Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Amafalathiel said:

Vet du hva, foreldre som selv velger å posere med rumpa bar på et av landets største blader, som poserer i underbuksa jeg vet ikke lenger hvor mange ganger, som lar seg intervjue om sexlivet sitt, som regelmessig eksponerer kunnskapsnivået sitt helt frivillig,  på en måte som ikke akkurat fremstiller dem som smarte, som går fullstendig bananas rundt om på nettet under fullt navn - de har svært god grunn til å bekymre seg for hvordan dette blir for barna i fremtiden, det er jeg helt enig med deg i. Jeg har bare et annet syn på hvor skylden ligger. Og at vi ler av den hvitmalte nissebyen er vel en bagatell i det store, stygge bildet de selv helt frivillig har laget.

Om så mora var prostiuert så er det ingen unnskyldning for å komme med latterligjøring eller morsomheter på hennes bekostning. At hun var avbildet i DetNye der hun viste hud, at hun lar seg intervjue om sexlivet (?, er det snakk om kommentaren fra mannen under Skal Vi Danse?), at de velger selv å skrive kommentarer under fullt navn i saker som omhandler seg selv og andre er ingen unnskyldning for å latterligjøre.
Mener du det stuerent og greit å skrive slikt som er blitt gjort på de siste sidene? Mener du at man må tåle slikt over lang tid? Og at ungene tar mer skade av det de gjør enn det som står her inne?
Det handler ikke om "den hvitmalte nissebyen"...

Endret av Luvinesta
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig så trodde jeg at det innlegget med julebyen var et tøyseinnlegg skrevet nettop for å få kritikerne på banen.  For å skape strid og splid for etterpå å kunne peke på hvor utrolig slemme folk er. Jeg synes nemlig det var vanskelig å tro at en seriøs medieaktør, en av Norges aller største og mest suksessfulle bloggere, ville legge ut et innlegg som det julebyinnlegget. Juryen er fortsatt usikker, men det går nok mot en "CBE-tøyser med nettrollene"-avgjørelse.

• Liker 31
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Skribent said:

Jeg kan se poenget ditt, @Luvinesta om at en del småkommentarer blir smålige. Men jeg tror at årsaken til at du blir svart med «brukerdebatt-kortet» er at du ikke selv bidrar med noe konkret rundt trådens opprinnelige problemstilling.

Du sier alltid at bilderedigering og kommentarjuks ligger langt tilbake i tid, at det er gammelt nytt og at det ikke er relevant lenger. Har du satt deg inn i hvordan forretningsdriften foregår? Hvordan daglig leder kommuniserer med menneskene hun faktisk lever av? Har du satt deg inn i problematikken rundt eksponering av barn, eksempelvis?

Det er greit nok med uenigheter, men de fleste oppegående mennesker liker å se ting fra begge sider. Fakta, ikke bare følelser. Diskusjonen hadde selvfølgelig vært mye bedre om begge sider var representert, men da må sakligheten også være på samme nivå fra begge leire. @Luvinesta og noen andre er ivrige forsvarere rent emosjonelt, som når tråden blir mer usaklig, men det kommer veldig lite av substans. 

Ja, enig i mye av det du skriver, og som sagt, det er nok mye klandreverdig (og det er det mange steder dersom man går inn for det), og ting som er i gråsonen om man virkelig har det som en sak man brenner for, og som sagt, konstruktiv kritikk blir noe helt annet enn det her, for de siste sidene så er det sport i å nedverdige bloggeren mest mulig i form av "morsomheter", håning og drittkasting.

Endret av Luvinesta
  • Liker 3
Gjest Skribent
Skrevet
Akkurat nå, Luvinesta skrev:

Ja, enig i mye av det du skriver, og som sagt, det er nok mye klandreverdig (og det er det mange steder dersom man går inn for det), og ting som ikke er i gråsonen, og som sagt, konstruktiv kritikk blir noe helt annet enn det her, for de siste sidene så er det sport i å nedverdige bloggeren mest mulig i form av "morsomheter", håning og drittkasting.

Ser den. Det kan være at det sklir ut fordi mange av deltakerne har vært med fra starten eller iallfall lenge, og lenge nok til at det er lett å ytre seg som i en gruppe med intern humor - noe som er helt kurant i en lukket gruppe, men som fort blir både usaklig og fremstår som støy hvis man glemmer at det egentlig er en helt åpen tråd.

Jeg tar meg i det selv noen ganger, fordi det kjennes som om man er en gruppe med bare «gamle kjente». Jeg skal ikke sammenlikne 1:1 med begrepet «garderobeprat» - fordi det favner en helt annen og svært alvorlig problemstilling - men vi kan trekke en løs parallell. Gruppedynamikk. Det er verdt å gå en ekstra runde med hva en blir revet med på.

Skrevet

altså, jeg er i utgangspunktet sjokoman, og mener at konseptet "for søtt" eksisterer ikke. Men det der sjokoladehuset ser bare motbydelig ut, og det har jeg tenkt siden første gang jeg så det et helt annet sted (så dette er IKKE hets av CBE!!)  Bildet alene får fram fornemmelsen av å ha overspist for mye søtt.

