blåbærpai Skrevet 17. desember 2017 #46101 Skrevet 17. desember 2017 32 minutter siden, Kollontaj skrev: Mulig CBE har glemt dette innlegget, der hun fastslår at bloggere er relevante og har makt. Kommentarfeltet er også ganske så interessant. Passer ikke helt med det narrativet hun nå forsøker å etablere; hun er en privatperson i bloggen. http://www.carolinebergeriksen.no/2015/12/10/kjaere-blogger-ikke-grat/ Kommentarfeltet er passe vilt. Og da sikter jeg til bloggerens svar på kommentarer. *pute* 12
Gjest Snøsøta Skrevet 17. desember 2017 #46102 Skrevet 17. desember 2017 (endret) "Beklager, men det er litt småflaut å se hvordan enkelte forsøker å skape et falskt narrativ av meg og bloggen som en stor og kynisk millionbedrift Jeg kan gå med på at de innleggene som er rene annonseinnlegg, ikke affiliatelenker, er en del av bedriften Treasures AS. De resterende, dvs. majoriteten, er ikke en del av bedriften Men samtidig er alle annonseinnlegg personlige for meg, og jeg skriver så godt det lar seg gjøre om ting jeg selv, personlig, bruker. Så noe hardt skille mellom bedrift og blogg eksisterer ikke." Mine spørsmål: Får du lønn for de innleggene du skriver som ikke er annonseinnlegg? Får du fradrag for de utgiftene du har direkte knyttet til de innleggene du skriver som ikke er rene annonseinnlegg? Får du fradrag for de utgiftene som ikke er direkte knyttet til innlegg - møter i Oslo, kjøregodtgjørelse osv? Selger du annonser basert på hvor mange lesere du har på innleggene dine? De som ikke er rene annonser? Eller mener du at du selger annonser bare på basis av hvor mange lesere du har på annonsene dine? Får du annonsører basert på innlegg som ikke er rene annonseinnlegg? Storytel forteller for eksempel at de valgte å annonsere hos deg på bakgrunn av et innlegg hvor du snakket om bedriften. Trekker du fra de leserne du har på innlegg som handler om fødsel, barn og nær familie når du går i forhandlinger med nye annonsører? Bruker du produkter du får sponset i hverdagen gjennom bedriften, så som hudpleie, møbler, barneklær, klær til deg selv, hårextentions, sminke, matkasser, oppussing, mat, drikke, lydbøker, bilder på veggen osv også når du ikke skriver annonseinnlegg? Bruker du i det daglige kontorplass, kamerautstyr, it-utstyr, software og lignende som betales av bedriften for å lage innlegg som ikke er annonser? Er det bare annonsene og reklamen som utgjør mediebedriftene NRK, TV2, Dagbladet, VG, Aftenposten osv? Nei, tenkte ikke det. Bloggen er en bedrift som må følge vanlig forretningsskikk. Man kan ikke trekke fra det redaksjonelle innholdet i en blogg, det er jo helt hinsides. Endret 17. desember 2017 av Snøsøta
Stjernekikkeren Skrevet 17. desember 2017 #46103 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Amafalathiel skrev: nå hevder hun jo at det er privatpersonen vi møter på bloggen, og om den personen vet vi mye mer enn det hun selv tror hun forteller. Og det er jo ikke utelukkende trivelig, for å si det litt pent. Så kommer det jo nå og da innlegg fra henne som starter med "om dere tror blabla blabla da kjenner dere ikke meg". Ok, så først kjenner vi henne fordi hun velger å publisere alt personlig og privat, og bloggen handler om store deler av deres liv, men når det stilles spørsmålstegn ved, da kjenner vi ikke henne fordi bloggen er bare en bitteliten del av deres liv og det som hun før har skrevet er da tydeligvis ikke riktig... så.. Hvem lever i alternativ virkelighet...? 23
Corinne Skrevet 17. desember 2017 #46104 Skrevet 17. desember 2017 (endret) Endret 17. desember 2017 av Corinne Poenget mitt kom bedre frem i innlegget under 23
Corinne Skrevet 17. desember 2017 #46105 Skrevet 17. desember 2017 Håper folk oppdager noe som heter Google snart.. Juletoget er fra Jula, koster 399,-.... 29
Sinnatagg Skrevet 17. desember 2017 #46106 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 7 timer siden, xx girl xx skrev: Det kan hende at Caroline er kjempe trivelig og hyggelig som privatperson. Det vet vi ingenting om. Kan det virkelig hende at det er slik? Hun er sikkert trivelig om en stryker henne med hårene og kommer med ørten komplimenter, det ser en jo også i kommentarfeltet. "Takk søte du", "Å så snill du er", osv. Jeg tviler sterkt siden hun nå plutselig er så bombastisk på at bloggen (ikke bedriften) er henne. Og hvor trivelig er hun i kommentarfeltet egentlig? Det er mange spydigheter og hun legger veldig mye mellom linjene når hun svarer på kritikk. Frekkheten er så fremtredende av og til at jeg kan se for meg hvordan hun himler med øynene når hun skriver ned enkelte svar. (Gjør det selv av og til, og på selv kjenner en jo andre?) Bare det å ha behovet for alle sukkersøte meldinger med skryt for den minste ting, er ikke trivelig i mine øyne. Det er egosentrisk og selvforherligende, lite trivelig. Med hele svaret mitt mener jeg egentlig at bedriften ikke virker det minste trivelig, men totalt usmakelig. For bloggen er en bedrift samma hvordan hun prøver å vri på det. Og hun er bedriftens ansikt utad og gjør en skikkelig bedriten jobb spør du meg. (Takk for svar på forrige innlegg forresten. Var ikke så veldig bekymret for om jeg måtte ut å lage nakne snøengler, men er glad jeg slapp.) Endret 17. desember 2017 av Sinnatagg publiserte for kjapt 21
Gjest LinniBergen Skrevet 17. desember 2017 #46107 Skrevet 17. desember 2017 6 timer siden, Snøsøta skrev: Mine spørsmål: Kan du kommentere denne på bloggen?
