inntil et visst punkt så er det selvsagt slik at alle som lever av å selge seg, innimellom må smile litt stivere enn ellers. Men man har da også en frihet til å luke ut det verste, beholde integriteten og forme en seriøs profil og merkevare.

Slik denne bloggen har utviklet seg siste året ser vi på to personer som fremstiller seg selv som særdeles lite sympatiske, svært uorganiserte, fullstendig uten prinsipper, uten god nok kunnskap om medier og kommunikasjon, elendig journalistikk og formidling, forbruksmaniske miljøsvin som ikke bryr seg om annet enn seg og sitt. De fremstår faktisk ganske dumme. Men er de så til de greder lavpannede at de "maler julelandsby" for å provosere? Hvor dum vil du virke? Riksklovner neste? Er det verdt det, for å bli rikere? På et eller annet tidspunkt må det vel bli ordentlig kjipt å ha et elendig renommé?

For å si det sånn, det slår greit tilbake på CBE når hun insisterer på at bloggen er person og ikke bedrift - for er det en bedrift så er det verste vi kan si at bedriften blir drevet dårlig. Er det person, derimot - ja, så er hun rett og slett bare en ganske bedriten person. Så hva foretrekker man da... Da hun byttet navn på bloggen var det for å bli en tydeligere merkevare. Merkevare, ja. Hun aner ikke hva hun driver med, det er ganske stusslig å være vitne til. Dette etterlater de barna også. Tar meg i å håpe de hopper av denne karusellen før det blir en stjernesmell.

Endret av Skribent
Grammatikk
Skrevet

Alle disse koppene hun viser frem... 

Er dette noe som er sponset og vil komme i et fremtidig innlegg, eller hva er greia? Har hun noen gang fortalt hvor de kommer fra? Hadde ikke forundret meg om hun etterhvert starter nettbutikk og selger ting hun har vist frem for leserne sine lenge, slik at de har lyst på produktene hun selger. Hadde sikkert funka genialt med både disse koppene og andre pyntegjenstander. 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Hvis hun ønsker trivelig stening i bloggen, kunne hun fint ha gjort dette en helt annen måte. Hun styrer det kommentarfeltet helt selv. Hun kunne ha avvæpnet, ledd bort, sagt seg enig i at det kunne se ut som en merkelig prioritering i en travel førjulstid, latt være å publisere kritikken, sagt fra til de som kritiserte kritikerne at hun ikke ønsket slik i kommentarfeltet sitt.  Istedet benyttet hun anledningen til å nøre opp konflikt, la sine egne nettroll herje o kommentarfeltet. Ikke veldig voksent. LIkner mer på at hun ville ha rett og siste ordet, enn hyggelig stemning, egentlig.

Hvis en av de bloggerne jeg følger og respekterer, hadde begynt å svare på denne måten, eller styrt  kommentarfeltet i en sånn retning, ville jeg blitt nærmest forferdet. Lurer på om fansen til CBE synes dette er helt greit? 

Skrevet
10 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Er dette noe som er sponset og vil komme i et fremtidig innlegg, eller hva er greia? Har hun noen gang fortalt hvor de kommer fra? Hadde ikke forundret meg om hun etterhvert starter nettbutikk og selger ting hun har vist frem for leserne sine lenge, slik at de har lyst på produktene hun selger. Hadde sikkert funka genialt med både disse koppene og andre pyntegjenstander. 

Koppene er fra kremmerhuset, og de var mine "currently crushing" på helt fra midten av november når jeg fant de og kjøpte de til en rimelig pris. Hvis det nå viser seg at hun driver skjult reklame for kremmerhuset, så doneres de koppene vekk og kremmerhuset har mistet meg som kunde.
Så teit er jeg faktisk. Bare synd at da kremmerhuset føyer seg inn i en lengre og lengre rekke av bedrifter/butikker jeg ikke ønsker å legge igjen penger hos, da pengene mine indirekte havner i bedriften CBE.NO's "hender" 

• Liker 28
Skrevet
13 minutter siden, formula skrev:

Hvis en av de bloggerne jeg følger og respekterer, hadde begynt å svare på denne måten, eller styrt  kommentarfeltet i en sånn retning, ville jeg blitt nærmest forferdet. Lurer på om fansen til CBE synes dette er helt greit? 

Fansen synes nok at det er fantastisk at CBE setter "nettroll" på plass. 

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, Sølv_dugg skrev:

Koppene er fra kremmerhuset, og de var mine "currently crushing" på helt fra midten av november når jeg fant de og kjøpte de til en rimelig pris. Hvis det nå viser seg at hun driver skjult reklame for kremmerhuset, så doneres de koppene vekk og kremmerhuset har mistet meg som kunde.
Så teit er jeg faktisk. Bare synd at da kremmerhuset føyer seg inn i en lengre og lengre rekke av bedrifter/butikker jeg ikke ønsker å legge igjen penger hos, da pengene mine indirekte havner i bedriften CBE.NO's "hender" 

Ah, okei. Kan jo selvfølgelig være hun har fortalt dette tidligere. Jeg bare reagerte siden hun har vist frem tre forskjellige typer på få innlegg nå. Kan være hun bare synes de er flotte, hun hadde vært ganske tøff om hun midt i merkedebatten hadde turt å vise frem sponsede produkter på den måten. Det ville jo også vært en gråsone, siden hun ikke forteller noe om koppene eller hvor de kommer fra. Men så igjen... hun er jo veldig glad i gråsoner. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, MarianneE skrev:

Fansen synes nok at det er fantastisk at CBE setter "nettroll" på plass. 