Hvem er det som kommer på at man kan ta et KILO sjokolade og pynte det med melis og non-stop?! :kvalm:

• Liker 20
Skrevet
23 minutter siden, Luvinesta skrev:

Om så mora var prostiuert så er det ingen unnskyldning for å komme med latterligjøring eller morsomheter på hennes bekostning. At hun var avbildet i DetNye der hun viste hud er ingen argument for å latterligjøre, at hun lar seg intervjue om sexlivet (?, er det snakk om kommentaren fra mannen under Skal Vi Danse?) er ingen unnskyldning for å latterligjøre. At de velger selv å skrive kommentarer under fullt navn i saker som omhandler seg selv og andre er ingen unnskyldning for å latterligjøre.
Det handler ikke om "den hvitmalte nissebyen"...

Det handler vel mest om kvaliteten av nissebyen-innlegget. Ser det ikke bare er meg som ved første øyekast trodde det måtte være en parodi.

Bloggeren får pes for  enda en gang å være fullstendig utroverdig. Man kan ikke både være fryktelig travel og prioritere å sitte halve natten og male julepynten på nytt fordi den ikke matcher. Det henger ikke på grep. Dernest får hun pes for måten hun svarer leserne sine på. Og så får hun pes for kvaliteten av DIY-innlegget. Plastikkroser i en bøtte og maling av allerede ferdig nisseby er ikke voldsomt imponerende fra en som liksom lever av å inspirere leserne sine. 

• Liker 38
Skrevet
12 minutter siden, Luvinesta skrev:

Ja, enig i mye av det du skriver, og som sagt, det er nok mye klandreverdig (og det er det mange steder dersom man går inn for det), og ting som er i gråsonen om man virkelig har det som en sak man brenner for, og som sagt, konstruktiv kritikk blir noe helt annet enn det her, for de siste sidene så er det sport i å nedverdige bloggeren mest mulig i form av "morsomheter", håning og drittkasting.

Du har rett i at det noen ganger går over alle støvleskaft både her og der - og i dag har det gått hett for seg både i CBEs kommentarfelt og her inne. Jeg er vanligvis opptatt av å holde denne tråden saklig.  Dagens innlegg og dagens sjøslag i kommentarfeltet hennes fikk meg til å tro at hun har iscenesatt det hele for å sanke sympatipoeng og få trollene frem i lyset. I så stor grad at jeg ikke trodde mine egne øyne.

• Liker 20
Skrevet (endret)

Så stusslig.. skal hele den julelandsbyen males hvit, så nær som noen kranser? 👀

Synes den var søt som den var, jeg. Ikke at sånt er min favoritt, men absolutt finest original. Jaja, håper hun syns det er verdt evinnelige timer med pirk. Ser for meg at LK var helt over seg av begeistring da hun bestemte at han måtte bli med og male over en bitteliten landsby. 😆

Endret av MissMaya
  • Liker 8
Skrevet

@Inocybe Enig. Det er bare lavmål. 

@Luvinesta Enig i at det kan oppleves massivt, som i dag. Men denne forskjønningen av en juleby er jo ganske morsom, jeg trodde hun tullet inntil jeg så kommentarene gjengitt. Å kritisere hvitmalingen er en bagatell i den store sammenhengen, spør du meg. At hun nå reklamerer for Freia, samt at hun i går viste et innlegg som omhandlet eldste avkom, synes jeg er langt, langt verre. 

• Liker 24
Skrevet
6 timer siden, Kollontaj skrev:

Jeg har hatt endel krevende møter i dag, men tanken på at CBE bruker tiden sin på å male nissehus har fått meg gjennom dagen. 

Har du også fått manikyr i dag? :-)

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Donpedro skrev:

Har du også fått manikyr i dag? :-)

Nei, ikke krevende! 

• Liker 18
Skrevet
23 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og der kom reklameinnlegget for Freia. Jeg lurer på hva FO mener om sånn priming som de har holdt på med i forkant? Vifting med digre melkesjokoladeplater helt umerket på snap - og så reklame uken etter? Liker ikke. 

Legger ved dokumentasjon: https://imgur.com/a/8d3Mw

Skrevet
8 minutter siden, Asti skrev:

Legger ved dokumentasjon: https://imgur.com/a/8d3Mw

Har en følelse av at du ikke blir bedt til Sarpsborg for å knuse sjokkis-hus. 

• Liker 36
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

:laugh:  

Gjest Skribent
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det snodige er jo at det er nettopp @Asti som burde bli hyret til PR-funksjon i bedriften. Når penger trumfer alt fra gjennomsnittlig bluferdighet til god gammeldags forretningsskikk er det bare ikke håp.

Skrevet
1 time siden, Luvinesta skrev:

Ja, det føles godt av å si fra om bedriten oppførsel.

Spør deg om det samme; er det godt?

Må si som deg. Ja, det føles godt å si fra om bedriften oppførsel.

• Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...