Populært innlegg Aricia Skrevet 17. desember 2017 Populært innlegg #46108 Skrevet 17. desember 2017 (endret) Ok. Så "noe hardt skille mellom blogg og bedrift eksisterer ikke". Det er jo det folk i denne tråden (og de foregående) har konstatert hele tiden. Men det betyr jo ikke at alt er "personlig". Det betyr derimot at alt er kommersielt, i en blogg med salg av annonseplass som siktemål. Så lenge inntjeningen og den kommersielt betingede påvirkerrollen (via UI-plattformen) er bloggens eksistensgrunnlag, underordnes alle andre hensikter dette overordnede målet, uansett hva bloggeren selv måtte ha som intensjon med enkeltinnlegg. Og den formuleringen om at hun prøver å være personlig også i annonseinnleggene er jo helt kostelig. Som om det skulle gjøre bloggen mindre kommersiell?? Det avgjørende for lesningen av et annonseinnlegg er jo de økonomiske bindingene, kontraktsforholdene, og en annonsørs bakenforliggende siktemål. Hennes "personlige mening" underordnes dermed denne bindingen, og blir ikke personlig eller fortrolig overhodet, men kalkulert, for å selge mer og bedre. Dermed uthuler den hele forestillingen om noe genuint personlig og fortrolig i bloggen som helhet - fordi denne personlige touchen åpenbart er til salgs. Det er ikke Caroline som sier "jeg" i annonseinnleggene, det er annonsørene som snakker gjennom henne. Så lenge de økonomiske bindingene er der har forsikringer om oppriktighet null verdi, selvsagt. Hun mister sin autonomi og troverdighet ved å selge stemmen sin til høystbydende, og ved nettopp å viske ut det "harde skillet" mellom annonser og redaksjonelt stoff. Ingen tror på buktale. Endret 17. desember 2017 av Aricia 55
pøbelsara Skrevet 17. desember 2017 #46110 Skrevet 17. desember 2017 (endret) @Aricia nettopp! 👏👏👏 Og etterhvert ser man jo dette mønsteret som leser. Kommentarfeltet hennes viser også at fler begynner å sette spørsmålstegn ved troverdigheten og integriteten hennes. Både i annonsen for hudpleie og den for feministbildene, ble det jo sjøslag i kommentarfeltet fordi folk spurte rundt troverdigheten. Jeg tenker også at det totale stilskiftet med påfølgende bytte av interiørsponsor, lager litt hakk i fortellingen og søte cbe som deler så raust av seg selv av hjemmet sitt og sin personlige smak. Og så viser det seg at hun plutselig ikke likte TM-design likevel, selv om hun bedyret at hun elsket dem for bare noen mndr siden. Nå elsker hun Six Bond Street istedet for. Hun elsker de som til en hver tid sponser henne. Hun sponses ikke FORDI hun elsker noe, selvom det er en del av fortellingen hun liker å fortelle. Og alle som så forutså at det snart ville komme et Freia-reklameinnlegg etter at hun viftet med en melkesjokolade i et helt umerket innlegg på Snap forrige helg, fikk rett. Endret 17. desember 2017 av pøbelsara 44
Gjest xx girl xx Skrevet 17. desember 2017 #46111 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Sinnatagg skrev: Kan det virkelig hende at det er slik? Hun er sikkert trivelig om en stryker henne med hårene og kommer med ørten komplimenter, det ser en jo også i kommentarfeltet. "Takk søte du", "Å så snill du er", osv. Jeg tviler sterkt siden hun nå plutselig er så bombastisk på at bloggen (ikke bedriften) er henne. Og hvor trivelig er hun i kommentarfeltet egentlig? Det er mange spydigheter og hun legger veldig mye mellom linjene når hun svarer på kritikk. Frekkheten er så fremtredende av og til at jeg kan se for meg hvordan hun himler med øynene når hun skriver ned enkelte svar. (Gjør det selv av og til, og på selv kjenner en jo andre?) Bare det å ha behovet for alle sukkersøte meldinger med skryt for den minste ting, er ikke trivelig i mine øyne. Det er egosentrisk og selvforherligende, lite trivelig. Med hele svaret mitt mener jeg egentlig at bedriften ikke virker det minste trivelig, men totalt usmakelig. For bloggen er en bedrift samma hvordan hun prøver å vri på det. Og hun er bedriftens ansikt utad og gjør en skikkelig bedriten jobb spør du meg. (Takk for svar på forrige innlegg forresten. Var ikke så veldig bekymret for om jeg måtte ut å lage nakne snøengler, men er glad jeg slapp.) Dette liker jeg med tråden. Man kan komme med en kommentar, de aller fleste er uenig i. Men man får likevel konstruktive svar. Takk for det 😊
Gjest xx girl xx Skrevet 17. desember 2017 #46112 Skrevet 17. desember 2017 Jeg var innom vixen for å stemme. CBE er ikke nominert under kategorien interiør. Det sier vel litt over hvor kraftig de bommet.