Jepp, det er jo 37 stykker som gir uttrykk for at de liker det under det mal-byen-hvit-innlegget. 

Jeg tenker at det er litt risky å tenke at de 37 som er enige med henne, er representative for alle som leser bloggen hennes. Hva om de representerer blodfansen  - og hva om det bare er at par hundre av dem- og hva om resten tar avstand fordi hun er så spektakulært ufin mot folk i kommentarfeltet? Hvis jeg hadde levd (godt) av en blogg med 30 000 daglige leser, hadde jeg jeg vært litt mer ydmyk og forsiktig med å skape så åpen splid blant leserne mine.

De siste dagene har hun ikke vært mye søt og sjarmerende i kommentarfeltet sitt, gitt. 

At hun tør. 

Hun burde skaffe seg en kommunikasjonsrådgiver. 

• Liker 37
Skrevet (endret)
11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jepp, det er jo 37 stykker som gir uttrykk for at de liker det under det mal-byen-hvit-innlegget. 

Jeg tenker at det er litt risky å tenke at de 37 som er enige med henne, er representative for alle som leser bloggen hennes. Hva om de representerer blodfansen  - og hva om det bare er at par hundre av dem- og hva om resten tar avstand fordi hun er så spektakulært ufin mot folk i kommentarfeltet? Hvis jeg hadde levd (godt) av en blogg med 30 000 daglige leser, hadde jeg jeg vært litt mer ydmyk og forsiktig med å skape så åpen splid blant leserne mine.

De siste dagene har hun ikke vært mye søt og sjarmerende i kommentarfeltet sitt, gitt. 

At hun tør. 

Hun burde skaffe seg en kommunikasjonsrådgiver. 

Enig. 

Hun spiller høyt, og utnytter kommentarfeltets polariserende effekt til fulle. Her er man med henne eller mot henne, og hyller eller hater. De som ikke hyller kan dermed bare pelle seg vekk, jf også "konfrontasjonene" med kritiske lesere som har funnet sted i kommentarfeltet i det siste.

Tiden vil vise om det funker og lønner seg i lengden for henne (og for Trump, som jo kjører samme opplegget).

Endret av Aricia
  • Liker 26
Skrevet
23 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Ah, okei. Kan jo selvfølgelig være hun har fortalt dette tidligere. Jeg bare reagerte siden hun har vist frem tre forskjellige typer på få innlegg nå. Kan være hun bare synes de er flotte, hun hadde vært ganske tøff om hun midt i merkedebatten hadde turt å vise frem sponsede produkter på den måten. Det ville jo også vært en gråsone, siden hun ikke forteller noe om koppene eller hvor de kommer fra. Men så igjen... hun er jo veldig glad i gråsoner. 

Produkter hun får sponset og tilsendt gratis har aldri blitt og kommer aldri til å bli merket. Og det gjelder altså stort sett det meste de viser frem, helt uten reklamemerking. 

• Liker 10
Skrevet

Krus og kopper her, t-shirts med påskrift der får fokus som hovedobjekt i umerkede innlegg stadig vekk. Både på cbe og gubben.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo en annonseblogg, såe...

• Liker 6
Gjest Skribent
Skrevet
25 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er jo en annonseblogg, såe...

Men privat dagbok. Ikke en bedrift. :roll:

Skrevet
2 timer siden, halvehimmelen skrev:

Akkurat den har de vel brent seg på fra før, håper jeg. Var en gang at fotballfrue pyntet seg med metallsmykker i form av ugler og andre greier, billig så det ut og billig var det, de hisset opp fansen leeeenge med disse smykkegreiene før smykkene plutselig ble tilgjengelig i nettbutikken til den nette sum av din førstefødte og en arm. De tjente hinsidiges penger på det før noen oppdaga at de samme smykkene kunne du kjøpe for 10 ØRE-5kr stykket på ebay...

• Liker 27
Gjest CecilieX
Skrevet
5 timer siden, pøbelsara skrev:

For å utdype mitt forrige innlegg om kommentarfeltet hennes.  Det er 95 innlegg i kommentarfeltet under under julelandsbymalebonanzainnlegget. Av dem er syv kritiske til tidsbruk og troverdigheten i de overtravle dagene hun skriver om. 37 av innleggene er andre lesere  som iler til og karakteriserer de seks kritiske som nettroll el. lign.  CBE svarer og takker sier seg enig og sender klemmer til 12 av de som er kritiske til kritikerne. Et par av CBEs kommentarer handler om at folk ikke har set så travelt sjæl når de har tid til å klage oi kommentarfeltet hennes. 

Resten av kommentarene handler om hvor spente folk er på hvordan det skal bli, om egne barndomsminner de gjerne vil dele med CBE, om hvor flink CBE er, hvor-har-du-kjøpt-(sett inn produkt) , god jul til deg og den sedvanlige tyske bloggeren som kommenterer kort og linker til egen blogg. Og en som spør hvorfor hun har på seg lue inne. 

Jeg tror definitivt hun ønsker "trivelig stening" i kommentarfeltet. Faktisk tror jeg det er definert som et mål i seg selv etter røktingen å dømme. 😜

Skrevet

Sjokoladehuset ser mildt sagt kvalmt ut, tipper det gikk rett i søpla etter fotografering, og går ut fra at den kremete sjokoladedrikken med marshmallows og sjokoladesaus fikk samme skjebne. Flasken med baileys skal muligens fungere som agn i kommentarfeltet.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...