Fantastica Skrevet 17. desember 2017 #46113 Skrevet 17. desember 2017 Hva ER det med LKE og hans trang til å forsvare sin kone? Hvorfor svarer ikke bloggens ansikt utad på spørsmålene de får? Jeg har i alle fall fått kjeft, og blitt satt grundig på plass. Hvis noen lurer på regnestykket i forbindelse med julekalenderen har LKE svart her. 29
Jobbermedbarn Skrevet 17. desember 2017 #46114 Skrevet 17. desember 2017 9 minutter siden, Fantastica skrev: Hva ER det med LKE og hans trang til å forsvare sin kone? Hvorfor svarer ikke bloggens ansikt utad på spørsmålene de får? Jeg har i alle fall fått kjeft, og blitt satt grundig på plass. Hvis noen lurer på regnestykket i forbindelse med julekalenderen har LKE svart her. Man må jo bare trekke litt på smilebåndet når han spør andre hvorfor de lyver på egen blogg. Vil tro ekteparet Eriksen har et mye bedre svar på det enn de fleste andre😊 25
Gjest Hoppetau Skrevet 17. desember 2017 #46115 Skrevet 17. desember 2017 Hvorfor heter ett av innleggene om innsamlingen i 2016 "barna i Aleppo gråter ikke lenger"? Betyr det at de ikke gråter fordi de fikk litt penger?
På besøk Skrevet 17. desember 2017 #46116 Skrevet 17. desember 2017 14 minutter siden, Hoppetau skrev: Hvorfor heter ett av innleggene om innsamlingen i 2016 "barna i Aleppo gråter ikke lenger"? Betyr det at de ikke gråter fordi de fikk litt penger? Nei, du må lese teksten. Den er skrevet i forbindelse med bildene av den gutten i ambulansen som satt helt apatisk og i sjokk. Situasjonen er så jævlig at barna ikke lenger gråter. Man kan si mye om cbe, men les nå tekstene før man kritiserer. 11
Snupp89 Skrevet 17. desember 2017 #46117 Skrevet 17. desember 2017 12 timer siden, xx girl xx skrev: Du fikk svar og. «Nei, for det er en generell debatt. Man kan fint diskutere eksponering av barn på generelt grunnlag, men ikke med mine som eksempel.» Og hun tok vekk svarknappen under dette svaret, slik st jeg ikke fikk svare.. 10
pøbelsara Skrevet 17. desember 2017 #46118 Skrevet 17. desember 2017 51 minutter siden, Fantastica skrev: Hva ER det med LKE og hans trang til å forsvare sin kone? Hvorfor svarer ikke bloggens ansikt utad på spørsmålene de får? Jeg har i alle fall fått kjeft, og blitt satt grundig på plass. Hvis noen lurer på regnestykket i forbindelse med julekalenderen har LKE svart her. Ja, han er den rette til å snakke om ærlighet og redelighet i blogg. Med hans rulleblad som forkjemper for pålitelighet, redelighet, åpenhet og sånn, burde han egentlig reist land og strand rundt for å lære folk hvordan man skal oppføre seg i SoMe. 21
Gjest Topptur Skrevet 17. desember 2017 #46119 Skrevet 17. desember 2017 10 minutter siden, Snupp89 skrev: Og hun tok vekk svarknappen under dette svaret, slik st jeg ikke fikk svare.. Da kan du bare trykke på svarknappen i hovedsvaret hennes, så blir svaret ditt plassert riktig (om det mot all formodning skulle bli publisert da).
Keaton Skrevet 17. desember 2017 #46120 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, xx girl xx skrev: Jeg var innom vixen for å stemme. CBE er ikke nominert under kategorien interiør. Det sier vel litt over hvor kraftig de bommet. CBE.no er en livsstilsblogg, ikke en interiørblogg. 4
Fremhevede innlegg